خیانتزوج و خانواده

انواع خیانت | 5 نوع خیانت

انواع خیانت در روانشناسی به دسته های مختلفی تقسیم می‌شود. خیانت به معنای شکستن عهد و پیمان هایی است که زوجین در ابتدای رابطه با یکدیگر بسته اند. تعریف هر کس از خیانت فرق دارد، برای مثال برخی افراد صحبت با جنس مخالف را خیانت می‌دانند؛ برخی بیرون رفتن را. به طور کلی خیانت به منزله رفتاری است که اگر همسر یا شریک احساسی در کنارتان قرار داشت، آن را انجام نمی‌دادید. 

برای نگهداری از رابطه باید انواع خیانت را بشناسید تا مرتکب آن نشوید. عده زیادی از افراد همچنان نمی‌دانند که چه کارهایی خیانت محسوب می‌شود و چه کارهایی خیانت نیست. به همین جهت برای آگاهی شما عزیزان این مقاله را به انواع خیانت اختصاص داده ایم. در این خصوص می‌توانید از خدمات مشاوره خیانت همسر نیز استفاده کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه انواع خیانت می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

 

انواع خیانت چیست؟

انواع خیانت چیست؟

خیانت به 5 دسته تقسیم می‌شود. خیانت فیزیکی، خیانت پیامکی، خیانت عاطفی، خیانت اینترنتی و خیانت انتقامی است. به طور کل خیانت از رایج ترین مشکلات در روابط به شمار می‌رود. خیانت به منزله رفتاری است که در حضور همسر و یا شریک احساسی انجام نخواهید داد. هر نوع خیانت باعث بهم خوردن زندگی و آسیب های عاطفی می‌شود. 

برای جلوگیری از انواع خیانت بهتر است که از همان ابتدای رابطه با شریک عاطفی طی کنید که چه رفتاری خیانت است و چه رفتاری خیانت تلقی نمی‌شود. زمانی که با خیانت روبرو شدید دو راه بیشتر بر سر راه شما قرار ندارد؛ بخشش یا جدایی. که نوع خیانت بر انتخاب شما اثر می‌گذارد. بهترین راه قبل از انتخاب یکی از این دو راه، کمک از روانشناس و بررسی ریشه ای موضوعات است.

بررسی انواع خیانت از منظر روانشناسی

بررسی انواع خیانت از منظر روانشناسی

قبل از اینکه به بررسی انواع خیانت بپردازیم، به این سوالات پاسخ دهید؛ که چه چیزهایی خیانت محسوب می‌شود و چه کارهایی نام خیانت به خود می‌گیرد؟ پاسخ به این سوالات به طبقه بندی خیانت کمک می‌کند. بهتر است قبل از اینکه رفتار یا کاری را انجام دهید؛ از دید همسر به این موضوع نگاه کنید. اینکه همسر شما اگر چنین کاری کند خیانت است یا خیر؟ در کنار پاسخ به این سوالات، به انواع خیانت در این بخش توجه کنید.

📌 خیانت عاطفی

هر زمانی که خیانت به گوش ما می‌خورد؛ یاد خیانت عاطفی می‌افتیم. زیرا از رایج ترین انواع خیانت، خیانتی است که احساسات در آن دخیل هستند. در این نوع خیانت رابطه جنسی می‌تواند وجود داشته باشد اما به معنای الزام نیست. معمولا این نوع خیانت به مرور زمان و با یک دوستی ساده آغاز می‌شود. و رفته رفته روابط بیان آنها گسترده می‌شود، صمیمیت ایجاد می‌شود و به مرحله ای می‌رسند که تمام زندگی یکدیگر می‌شوند. به مرور زمان فرد آنگونه که باید به زندگی مشترک خود اهمیت نمی‌دهد و بیشترین زمان را صرف شریک جدید می‌کند. 

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه راه های اثبات و کشف خیانت همسر کلیک کنید. 

📌 خیانت فیزیکی | انواع خیانت 

خیانت فیزیکی یکی از انواع خیانت است. و بدترین نوع خیانت شمرده می‌شود. که در این نوع خیانت فرد به عمل برقراری رابطه جنسی با فردی غیر از شریک احساسی خود می‌پردازد. این نوع خیانت در مردان و زنان رایج است اما به روش های مختلفی در هر زندگی آسیب خود را می‌گذارد. معمولا این نوع خیانت را خانم ها بهتر از آقایان می‌پذیرند. آقا احساس می‌کنند که ضعف داشته است؛ اما خانم ها اغلب خیانت فیزیکی یا جنسی را غفلت تلقی می‌کنند. اما در هر صورت باعث می‌شود که زوجین به سختی دوباره به یکدیگر اعتماد کنند. 

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه نشانه های خیانت در مردان کلیک کنید. 

📌 خیانت انتقامی

خیانت انتقامی از انواع خیانت است. در این نوع خیانت فرد تمایلی به خیانت کردن ندارد اما وقتی متوجه خیانت همسر می‌شود؛ دست به خیانت می‌زند. معمولا کار خود را نوعی کارمای خیانت تلقی می‌کنند اما هرگز توجیح پذیر نیست. 

📌 خیانت اینترنتی

با گسترش اینترنت و فضای مجازی یکی از انواع خیانت، خیانت اینترنتی است. این نوع خیانت دغدغه جامعه امروزی است. زیرا پیشرفت شبکه های اجتماعی باعث سلب آرامش زوجین است. خیانت اینترنتی انواع مختلفی دارد که در این بخش مقاله به آن اشاره کرده ایم. 

🔸 ارسال عکس و فیلم های جنسی

🔸عشق بازی با افراد در فضای مجازی

🔸 زمان بندی ملاقات از طریق اینترنت 

🔸سکس چت (ارسال تصاویر و پیام های شهوت انگیز)

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه نشانه های خیانت زنان کلیک کنید. 

📌 خیانت از طریق ارسال پیام | انواع خیانت

یکی از انواع خیانت، خیانت از شیوه ارسال پیامک است. این نوع خیانت به نام خیانت چتی نیز نامیده می‌شود؛ و روز به روز به این شیوه خیانت اضافه می‌شود. حتی اگر افراد یکدیگر را ملاقات نکنند، باز هم خیانت نام دارد. 

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه آسیب های خیانت کلیک کنید. 

مقابله با انواع خیانت چگونه است؟

همانطور که گفته شد، انواع خیانت به 5 نوع دسته بندی می‌شود. و روش های گوناگونی در بروز این خیانت وجود دارد. اما بهترین راه برای جلوگیری از انواع خیانت، سرمایه گذاری روی زندگی زناشویی و ارتباطات رابطه است. برای اینکه زندگی قوی و سالمی داشته باشید؛ در همان ابتدای رابطه با یکدیگر صحبت کنید. که چه چیزی از نظر تو خیانت محسوب می‌شود. زمانی که همسر شما نوع دیدگاه شما را بشناسد؛ احتمال بروز خیانت کاهش می‌یابد.

برای جلوگیری از انواع خیانت می‌توانید در صورت بروز مشکل فوری مطرح کنید و با شریک احساسی خود راجع به این موضوع صحبت کنید. تا مشکلات زندگی مانع خوشبختی نشوند. در واقع زمانی که خیانت رخ می‌دهد، دلیل وجود دارد. و اغلب این دلایل عدم رسیدگی همسر و نارضایتی از زندگی زناشویی است. برای اینکه از خیانت پیشگیری کنید؛ حتما از یک روانشناس کمک بگیرید.  

کلام آخر

اگر به هر دلیل متوجه انواع خیانت همسر یا شریک احساسی خود شده اید؛ و یا کسی که خیانت کرده خود شما هستید، در قدم اول برای رهایی از این آسیب ها به روانشناس مراجعه کنید. مشاور و روانشناس با کمک شیوه های اصولی و مناسب بر اساس دلیل خیانت شما، راهکارهای مناسبی جهت رضایت از زندگی بیان می‌کند. به خاطر داشته باشید که کمک از روانشناس زندگی را برای خود شما آسان خواهد کرد. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه انواع خیانت می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید. 

 

سوالات متداول

چند نوع خیانت داریم؟

به طور کل 5 نوع خیانت وجود دارد. که شامل: خیانت عاطفی، خیانت فیزیکی، خیانت اینترنتی، خیانت پیامکی و خیانت انتقامی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره