اختلالات جنسیاختلالات روانی

سکس ضربدری | 7 پیامد سکس ضربدری

سکس ضربدری یکی از انواع سکس های گروهی است که بین چند زوج اتفاق می‌افتد. متاسفانه این نوع رابطه امروزه خواهان زیادی دارد و زوجهایی ابراز به رضایت کامل به این روابط می‌کنند. اما در سکس ضربدری برخی از شرکای جنسی به دلیل ترس از دست دادن شریک احساسی درخواست او را قبول می‌کنند. به مرور زمان خودشان نیز به چنین روابط جنسی عادت می‌کنند. فانتزی‌های غیرمعمول و غیراخلاقی، یکی از مشکلاتی است که جوامع امروزی با آن روبرو است. افراد و فرهنگ های مختلف نسبت به آن‌ها موضع گیری های مختلفی دارند و راهکارهای متفاوتی ارائه می‌دهند. 

معمولا این سوال پیش می‌آید که سکس ضربدری به چه دلیلی ایجاد می‌شود؟ بزرگ‌ترین دلیل چنین روابطی، گرایش افراد به سوی تجربه های جدید در زمینه جنسی است. اما گروه همسالان نیز افراد را ترغیب می‌کنند تا به این روابط تن بدهند. اگر در زمینه روابط جنسی و گرایشات مختلف خود دچار سردرگمی شده اید؛ حتما از روانشناس و مشاورین متخصص در این زمینه راهنمایی بگیرید. برای دریافت مشاوره جنسی کلیک کنید. 

برای دریافت مشاوره در زمینه سکس‌ ضربدری می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

سکس ضربدری چیست؟

سکس ضربدری چیست؟

در سکس ضربدری، زوجین تصمیم می‌گیرند افراد دیگر را وارد رابطه جنسی خود کنند که این اتفاق یا با آشنایان در مکان های خصوصی صورت می‌گیرد. یا در برخی از کشور ها در کلاب هایی مخصوص، این افراد رابطه خود را برقرار می‌کنند. این رفتار عواقب گسترده روانی و جسمانی خواهد داشت که بهتر است قبل از انجام آن در موردش بیشتر فکر کنید.

در واقع تمامی عواقب و مشکلاتی که پدید می‌آید را بسنجید. هم افراد همجنسگرا و هم افراد غیر همجنسگرا ممکن است به این رفتار روی بیاورند. اگر همسرتان از شما درخواست سکس ضربدری داشته باشد واکنش شما چیست؟ قبل از اینکه به این سوال پاسخ دهید، این مقاله را تا انتهای مطالعه کنید؛ تا با عواقب و مشکلات سکس ‌ضربدری آشنا شوید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه سکس گروهی کلیک کنید. 

عواقب و پیامد های سکس ضربدری

فانتزی های جنسی اگر با رضایت و علاقه دو طرف انجام نشوند؛ حتما به رابطه آسیب خواهند زد و آینده فرد را تحت تاثیر قرار خواهند داد. البته برخی از فانتزی ها حتی اگر با علاقه هم انجام شوند اما باز هم افراد را دچار دردسر هایی خواهند کرد. در این بخش مقاله به یکی از فانتزی های جنسی به نام سکس ضربدری پرداخته ایم.

📌 ایجاد حسادت

اولین پیامد سکس ضربدری، ایجاد حسادت و شکست های روحی است. این طبیعی است که وقتی شریک خود را در حال برقراری رابطه جنسی یا معاشقه نسبت به دیگری می‌بینید حس حسادت در شما ایجاد شود. بعد از این رابطه نیز بیشتر نسبت به همسر و رفتارهایش حساس خواهید شد. در نهایت باید تاوان رابطه این چنینی را پس بدهید.

📌 استرس و اضطراب

حتی اگر فقط یکبار این رفتار را در رابطه جنسی خود انجام دهید؛ باز هم تحت تاثیر عواقب آن قرار خواهید گرفت. احتمالا مدام دچار اضطراب هستید که همسرتان در حال خیانت به شما است و شکاک می‌شوید. بنابراین اضطراب و استرس را پیامد بزرگ سکس ضربدری در نظر می‌گیریم.

📌 کاهش عزت نفس

در این گونه روابط شما مدام مجبور به مقایسه خودتان با دیگری هستید؛ آیا او زیباتر است که همسرم با او سکس دارد؟ آیا اندام او بهتر است؟ همسرم با او لذت بیشتری می‌برد؟ این موارد فقط نمونه هایی از سوالاتی است که در هنگام سکس ضربدری به ذهن شما خطور می کند. در نهایت عزت نفس شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

📌 سرد شدن در رابطه | سکس ضربدری

با توجه به این که شما شاهد معاشقه یا رابطه جنسی همسر خود با دیگری بوده اید؛ بسیار امکان دارد که نسبت به همسرتان سرد و بی تفاوت شوید یا حتی به خیانت فکر کنید. به همین جهت سرد شدن در زندگی مشترک یکی از عواقب سکس ضربدری است. 

📌 بیماری های آمیزشی

یکی از عوامل تهدید کننده سکس ضربدری، بیماری های مقاربتی است. که زندگی جنسی شما را تا پایان عمر تحت تاثیر قرار خواهد داد. در سکس‌ ضربدری به دلیل تعدد شریک جنسی احتمال ابتلا، بالاتر هم می‌رود. در نهایت باید تمام زندگی خود را درگیر بیماری های مقاربی، زگیل و سرطان های مختلف شوید. 

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه آموزش سکس کلیک کنید. 

📌 بارداری ناخواسته

معمولا در رابطه با شریک جنسی می‌توانید اوضاع را کنترل کنید اما وقتی اشخاص دیگری وارد رابطه جنسی می‌شوند اوضاع فرق خواهد کرد. در سکس ضربدری احتمال بارداری از فرد دیگر نیز افزایش می‌یابد.

📌 فرزندان

اگر فرزندان از این موضوع با خبر شوند؛ سلامت روانی و اعتماد آنها نیز تحت الشعاع قرار خواهد گرفت و در زندگی شان موثر خواهد بود. آنها هنوز درک کاملی از مسائل جنسی ندارند به همین دلیل ممکن است صدمه بزرگی بخورند. بنابراین باید آسیب های روحی و روانی فرزندان را در دسته عواقب سکس ضربدری قرار داد. 

علل شکل گیری تمایل به سکس ضربدری

علل شکل گیری تمایل به سکس ضربدری

سکس ضربدری به دلایل مختلفی افراد را به سمت خود می‌کشاند. دوران کودکی، گروه همسالان و … عوامل بروز هستند که در این بخش مقاله به موارد بیشتری اشاره کرده ایم.

✨ دوران کودکی

یکی از عوامل بروز سکس ضربدری، دوران کودکی است. اهمیت دوران کودکی در شکل گیری شخصیت و تمایلات او از کسی پوشیده نیست. تجربیات دوران کودکی مثل سابقه آزار جنسی یا تماشای والدین خود در هنگام رابطه جنسی گروهی او را بیشتر در معرض تکرار این رفتار ها در بزرگسالی قرار خواهد داد.

✨ رسانه ها

رسانه ها در ترویج و تبلیغ رفتار های خاص مانند سکس ضربدری نقش مهمی ایفا می‌کنند. امروزه با دسترسی راحت تر به اینترنت و تلفن همراه، افراد به راحتی می‌توانند به تماشای پورن و یا فیلم های مستهجن در هر مکانی بپردازند و این رفتار را تقلید کنند.

✨ مشکلات روانی | سکس ضربدری

افرادی که به سکس ضربدری روی می‌آورند ممکن است دارای انحراف تماشاگری جنسی باشند. حتی در نوعی از سکس‌ ضربدری به نام تلوریسم فرد فقط از طریق تماشای رابطه جنسی شریک خود با دیگری، ارگاسم را تجربه می‌کند. بعد از مشاهده این نوع روابط فرد انوع مختلف بحران های عاطفی و روانی را تجربه خواهد کرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه پوزیشن جنسی محبوب کلیک کنید. 

✨ ناتوانی در نه گفتن

گاهی افراد تنها به دلیل عدم اعتماد به نفس کافی در نه گفتن و تحت فشار همسر خود مجبور به انجام این رفتار می‌شوند. تعداد زیادی از افراد نیز به دلیل ترس از دست دادن همسر تن به سکس ضربدری می‌دهند. 

✨ قدرت نمایی

شاید شما هم شاهد بزرگ نمایی و گاها دروغگویی اطرافیان خود در مورد رفتار های جنسی بوده اید. این رفتار بیشتر در مردان شایع است؛ و سکس را وسیله ای برای قدرت نمایی خود می‌دانند. بنابراین قدرت نمایی یکی از دلایل بروز سکس ضربدری است. 

✨ نارضایتی جنسی | سکس ضربدری

نارضایتی جنسی یکی از دلایل سکس ضربدری است. افراد زیادی بعد از انجام این عمل، علت آن را نارضایتی از رابطه جنسی با همسر خود و ایجاد تنوع در رابطه گزارش کرده اند. اما قطعا این یک روش موثر برای تغییر شرایط رابطه نیست بلکه اوضاع را بدتر از قبل خواهد کرد.

 سخن پایانی

باید گفت روش درمانی دیگری به جز روان درمانی برای از بین بردن این فانتزی وجود ندارد. تنها یک روانشناس خبره یا سکس تراپیست در این زمینه به شما و همسرتان کمک خواهد کرد. سکس ضربدری یک فانتزی سالم نیست و شما باید حتی قبل از مطرح کردن با همسر خود از پیامد های آن در رابطه آگاه باشید. در صورت مطرح کردن این موضوع توسط شریک خود به جای قضاوت و عصبانیت؛ با او در این مورد گفتگو کنید و بعد نظر خود را به صورت قاطع بیان کنید. 

برای دریافت مشاوره در زمینه سکس ضربدری می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

آیا سکس ضربدری خیانت محسوب می‌شود؟

افراد نظرات مختلف و متضادی در این زمینه دارند اما به طور کلی افراد بعد از تجربه سکس ضربدری دیگر قادر به ادامه زندگی مشترک نیستند.

علت علاقه به رابطه جنسی گروهی چیست؟

تجارب دوران کودکی، قدرت نمایی، اختلالات روانی، رسانه ها و … از دلایل علاقه به سکس ضربدری هستند.

در پاسخ به این درخواست، باید چگونه عمل کرد؟

خشم و عصبانیت را کنار بگذارید و در مورد جزئیات نیز از همسر خود سوال بپرسید. در پایان بدون احساس شرم یا گناه نظر واقعی خود را در این مورد بیان کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره