کودککودک و سبک زندگی

بوسیدن همسر جلوی بچه ها | معایب و مزایای بوسیدن همسر جلوی بچه ها

بوسیدن همسر جلوی بچه ها یکی از رفتارهایی است که والدین معمولا به دلیل اینکه اطلاعات کافی در این زمینه ندارند؛ خود را از این کار منع می‌کنند. در صورتی که بوسیدن یکی از راه های ابراز محبت است که کودک نیز باید آن را بیاموزد. در واقع به دلیل اینکه والدین اصلی ترین و اولین الگوی بچه ها هستند؛ طبیعی است که در انجام برخی از رفتارها تردید داشته باشند. مخصوصا زمانی که بچه ها، سن کمی داشته و نمی‌توانند مسائل را از یکدیگر تفکیک نمایند. در چنین شرایطی بهتر است از یک متخصص کمک گرفته و با او مشورت نمایند. همچنین خود نیز حد و مرزهایی را در خانواده رعایت کرده و در این زمینه زیاده روی نکنند. برای دریافت مشاوره کودک کلیک نمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه بوسیدن همسر در مقابل بچه ها می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

بوسیدن همسر جلوی بچه ها

ابراز علاقه و مخصوصا بوسیدن همسر در مقابل بچه ها، در کودکان و همچنین خود والدین احساسات مختلفی را برمی‌انگیزد. این موضوع به این دلیل است که اطلاعات کافی در این مورد ندارند. در واقع برخی از والدین به قدری در مورد بوسیدن و یا نبوسیدن همسر خود زیاده روی می‌کنند که کودک در این مورد دچار سردرگمی شده و یا حتی بسیاری از موضوعات را نمی‌آموزد.

به همین دلیل رعایت تعادل و همچنین انجام اینکار به شکل درست، از اهمیت بیشتری برخوردار است. برخی از والدین معتقدند که اینکار میل جنسی را در کودک برمی‌انگیزد و یا او را در معرض انجام کارهای بدتری قرار می‌دهد. اما این موضوع درست نبوده و حتی می‌تواند تاثیرات بسیار مثبتی بر رشد کودکان داشته باشد. برای آشنایی با شرایط یک خانواده سالم کلیک کنید.

مزایا و معایب بوسیدن همسر جلوی بچه ها

مزایای بوسیدن همسر جلوی بچه ها

در این قسمت قصد داریم تا به طور دقیق تری مزایا و معایب بوسیدن همسر جلوی بچه ها را بررسی نماییم. چرا که این موضوع از اهمیت زیادی در خانواده ها برخوردار بوده و بسیاری در مورد انجام دادن و یا ندادن آن دچار سردرگمی می‌شوند. برای اطلاع از راه های محبت به همسر کلیک کنید.

✨یادگیری محبت کردن

یکی از مزایای مهم بوسیدن همسر جلوی بچه ها، یادگیری محبت کردن به یکدیگر است. در واقع وقتی والدین اینکار را انجام می‌دهند؛ کودکان نیز یاد می‌گیرند که یکی از راه های نشان دادن احساسات شان بوسیدن است. محبت کردن به شکل های مختلفی ابراز می‌شود که بوسیدن یکی از آنهاست.

✨بروز آرامش بیشتر در خانواده

در خانواده ای اعضا می‌توانند به یکدیگر محبت کنند؛ آرامش بیشتر شده و افراد صمیمیت بیشتری با یکدیگر دارند. البته این موضوع نباید تنها بین والدین باشد؛ بلکه تمام اعضای خانواده باید به یکدیگر محبت کرده و همکاری نمایند. بوسیدن همسر در مقابل بچه ها آرامش را در خانوداده افزایش داده و افراد را به یکدیگر نزدیک تر می‌کند.

✨احساس عدم امنیت در بین بچه ها

از طرفی یکی از معایب بوسیدن همسر جلوی بچه ها، بروز احساس عدم امنیت در کودکان است. آنها به دلیل ویژگی های فطری و عقایدی که در ذهن خود دارند؛ این موضوع را غیراخلاقی و یا حتی زشت دانشته و نمی‌توانند به خوبی آن را درک نماید. مخصوصا این موضوع در دفعات اول که شاهد اینکار هستند و یا در سنین پایین تر بیشتر بروز می‌کند.

✨بروز رفتارهای جنسی

در برخی موارد بوسیدن همسر در مقابل بچه ها، اگر با نکاتی که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم؛ همراه نباشد؛ منجر به بروز رفتارهای جنسی میان کودکان می‌گردد. در واقع آنان تصور می‌کنند که می‌توانند همه افراد را بوسیدن و یا به آنها نزدیک شوند. این حالت کودک را در معرض خطرات زیادی قرار می‌دهد.

نکاتی در زمینه بوسیدن همسر در مقابل بچه ها

همانطور که به آن اشاره شد؛ بوسیدن همسر در مقابل بچه ها، اصول و روش هایی دارد که با انجام آنها، نه تنها کودک دچار مشکل نمی‌شود؛ بلکه فرایند رشد طبیعی تری را نیز طی خواهد کرد. برخی از این موضوعات، شامل موارد زیر می‌شوند.

💠پنهان کردن رفتارهای جنسی از فرزندان

با اینکه بوسیدن همسر جلوی بچه ها، رفتار جنسی محسوب نمی‌شود. اما به طور کلی بهتر است رفتارهای جنسی را در مقابل کودک انجام داده و همواره حریمی برای خود همسر داشته باشید. از طرفی حتی در حین بوسیدن نیز، نباید برای مدت زمان طولانی این کار را انجام داده و یا این حالت شکل دیگری به خود بگیرد. با رعایت کردن این موضوع، کودک نیز دچار کنجکاوی و یا حتی خجالت نمی‌شود.

💠برقراری تعادل

به طور کلی میانه روی در هر کاری نتیجه مطلوب تری در بر دارد. بهتر است در مورد بوسیدن همسر جلوی بچه ها نیز این موضوع را رعایت کرده اینکار را دائما انجام ندهید. در غیر اینصورت بوسیدن یک رفتار پیش افتاده و بی ارزش شده که کودک نیز آن را به طور متعدد انجام می‌دهد.

💠پاسخ دادن به کنجکاوی های کودک

همچنین بهتر است در زمینه بوسیدن همسر جلوی بچه ها، به سوالات و کنجکاوی های کودک نیز پاسخ دهید. برخی از والدین با اینکه اینکار را انجام می‌دهند؛ اما در مورد آن صحبت نکرده و یا حتی از این موضوع خجالت می‌کشند. حتی گاهی والدین از اینکه کودک چنین سوالی می‌پرسد نیز عصبانی می‌شوند. اما اینکار احساسات کودک را تشدید کرده و او را دچار سردرگمی بیشتری می‌کند.

💠به او نیز محبت کنید

فراموش نکنید که در حین بوسیدن همسر جلوی بچه ها، کودکان را نیز در نظر داشته و به آنان نیز محبت نمایید. در واقع در برخی موارد آنان با مشاهده چنین حالتی تصور می‌کنند که طرد شده و یا دوست نداشتنی هستند. اما بهتر است به آنان نیز توجه کرده و آنان را هم ببوسید. برای اطلاع از راه های مهربانی با کودکان کلیک نمایید.

بوسیدن ناپدری یا نامادری جلوی بچه ها

معایب بوسیدن همسر جلوی بچه ها

یکی از شرایطی که بوسیدن همسر جلوی بچه ها را سخت تر می‌کند؛ بوسیدن نامادری یا ناپدری در مقابل آنان است. این موضوع می‌تواند آنان را بسیار تحریک کرده و حتی منجر به بروز پرخاشگری در آنان گردد. در چنین شرایطی باید محتاطانه تر عمل کرده به طور مکرر اینکار را انجام ندهید. حتی برخی از والدین از قصد اینکار را انجام می‌دهند تا کودک شان به این حالت عادت کند. اما این روش درستی نبوده و لجبازی آنان را برمی‌انگیزد.

کمک گرفتن از مشاور در زمینه بوسیدن همسر در مقابل بچه ها

یکی از اقدامات موثری که والدین می‌توانند در زمینه بوسیدن همسر جلوی بچه ها انجام دهند؛ کمک گرفتن از روانشناس و مشاور کودک است. مشاهده چنین رفتاری برای اولین بار شاید کمی برای فرزندان سخت باشد. اما به مرور عادی تر شده و حتی از این موضوع خوشحال نیز می‌شوند. به همین دلیل بهتر است قبل از انجام هر کاری با متخصص مشورت کرده و همچنین یا کودک خود نیز صحبت کنید.

سخن پایانی

در برخی از موارد به دلیل مشکلات و سختی هایی که در این زمینه به وجود می‌آید؛ والدین به طور کلی از بوسیدن همسر جلوی بچه ها منصرف می‌شوند. اما این کار هم درست نبوده و در این حالت، کودکان به طور کلی محبت کردن را نمی‌آموزند. یا حتی از دیدن آن در دیگران نیز دچار احساس خشم و یا حتی گناه می‌شوند. به همین دلیل بهتر است با رعایت نکاتی اینکار را انجام داده و به کودک خود نیز آموزش دهیم.

برای دریافت مشاوره در زمینه بوسیدن همسر در مقابل بچه ها می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره