انتخاب مهد و مدرسهرشد و مراقبتکودک

استعدادیابی موسیقی آنلاین

استعدادیابی موسیقی امروزه در میان جوانان از محبوبیت زیادی برخوردار بوده و همچنین برنامه های زیادی نیز در این راستا انجام می‎شود. در واقع رشته موسیقی به خصوص خوانندگی امروزه به قدری مورد توجه قرار می‌گیرد که حتی برنامه های تلویزیونی نیز به آنها اختصاص می‌یابد. از آنجایی که تقاضا برای این رشته بسیار است؛ بهتر است به شکل اصولی انجام شده و افراد با استعداد وارد این حوزه شوند. شاید بسیاری از افراد به موسیقی علاقه داشته باشند؛ اما لزوما همه آنها مستعد آن نیستند. از این رو بهتر است علاقمندان به این حوزه اطلاعات کافی را کسب کرده و از متخصصین کمک بگیرند. برای دریافت مشاوره کودک کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه استعدادیابی موسیقی می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

نقش استعداد در موسیقی

طبیعی است که با وجود استعداد در این حوزه و بالا بودن هوش موسیقیایی بیشتر احتمال دارد که افراد در این زمینه موفق شوند. چنین افرادی راحت تر و سریعتر موسیقی و مفاهیم مرتبط به آن را درک کرده و می‌توانند عملکرد بهتری در این حوزه داشته باشند. برخی از بخش های موسیقی به شکلی است که شاید با تمرین و تکرار قابل انجام باشد؛ اما تنها افرادی می‌توانند در رشته ها موفق باشند و یا ادامه دهند که واقعا استعداد درونی داشته باشند. به طور کلی بهتر است افراد در کنار داشتن هوش و استعداد، حتما تمرین کافی نیز در این زمینه داشته باشند. برای اشنایی با سایر انواع استعدادیابی کودکان کلیک کنید.

استعدادیابی موسیقی در چه زمینه هایی انجام می‌شود؟

زمینه های استعدادیابی موسیقی

از آنجایی که موسیقی حوزه های مختلف و متنوعی را در برمی‌گیرد؛ استعدادیابی موسیقی نیز باید در شاخه های مختلفی انجام شود. در این قسمت به توضیح این بخش ها می‌پردازیم. برای آشنایی بیشتر با هوش موسیقیایی کلیک کنید.

 صوتی

استعدادیابی موسیقی در حوزه صوتی شامل تشخیص قدرت صدا، قدرت صدای نرم، کنترل تنظیمات صوتی و… می‌شود.

ریتمیک

ریتم در موسیقی از اهمیت زیادی برخوردار است. از این رو افرادی که در این حوزه استعداد داشته باشند؛ توانایی تشخیص ریتم و نگهداری آن را به صورت منظم و درست دارند.

نت خوانی

همچنین استعدادیابی موسیقی باید در زمینه نت خوانی نیز انجام گردد. برخی از افراد با اینکه صدای خوبی دارند و یا قادر به نواختن آلات موسیقی هستند؛ اما در بخش نت خوانی به شکل ضعیفی عمل می‌کنند.

نوازندگی

نوازندگی نیز موضوع دیگری است که در استعدادیابی موسیقی مورد بررسی قرار می‌گیرد. چرا که معمولا نوازنده های خوب بیشتر احتمال دارد که در موسیقی موفق شوند.

ترانه سرایی

این شاخه شامل توانایی ترانه ساختن، خلق ملودی و شعر آهنگ است.

تکنیکی و اجرایی

استعداد تکنیکی و اجرایی به معنای اجرای تکنیک ها خاص در نوازندگی ساز و یا حتی خواندن قطعات موسیقی است.

شنیداری

افرادی که تمایل به فعالیت کردن در حوزه موسیقی را دارند؛ باید گوش خوبی داشته و الگوهای ریتمیک را تشخیص دهند.

تشخیص ریتم

تشخیص ریتم و الگوی آهنگ ها نیز نیاز به استعداد دارد که در استعدادیابی موسیقی نیز مورد آزمون قرار می‌گیرد.

آهنگسازی

به توانایی ساخت قطعات موسیقی، آهنگ سازی می‌گویند. افراد در این رشته باید قادر به ترکیب صداها، ایجاد هارمونی و ملودیو استفاده از ابزارهای موسیقی و حتی نواختن باشند.

تنظیم آهنگ

یکی از فرایند ها مهم در آهنگسازی تنظیم آهنگ است که در آن صداها و المان های موسیقی بهینه سازی می‌شوند. پانوراماگذاری، میکس و مسترینگ و… همگی از مراحل تنظیم آهنگ محسوب می‌شوند که به طور کلی کار دشواری محسوب می‌شوند. از این رو در استعدادیابی موسیقی باید به آن توجه شود.

فاکتورهای استعدادیابی موسیقی

در استعدادیابی موسیقی باید به فاکتورهایی توجه شود و یا حتی مورد آزمون قرار گیرد که در این رشته قطعا به آن نیاز خواهیم داشت.

تجربه و دانش: بسیار مهم است که افراد در مورد موسیقی که می‌سازند و یا می‌خوانند دانش و تجربه کافی داشته باشند.

استعداد شنیداری: همانطور که در قسمت قبلی هم به آن اشاره شد؛ افرادی که در حوزه موسیقی کار می‌کنند باید گوش خوبی داشته و به خوبی همه چیز را بشنوند.

توانمندی در نوازندگی یا خوانندگی: در استعدادیابی موسیقی داشتن توانایی در نواختن و یا خوانندگی از اهمیت زیادی برخوردار است.

خلاق بودن: فرد در این حوزه باید قطعه ای را بسازد و یا بخواند که تکرار نباشد. از آنجایی که هر روزه موسیقی های زیادی را می‌شنویم؛ برای تولید یک قطعه جدید وگوشنواز باید خلاق باشیم.

استمرار و تمرین: برای موفقیت در این حوزه باید پشتکار زیادی داشته و مدت زمان زیادی را به تمرین اختصاص داد.

داشتن روحیه همکاری: در بیشتر حوزه های موسیقی، کارها به صورت گروهی انجام می‌شوند. از این رو افراد باید از روحیه همکاری برخوردار باشند.

ارتباط گرفتن و احساس عاطفی: یک موزیک خوب می‌تواند احساسات مختلفی را در ما برانگیرد. از این رو باید خود خواننده و یا نوازنده نیز دارای احساسات عاطفی قوی باشد.

راه های استعدادیابی موسیقی

برای استعدادیابی موسیقی راه های مختلفی وجود دارد. گاهی افراد از طریق برنامه های تلوزیونی اقدام کرده و یا تحت نظذ اساتید بزرگ آموزش های لازم را آغاز می‌کنند. در هر صورت باید مراحلی را گذارنده و همچنین واقعا از استعداد کافی برخوردار باشند.

آزمون شنیداری موسیقی

تشخیص اینتروال ها

نواختن آلات موسیقی

تحلیل و بررسی موسیقی

آزمون خوانندگی

ویژگی افرادی که استعداد موسیقی دارند

جالب است بدانید که همه افراد از هوش موسیقیایی برخوردار هستند؛ اما میزان آن در افراد متفاوت است. معمولا افرادی که میزان بالایی را از این هوش دارند قدرت شنیداری خوبی داشته، نواختن سازهای مختلف را به سرعت می‌آموزند، در نت خوانی مهارت دارند و در نهایت اینکه قطعا در فرایند استعدادیابی موسیقی به خوبی عمل می‌کنند. در واقع می‌توان گفت که افرادی که این ویژگی ها را دارند بهتر است حتما در مسابقه های استعدادیابی موسیقی شرکت کرده و خود را محک بزنند.

استعدادیابی موسیقی در چه سنی باید صورت گیرد؟

سن استعدادیابی موسیقی

از طرفی فرایند استعدادیابی موسیقی و یا مراحل آن در سنین مختلف متفاوت است. برای مثال نمی‌توان از یک کودک سه ساله انتظار نت خوانی داشت. اما کودکان معمولا استعداد موسیقی خود را به صورت نواختن آلات موسیقی مختلف نشان می‌دهند. بهترین سن برای استعدادیابی موسیقی در کودکان سنین پیش دبستانی است. از طرفی زمانی که از این سنین روی این مهارت کودکان کار شود؛ مهارت های ارتباطی و اجتماعی نیز در آنان تقویت شده و به طور کلی هدف مشخص تری برای دنبال کردن پیدا می‌کنند. برای اطلاع از راه های کشف استعداد کودکان کلیک کنید.

سخن پایانی

با اینکه امروزه بازار استعدادیابی موسیقی در مکان های مختلف داغ است؛ اما همه آنها قابل اعتماد نیستند. افراد بهتر است در ابتدا به ویژگی های خود توجه داشته و در قدم بعدی از متخصصین این حوزه کمک بگیرند. استعدادیابی در حوزه های مختلف باید به درستی و در زمان درست انجام گیرد. از این رو در این مورد حتما با یک مشاور صحبت کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه استعدادیابی موسیقی می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره