اختلالات روانیافسردگی - دوقطبی

افسردگی بعد مهاجرت | 6 روش مقابله با افسردگی بعد از مهاجرت

افسردگی بعد از مهاجرت یک واکنش روانی رایج است که ممکن است برای افرادی که به یک کشور جدید مهاجرت کرده‌اند، پیش بیاید. این وضعیت می‌تواند ناشی از تنهایی، عدم تطابق با فرهنگ جدید، دوری از خانواده و دوستان، مشکلات زبانی و … باشد. افسردگی‌ بعد از‌مهاجرت با علائمی همچون اضطراب، ناراحتی، خستگی، افزایش وزن یا کاهش وزن، اختلالات خواب، تغییر در رفتار و روابط اجتماعی همراه است. اگر شما یا کسی که می‌شناسید احساس افسردگی بعد از مهاجرت می‌کنید، بهتر است با یک مشاور یا روانشناس مشورت کنید تا به شما کمک کنند با این وضعیت مقابله کنید و بهبود پیدا کنید. برای دریافت مشاوره فردی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه افسردگی‌ بعد مهاجرت می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

افسردگی بعد مهاجرت چیست؟

افسردگی بعد از مهاجرت چیست؟

دوری از خانواده و زندگی در یک کشور غریب افراد را به افسردگی دچار می‌کند. این استرس و اضطراب هرگز از زندگی انسان جدا نمی‌شوند. استرس در زندگی دوز های مختلفی دارد که اگر تحت کنترل نباشد آسیب های زیادی به همراه می‌آورد. اگر این استرس ها طولانی مدت باشد؛ غیر قابل کنترل شده و به افسردگی منجر می‌شود. افسردگی بعد از مهاجرت منجر به ناتوانی در عملکرد، اختلال در شناخت و ادراک، کاهش عملکرد، ناتوانی در حل مساله و … می‌شود.

از دلایل افسردگی بعد از مهاجرت می‌توان به تغییر محل زندگی، دوری از دوستان، تغییر شغل، مشکلات مالی، مشکلات اقتصادی و … اشاره کرد. بنابراین در هنگام مهاجرت و حتی قبل تر آن باید از روانشناس و مشاورین متخصص راهنمایی بگیرید. در این مقاله راجع به تمامی مشکلات، دلایل و راهکارهای افسردگی بعد از‌مهاجرت توضیح داده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مشاوره خارج از کشور کلیک کنید.

دلایل افسردگی بعد از مهاجرت

زندگی بعد از مهاجرت استرس های زیادی به همراه دارد. دغدغه ها، مشکلات زندگی، درگیری های ذهنی و … همگی منجر به افسردگی بعد از مهاجرت می‌شود. در این بخش مقاله راجع به دلایل افسردگی بعد مهاجرت صحبت کرده ایم.

🟠 فاصله گیری از ارتباطات حمایتی

🟠 مشکلات زبان

🟠فشار مالی

🟠 تغییرات فرهنگی

🟠 مشکلات اقتصادی

🟠ناتوانی در پذیرش فرهنگ جدید

🟠 مشکل با تبعیض

🟠 مشکل در ارتباط با سیستم زندگی جدید

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه علت افسردگی کلیک کنید.

نشانه های افسردگی بعد مهاجرت

افسردگی بعد مهاجرت نشانه هایی دارد که برای درمان باید از آن مطلع باشید. در این بخش مقاله به نشانه ها اشاره کرده ایم. اگر علائم زیر را در خود مشاهده می‌کنید؛ فورا به پزشک مراجعه کنید.

🔻 بروز افکار منفی

🔻 احساس ناراحتی

🔻ناتوان در دنبال کردن اهداف

🔻 انرژی پایین

🔻 خستگی فراوان

🔻فراموشی

🔻 ناتوان در تمرکز

🔻 تمایل به تنهایی

🔻عصبانیت و بد خلقی

🔻 بهم ریختن سیستم خواب

🔻 نامرتب کردن رژیم غذایی

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه والدین وابسته کلیک کنید.

روش های مقابله با افسردگی بعد از مهاجرت

روش های مقابله با افسردگی بعد از مهاجرت

برای مقابله با افسردگی بعد مهاجرت حتما باید از روانشناس کمک بگیرید. اما روش هایی نیز وجود دارد که می‌توانید با استفاده از آنها مقداری از نشانه ها و افسردگی خود کم کنید. در این بخش مقاله راجع به روش های مقابله با افسردگی بعد مهاجرت صحبت کرده ایم.

📌 دایره ارتباطات خود را گسترش دهید

یکی از روش های مقابله با افسردگی بعد از مهاجرت، گسترش دایره ارتباطات است. ارتباط با افراد مشابه و ایجاد روابط اجتماعی جدید می‌تواند کمک کننده باشد. شرکت در گروه‌ها و فعالیت‌های اجتماعی محلی می‌تواند به شما کمک کند تا احساس تنهایی کمتر شود. حتی می‌توانید روزهایی را صرف ارتباط و خوشگذرانی با دوستان جدید کنید که از میزان دلتنگی شما کاسته شود. 

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ناامیدی از زندگی کلیک کنید.

📌 به سلامت روانی خود اهمیت دهید

برای مقابله با افسردگی بعد از مهاجرت، حتما باید به سلامت روانی خود اهمیت دهید. اگر احساس می‌کنید افسرده هستید، بهتر است با یک مشاور یا روان‌پزشک مشورت کنید تا به شما کمک کنند. در برخی موارد، داروها یا درمان‌های روان‌شناختی نیز ممکن است مفید باشند. 

📌 ورزش و فعالیت داشته باشید

برای اینکه با افسردگی بعد از مهاجرت مقابله کنید؛ باید به فعالیت بپردازید. ورزش و فعالیت‌ های تفریحی می‌توانند به شما کمک کنند تا استرس را کاهش دهید و احساس خوبی داشته باشید. حتی با فعالیت ها و ورزش می‌توانید ساعت ها خود را سرگرم کنید تا از تنش دور باشید. 

📌 زبان کشور جدید را آموزش ببینید

برای رهایی و مقابله با افسردگی بعد از مهاجرت، حتما باید زبان کشور جدید را آموزش ببینید. یادگیری زبان محلی می‌تواند به شما کمک کند تا بهتر با محیط اطراف خود ارتباط برقرار کنید و احساس تطابق بیشتری داشته باشید. در واقع با یادگیری زبان، ارتباط قوی تری با دیگران خواهید داشت.

📌 در فعالیت های مختلف شرکت کنید

برای مقابله با افسردگی بعد از مهاجرت، در فعالیت های مختلف و روزانه شرکت کنید. کمک به دیگران و شرکت در فعالیت‌ های خیرخواهانه ممکن است به شما احساس رضایت و خوشحالی بخشد. همین امر باعث کاهش استرس، تنش و در نهایت کاهش افسردگی می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه درمان افسردگی کلیک کنید. 

📌 از روانشناس کمک بگیرید

برای جلوگیری از افسردگی بعد از مهاجرت، حتما و الزاما از روانشناس کمک بگیرید. کمک از روانشناس به شما آرامش می‌بخشد. متخصصین سلامت به شما راهکارهایی را ارائه می‌دهند که بتوانید با افسردگی مقابله کنید.

کلام آخر

در این مقاله راجع به افسردگی بعد از مهاجرت صحبت کرده ایم. اگر مهاجرت کرده اید و نشانه هایی از افسردگی را در خود مشاهده می‌کنید، حتما از روانشناس کمک بگیرید. روانشناس به شما کمک می‌کند تا روش های بهبودی را آموزش ببینید و با جلسات درمانی به آرامش برسید. حتی با کمک روانشناس، میزان سازگاری شما افزایش می‌یابد. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه افسردگی بعد مهاجرت می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره