بلاگ

سکس گروهی چیست | عوارض و علل تمایل به تریسام

سکس گروهی یکی از انواع فانتزی های جنسی است که گاهی افراد آن را عملی می کنند. یکی از اصول رابطه تعهد است که رابطه جنسی از ان مستثنی نیست. اشتراک شریک خود مخصوصا در سکس رفتاری غیراخلاقی تلقی می شود. چیزی که در گذشته به عنوان خیانت تلقی می شد؛ امروزه تبدیل به یک فانتزی و تنوع در رابطه شده است. اگر تمایل به تجربه این نوع روابط هستید، قبل از هر اقدامی حتما برای آشنایی با پیامدهای آن مشاوره جنسی دریافت کنید.

سکس گروهی

سکس گروهی به معنی رابطه ی جنسی با بیش از یک نفر و به طورهمزمان است. انواع مختلفی دارد که در مورد آنها توضیح خواهیم داد. از عواقبی که بر روی رابطه و سلامت روان فرد دارد؛ نباید غافل شد. در برخی کشور کلاب هایی برای این افراد وجود دارد که به سکس گروهی می پردازند.

علل تمایل به سکس گروهی

علت مشخصی ندارد و مجموعه ای از عوامل باعث شکل گیری این میل در افراد می شود.

?تجربیات دوران کودکی

سابقه تجاوز یا مشاهده ی این رفتار توسط کودک در اطرافیان، در بزرگسالی او را در معرض بروز این رفتار می گذارد.

?تماشای پورن و سکس گروهی

فرد ممکن است فقط به دلیل حس کنجکاوی به دلیل تماشای این رفتار در فیلم های پورن دست به انجام این کار بزند.

?بایسکشوال

افراد بایسکشوال به دلیل گرایش جنسی به هر دو جنسیت زن ومرد ممکن است این رفتار را امتحان کنند.

?ایجاد تنوع در رابطه با سکس گروهی

یکی از بهانه هایی که فرد برای راضی کردن شریک خود می اورد ایجاد تنوع در رابطه است. دانستن این نکته قبل از تن دادن به این نکته ضروری است که بعد از انجام سکس گروهی ممکن است حس های خوبی را تجربه نکنید و حتی تبدیل به عاملی برای جدایی شود. برای تنوع دادن به رابطه ی خود راه های دیگری نیز وجود دارد که با کمک یک روانشناس یا سکستراپیست می توانید ان ها پیدا کنید.

انواع مختلف سکس گروهی

▪️تریسام یا سکس سه نفره

ممکن است برای اولین بار با یک نفر و شخصی شروع کنید که از اشنایان شما باشد ولی مطمئنا هر سه نفر راضی از این رابطه بیرون نخواهند رفت. سه مرد، سه زن، دو مرد با یک زن یا دو زن با یک مرد حالاتی است که ممکن است رابطه جنسی سه نفره شکل بگیرد. معمولا سکس سه همجنس در رابطه همجنس خواهی شکل می گیرد.

▪️فورسام یا سکس چهار نفره

در این نوع رابطه چهار نفر به طور همزمان به رابطه ی دهانی، مقعدی و دخول واژینال می پردازند که بستگی به جنسیت انها دارد. فورسام نیز مانند تری سام در جامعه افراد همجنس خواه، رایج است.

▪️سکس ضربدری

در سکس ضربدری دو زوج با شریک های یکدیگر رابطه جنسی دارند که می تواند به نوعی فورسام باشد. برای آشنایی با عوارض سکس ضربدری کلیک کنید.

▪️رابطه تلوریسم

در رابطه تلوریسم که یک رابطه ی سه نفره است نفر سوم به تماشای رابطه دو نفر دیگر می پردازد. در واقع در تلورسیم مرد تمایل دارد رابطه جنسی همسر خود را با فردی دیگر تماشا کند و از این طریق برانگیختگی جنسی یا ارگاسم را تجربه می کند.

مهم ترین دلیل رابطه جنسی گروهی

طبق تحقیقات انجام شده مهم ترین دلیل سکس گروهی فشار یکی از زوجین است و همیشه دو طرف به طور کامل راضی نیستند. یکی از آنها تنوع طلبی و نارضایتی جنسی را بهانه می کند و با مثال اطرافیان شریک خود را قانع می کند.

سردرگمی در میل جنسی

البته سردرگمی در هویت و میل جنسی نیز یکی دیگر از عوامل می باشد. اگر افراد بعد از سن بلوغ میل جنسی خود را به طور کامل پیدا نکنند؛ ممکن است در روابط خود به  انجام چنین رفتارهایی بپردازند.

خودخواهی و خودشیفتگی

خودخواهی و خودشیفتگی یک نفر در رابطه شخص دیگر را مجبور به ارضای نیاز های خود میکند. دراینجا به اهمیت عامل سلامت روان در انتخاب شریک پی می بریم.

عواقب سکس گروهی

علاوه بر احتمال ابتلا به انواع بیماری های مقاربتی، عارضه های روانی زیادی تا مدت ها بعد از سکس های گروهی باقی می ماند. کابوس های شبانه، از بین رفتن اعتماد بین زوجین، خیانت، اضطراب و افسردگی از عوارض سکس گروهی هستند.

درخواست همسر برای رابطه گروهی

اگر همسرتان از شما چنین درخواستی داشت؛ ابتدا عصبانی نشوید و راجع دلیل علاقه ی او به چنین رفتاری سوال بپرسید. ابتدا پاسخ نه دهید و با مطالعه و تحقیق او را قانع کنید. از او بپرسید ایا درمورد عملی کردن این فانتزی برنامه ای هم دارد؟ ایا به شما هم به عنوان همسر خود فکر کرده است؟ از این موضوع فرار نکنید و با فکر کردن به طور منطقی در مورد ان با همسر خود برخورد کنید. برای کمک به همسر خود از یک متخصص مشورت بگیرید و او را سرزنش نکنید.

سخن پایانی

پیشنهاد رابطه گروهی به معنی عدم علاقه همسر به شما نیست. اما ایجاد تنوع در رابطه دلیل قانع کننده ای برای سکس گروهی محسوب نمی شود. بعد از انجام تمام راهکارهای ذکر شده، به طور مستقیم و واضح جواب نه بدهید و در عوض روی مهارت های زناشویی خود بیشتر کار کنید. اگر وسوسه شده اید که به این پیشنهاد بله بگویید، هر چه سریع تر برای دریافت مشاوره با شماره های درج شده تماس بگیرید. در آخر مراجعه به یک روانشناس یا سکستراپیست به شما در رویارویی با این موضوع کمک خواهد کرد.

برای دریافت مشاوره در زمینه سکس گروهی می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 تماس بگیرید.

 

 

سوالات متداول

تری سام به چه معناست؟

به رابطه جنسی سه نفره تری سام می گویند.که می تواند بین سه مرد، سه زن، یک مرد با دو زن و یا یک زن با دو مرد باشد.

انواع سکس گروهی کدام اند؟

تری سام، فورسام، تلوریسم  سکس ضربدری از انواع سکس های گروهی هستند.

در واکنش همسر به درخواست سکس گروهی باید چه کرد؟

می توانید با تحقیق و سوال پرسیدن در این مورد با همسر خود همدلی کنید؛ از یک سکستراپیست کمک بگیرید و در اخر اگر میلی به انجام این کار ندارید، صریحا نه بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره