ارتباط نوجوان با والدین و همسالاننوجوان

برخورد با نوجوانی که دوست دختر دارد

برخورد با نوجوانی که دوست دختر دارد بسیاری دشواری است. آنان در سنین حساسی بوده و به همین دلیل انجام کوچک ترین اشتباهی می‌تواند پیامدهای بسیار زیادی داشته باشد. مخصوصا در مورد ارتباط با جنسی مخالف در این سنین که والدین به راحتی نمی‌توانند در مورد آن صحبت کرده و یا نکاتی را به فرزند خود بیاموزند. به همین دلیل هم والدین و هم خود نوجوان باید در این زمینه اطلاعات خود را بالا برده و همچنین برخورد درستی نسبت به آن داشته باشند. فراموش نکنید که ممنوع کردن این موضوع به طور کامل کاردرستی نبوده و از طرفی امکانپذیر نیست. از این رو بهتر است حتما در این مورد با یک روانشناس مشورت نمایید. برای دریافت مشاوره نوجوان کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه نوجوان می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

برخورد با نوجوانی که دوست دختر دارد

برخورد با نوجوانی که دوست دختر دارد موضوعی است که بسیار فرهنگی بوده و از طرفی افراد مختلف، واکنش های متفاوتی نسبت به آن نشان می‌دهند. برخی از خانواده ها در این مورد فرزند را آزاد گذاشته و حتی سهل انگاری می‌کند. از طرفی برخی دیگر بسیار سخت گیری کرده و به طور کلی مانع از این ارتباط می‌شوند. هر دوی این روش ها نتیجه خوبی در پی ندارد. از این رو باید در مورد ارتباط با جنسی مخالف در این دوران در ابتدا نوجوان را آگاه کرده و سپس در تصمیم گیری نی به او کمک کرد. والدین در این مورد باید بسیار محتاط باشند. برای اطلاع از راه های رفتار صحیح با نوجوان کلیک کنید.

نشانه های نوجوانی که دوست دختر دارد

نشانه های نوجوانی که دوست دختر دارد

معمولا نوجوانی که دوست دختر دارد نشانه های رفتاری از خود بروز می‌دهد که والدین می‌توانند به وسیله آنها متوجه این موضوع شوند. فراموش نکنید که برای اطلاع از این نشانه ها رفتار شما نباید مانند مچ گیری باشد و یا حریم خصوصی نوجوان را نباید نقض کنید. تنها با مطلع شدن از این موضوع به او کمک نمایید. در این قسمت به توضیح برخی از آنها می‌پردازیم. برای اطلاع از پیامدهای ازدواج در 15 سالگی کلیک کنید.

◀استفاده کردن از تلفن همراه به صورت مکرر

در برخورد با پسری که دوست دختر دارد متوجه خواهید شد به صورت دائم در حال استفاده کردن از تلفن همراه است و این کار را به صورت پیام دادن و یا تلفن صحبت کردن انجام می‌دهد.

◀تمایل به تنهایی و دوری از جمع | برخورد با نوجوانی که دوست دختر دارد

در بیشتر موارد نوجوانی که دوست دختر دارد؛ وقت خود را در اتاق و به تنهایی گذرانده و تمایلی به حضور در جمع ها ندارد. این موضوع به دلیل بروز احساسات جدیدی است که نوجوان برای اولین بار با آنها روبرو شده و از طرفی مکن است رابطه خوبی با خانواده نداشته باشد. برای آشنایی بیشتر با نیازهای نوجوان کلیک کنید.

◀اهمیت دادن به ظاهر

طبیعی است که نوجوان بیشتر از قبل به ظاهر خود اهمیت داده و زمان زیادی را جلوی آینه بگذراند. البته این موضوع در میان دختران شایع تر است. اما پسران نیز با وجود دوست دختر، بیشتر به ظاهر اهمیت می‌دهند.

◀کجکاوی کردن نسبت به جنس مخالف | برخورد با نوجوانی که دوست دختر دارد

همچنین کنجکاوی آنان نیز نسبت به جنس مخالف بیشتر شده مدام سوال هایی را در این مورد یا از دوستان خود و یا خانواده می‌پرسند. این موضوع مخصوصا در کشورما شایع تر است چرا که در بیشتر مکان ها تفکیک جنسیتی وجود داشته و دختر و پسر و ارتباط زیادی با یکدیگر ندارند.

راهکارهایی برای برخورد با نوجوانی که دوست دختر دارد

روش برخورد با نوجوانی که دوست دختر دارد

راهکارهای مختلفی برای برخورد با پسری که دوست دختر دارد؛ وجود دارد. والدین باید در ابتدا از این موضوع مطمئن شده و همچنین با خود نوجوان صحبت کنند. در قدم بعدی برای کمک کردن به او می‌توانند از این روش ها استفاده نمایند.

🔽پرهیز واکنش های منفی افراطی

در برخورد با نوجوانی که دوست دختر دارد؛ اصلا نباید واکنش تند و افراطی نشان داد. چرا که این موضوع باعث لجبازی و یا سرخوردگی نوجوان شده و مشکلات بیشتری را باعث می‌شود. در واقع با اینکار رفتار نوجوان اصلا عوض نشده؛ حتی ممکن است تشدید نیز بشود.

🔽درک کردن او

همچنین برای برخورد با پسری که دوست دختر دارد؛ باید تو را درک کرده و خود را جای او بگذارید. در این سنین نوجوانان تحت تاثیر میل جنسی و یا فشار همسالان چنین روابطی را آغاز می‌کنند. از طرفی ماهیت ارتباط با جنس مخالف اشتباه نبوده و دقیقا از همین سنین آغاز می‌شود. به همین دلیل رفتاری طبیعی است و نباید در مورد آن نگران شد. با درک کردن نوجوان و بروز رفتاری مناسب ، او نیز احساس صمیمت بیشتری با شما خواهد کرد. برای آشنایی بیشتر با تاثیر درک فرزند نوجوان کلیک کنید.

🔽آموزش یک رابطه سالم به او

همچنین در قدم بعدی برخورد با نوجوانی که دوست دختر دارد. باید به او برقراری یک ارتباط سالم را آموزش دهید. طبیعی است که آنان به درستی نمی‌دانند که چطور باید با جنس مخالف برخورد کرده و یا حتی با دیگران معاشرت کنند. از این رو باید آنان را از موضوعاتی آگاه کرده و به آنان یاد دهید تا به دیگری صدمه نزنند.

🔽تربیت جنسی نوجوان

در سن نوجوانی معمولا اولین رفتارهای جنسی افراد آغاز می‌شوند. به همین دلیل باید برای برخورد با نوجوانی که دوست دختر دارد؛ در مورد مسائل جنسی نیز صحبت کنید. برخی تصور می‌کنند که اینکار یه اصطلاح چشم و گوش نوجوان را باز می‌کند.اما اینکار بسیار کمک کننده بوده و حتی از بروز بسیاری از مسائل نیز جلوگیری می‌کند. برای اطلاع از راه های تخلیه میل جنسی نوجوان کلیک کنید.

🔽مشخص کردن حد و مرزها برای او

همچنین باید در برخورد با نوجوانی که دوست دختر دارد؛ حد و مرزهایی نیز تعیین کنید. در واقع آزاد گذاشتن نوجوان در این مورد او را دچار بی بند و باری از لحاظ اخلاقی کرده و دیگر حتی به روابط خود با والدینش نیز اهمیت نمی‌دهد.

🔽احترام به حریم شخصی

برخورد با نوجوانی که دوست دختر دارد به معنی شکستن حریم خصوصی او نیست. والدین باید همواره به این موضوع احترام گذاشته بیش از حد وارد مسائل نوجوان نشوند. برای مثال گوشی او را چک نکرده و یا بی اجازه وارد اتاق او نشوند. برای آشنایی بیشتر با راه های حفظ حریم خصوصی نوجوان کلیک کنید.

🔽کمک گرفتن از مشاور

اگر والدین در مورد برخورد با نوجوانی که دوست دختر دارد؛ تجربه ای ندارند باید از روانشناس کمک بگیرند. چرا که همانطور که گفته شد انجام رفتارهای اشتباه بدتر از کاری نکردن است. مشاور حتی می‌تواند با خود نوجوان نیز صحبت کرده و از این طریق به او کمک کند.

اهمیت برخورد با نوجوانی که دوست دختر دارد

فراموش نکنید که داشتن برخورد درست با نوجوانی که دوست دختر دارد؛ بسیار مهم است. چرا که گاهی این روابط در سنین کم منجر به تصمیمات اشتباهی شده که آینده نوجوان و آینده او را به طور کلی تحت تاثیر قرار می‌دهد. بارداری های ناخواسته، ابتلا به بیماری های مقاربتی، اعتیاد، ازدواج زودهنگام و… همگی از پیامدهای دوستی در سنین کم هستند.

چه زمانی برخورد با نوجوانی که دوست دختر دارد خطرناک است؟

همانطور که گفته شد؛ ارتباط با جنس مخالف در این سنین کار اشتباهی نیست. اما در صورتیکه به صورت کنترل شده پیش رود. زمانی این موضوع منجر به مشکلاتی می‌گردد که ناآگاهانه بوده، از والدین پنهان شود، نوجوان مهارت های مختلف را نداشته و همچنین به شکل های مختلف مورد سواستفاده قرار گیرد.

سخن پایانی

با اینکه شاید برخورد با نوجوانی که دوست دختر دارد؛ کمی عجیب و حتی سخت به نظر برسد؛ اما با دریافت اطلاعاتی در این زمینه هم برای نوجوان و هم والدین او این موضوع آسان تر شده و حتی گاهی موثر واقع می‌شود. چرا که افراد در ارتباط با دیگران است که بسیاری از موضوعات را می‌آموزند. از همین رو افراد می‌توانند با کمک روانشناس مهارت هایی را در این زمینه آموخته و روابط بین فردی بهتری داشته باشند.

برای دریافت مشاوره در زمینه نوجوان می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره