ازدواجخانوادهزوج و خانواده

خواسته های زنان در رابطه | توقعات زن از شوهرش

خواسته های زنان در رابطه مسائل و موضوعات مختلفی را در بر می‌گیرد. به طور کلی همه افراد در رابطه خود انتظارات و خواسته‌هایی دارند. توجه به این موارد و تلاش برای انجام آنها نه تنها احساس خوبی به طرف مقابل می‌دهد؛ بلکه از بروز مشکلاتی نیز جلوگیری می‌گردد. برخی تصور می‌کنند تنها عشق لازمه ادامه و حفظ رابطه است و حتی آن را به طرف مقابل خود ابراز نیز نمی‌کنند. این رفتار میان مردان شایع تر است. از طرفی خواسته های افراد در رابطه متفاوت است و به عوامل مختلفی بستگی دارد. اما اطلاع از انتظارات زنان، می‌تواند تا حد زیادی در پیشبرد رابطه به شکل موثر، نقش داشته باشد. برای دریافت مشاوره ازدواج کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه خواسته های زنان در رابطه می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

خواسته های زنان در رابطه

گاهی افراد نمی‌توانند در مورد نیازهای خود در رابطه صحبت کنند. از طرفی برخی از مسائل در یک رابطه کاملا طبیعی و ضروری بوده و لزومی به صحبت کردن در مورد آنها نیست. اما به هر حال اگر افراد فکر می‌کنند که از لحاظ روانی، نیازهای آنها نادیده گرفته شده و یا به اندازه کافی ارضا نمی‌شود؛ بهتر است در این مورد با طرف مقابل خود صحبت کنند.

گاهی حتی خود افراد نیز نمی‌دانند که از یک رابطه چه می‌خواهند. این مورد نیاز به خودشناسی و حتی داشتن شناخت از طرف مقابل دارد. افراد بهتر است برای شناخت یکدیگر وقت و انرژی کافی اختصاص داده و از یک مشاور نیز کمک بگیرند. برای اطلاع از انواع سیاست های زنانه کلیک کنید.

اهمیت خواسته های زنان در رابطه

انواع خواسته های زنان در رابطه

اینکه به خواسته های زنان در رابطه اهمیت داده شود؛ بسیار حائز اهمیت است. این موضوع مخصوصا در اوایل رابطه بیشتر اهمیت دارد. البته به طور کلی نیازهای برطرف نشده برای هر دو نفر در یک رابطهف مشکلاتی را ایجاد می‌کند. اما زنان در این مورد بیشتر حساس هستند. فراموش نکنید که اینکار دو طرفه بوده و زنان نیز باید به خواسته های مردان در رابطه احترام بگذارند. اما بهتر است مردان تلاش بیشتری کرده و علاوه بر علاقه، موارد دیگر را نیز در نظر داشته باشند. برای اطلاع از ویژگی های مرد ایده آل کلیک کنید.

💠ابراز علاقه و محبت

یکی از اصلی ترین خواسته های زنان در رابطه، ابراز علاقه و محبت است. معمولا به دلیل اینکه مردان کمتر در این مورد صحبت کرده و یا ترجیح می‌دهند علاقه خود را به صورت عملی نشان دهند؛ این نیاز زنان همیشه سرکوب می‌شود. اما زنان بیشتر از مردان نیاز دارند از علاقه و محبت طرف مقابل مطلع شده و آن را بشنوند. در واقع همینکه برخی از کلمات و جمله ها را برای زنان به کار ببرید؛ کافی است و تاثیر خود را می‌گذارد. مهربانی در گفتار و به صورت کلامی برای زنان، بسیار اهمیت دارد.

💠استقلال از خواسته های زنان در رابطه

برخی از افراد بعد از شروع یک رابطه، حس مالکیت بر طرف مقابل خود پیدا کرده و تمام استقلال و آزادی عمل او را سلب می‌کنند. این مورد می‌تواند زنان را بسیار اذیت کند. آنها همواره نیاز به استقلال و حس آزادی داشته و این یکی از وظایف طرف مقابل است که باید آن را تامین کند. فراموش نکنید که زنان دارای شخصیت مستقل بوده و تمام دستاوردها و موفقیت های آنان در زندگی محدود به شروع یک رابطه عاطفی نمی‌شود.

💠ثبات اخلاقی

یکی دیگر از خواسته های زنان در رابطه، ثبات اخلاقی در مردان است. گاهی مردان به صورت ناگهانی تغییر عقیده و موضع داده و پشت زنان را خالی می‌کنند. در این شرایط زنان احساس تنهایی و ناامنی کرده و در واقع اعتماد خود را به مرد از دست می‌دهند. همچنین گاهی مردان تصور می‌کنند که بعد از به دست آوردن زنی، دیگر نیازی نیست که به او محبت کنند و رفتار آنان به طور کلی تغییر می‌کند. اما این بی ثباتی می‌تواند آثار بسیار بدی در رابطه داشته باشد.

💠تشویق و حمایت از خواسته های زنان در رابطه

زنان حتی بعد از شروع رابطه نیز، نیاز به دریافت تشویق و حمایت از طرف مقابل خود را دارند. برای آنها دیده شدن و حمایت، حس بسیار خوبی ایجاد می‌کند. از طرفی این حمایت بیشتر جنبه روانی داشته و از این طریق در آنها احساس رضایت ایجاد می‌کند. مردان می‌توانند در زمینه های مختلفی زنان را تشویق کرده و روحیه آنان را تقویت نمایند.

💠احساس برابری

یکی از مسائلی که همواره برای زنان دغدغه است؛ احساس نابرابری و حقوق کمتر نسبت به مردان است. بهتر است این حس حداقل در رابطه از بین رفته و زنان احساس کنند که به اندازه مردان دارای حقوق و مزایایی هستند. این موضوع می‌تواند بسیار در رابطه تاثیر مثبت داشته و به زنان احساس قدرت دهد.

💠توجه به زندگی جنسی | خواسته های زنان در رابطه

از طرفی برخی از مردان به اشتباه تصور می‌کنند که مسائل جنسی برای زنان اهمیتی ندارد. اما اینگونه نیست. در واقع برطرف کردن این نیاز برای زنان نیز حائز اهمیت بوده و یکی از پایه های رابطه است. به همین دلیل مردان نباید از این مورد به عنوان اهرم فشاری برای تنبیه زنان استفاده کنند.

💠احترام وقدردانی

مسئله قدردانی کردن برای زنان بسیار مهم است. در واقع آنها به دلیل تلاش هایی که در رابطه می‌کنند؛ تمایل دارند که دیده شده و مورد توجه قرار گیرند. برخی از مردان انجام برخی از کارها را وظیفه زنان دانسته؛ به همین دلیل از آنها قدردانی و تشکر نیز نمی‌کنند. از طرفی احترام یکی از مهم ترین رفتارهایی است که هر دو نفر باید در رابطه از آن استفاده کنند. احترام هم شامل ارتباط کلامی و هم رفتارهای دیگر می‌شود.

💠قدرت و مسئولیت پذیری

ویژگی قدرت و همچنین مسئولیت پذیری مردان نیز، از دیگر خواسته های زنان در زابطه است. در واقع حل کردن و یا مواجهه شدن با برخی از مسائل از عهده و توانایی زنان خارج است. در چنین شرایطی مردان باید مداخله کرده و قدرت را به دست بگیرند. از طرفی در موارد مختلفی مسئولیت پذیر بوده و همه چیز را بر عهده زنان نیاندازند.

💠صداقت

داشتن خصلت صداقت هم برای مردان و هم برای زنان ضروری است و دو طرف حق دارند که این خواسته را از دیگری داشته باشند. همچنین باید در همه موارد به آن پایبند باشند. صداقت زمینه ساز اعتماد بوده و حتی باعث شکل گیری بک رابطه سالم می‌گردد. برخی از زوجین اهمیت زیادی به این خصلت نمی‌دهند؛ اما با گذشت مدتی از رابطه، متوجه اهمیت و ضرورت آن خواهند شد.

💠اهمیت به ویژگی های ظاهری

برخی از خواسته های زنان

از آنجایی که زنان، به ویژگی های ظاهری و آراستگی خود بسیار اهمیت می‌دهند؛ این انتظار را از طرف مقابل خود نیز دارند. برای آنان مهم است که شریک عاطفی آنها آراسته و زیبا باشد و به وضعیت خود اهمیت دهد. برخی از مردان به دلیل مسئولیت های زیاد و یا حتی ویژگی های اخلاقی، به این موضوع اهمیت نمی‌دهند. اما این مورد بعد از مدتی منجر به دلزدگی و سردی در رابطه می‌شود. برای جلوگیری از بروز دلزدگی زناشویی کلیک کنید.

سخن پایانی

همانطور که گفته شد؛ زنان باید در ابتدا خود را به طور کامل شناخته و در قدم بعدی خواسته های خود را با دیگری مطرح کنند. از طرفی صحبت کردن در این مورد نیز بسیار اهمیت دارد که بسیاری از زنان از ان سر باز می‌زنند. در واقع آنها تنها از طرف مقابل انتظار دارند که این کارها انجام دهد؛ اما هرگز آنها را مطرح نمی‌کنند. این موضوع شرایط را برای شما و دیگری سخت تر خواهند کرد. به همین دلیل بهتر است زوجین در این مورد با یک روانشناس مشورت کرده و همچنین خواسته های معقول و منطقی از طرف مقابل داشته باشند.

برای دریافت مشاوره در زمینه خواسته های زنان در رابطه می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره