خیانتزوج و خانواده

نشانه های خیانت در مردان | علائم مردی که خیانت می کند

نشانه های خیانت در مردان برای برخی خانم‌ها واضح است. اما برخی مردان به خوبی آن‌ها را پنهان می‌کنند. بدترین نوع خیانت در روابط زن و شوهر رخ می‌دهد. این نوع خیانت برای طرفین بسیار دردناک و تلخ است. باور عموم بر این است که خیانت مردان بیشتر بخاطر مسائل جنسی صورت می‌گیرد. اما مردان در زندگی زناشویی در زمینه‌های احساسی، فیزیکی و جنسی خیانت می‌کنند. طبق آمار نود درصد نشانه های خیانت مردان به علت مشکلاتی در زندگی مشترک و مسائل عاطفی رخ می‌دهد. خیانت بنیان زندگی و رابطه زناشویی را از بین خواهد برد. به دنبال آن مشکلات جدی روحی و روانی برای زن به وجود می‌آید. از اینرو با نشانه های خیانت مردان آشنا بشوید. اینگونه زودتر از وخیم شدن مساله پیشگیری خواهید کرد. برای دریافت مشاوره خیانت کلیک کنید.

خیانت چیست

هرگونه رابطه‌ای که یک زن یا مرد متاهل با زن یا مرد دیگری برقرار کند خیانت گویند. یکی از عوامل مهمی که امروزه موجب فروپاشی زندگی زناشویی می‌شود، خیانت است و متاسفانه در جامعه ما نیز در حال افزایش می باشد. علل اصلی خیانت همسران، غالبا عدم رضایت عاطفی و جنسی است.

حتما می‌پرسید چگونه بفهمیم شوهرمان به ما خیانت می‌کند؟ البته این سوال افرادیست که از قبل نسبت به شوهر خود مشکوک و نگران زندگی‌شان هستند و می‌خواهند مطمئن شوند. برای یافتن جواب این سوال، کافی است شما به بررسی تغییرات رفتاری شوهرتان بپردازید. ما در این مطلب نشانه‌هایی از خیانت مردان را جمع‌آوری کردیم. شما می‌توانید با مطالعه آنها به جواب سوال خود برسید. خیانت رفتاری است که هیچ توجیهی برایش وجود ندارد و اگر به طلاق هم منجر نگردد، زخم آن در زندگی مشترک تا سال‌ها می‌ماند.

چرا مردان خیانت می‌کنند؟

دلایل‌زیادی برای خیانت مردان می‌توان آورد. نابالغ بودن مرد شاید از مهمترین دلیل باشد. یعنی اینکه پسر هنوز با مفهوم تعهد آشنا نیست و ازدواج می‌کند. اکنون به عنوان شوهر، از نتایج رفتارهایش آگاه نیست و به سمت خیانت می‌رود. او نمی‌داند چقدر با این رفتارش، به همسرش آسیب روحی می‌زند.

اعتیاد به الکل یا اعتیاد جنسی از دیگران دلایل بروز نشانه های خیانت مردان است. این افراد شاید به صورت تکانشی فانتزی‌های جنسی خود را برآورده می‌کنند. بعضی از مردان هم اعتماد به نفس پایین دارند و حس می‌کنند به قدر کافی خوشتیپ، پولدار یا باهوش نیستند. در نتیجه برای به دست‌آوردن اعتبار و تایید از دیگران به برقرای رابطه‌های خارج از ازدواج روی می‌آورند. آن‌ها با این کار حس ارزشمند بودن دارند.

مردانی با تجربه آزار جنسی در کودکی، مشکلاتی در ارتباط با صمیمیت و تعهد به یک نفر دارند.

نشانه های خیانت در مردان

مردان بعد از خیانت خواه ناخواه رفتارها و نشانه هایی در او خیانت و بی‌میلی او به همسرش را نشان می‌دهد. البته شاید این نشانه ها همیشه به معنای خیانت مردان نباشند. شما باید با توجه به شناختتان از همسرتان این موارد را بررسی کنید.

1- همیشه به دنبال تنها شدن در خانه است

مهم‌ترین نشانه خیانت مردان این است که او مثل گذشته میلی برای تنهاشدن با شما ندارد و پیوسته به دنبال بهانه‌ای است که در گوشه‌ای تنها شود و مشغول پیام‌رسانی یا مکالمه با کسی گردد. گاهی دلبستگی او به فرد سوم به اندازه‌ای زیاد می‌شود که حتی کلا قید عشقبازی با شما را می‌زند و همیشه از تنها شدن با شما فراری است!

2- نشانه های خیانت در مردان | مثل قبل ابراز علایق ناگهانی ندارد

اکثر آقایان بعضی اوقات که دور از تنش عصبی هستند و آرامش نسبی دارند، برای غافلگیری همسر خود و تشکر از او، کاری می‌کنند. مثلا خرید گل یا هدایای دیگر، دعوت ناگهانی به صرف شام بیرون از منزل و … . اگر همسر شما هم این کارها را می‌کرد و این روزها این غافلگیری‌هایش کمرنگ یا کلا تعطیل شدند، مطمئن شوید که اتفاقاتی دارد رخ می‌دهد!

3- دیگر با جزئیات میل به صحبت با شما ندارد

بعد ازدواج‌ زوجین متعهد می‌شوند که در سختی و آسانی کنار هم باشند و از آن به بعد همدم و همراز هم می‌شوند. برای مثال مرد هر روز اتفاقات محل کار و شغل خود را برای زنش تعریف می‌کند و حتی با او مشورت می‌کند. اگر مردی اصلا این جزئیات را به شما نمی‌گوید و حوصله گفتگو با شما را ندارد، بدانید حتما این حرف‌ها را برای کسی دیگری می‌گوید و این نشانه خیانت در مردان است.

4- نشانه های خیانت در مردان | افزایش سفرهای کاری و ماموریت‌هایش

اگر همسرتان سفرهای متعددی می‌رود که نه شما را با خود می‌برد و نه توضیح روشنی درباره‌اش به شما می‌دهد؛ می‌تواند علامت خیانت باشد. هرچه رابطه‌اش با نفر سوم پیشروی کند، بیشتر میل به گذران وقت با او خواهد داشت. پس ملاقات‌های چند ساعته دیگر برایش کفایت نمی‌کند و  به شما می‌گوید به ماموریت چند روزه باید برود. این نیز یک نشانه مهم خیانت مرد شماست.

5- نسبت به شما کم حوصله می‌شود

زمانی که شوهرتان به هر بهانه‌ای با شما جر و بحث می‌کند و ارتباطش را با شما کمتر کند؛ می‌توان گفت اصطلاحا شلوارش دوتا شده است! برای همین با کوچک‌ترین سوء‌تفاهمی دعوا راه می‌اندازد و از خانه خارج می‌شود. بدتر از آن زمانی هم برای شنیدن درد دل‌های شما ندارد.

6- نشانه های خیانت در مردان | ارتباط چشمی با شما ندارد

برخی از مردان هم بخاطر شرمندگی از رفتار اشتباه و خیانت خود، روی نگاه کردن به چشمان همسرشان و ارتباط با او را ندارند. چون شاید هنوز همسرش را دوست بدارند، ولی ناخواسته مرتکب خیانت شده است.

7- کیفیت روابط عاطفی‌اش کمتر می‌شود

چنانچه شوهرتان بیشتر به خودش اهمیت می‌دهد و حس کردید شما در زندگی او کمرنگ شده‌اید، نشانه ای بر مرد خیانتکار است. مرد وفادار فقط به فکر رابطه با همسر خود و ساختن آینده‌ زیبا کنار اوست. ولی مرد یا شوهرخیانتکار اکثرا نگران آینده‌ خودش – بدون شـما – است.

با نشانه های خیانت مردان چه کنیم؟

در ابتدای قضیه، شما به عنوان زنی که خیانت تجربه کرده، شاید بسیار خشمگین و ناراحت باشید. طبیعتا شوک اولیه بیماری روحی و روانی را موجب شود. مهم‌ترین کار در برخورد با خیانت مردان این است که احساسات خود را کنترل کنید. اگر از همان ابتدای کار به یک مشاوره مراجعه نمایید، با همسرتان هم حرف بزنید و دلایل خیانتش را بدانید؛ بهتر می‌توانید مشکل را حل کنید.

مشاور شما را از حقوق خودتان هم مطلع می‌کند و این بسیار در تصمیم‌گیری شما موثر خواهد بود. ولی بهترین برخورد با نشانه های خیانت مردان ، زمان دادن به همسرتان است. مدتی از او فاصله بگیرید تا بیشتر به مشکل تمرکز کنید. زمان همیشه حلال مشکلات می‌باشد. شاید بگویید خیانت به سادگی قابل چشم‌پوشی و بخشش نیست. ولی دادن‌زمان به خود و همسرتان، اوضاع را آرام‌تر و تنش‌ها را کمتر می‌کند تا در شرایطی مناسب تصمیم بهتری بگیرید.

درمان خیانت مردان

همانطور که می‌دانید بسیاری ازدلایل خیانت مردان به وجود مشکلاتی در زندگی مشترک مرتبط هستند. در نتیجه اگر می‌خواهید واقعا به درمان‌خیانت مردان بپردازید و زندگی مشترکتان را حفظ کنید؛ اول از همه رابطه خود را ترمیم کنید. برای این منظور مشاوره خیانت بگیرید. اما برخی دلایل خیانت در مردان به علت اختلال شخصیتی یا بیماری رفتاری آنان است. این دلایل هم قابل درمان و بهبود هستند. با معرفی همسرتان به روان‌درمانگر یا یک روانشناس خوب، سریع‌تر به نتیجه خواهید رسید.

مراجعه به مشاور

در صورت تجربه خیانت از سوی مردان، جهت رفع مشکلات روحی پیش آمده برای خود، همسر و فرزندان حتما به مشاوره خیانت احتیاج خواهید داشت. چرا که آن‌ها آگاهی و تجربه لازم و کافی را در این زمینه دارند و تنها افراد مورد اعتماد می‌باشند.

با در میان گذاشتن مسائل شخصی زندگی خود به خصوص خیانت مردتان نسبت به خود با افراد دیگر، نه تنها کمک چندانی نخواهید گرفت، بلکه با بر سر زبان‌ها انداختن مسائل شخصیتان، تنش و مشکلات خودتان بیشتر می‌شود.

سخن آخر

برقراری‌رابطه‌ای درست و سالم اصلی‌ترین مسئله در زندگی مشترک است. اگر چنین باشد احتمال رخ‌دادن خیانت مردان هم بسیار کاهش می‌یابد. از این رو سعی کنید همیشه به زندگی مشترک و همسرتان توجه کافی نشان دهید. هیچوقت شوهرتان را تنها نگذارید. گاهی اوقات، دو نفره برای خودتان وقت بگذارید و راجع به زندگی‌تان صحبت کنید. در مورد احساسات، خواسته‌ها و مشکلات رابطه‌تان در صورت وجود حرف بزنید. حتما خدمات مشاوره بگیرید. روان‌شناسان با تجربه و مهارت بالای خود، کمک‌های بسیار خوبی برای ترمیم یا تقویت روابط شما می‌کنند.

برای دریافت مشاوره خیانت تلفنی از طریق تلفن 02191002360 با متخصصان مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره