اختلالات جنسیاختلالات روانیاختلالات شخصیت

تن فروشی | 3 دلیل تن فروشی و روسپی گری زنان فاحشه

تن فروشی، روسپی گری یا کارگری جنسی به عنوان یک تجارت برای کسب درآمد شناخته شده است. تن فروشی در جوامع مختلف در طول تاریخ با نگرش ها و دیدهای متفاوتی وجود دارد. به عنوان مثال در کشور ویتنام و تایلند به عنوان جاذبه های توریست رواج دارد. همه افراد در این دو کشور عقیده دارند که این کار برای رفع نیازهای طرفین است و عرضه برای تقاضا می‌باشد. در واقع یک شخص به پول برای زندگی و فرد دیگر به ارضای نیاز احتیاج دارد. که هر دو به خواست خود تن به این رابطه می‌دهند.

اما تن فروشی و روسپی گری یکی از مشکلاتی است که در همه جوامع قابل مشاهده است. که تا به امروز مهم ترین دلیل روسپی گری، فقر شناخته شده است. اما به مرور دلایل دیگری مانند بیماری های روحی، سابقه تجاوز و … نیز در بروز این رفتار دخیل هستند. این عمل معضلی است که پیامدهای بسیار زیادی به همراه دارد و خطر بزرگی هم برای جامعه دارد. در ادامه این مقاله جوانب مختلف تن فروشی را توضیح داده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر همراه ما باشید.

برای دریافت مشاوره در زمینه فاحشه گری می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

تن فروشی چیست؟

تن فروشی یا روسپیگری

تن فروشی و روسپی گری یک تجارت است که به معضل مبتلا شده است. خانم هایی که کارگر جنسی هستند در عوض رابطه جنسی از آقا پول دریافت می‌کنند. در واقع بدن خود را منبع درآمد می‌دانند. این خانم ها شریک عاطفی و جنسی ثابتی ندارند و ممکن است که روزانه چندین نفر با آنها رابطه داشته باشند.

تن فروشی یا روسپی گری موضوعی مربوط به جامعه، فرهنگ یا کشور نیست. بلکه در دنیا خانم هایی هستند که چنین شغلی دارند. نوع برخورد با این زن ها در جوامع مختلف متفاوت است. این قانون در برخی از کشور ها مجاز است اما در اغلب جوامع مورد مجازات قرار می‌گیرند. برای آشنایی بیشتر با این موضوع تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تربیت جنسی کلیک کنید.

پیامدهای تن فروشی

باید توجه به موضوع تن فروشی بسیار زیاد باشد. این شغل تاثیر بسیار زیادی در سلامت افراد جامعه دارد و از بین بردن این موضوع هزینه های بسیار زیادی در بر دارد. تن فروشی و روسپی گری پیامدهای بسیار زیادی به همراه دارد که در این بخش مقاله به آن اشاره کرده ایم.

🔻 آسیب دیدگی بسیاری از خانواده ها

🔻از هم پاشیدن زندگی

🔻 خیانت مردان

🔻انتقال بیماری های مقاربتی

🔻 گسترش بیماری های جنسی

🔻درگیری خانم های جنسی با انواع بیماری های مقاربتی

دلایل تن فروشی و روسپی گری

دلایل تن فروشی و روسپی گری

همانطور که گفته شد فقر بزرگ ترین دلیل برای تن فروشی است. اما دلایل دیگری بنا بر شرایط زندگی هر فردی متفاوت است. در این بخش مقاله راجع به دلایل تن فروشی صحبت کرده ایم.

📌 مشکلات دوران کودکی

تن فروشی گاهی به دلیل برخورد های اشتباه، تربیت نامناسب و مشکلات دوران کودکی رخ می‌دهد. رشد جنسی از مراحل رشد و تربیتی همه انسان ها است. این روزها تمامی تحقیق ها حاکی از این است که دلیل تن فروشی برخی از خانم ها، مشکل در رشد جنسی آنهاست. ارتباط نامناسب و ضعیف با پدر، سابقه سوء استفاده جنسی و تربیت جنسی نامناسب از مسائلی هستند که خطر روسپی گری را به شدت بالا می‌برد.

📌 سوء استفاده مردان

یکی از دلایل تن فروشی، سوء استفاده مردان است. در بسیاری از فرهنگ ها، رفتار آقایان باعث ایجاد روسپی گری می‌شود. نوع نگاه در برخی شرایط، به خصوص در موقعیت هایی که خانم های بیوه و مطلقه قرار دارند، مناسب نیست. و عده ای از مردان این خانم ها را تحت فشار رابطه جنسی قرار می‌دهند. که این وضعیت نقطه شروع تن فروشی و روسپی گری است.

📌 مشکلات اقتصادی

از بزرگ ترین دلیل تن فروشی، مشکات اقتصادی است. که این عامل از زمان های گذشته تا به امروز مهم ترین عامل گرایش به روسپی گری بوده است. حتی بسیاری از خانم های تحصیل کرده و توامند که شغل مناسبی را پیدا نمی‌کنند؛ برای کسب درآمد تن به این کار می‌دهند.

برای کاهش تن فروشی چه کارهایی باید انجام داد؟

فعالیت های زنان فاحشه عوارض و پیامدهایی به همراه دارد که اگر تحت کنترل قرار نگیرد؛ آسیب های بسیاری بر خانواده وارد می‌شود. به همین جهت برخی روش ها وجود دارد که باعث کاهش تن فروشی و روسپی گری می‌شود. که در این بخش مقاله به آن اشاره کرده ایم.

❌ آگاهی سازی

یکی از روش هایی که باعث کاهش تن فروشی می‌شود؛ آگاهی سازی است. بسیای از مشکلات به دلیل عدم آگاهی رخ می‌دهد. به همین خاطر یکی از کارهایی که خانواده ها باید انجام دهند، آگاهی رسانی فرزندان در سنین پایین است. با این کار هم سلامت روان کودک را تضمین می‌کنید؛ و هم از آسیب های احتمالی جلوگیری می‌کنید.

❌ بررسی بیماری ها و مشکلات روحی

بررسی بیماری ها و مشکلات روحی به کاهش تن فروشی کمک می‌کند. بسیاری از روسپی گری ها به دلیل آسیب های دوران کودکی و مراحل کامل نشده جنسی است. به همین دلیل توجه به سلامت روان و بررسی مشکلات روحی فرزند در سنین پایین باعث جلوگیری از این آسیب ها می‌شود.

❌ ایجاد نظم حمایتی

زنان فاحشه و روسپی گری علاوه بر اینکه مشکل زن ها است، سلامت جامعه را نیز به خطر می‌اندازد. به همین دلیل مهم است که جامعه برای تغییر قدم بردارد. که مهم ترین قدم، ایجاد نظم حمایتی برای خانم ها است. در واقع بهتر است که جامعه برای استقلال مالی و شخصیتی خانم ها مراکزی را تاسیس کند تا کمتر با این مشکل روبرو شوند.

کلام آخر

همه ما با روسپی‌گری آشنا هستیم. این افراد که کارگران جنسی هم نامیده می‌شوند به دلایل مختلفی به خصوص آسیب روحی تن به این کار می‌دهند. به همین دلیل توصیه می‌کنیم قبل از اینکه اتفاقات ناگواری رخ دهد؛ برای جلوگیری از این آسیب ها قدم بردارید. و در این راه حتما از روانشناس کمک بگیرید. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه فاحشه گری می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره