روابط زناشوییزوج و خانواده

رابطه جنسی خشن چرا برای برخی جذابیت دارد؟

رابطه جنسی خشن یکی از انواع رایج رابطه جنسی بین زوجین است که روش های مختلفی دارد. رابطه جنسی از مهم ترین بخش های زندگی زناشویی محسوب می‌شود؛ به قدری که دلیل بسیاری از جدایی ها همین موضوع است. افراد فانتزی ها و رفتارهای جنسی مختلفی دارند؛ که بروز و عملی کردن آنها کاملا به همسرشان بستگی خواهد داشت.

اغلب افراد تصور می‌کنند که این نوع از رابطه جنسی، نوعی تجاوز محسوب شده و هیچ توجیه منطقی ندارد. اما اینگونه نیست. طبق آخرین تحقیقات انجام شده در این زمینه، افرادی که از این روش در روابط خود استفاده می‌کنند؛ رضایت جنسی بیشتری را تجربه خواهند کرد. در این مقاله به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت. برای دریافت مشاوره جنسی کلیک کنید.

رابطه جنسی خشن

نمی‌توان به طور قطعی در مورد درست و یا غلط بودن رابطه جنسی خشن نظر داد. این کاملا به تصمیم زوجین بستگی دارد. همچنین این نوع رابطه شامل طیف وسیعی از رفتارها می‌شود که انجام آنها برای همه زوجین امکانپذیر نیست.

تنوع طلبی در مورد رفتارهای جنسی و امتحان کردن در رابطه بسیار خوب است؛ اما اگر به طور اصولی اجرا نشود؛ تاثیرات بدی نیز بر رابطه خواهد داشت. به طور کلی رابطه جنسی همواره با آرامش و لذت همراه بوده؛ اما استفاده از روش های خشن در آن احتمالا سبب بروز هیجان بیشتر و حتی آسیب هایی، می‌شود.

علل علاقه افراد به رابطه جنسی خشن

علاقه به رابطه جنسی خشن

هنوز علت دقیقی برای تمایل افراد به رابطه جنسی خشن، وجود ندارد. اما معمولا اینگونه افراد رابطه جنسی را راهی برای برطرف کردن نیازهای طبیعی خود می‌دانند. برای این گروه رابطه جنسی غیرمعمول، بازی هوشمندانه ای است که از تمام حواس پنجگانه بهره می‌گیرد. البته رضایت و آرامش همسر نیز در این زمان بسیار اهمیت دارد. برخی از علل تمایل افراد به این موضوع، شامل موارد زیر می‌شود.

⭕تقلید از دیگران

گاهی افراد به دلیل اینکه شاهد رابطه جنسی خشن اطرافیان خود بوده اند و یا در فیلم ها پورن همچین صحنه ای هایی را دیده اند؛ مایل به انجام این روش در رابطه جنسی خود هستند. در این شرایط افراد به دلیل اینکه اطلاعات کافی در این زمینه ندارند و صرفا به دلیل علاقه اینکار را انجام می‌دهند؛ عواقب بدی را تجربه خواهند کرد. بهتر است در این مورد صرفا بر اساس چیزی که در رسانه ها و یا روابط دیگران می‌بینیم؛ تصمیم نگرفته و سنجیده عمل کنیم.‎‌

⭕فانتزی جنسی

برای برخی دیگر داشتن رابطه جنسی خشن، صرف فقط یک فانتزی جنسی محسوب می‌شود که به دلیل عدم موافقت همسر و یا نداشتن شرایط آن شراغ آن نمی‌روند. این خیالپردازی ها احتمالا تاثیرات بدی بر روابط آنها خواهد داشت. اینگونه افراد هیچ تصور درست و کاملی از این نوع رابطه نداشته و صرفت به آن علاقه دارند.

⭕تنوع در رابطه جنسی

گروهی برای ایجاد تنوع در رابطه جنسی خود، مایل هستند تا رابطه جنسی خشن را امتحان کنند. چنین افرادی احتمالا مدت زمان زیادی از ازدواج و یا رابطه شان می‌گذرد؛ و رابطه جنسی برای آنها تبدیل به یک عادت تکراری شده است. البته امتحان این روش به این دلیل اشکالی ندارد. اما باید قبل از آن در این مورد به خوبی اطلاعات کسب کرده و با همسر خود نیز صحبت کنند.

⭕تخلیه هیجانات منفی

برخی از افراد از رابطه جنسی خشن، به عنوان روشی برای تخلیه هیجانات منفی خود استفاده می‌کنند. آنها در هنگام ناراحتی و یا اضططراب، عملکرد بهتری داشته، به همین دلیل بیشتر در این حالت تمایل به داشتن رابطه جنسی با همسر خود دارند. ابن حالت برای مردان بیشتر اتفاق می‌افتد. تحمل درد در رابطه جنسی با اینکه افراد تنها در این حالت ارگاسم را تجربه کنند؛ متفاوت است.

⭕تجربیات گذشته

برخی از تحقیقات حاکی از آنند؛ که بیشتر افرادی که چنین تمایلاتی دارند؛ در گذشته تجربه تجاوز و یا آزارجنسی داشته اند. البته این حالت برای همه افراد صادق نیست. اما برخی به دلیل تجربه چنین اتفاقاتی در گذشته، برای بروز احساس انتقام گیری و یا بی ارزشی خود، به داشتن رابطه جنسی خشن و آسیب دیدن در رابطه، گرایش پیدا می‌کنند.

از آنجایی که در چنین روابطی افراد به دو دسته آزارگر و آزارخواه تقسیم می‌شوند؛ این افراد نیز در مواجهه با رابطه جنسی یکی از این دو نقش را به عهده گرفته و سعی در فراموش کردن گذشته دارند. برای آشنایی بیشتر با اختلال سادیسم جنسی کلیک کنید.

پیامدهای داشتن رابطه جنسی خشن

جالب است بدانید که افرادی که مایل به برقراری رابطه جنسی خشن هستند؛ افرادی بیشتر برونگرا، اجتماعی، کمتر حساس نسبت به رد شدن توسط شریک جنسی و کمتر دچار اختلالات شدید روانی هستند. اما با اینحال بازهم احتمال دارد که به شریک و یا خودشان، آسیب هایی وارد کنند. برخی از پیامدهای منفی که اینگونه روابط برای افراد دارد؛ شامل موارد زیر می‌شود.

🔸آسیب به ناحیه تناسلی زنان و مردان. برای اطلاع از دلایل سوزش واژن هنگام نزدیکی کلیک کنید.

🔸آسیب های روانی

🔸ایجاد زخم هایی در نواحی مختلف بدن

🔸بی اعتمادی

🔸بروز طلاق و خیانت

البته از آنجایی که تمام رفتارهای رابطه جنسی خشن در غالب یک توافق دو طرفه و رضایت انجام می‌شود؛ زوجین برای کنترل عوارض آن نیز از روش کلمه امن استفاده می‌کنند. کلمه امن، به معنای کلکه و یا اصطلاحی است که افراد قبل از رابطه جنسی آن را تعیین می‌کنند. در حین رابطه اگر هر کدام از طرفین، قادر به تحمل و ادامه دادن نبود؛ با گفتن کلمه امن، شریک او موظف است که بدون تعلل رابطه را متوقف کند.

مزایای داشتن رابطه جنسی خشن

برخلاف تصور عده ای، رابطه جنسی خشن مزایایی نیز خواهد داشت. در واقع شفافیت، اعتماد کامل و مسئولیت پذیری از ویژگی های مثبت این رابطه است که زوجین باید نسبت آن پایبند باشند. در اینگونه روابط، زوجین در مورد تمام جزییات حرف زده و توافق می‌کنند که در روابط جنسی معمولی کمتر شاهد آن خواهیم بود.

تفاوت رابطه جنسی خشن با بی دی اس ام

تفاوت رابطه جنسی خشن با بی دی اس ام

داشتن رابطه جنسی خشن با بی دی اس ام متفاوت است. البته بسیاری این دو را با یکدیگر مترادف می‌دانند؛ اما اینگونه نیست. رابطه جنسی خشن، معمولا بداهه تر است؛ اما بی دی اس ام نیاز به نقش بازی کردن و برنامه ریزی بیشتری خواهد داشت. بی دی اس ام در برخی موارد خطرناک است اما به طور کلی رابطه خشن بیشتر جنبه سلطه گری و خودخواهانه دارد. در هر دو صورت رضایت شریک جنسی، شرط اصلی است.

سخن پایانی

شاید پذیرش علاقه به رابطه جنسی خشن، برای عده ای دشوار باشد. اما تمایلات و گرایشات جنسی افراد متفاوت بوده و همیشه به معنی وجود یک اختلال روانی و یا جنسی نیست. همانطور که مشاهده کردید؛ رابطه جنسی خشن با بی دی اس ام متفاوت است. همچنین همیشه برای این موضوع نباید به دنبال درمان بود. اگر زوجین به طور کامل از این موضوع رضایت داشته و به یکدیگر آسیب نزنند؛ نیاز به درمان نیست. البته می‌توانند در این زمینه با یک روانشناس زوج درمانگر و یا سکستراپیست، مشورت کنند.

برای دریافت مشاوره در زمینه زناشویی می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره