روابط زناشوییزوج و خانواده

تعداد دفعات نزدیکی در هفته | در هفته چند بار نزدیکی کنیم؟

تعداد دفعات نزدیکی به طور طبیعی درهفته چند بار است؟ خیلی از زوج ها به دنبال یک استاندارد کلی در این خصوص هستند. در ابتدا توجه به این نکته بسیار حائز اهمیت است که نیاز به رابطه جنسی یک نیاز غریزی و فطری است مانند نیاز به آب یا غذا که باید به روش درست به آن پاسخ بدهیم. اما این نیاز دارای تفاوت هایی نیز هست. که پاسخ به مناسب ترین تعداد دفعات نزدیکی در هفته را با چالش مواجه می‌کند. اگر در این خصوص با همسرتان اختلاف نظر دارید، حتما از خدمات مشاوره جنسی استفاده نمایید. در ادامه توضیحات کامل تری درباره تعداد دفعات نزدیکی به طور طبیعی را داده‌ایم.

تعداد دفعات نزدیکی به طور طبیعی

افراد معمولا بسته به نیاز خود رابطه جنسی  دارند اما سکس یک رفتار دونفره است که میل و خواسته های دیگری نیز در این امر اهمیت دارد. باید به طور واضح بگوییم که هیچ عدد مشخصی برای رابطه جنسی در یک مدت مشخص وجود ندارد. اغلب این موضوع تبدیل به یکی از دغدغه های افرادی شده است که میل جنسی کمی دارند از رابطه خود رضایت ندارند. علاوه بر تعداد باید به  کیفیت رابطه جنسی جنسی نیز اهمیت داد. بسیاری از زوجین جوان در ماه فقط یک بار رابطه جنسی دارند اما از این بابت احساس رضایت می کنند.

برای آشنایی با بایدها و نبایدهای اولین رابطه جنسی کلیک کنید.

عوامل موثر در تعداد دفعات نزدیکی

فاکتورهای مختلفی روی این موضوع تاثیر دارند که در این مقاله به آنها خواهیم پرداخت. در برهه های زمانی مختلف نیاز به رابطه جنسی تغییر می کند و افراد به شیوه های مختلفی به آن پاسخ می دهند. خیلی از افراد تعداد دفعات رابطه را فقط به دفعاتی که دخول داشته اند محدود می کنند اما معاشقه و پیش نوازی نیز جزو این امار محسوب می شود.

◀️تاثیر سن در تعداد دفعات نزدیکی به طور طبیعی

تحقیقات نشان داده اند یک یا دو بار نزدیکی در هفته بین زوجین 18 تا 29 سال طبیعی است و با افزایش سن از این میزان کاسته می شود. به عنوان مثال بزرگسالان 60 بار در سال و 60 ساله ها 20 بار در سال رابطه جنسی دارند. این آمارها شامل استثنائاتی نیز می شوند مثلا افرادی که در سنین بالا هنوز به تعدد رابطه جنسی اهمیت می دهند.

◀️بارداری و زایمان

به طور طبیعی تعداد دفعات نزدیکی در در زمان بارداری و بعد از کاهش می یابد که به دلیل نوسانات هورمونی یا عوارض عمل جراحی است. برعکس شاهد افرادی هستیم که بعد از زایمان با فاصله ی زمانی کم دوباره باردار می شوند؛ در این زمان هیچ محدودیتی نداریم اما به دلیل مسائل روانی و جسمانی بعد از زایمان ممکن است زوجین از رابطه جنسی امتناع کنند.

◀️میل جنسی و تعداد دفعات نزدیکی به طور طبیعی

گاهی میل جنسی دو طرف همسان نیست و یک نفر همیشه از رابطه سر باز می زند و آن را به تعویق می اندازد. با وجود علاقه به همسر و بدون وجود هیچگونه اختلالی باز هم به رابطه جنسی علاقه ندارد. افراد با توافق در این مورد و درمان های هورمونی می توانند آن را حل کنند.

◀️رضایت زناشویی

فقدان یا کمبود رضایت زناشویی، عامل دیگری است که بر روی تعداد دفعات رابطه جنسی تاثیر دارد. این شرایط باعث بروز تنش هایی بین دو طرف می شود که رابطه جنسی را هم تحت الشعاع قرار می دهد. معمولا زوجین با تعداد دفعات بیشتر رابطه جنسی، رضایت بیشتری را گزارش می کنند.

◀️تعداد دفعات نزدیکی به طور طبیعی | اختلالات روان

اختلالاتی مثل افسردگی، دوقطبی، اضطراب و… می توانند تعداد دفعات رابطه را کاهش یا افزایش دهند. مصرف دارو های مختلف نیز به طور غیر مستقیم بر روی میل جنسی موثر است.

چگونه تعداد دفعات رابطه را افزایش بدهیم؟

به طورکلی تعدد رابطه ی جنسی با همسر مشکلی ایجاد نمیکند اما افراط در هر کاری عوارضی دارد. هیچ ایده الی برای تعداد رابطه جنسی وجود ندارد و کاملا بسته به توافق و علاقه ی دو نفراست.

مسائل مربوط به رابطه

رابطه ی خود را با همسر، خارج اتاق خواب نیز تقویت کنید و رابطه فیزیکی و عاطفی را با شریک خود افزایش دهید. صحبت یا حتی فکر کردن در مورد مسائل جنسی نیز به شما کمک خواهد کرد. ایجاد تنوع در رابطه با تغییر محیط رابطه یا پوزیشن های جدید هم مسیر جدیدی را به شما نشان خواهد داد.

کمک گرفتن از یک متخصص

مشورت با یک سکستراپیست یا یک روانشناس به شما و همسرتان در بالا بردن سواد و مهارت جنسی با تغییر دادن باورهایتان نسبت به رابطه جنسی بسیار موثر است.

ارگاسم محور نباشید

خیلی از افراد از به ارگاسم نرسیدن خود در رابطه نگران هستند. البته برای اختلال انورگاسمیا دلایل زیادی وجود دارد اما گاهی سیستم بدن فرد به گونه ای است که ارگاسم را به سختی تجربه می کند. در چنین شرایطی می توانید به جای فکر کردن به مقصد، از مسیر لذت ببرید. درصد کمی از زنان در رابطه به ارگاسم می رسند اما در طول رابطه به اوج لذت جنسی می رسند و در این مورد مشکلی ندارند.

آیا هر چه تعداد دفعات نزدیکی زیاد باشد بهتر است؟

هورمون هایی که در زمان ارگاسم در بدن ترشح می شوند؛ روی تنظیم کارکرد بدن موثر هستند. به عنوان مثال ترشح پرولاکتین به تنظیم خواب و دوپامین و اکسی توسین به افزایش شادمانی کمک می کنند.

رابطه جنسی سالم و به طور منظم به افزایش اعتماد به نفس و عزت نفس منجر می شود. کاهش استرس نیز یکی دیگر از تاثیرات رابطه جنسی است.

تعداد دفعات نزدیکی به طور طبیعی | عوارض رابطه جنسی زیاد

رابطه ی جنسی زیاد وکنترل نشده در نهایت به اعتیاد جنسی منجر می شود که عوارضی مثل خشکی واژن، دردهای جسمانی، افزایش احتمال عفونت های واژینال و… در زنان و اختلال در نعوظ، زودانزالی وعفونت های دستگاه ادراری در مردان است. بارداری های ناخواسته و انتقال بیماری های امیزشی از دیگر عارضه های اعتیاد جنسی است.

سخن پایانی

فکر میکنم تا اینجا پاسخ سوال خود را گرفته باشید که برای تعداد دفعات رابطه در هفته یا ماه عدد دقیقی وجود ندارد و حتی امار ها نیز نشان دهنده میانگینی از دفعات است. سکس یک تفریح و نیاز دو نفره است که لازمه آن برنامه ریزی و مدیریت است. پس در این مورد با همسر خود صحبت کنید. با این حال در صورت اختلاف و عدم رضایت از تعداد روابط جنسی تان با همسر متخصصین در این زمینه کمک بزرگی به شما خواهند کرد. با دریافت مشاوره علت بی میلی و دوری های همسرتان را کشف کرده و به گرمای از دست رفته را به زندگی مشترک خود برگردانید.

برای دریافت مشاوره در زمینه تعداد دفعات نزدیکی به طور طبیعی می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 تماس بگیرید.

 

سوالات متدوال

در هفته چندبار باید رابطه جنسی داشته باشیم؟

عدد مشخصی برای پاسخ به این سوال وجود ندارد و به علاقه و میل طرفین بستگی دارد.

آیا نزدیکی زیاد ضرر دارد؟

به طور کلی افراط در هر کاری عوارض خودش را دارد حتی رابطه جنسی اما تعدد سکس اگر با علاقه و خواست دو طرف باشد؛ ضرری ندارد.

عوارض رابطه جنسی زیاد چیست؟

اعتیاد جنسی باعث شکل گیری عوارض روانی و جسمانی زیادی مثل خشکی واژن، زودانزالی،بارداری های ناخواسته و شیوع بیماری های امیزشی و… می شود که در مقاله به طور مفصل به توضیح انها پرداخته ایم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره