بلوغنوجوان

تخلیه میل جنسی نوجوان | چگونه میل جنسی مان را تخلیه کنیم

تخلیه میل جنسی نوجوان می‌تواند یکی از کارهای دشوار برای خانواده و خود نوجوان باشد. در این سنین به دلیل حساسیت های سن بلوغ و تغییرات جسمانی، بسیاری از نوجوانان دچار سردرگمی می‌شوند. تقریبا بهترین کار برای نوجوان و آینده او کنترل این میل است. در قدم اول نوجوان و خانواده باید با مفاهیم مختلفی در این دوران آشنا شوند. شناخت بدن نوجوان و درک عواطف او از جمله این مفاهیم است. در ادامه در این باره توضیحات کامل‌تری داده‎ایم، اما حتما برای دریافت مشاوره جنسی کلیک کنید.

تخلیه میل جنسی نوجوان

بسیاری از خانواده ها با محدود کردن مداوم اوضاع را بدتر خواهند کرد. حس کنجکاوی در نوجوان تحریک شده و حتی ممکن است این میل تشدید شود. نوجوانان در این سنین با ابتدایی‌ترین مهارت های جنسی آشنا می‌شوند. اما هنوز در مورد تخلیه میل جنسی، نیاز به کمک دارند. فرهنگ های مختلف نیز در مورد تخلیه میل جنسی نوجوان، نطرات متفاوتی دارند.

نقش بدن در تخلیه میل جنسی نوجوان

همانطور که می‌دانید در زمان بلوغ، بدن نوجوان دچار تغییرات زیادی خواهد شد. بروز صفات ثانویه مثل روییدن موهای زائد، رشد سینه ها در دختران، دورگه شدن صدا در پسران و رشد نامتناسب دست ها و پاها از این قبیل هستند، اما مهم ترین تغییر، قدرت باروری در نوجوان است.

در دخترها با قاعدگی و در پسران با نشانه هایی مثل نعوظ صبحگاهی یا انزال در خواب مشخص می‌شود. یکی از مکانسیم های خود بدن برای تخلیه میل جنسی در نوجوان مخصوصا در پسران، انزال در خواب است. تغییرات بلوغ در دختران زودتر رخ می‌دهد. اما به طورکلی سن مشخصی نمی‌توان برای آن در نظر گرفت.

بحران تخلیه میل جنسی نوجوان

اما از زمانی که این تغییرات در بدن نوجوان رخ می‌دهد تا زمانی که او بخواهد ازدواج کند یا رابطه جنسی داشته باشد؛ احتمالا چند سال طول می‌کشد. در این مدت او باید چه کند؟ بسیاری برای تخلیه میل جنسی نوجوان، ازدواج را پیشنهاد می‌کنند. اما شاید والدین یا حتی خود نوجوان، آماده این کار نباشند. از طرفی دیگررابطه جنسی قبل از سن 18 سالگی، بسیار زودهنگام خواهد بود. نوجوان، اطلاع کافی ندارد؛ و شاید تحت تاثیر اطرافیان خود، دست به رفتارهای نامتعارف بزند.

پسران در سن بلوغ، هنوز قادر به کنترل نعوظ خود نیستند یا دختران در مورد مقدار ترشحات واژن خود، دچار نگرانی می‌شوند. در این زمان برهم خورن تعادل هورمون ها را هم در نظر بگیرید. همه این عوامل نوجوان را در شرایط بحرانی قرار خواهد داد.

برای آشنایی با علت و راهکارهای جلوگیری از جنب شدن در خواب کلیک کنید.

رفتارهای جنسی جدید در نوجوان

درواقع از سن کودکی شاهد بروز برخی از رفتار های جنسی هستیم که از نشانه های رشد طبیعی است. یک سری از رفتارها در سنین نوجوانی نیز طبیعی هستند. اما با ادامه دار شدن یا تشدید آن‌ها باید به دنبال راه حل بود. عمدتا تخلیه میل جنسی نوجوان به روش های زیر صورت می‌گیرد.

⏹لمس کردن اندام دیگران

⏹دست زدن به ناحیه تناسلی خود

⏹خودارضایی

⏹تماشای پورن

⏹خشم کنترل نشده

اگر این موارد کنترل نشود؛ می‌تواند به پیامدهای ناگواری برای نوجوان به بار آورد. بنابراین آموزش و اطلاع رسانی درباره نحوه تخلیه میل جنسی نوجوان اهمیت زیادی دارد.

چگونه به تخلیه میل جنسی نوجوان کمک کنیم؟

همیشه اولین تجارب در زندگی، نقش تعیین کننده ای ایفا می‌کنند. اگر نوجوان از انجام رفتارهایی که در بالا ذکر شد؛ لذت ببرد، برای او تبدیل به عادت می‌شوند. یا حتی حالت وسواس گونه برای او پیدا می‌کند. به این معنی که بعد مدتی هیچ لذتی از انجام آنها نمی‌برد و هربار برای رسیدن به حس لذت بیشتر انجام می‌دهد. پس باید چه اقداماتی انجام داد؟

?انجام فعالیت های ورزشی

انجام فعالیت های ورزشی یکی از راه های موثر برای تخلیه میل جنسی نوجوان است. ورزش هایی مثل فوتبال، بسکتبال، شنا و… که تمام وقت و انرژی نوجوان را می‌گیرند؛ مناسب ترین راه برای کنترل میل جنسی هستند.

?تنظیم ساعت خواب

بخشی از هورمون ها در زمان خواب و استراحت ترشح می‌شوند. اگر نوجوان بتواند ساعت خواب خود را منظم کند؛ میزان ترشح هورمون ها نیز تنظیم خواهد شد. تا حد زیادی اینکار در میل جنسی نوجوان موثر است. همچنین میزان برخی از هورمون ها در زمان شب بیشتر است به همین دلیل در شب بیشتر امکان دارد که افراد بر اساس احساسات تصمیم بگیرند. تا دیروقت بیدار ماندن نوجوان شاید به تماشای پورن یا خودارضایی منجر شود.

?مدیریت اوقات فراغت

نوجوان هم نیاز به زمانی برای استراحت دارد. اما اگر این زمان به بطالت بگذر و فعالیت مفیدی برای انجام نداشته باشد؛ احتمالا دچار پرش افکار به سمت مسائل جنسی خواهد شد. طبق تحقیقات تقریبا 75 درصد افکار نوجوانان در مورد مسائل جنسی است. این موضوعی طبیعی است و والدین قادر به کنترل افکار فرزند خود نیستند. اما با سرگرم کردن او با موضوعات جذاب و هیجان انگیز می‌توان این کشش جنسی را مدیریت کرد.

?شناسایی محرک ها

عواملی که نوجوان را در معرض خودارضایی یا تماشای پورن قرار می‌دهند را شناسایی کنید. برای مثال به موقعیت هایی که برای نوجوان تحریک برانگیز هستند؛ توجه کرده و تا حدامکان آنها را از بین ببرید. تخلیه میل جنسی نوجوان به معنای سرکوب آن نیست؛ چراکه این یک نیاز طبیعی است.

?ارتباط با جنس مخالف

در این سنین، نوجوان نه تنها در مورد خود، بلکه در مورد جنس مخالف نیز کنجکاو است. به عنوان والدین در مورد معاشرت با  جنس مخالف، واکنش بدی نشان ندهید. یا او را در رفت و آمد با دوست هایش محدود نکنید. فقط به او در مواردی هشدار دهید. برقراری ارتباط زیاد با جنس مخالف توصیه نمی‌شود؛ اما آنها را منع هم نکنید.

?آموزش مسائل جنسی اولیه

در مورد برخی مسائل به آنها توضیح دهید. اگر این کار برای شما راحت نیست؛ از یک سکتراپیست یا روانشناس کمک بگیرید. درواقع والدین اولین معلم های نوجوانان در مورد مسائل جنسی هستند. موضوعات را به طور کامل برای آنها باز نکنید. اما سعی کنید توضیحات متناسب با سن آنها باشد. رعایت بهداشت فردی و شناخت بدن نیز از مسائل جنسی اولیه محسوب می‌شود.

سخن پایانی

تخلیه میل جنسی نوجوان یکی از چالش های دوران بلوغ است. با گذشت زمان و افزایش سن، احتمالا این حس فروکش خواهد کرد. اما بر هرحال در دنیای امروز با پیشرفت تکنولوژی و ارتباطات، دسترسی نوجوانان به همه چیز راحت تر است و آنان را بیشتر در معرض خطرات احتمالی قرار می‌دهد. با حمایت از نوجوان و کمک گرفتن از یک مشاور، به او در این مسیر کمک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه تخلیه میل جنسی نوجوان می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

نوجوانان باید چگونه میل جنسی خود را از بین ببرند؟

به هر حال میل جنسی یک نیاز غریزی است و نمی‌توان آن را سرکوب کرد؛ اما تا زمان مناسب آن بهتر است با روش هایی مثل فعالیت های ورزشی، پرکردن اوقات فراغت خود، آموزش مسائل جنسی ابتدایی و… آن را مدیریت کرد

انحرافات دوران نوجوانی، چگونه اتفاق می‌افتند؟

در این دوره به دلیل برهم خوردت تعادل هورمون ها و تغییرات بدنی که نوجوان تجربه می‌کند؛ طبیعی است که قادر به مدیریت احساسات خود نباشد. شاید تحت تاثیر همسالان یا به علت کنجکاوی، دست به کارهایی بزند که قابل جبران نباشند.

ارضا شدن نوجوان چگونه اتفاق می‌افتد؟

مکانیسم بدن برای ارضا شدن در سن بلوغ معمولا با انزال در خواب یا ایجاد ترشحاتی، همراه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره