روانشناسی فردیمشاوره تحصیلی

مشاوره برای انتخاب رشته | روش درست انتخاب رشته چیست؟

مشاوره انتخاب رشته کنکور قبل و بعد از آمدن نتایج ضروری است. طبق برنامه هرساله در مقاطع تحصیلی مختلف و رشته های گوناگون، آزمونی برگزار می‌شود. پس از اعلام نتایج اولیه آزمون، تاریخ انتخاب رشته در دانشگاه های سراسری، آزاد، پیام نور و … اعلام می‌شود. مشاوره انتخاب رشته از مهم ترین مراحل هر آزمون می‌باشد. و البته که تاثیر بسیار زیادی در آینده تحصیلی، رشته مورد علاقه و تحصیل در دانشگاه های معتبر دارد. انتخاب رشته مراحل خاص خود را دارد. و نباید با کوچک‌ترین خطا روبرو شود. پس با دریافت خدمات مشاوره انتخاب رشته احتمال خطا را به صفر برسانید.

مشاوره انتخاب رشته

انتخاب رشته به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش انجام می‌شود. برای انجام انتخاب رشته موفق باید شیوه ها و مراحل صحیح انتخاب رشته را یاد بگیرید. در مرحله اول باید دفترچه راهنمای انتخاب رشته ورودی مد نظر را مطالعه کنید. دفترچه های انتخاب رشته سراسری، آزاد و پیام نور با یکدیگر متفاوت هستند به همین دلیل مطالعه هر دانشگاه باید از طریق دفترچه آموزش دیده شود.

برای دسترسی به دفترچه باید در زمان مقرر به سایت سازمان سنجش مراجعه کنید. در واقع انتخاب رشته آینده شما را مشخص می‌کند. کوچکترین خطا شما را از دانشگاه و رشته مورد نظر دور می‌کند. پس بهترین کار دریافت خدمات مشاوره انتخاب رشته است. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مشاوره تحصیلی کلیک کنید.

راهنمایی و مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری

برای انتخاب رشته تمامی داوطلبان (داوطلبان دانشگاه آزاد، سراسری و پیام نور) در یک لیست مجاز به حداکثر 150 رشته هستند. اگر در رشته های انتخابی شما شرایط قبولی در رشته های دیگر وجود داشت، اولین رشته به عنوان رشته قبولی از سمت سازمان سنجش انتخاب می‌شود. به همین دلیل ترتیب انتخاب رشته بر اساس علایق شما مهم است. در انتخاب رشته به نکات مهم زیر توجه کنید. در جلسه مشاوره انتخاب رشته همه نکات زیر توسط کارشناس بازگو خواهد شد.

⭕ قبل از انتخاب دوره های مختلف (پردیس خودگردان، پیام نور، غیر انتفاعی، نوبت دوم و …) از شرایط و شیوه های شهریه اطلاعات کسب کنید.

⭕ رشته‌های مورد علاقه تان را از دفترچه راهنمای بخش ظرفیت ها، انتخاب رشته، گروه آزمایشی در سایت سازمان سنجش انتخاب کنید.

⭕برای پیشگیری از خطا، قبل از ورود به سامانه اصلی انتخاب رشته، رشته های مورد نظرتان را با کد رشته و بر اساس تربیت علاقه مندی در چک نویس وارد کنید.

⭕ بعد از نهایی شدن رشته های مورد نظر، در سامانه اصلی انتخاب رشته وارد کنید.

⭕ در لیست انتخاب رشته اولویت های مورد نظر فقط نشان از علاقه مندی شما است. در واقع تاثیری در قبولی شما ندارد.

⭕ اولین رشته مورد علاقه نشان از بیشترین سطح علاقه مندی است. و آخرین رشته انتخابی نشان از کمترین سطح علاقه مندی شماست.

⭕ در انتخاب رشته دقت بالایی به خرج دهید. بعد از پایان زمان ویرایش و انتخاب رشته نهایی، فرصتی برای جابجایی و تغییر رشته نخواهید داشت.

مراحل انتخاب رشته کنکور

✅ مرحله اول انتخاب رشته وارد شدن به سایت سازمان سنجش است. برای انتخاب رشته باید در وهله اول وارد سایت سازمان سنجش بشوید. پس از وارد شدن، بر لینک انتخاب رشته و دفترچه کلیک کنید.

✅در مرحله دوم انتخاب رشته باید کلیه اطلاعات و اصلاحیه های دفترچه راهنمای انتخاب رشته را مطالعه و تایید نمایید.

✅ مرحله سوم از انتخاب رشته، روش ورود به مراحل انتخاب رشته به صورت انتخابی است.

✅ در مرحله چهارم، لیستی برای داوطلبان به نمایش در می‌آید. در این لیست باید نسبت به درج معدل دیپلم و سوابق تحصیلی اقدام کنید. پس از تکمیل شدن بر دکمه تایید کلیک کنید.

با دریافت خدمات مشاوره انتخاب رشته تمامی مراحل ذکر شده به راحتی طی می‌ش.ئ/

نکات مهم در مشاوره انتخاب رشته کنکور

✔ اگر در مجموعه رشته های انتخابی شرایط قبولی داشته باشید اولین رشته توسط سازمان سنجش انتخاب می‌شود. بنابراین اولویت های خود را با دقت انتخاب کنید.

✔ اگر در گروه های آزمایشی مختلفی شرکت کرده اید. یا در دوره های مختلف مانند روزانه، شبانه و … شرکت کرده اید. همه انتخاب های خود را با اولویت بندی داخل فرم انتخاب رشته که 150 انتخاب دارد وارد کنید.

✔ پس از اعلام نتایج انتخاب رشته امکان تغییر در رشته ها و دانشگاه ها نمی‌باشد.

✔ در محدوده انتخابی رشته ها، تا 8 بار می‌توانید رشته های منتخب خود را ویرایش کنید.

✔هنگام انتخاب رشته به رشته های با شرایط خاص، آزمون ورودی یا آزمون عملی دقت کنید. شماره پرونده و رسیدی که داخل نمایشگر در قسمت بالای صفحه قرار دارد یادداشت کنید.

✔ اگر رسید به دست شما نرسید به منظور عدم تایید انتخاب رشته است.

✔صفحه رسید را چاپ کنید و تا اعلام نتایج نگهداری کنید.

✔ پس از تایید انتخاب رشته، سازمان سنجش زمان هایی برای ویرایش انتخاب رشته اعلام می‌کند.

زمان انتخاب رشته کنکور

بر اساس مشاهدات و تجربیات به دست آمده، معمولا در یک بازه 1 تا 2 ماهه پس از کنکور سراسری، نتایج اعلام می‌شود. 2 الی 3 روز بعد از اعلام نتایج، دفترچه انتخاب رشته داخل سایت سنجش بارگذاری می‌شود. دفترچه ها برای زیر گروه های آزمایشی مانند تجربی، ریاضی، انسانی، هنر و زبان است.

نتایج اولیه آزمون سراسری

زمان اعلام نتیجه اولیه آزمون سراسری، کارنامه ای از سوی سازمان سنجش منتشر می‌شود که بخش های مختلفی دارد. این بخش ها شامل مشخصات متقاضی، اطلاعات گروه آزمایشی کنکور، مجاز و غیرمجاز بودن نسبت به دوره های روزانه و غیر روزانه، وضعیت رتبه، کد دسترسی، نمره کل و … دسترسی پیدا می‌کنید. داوطلبانی که با نتایج کارنامه اولیه مجاز به انتخاب رشته در دوره روزانه شده باشند، در زمان مقرر می‌توانند اقدام به انتخاب رشته کنند.

تاثیر سهمیه ها در انتخاب رشته کنکور

سهمیه های کنکور شامل سهمیه رزمندگان، سهمیه مناطق، سهمیه ایثارگران و جانبازان، سهمیه بهیاران، سهمیه آموزگاران، خانواده شهیدان و … است. از میان این سهمیه ها، سهمیه مناطق برای تمامی داوطلبان در نظر گرفته می‌شود. و داوطلبانی که سهمیه دیگری جدا از سهمیه مناطق دارند، سهمیه ای جدا برایشان درنظر گرفته می‌شود. داوطلبانی که دارای دو سهمیه هستند، در کارنامه اولیه یک رتبه در سهمیه غیر مناطق و دیگری در سهمیه مناطق قرار می‌گیرد.

اما در نتایج نهایی سهمیه ای مورد قبول واقع می‌شود که شانس داوطلب را برای قبولی بیشتر کند. بنا بر توضیحات متوجه شدید که تنها یکی از سهمیه ها برای داوطلب در نظر گرفته می‌شود. شایان ذکر است که اکثر داوطلبان سهمیه مناطق را می‌گیرند. اما این سهمیه ها بر اساس منطقه 1، منطقه 2 و یا منطقه 3 دسته بندی می‌شوند.

◼ تاثیر سهمیه بومی گزینی در انتخاب رشته کنکور

سهمیه بومی در انتخاب رشته کنکور به منظور این است که در برخی از رشته محل ها اولویت با فردی است که در آن ناحیه قرار دارد. در مشاوره انتخاب رشته سهمیه بومی در تمامی رشته های تجربی، ریاضی، زبان، هنر، انسانی و دانشگاه فرهنگیان در نظر گرفته می‌شود. برخی از رشته ها سهمیه بومی گزینی استانی، ناحیه ای، قطبی و کشوری دارند. اما همیشه سهمیه بومی گزینی شانس قبولی بیشتری نسبت به مابقی سهمیه ها دارد.

◼ ملاک ها در تعیین استان بومی

  • زمانی که محل اخذ مدرک تحصیلی 3 سال آخر دوره متوسطه برای داوطلبان نظام جدید و محل مدرک پیش دانشگاهی، و 2 سال آخر دبیرستان برای داوطلبان نظام قدیم در استان است.
  • اگر محل اخذ مدرک تحصیلی 3 سال آخر داوطلبی در استان نباشد، محل تولد فرد به عنوان استان بومی در نظر گرفته می‌شود.
  • داوطلبانی که 3 سال آخر را در خارج از ایران گذرانده باشند. محل تولد به عنوان محل بومی در نظر گرفته می‌شود.
  • داوطلبانی که متولد خارج از کشور هستند و 3 سال آخر را نیز در خارج از ایران گذرانده اند، داوطلب بومی تهران به شمار می‌آیند.

در مشاوره انتخاب رشته کارشناسی چه عواملی در نظر گرفته می شود؟

اولین کار در مشاوره انتخاب رشته ، بررسی موارد تاثیرگذار در زندگی فرد و کمک به شناسایی اولویت ها است. اولویت ها شامل موارد زیر است.

➰ بازار کار

➰ علاقه

➰شهر محل تحصیل

➰ آب و هوا

➰ وضعیت خانواده

➰فرهنگ مردم شهر محل تحصیل

➰ نیاز های اساسی کشور و رفع مشکلات

نتایج بررسی عوامل موثر در مشاوره انتخاب رشته دانشگاه

پس از اینکه در مشاوره انتخاب رشته چیدمان اولویت ها انجام شد، این انتظار می‌رود که داوطلب به برخی از سوالات پاسخ دهد. در ادامه سوالاتی وجود دارد که باید برای هر کدام از آن‌ها پاسخی در نظر بگیرید.

?کدام رشته برای شما در اولویت قرار دارد؟

? آیا برای خواندن این رشته هر دانشگاهی را قبول می‌کنید؟

? اولویت رشته های انتخابی شما چیست؟

?چه انتخاب های به خود می‌دهید؟

?دلیل چیدمانتان چیست؟

? نظر خانواده برای شما اهمیت دارد؟

? آیا رشته انتخابی شما را به اهدافتان می‌رساند؟

?برای ادامه تحصیل شهر خود را انتخاب می‌کنید یا شهر های دیگر هم در انتخاب قرار دارند؟

ارزیابی کیفیت مشاوره انتخاب رشته

برای یک انتخاب رشته خوب باید برخی نکات را مدنظر قرار دهید. در این بخش از مقاله روش های انتخاب رشته درست را توضیح داده‌ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه انتخاب رشته کنکور کلیک کنید.

1️⃣شناخت رشته های دانشگاهی و آینده تحصیلی و شغلی

برای انتخاب رشته کنکور در وهله اول باید اطلاعات کافی در رابطه با رشته ها کسب کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید از رسانه ها، اطرافیان، مشاورین تحصیلی و … کمک بگیرید. با جمع آوری اطلاعات به شناخت رشته های دانشگاهی و آینده تحصیلی، شغلی خود بهتر می‌رسید.

2️⃣ بررسی شهر محل تحصیل در مشاوره انتخاب رشته

اگر تصمیم دارید تا انتخاب رشته در شهرهای دیگر را نیز اولویت قرار دهید، باید برخی از موضوعات را برای خود روشن کنید. آیا آشنایی در محل تحصیل دارید؟ آیا‌توانایی زندگی در شهرهای به دور از خانواده را دارید؟ آیا خانواده در جریان تصمیم شما هستند؟ نظر خانواده شما چیست؟ کلان شهر ها را انتخاب می‌کنید یا شهرهای کوچک؟

تمام کسانی که در کلان شهرها یا تهران زندگی می‌کنند، اولویت را شهر خود قرار می‌دهند. اما اگر تصمیم به انتخاب رشته در شهرهای دیگر دارید، حتما با خانواده مشورت کنید. زندگی به تنهایی در شهر های دیگر کار آسانی نیست. برای کسب تجربه از دانشجویان مختلف اطلاعات بگیرید. ویا در هنگام مشاوره انتخاب رشته از کارشناس خود شرایط را جویا بشوید.

3️⃣ حداقل رتبه قابل قبول برای رشته مورد نظر

برای انتخاب رشته حداقل رتبه قبولی شما چیست؟ آخرین رشته های قبولی را به پشت کنکور ماندن ترجیح می‌دهید؟ اگر در رشته مورد علاقه تان پذیرش نشدید، بازهم کنکور می‌دهید؟ یا تصمیم دارید هر انتخابی صورت گرفت را بپذیرید؟ برای پاسخ به این سوال به تنهایی تفکر کنید. زمانی که حداقل رتبه یا کف قبولی را برای خود مشخص کنید، یعنی انتظاراتتان برای رسیدن به آرزو ها را پایین می‌آورید.

نمونه انتخاب رشته کنکور

انتخاب رشته الگو ها و ریتم های مختلفی دارد. مشاور انتخاب رشته باید الگوهای انتخاب رشته را از حفظ باشد. با تسلط مشاور به این روش ها بهترین انتخاب ها برای شما انجام می‌شود. در این بخش از مقاله 3 نمونه و الگو در انتخاب رشته را توضیح داده ایم.

? نمونه اول

در نمونه اول انتخاب رشته، دانشجو قصد انتخاب رشته معماری و صنایع دارد. در این الگو، رشته معماری و صنایع را تک به تک در دانشگاه های مختلف یادداشت می‌کند. در‌این روش یا از اختلاف این دو رشته آگاه نیست و یا اعتبار دانشگاه برای او از اهمیت بالایی برخوردار نیست. در این نمونه انتخاب رشته مثال زیر را زده ایم.

? مکانیکی دانشگاه 1، تهران

? صنایع دانشگاه 1، تهران

?مکانیکی دانشگاه 2، تهران

?صنایع دانشگاه 2، تهران

? مکانیکی دانشگاه 3، تهران

?صنایع دانشگاه 3، تهران

?  نمونه دوم

در روش نمونه دوم، اولویت فرد معماری است. بنابراین رشته معماری در دانشگاه های تهران را پشت هم انتخاب می‌کند. سپس رشته صنایع را در دانشگاه های تهران یادداشت می‌کند. به مثال زیر توجه کنید.

? معماری دانشگاه 1، تهران

? معماری دانشگاه 2، تهران

?معماری دانشگاه 3، تهران

? صنایع دانشگاه 1، تهران

? صنایع دانشگاه 2، تهران

?صنایع دانشگاه 3، تهران

? نمونه سوم

در سومین نمونه انتخاب رشته، دانشجو رشته مورد علاقه خود را بر اساس شهر ها اولویت بندی می‌کند. به مثال زیر توجه کنید.

? معماری دانشگاه 1، تهران

? معماری دانشگاه 2، تهران

?معماری دانشگاه 3، تهران

? معماری شهر شیراز

?معماری شهر اصفهان

? معماری شهر شیراز تبریز

پس از انتخاب چینش رشته و شهر مورد نظر، حال نوبت کسب اطلاعات از شرایط و ضوابط است. در ادامه در این خصوص صحبت کرده ایم.

  • از تفاوت رشته های متمرکز و نیمه متمرکز آگاه شوید
  • اطلاع از میزان تاثییر معدل دیپلم بر قبولی
  • تفاوت دوره های تحصیلی مانند شبانه، روزانه، پیام نور و …
  • اطلاع از نحوه گزینش بومی و پذیرش داوطلبان در سال های قبل

بررسی بندهای مهم کارنامه کنکور برای انتخاب رشته

برای انتخاب رشته صحیح باید به بررسی بندهای مهم کارنامه بپردازید. در این بخش از مقاله راجب بندهای مهم کارنامه کنکور برای انتخاب رشته توضیح داده ایم.

? بند مربوط به سهمیه

یکی از بندهای مهم کارنامه انتخاب رشته، بند سهمیه است. در بند سوم کارنامه سهمیه نهایی گزارش می‌شود. گزارش سهمیه بر اساس اطلاعاتی است که شما هنگام ثبت نام انجام داده اید. داوطلبان هر سهمیه در ظرفیت های مخصوص خود رقابت می‌کنند. اما بخش های سهمیه آزاد، رقابت بین همه داوطلبان است. همه داوطلب ها بدون نیاز به سهمیه در این ظرفیت ها به رقابت می‌پردازند.

در بند 5 کارنامه، استان، ناحیه و قطب بومی مشخص می‌شود. در صورت انتخاب رشته در دانشگاه های منطقه بومی، احتمال قبولی افزایش می‌یابد. در‌انتخاب رشته های محل بومی و غیر بومی احتمال قبولی شما در سهمیه بومی بیشتر است.

? بند مربوط به ثبت نام دانشگاه پیام نور، دانشگاه فرهنگیان و غیر انتفاعی

زمانی که هنگام ثبت نام علاقه مندی خود را در زمینه شرکت در دانشگاه های پیام نور، غیر انتفاعی و فرهنگیان اعلام نکرده اید. در زمان انتخاب رشته می‌توانید با پرداخت هزینه هر دانشگاه کارت ورود تهیه کنید. برای خرید باید به بخش خرید کارت اعتباری در سایت مراجعه کنید.

با انتخاب دانشگاه مورد نظر، هزینه کارت نمایان می‌شود. با خرید کارت اعتباری، کد رهگیری خریداری شده را وارد می‌کنید و به انتخاب رشته می‌پردازیم. برای انتخاب رشته در دانشگاه فرهنگیان اگر مجاز به انتخاب رشته شده باشید، با خرید کارت اعتباری می‌توانید در انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان شرکت کنید.

رشته های بر اساس سوابق تحصیلی

برای انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی باید به سایت سنجش مراجعه کنید. یا به سایت دانشگاه آزاد مراجعه کنید. در این روش باید به صورت مجزا ثبت نام صورت بگیرد و انتخاب رشته انجام شود. سایت سنجش تاریخ انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی را اعلام می‌کند. برای تایید سوابق تحصیلی به وبگاه آموزش و پرورش مراجعه کنید.

بند وضعیت رتبه و نمره کل

مهم ترین و البته اصلی ترین بند انتخاب رشته، بند وضعیت رتبه و نمره کل است. در این بند وضعیت رتبه در منطقه، رتبه کشوری بدون سهمیه، نمره کلی و سهمیه را مشاهده کنید. افرادی که در گروه های آزمایشی مختلفی شرکت کرده اند برای هر گروه جدولی جداگانه دارند. اصلی ترین قسمت انتخاب رشته توجه به ردیف سوم جدول است. یعنی رتبه در سهمیه و زیر گروه های مقابل.

هر داوطلبی به تعداد زیر گروه های خود رتبه دارد. برای انتخاب رشته باید بدانید که کدام رشته در کدام زیر گروه قرار دارد. و وضعیت در زیر گروه به چه صورتی است. احتمال قبولی در زیر گروهی که رتبه بهتری دارد بیشتر است.

بند کد دسترسی برای انتخاب رشته دانشگاه آزاد

زمانی که دانشگاه آزاد تاریخ انتخاب رشته را اعلام کرد. با وارد کردن کد دسترسی و مراجعه به سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد، برای انتخاب رشته اقدام کنید.

گام های مهم و اصلی در انتخاب رشته کنکور سراسری

? گام اول

اولین گام اصلی، انتخاب و اولویت بندی مقاطح تحصیلی و رشته ها است. معمولا برای بررسی رشته ها از آزمون خودشناسی کمک می‌گیرند. در این آزمون به طور طبیعی نهایت به 10رشته دانشگاهی علاقه دارید. در‌وهله دوم پس از علاقه مندی باید آنها را در اولویت قرار دهید. در این مرحله به شانس قبولی، سهمیه، دانشگاه مورد نظر و بندهای دفترچه توجهی نکنید. فرم رشته های انتخابی باید رشته های ایده آل و حداقل های قابل قبول باشد.

? گام دوم

در گام دوم اقدام به اولویت بندی دروه ها می‌کنیم. دوره های روزانه، شبانه و … مد نظر است. با توجه به قبولی هر یک از دوره ها، بر اساس علاقه و شرایط اولویت بندی را آغاز کنید.

? گام سوم

در گام سوم انتخاب رشته، برای اولویت بندی و انتخاب محل تحصیل اقدام کنید. منظور شهر و محل دانشگاه است. در این قسمت باید شهر های انتخابی خود را اولویت بندی کنید. برای انتخاب شهر ها با خانواده مشورت کنید و از نظر آنها استفاده کنید.

? گام چهارم

در گام چهارم به بررسی رشته و محل قبولی می‌پردازیم. برای تشخیص شانس قبولی در رشته های مورد نظر، به کارنامه قبول شدگان و رتبه آخرین فرد در هر رشته مراجعه کنید. کد رشته محل های انتخابی معمولا به 3 دسته تقسیم می‌شود. که در ادامه شرح داده ایم.

  1. رشته هایی که رتبه قبولی آنها نزدیک یا در حد رتبه کنکور است را بررسی کنید. به این منظور که شانس قبولی در آنها بیشتر است.
  2. رشته هایی که رتبه لازم آنها برای قبولی بیشتر از رتبه شماست. و البته شانس قبولی ضعیف می‌باشد. در این روش به عنوان ایده آل رشته های خود را انتخاب کنید. رشته ها نباید بیشتر از 25 درصد از کل اولویت های شما باشد.
  3. رشته هایی که رتبه آن کمتر از رتبه شما می‌باشد. در واقع شانس قبولی شما صد در صد است.

? گام پنجم

گام آخر یا گام پنجم، چینش ویرایش های نهایی انتخاب رشته است. در این مرحله لیست جمع آوری شده از گام های بالا را بر اساس شرایط خود مرتب و اولویت بندی کنید. به طور کل در تعیین اولویت اول رشته های قبولی کم، رشته های قبولی متوسط و رشته های قبولی بالا را بنویسید.

تضمین قبولی همراه با مشاوره انتخاب رشته ذهن نو

مرکز مشاوره ذهن نو برای انتخاب رشته داوطلبان نهایت تلاش و سعی خود را خرج می‌کند. مشاوره انتخاب رشته بر اساس توانایی ها، علایق و شرایط زندگی برای شما برنامه ریزی انجام می‌دهد. با کمک مشاورین با درصد صفر با خطا مواجه می‌شوید. جهت انتخاب رشته، از مشاورین ذهن نو کمک بگیرید تا با بهترین رشته در بهترین دانشگاه پذیرش شوید.

کلام آخر

تحصیل در دانشگاه به تنهایی راه موفقیت نیست. یادگیری مهارت ها، علایق، تحصیلات عالی همه در پیشرفت زندگی بسیار مهم است. با انتخاب رشته اشتباه جلوی پیشرفت خود را می‌گیرید. اما انتخاب رشته ای درست و مناسب علایق شما که باعث ایجاد انگیزه می‌شود. در نهایت همراه با پیشرفت خواهد بود. برای انتخاب رشته خوب نیاز به روانشناس دارید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت حضوری، آنلاین و تلفنی به مراجعان خدمات ارائه می‎دهد. برای‌کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه مشاوره انتخاب رشته می توانید از طریق شماره تلفن 02191002360 با متخصصان کودک در مرکز مشاوره روانشناسی صحبت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره