ارتباط با جنس مخالفزوج و خانواده

آشتی با دوست دختر | 8 راهکار برای آشتی با دوست دختر

آشتی با دوست دختر معمولا دغدغه پسرهای عاشق است. اما بهترین و سریع‌ترین راه برای آشتی با دوست‌دختر چیست؟ اگر با دختری که دوستش دارید دچار اختلاف شده‌اید احتمالاً این سؤال به ذهن شما هم رسیده است. اختلاف و درگیری در همه رابطه‌ها پیش می‌آید. چیزی که اهمیت دارد این است که شما چطور می‌خواهید این اختلاف را حل کنید. خیلی وقت‌ها آقایان راه‌ورسم صحیح عذرخواهی‌کردن را بلد نیستند. و این مسئله حتی می‌تواند برخلاف خواسته آن‌ها رابطه را به سمت جدایی پیش ببرد.

اما خیلی هم جای نگرانی نیست. شما با یاد گرفتن چند نکته ساده می‌توانید دل دوست‌ دخترتان را به دست بیاورید و رابطه‌تان را دوباره سرپا کنید. ما در این مطلب سعی می‌کنیم تا کمی بیشتر راجع به راه‌های آشتی با دوست‌ دختر صحبت کنیم. پس اگر شما هم درگیر این مشکل شده‌اید در ادامه همراه ما باشید.

برای دریافت مشاوره در زمینه کودک و نوجوان می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

 

آشتی با دوست دختر

آشتی با دوست دختر چیست؟

آشتی با دوست دختر با کمک روش های متنوعی امکان پذیر است. در همه روابط قهر و آشتی های زیادی وجود دارد اما این اختلافات نباید شدت پیدا کند و کیفیت رابطه را کاهش دهد. برای اغلب پسر ها معذرت خواهی و آشتی کار دشواری است. اما زمانی که از روش های متنوع آشتی با دوست دختر آشنا شوید؛ به راحتی می‌توانید آشتی کنید. خرید کادو، ابراز پشیمانی، ابراز علاقه و … کمک زیادی در آشتی با دوست دختر می‌کند. در صورتی که مشکل شما جدی بود حتما از روانشناس کمک بگیرید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه رفتار با دوست دختر کلیک کنید. 

راهکارهایی برای آشتی با دوست‌ دختر

راهکارهایی برای آشتی با دوست‌ دختر

آشتی با دوست دختر با برخی از روش ها امکان پذیر است. در این مقاله سعی کرده ایم تا روش های مفید و مناسب را به شما توضیح دهیم. 

✨ اجازه بدهید کمی زمان بگذرد

برای آشتی با دوست دختر اجازه دهید که زمان سپری شود. گاهی اوقات سکوت‌ کردن آن هم وقتی که دوست‌ دخترتان با شما قهر کرده سخت‌ترین کار دنیا است. احتمالاً شما دل‌ شوره و نگرانی زیادی را تجربه می‌کنید. شاید پیش خودتان بگویید آینده رابطه چه خواهد شد. یا شاید به دنبال این باشید که بدانید او چه فکری می‌کند. همه این ها باعث می‌شود شما شروع به پیام دادن و زنگ‌زدن کنید. شاید فکر کنید این رفتار درست است. اما بیشتر مواقع شما با این کار همه چیز را خراب‌تر خواهید کرد. بهترین کار این است که اجازه بدهید شرایط کمی آرام‌تر شود.

اولاً ممکن است خودتان روی اعصابتان مسلط نباشید و با کوچک‌ ترین حرفی از جانب طرف مقابل دوباره به هم بریزید و یک دعوای دیگر درست کنید. ثانیاً طرف مقابل شما هنوز آرام نشده و نمی‌تواند منطقی به شرایط نگاه کند. به همین خاطر احتمالا بسیاری از تلاش‌ های شما ناموفق خواهد بود. پس بهتر است اجازه بدهید کمی زمان بگذرد. این کار به هر دوی شما کمک می‌کند که از هیجان‌ هایتان فاصله بگیرید و بتوانید منطقی‌ تر به شرایط نگاه کنید.

✨ نشان دهید که متوجه ناراحتی او شده‌اید

وقتی می‌خواهید از دوست‌ دخترتان یا هرکس دیگر دلجویی کنید اولین قدم همدلی است. همدلی‌ کردن یعنی به او نشان بدهید متوجه احساسات و ناراحتی‌ هایش شده‌اید. یادتان باشد اگر طرف مقابل احساس نکند شما درکش می‌کنید یا اینکه فقط روی حرف و خواسته خودتان تمرکز کنید هرگز به نتیجه نخواهید رسید. پس در اولین قدم برای آشتی با دوست دختر به او نشان بدهید که متوجه احساس ناراحتی‌ اش شده‌اید و از این بابت متاسف هستید.

✨ از احساساتتان حرف بزنید | آشتی با دوست دختر

وقتی به طرف مقابل نشان دادید که متوجه احساساتش هستید نوبت به خود شما می‌رسد. همدلی‌ با طرف مقابل به این معنا نیست که شما باید خودتان را فراموش کنید. در قدم بعدی و پس از اینکه به او نشان دادید متوجه احساساتش هستید باید او را هم از افکار و احساسات خودتان با خبر کنید. برای دوست‌ دخترتان توضیح بدهید که چه اتفاقی افتاد؛ شما پیش خودتان چه فکر و احساسی داشته‌اید و چرا به آن شکل رفتار کردید. این کار باعث می‌شود طرف مقابل هم شناخت بهتری از شما به دست بیاورد. و در نتیجه همراه آشتی با دوست دختر؛ راحت‌تر می‌توانید مشکلاتتان را حل کنید.

✨ معذرت‌خواهی شما را کوچک نمی‌کند

یکی از دشوارترین کارها برای آقایان در زمینه آشتی با دوست دختر، معذرت‌ خواهی‌ کردن است. بسیاری از مردها حاضرند عذرخواهی‌ شان را با خرید کادو یا هر راه دیگری نشان بدهند. اما کلمه “ببخشید” را به زبان نیاورند. ولی شاید برایتان جالب باشد اگر بگوییم این کلمه بیشتر از هر روش دیگری می‌تواند دل طرف مقابلتان را به دست بیاورد. یادتان باشد شما از کسی عذرخواهی می‌کنید که رابطه عاطفی عمیقی با او دارید؛ و این ویژگی او را از دیگران جدا می‌کند. عذرخواهی‌ کردن نه‌ تنها شما را در برابر طرف مقابل کوچک نمی‌کند بلکه باعث خواهد شد او متوجه بشود که رابطه‌تان چقدر برای شما با ارزش است.

✨ خودتان را نشکنید

برای آشتی با دوست دختر، خودتان را خورد نکنید. وقتی می‌خواهید از دوست‌ دخترتان دلجویی کنید باید به او پیام بدهید، احساساتش را در نظر بگیرید و همان‌ طور که گفتیم عذرخواهی کنید. اما هیچ‌ کدام از اینها به معنای این نیست که شما خودتان را در مقابل دیگران بشکنید. پیام دادن‌ های بیش از حد، التماس‌ برای بازگشت طرف مقابل یا هر کار دیگری که نشانه ضعف شما باشد نتیجه خوبی نخواهد داشت. شاید در کوتاه‌ مدت طرف مقابل با این رفتارتان برگردد اما این ماجرا در بلند مدت تأثیر خوبی نخواهد داشت.

 اولاً بسیاری از خانم‌ها از یک مرد ضعیف خوششان نمی‌آید. ثانیاً این کار ممکن است طرف مقابل را به این فکر بیاندازد که شما بیش از حد به او وابسته هستید. و خیلی وقت‌ها این فکر باعث سوء استفاده‌های بسیاری خواهد شد. پس یادتان باشد که در کنار دلجویی و نشان‌ دادن ناراحتی‌تان از اتفاقاتی که افتاده، هیچ‌وقت بیش از اندازه تقصیرها را به گردن نگیرید. مطمئن باشید کسی که شما را دوست داشته باشد و ادامه رابطه برایش مهم باشد بدون انجام این رفتارها نیز به سمتتان بازخواهد گشت.

✨ خوبی‌ها را به یادش بیاورید

همه ما وقتی عصبانی هستیم بدی‌ ها را بیشتر از خوبی‌ ها می‌بینیم. پس اگر دوست‌ دختر شما هم از دستتان ناراحت است احتمالا همه اشتباهات گذشته و خاطرات تلختان جلوی چشم‌هایش است. به همین خاطر شما می‌بایست تلاش کنید تا خاطرات خوب را به او یادآوری کنید. از لحظه‌ های قشنگی که در کنار هم داشته‌اید، احساسی که نسبت به یکدیگر دارید و هر چیز خوب دیگری که به ذهنتان می‌رسد با او صحبت کنید. این کار شما تأثیر خاطره‌های بد را در ذهن طرف مقابل خواهد شکست. و باعث آشتی با دوست دختر می‌شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه دوستی با دختر و پسر کلیک کنید. 

✨ واقعاً تغییر کنید | آشتی با دوست دختر

عذرخواهی‌ کردن در کوتاه‌مدت رابطه شما را به حالت قبل بر می‌گرداند. اما اگر شما همان آدم سابق باشید دیر یا زود دوباره مشکلات خودشان را نشان خواهند داد. این وضعیت باعث می‌شود که قهرها و اختلاف‌ها دوباره تکرار شوند؛ و احتمالا این بار سخت‌تر خواهید توانست شرایط را به حالت اول برگردانید. به همین خاطر بهتر است به دنبال تغییر واقعی باشید. اگر چیزی در اخلاق و رفتار شما باعث این اختلاف شده باید آن را حل کنید. و اگر مشکلی در رابطه‌تان وجود دارد با طرف مقابل صحبت کرده و راهی برای آن پیدا کنید. به‌ هر حال این نکته را به خاطر داشته باشید که برای حفظ آرامش و آشتی با دوست دختر، می‌بایست راهی برای حل‌ قطعی مشکلات پیدا کنید.

✨ همه چیز را رها نکنید

به‌ دست‌ آوردن دل کسی که از ما رنجیده کار راحتی نیست. شاید اولین باری که از طرف مقابلتان عذرخواهی می‌کنید برخورد خوبی از او نبینید. یادتان باشد که شریک احساسی‌تان دلخور شده و خیلی از ما به‌ راحتی و با یک جمله دلخوری‌ هایمان را کنار نمی‌گذاریم. پس اگر واقعاً به دنبال عذرخواهی و آشتی با دوست دختر هستید باید کمی هم صبور باشید. با اولین برخورد منفی که از طرف مقابل می‌بینید همه چیز را رها نکنید و اجازه بدهید شریک احساسی‌تان باور کند که شما واقعاً به دنبال جبران اشتباهات هستید.

مشاور چه کاری برای شما انجام خواهد داد؟

در پاسخ به سوال مشاور چه کاری برای آشتی با دوست دختر انجام خواهد داد، این بخش را آماده کرده ایم. اگر در رابطه با دوست‌ دخترتان درگیر مشکلات جدی شده‌اید بهتر است از یک مشاور کمک بگیرید. گاهی اوقات ما طرف مقابل را واقعا دوست داریم اما رابطه‌مان آن‌طور که باید پیش نمی‌رود. و متأسفانه بسیاری از مواقع متوجه نمی‌شویم که اشکال کار از کجاست. با توجه به اینکه این قهر و آشتی‌ها می‌تواند به‌ طور کلی رابطه شما را از بین ببرد بهتر است به دنبال راه‌ حل مناسبی برای حل‌ این مشکلات باشید.

یکی از بهترین راهکارها برای آشتی با دوست دختر کمک‌ از یک مشاور متخصص است. مشاور باتوجه‌ به تخصص و تجربه‌ای که دارد می‌تواند به‌ خوبی نقاط ضعف رابطه شما را پیدا کند. در قدم بعدی او به شما کمک خواهد کرد راه‌هایی را برای حل‌ مشکلاتتان پیدا کنید. برای مثال شاید شما راه‌و رسم یک گفتگوی دو نفره و تصمیم‌گیری مشترک را بلد نباشید. یا شاید نتوانید با شرایط و محدودیت‌های یکدیگر کنار بیایید. یک مشاور متخصص به شما کمک می‌کند اختلاف‌هایتان را کنار بگذارید و برای همه این مسائل راه‌حل مناسبی پیدا کنید.

کلام آخر

آشتی با دوست دختر با روش های متنوعی امکان پذیر است. اما اگر این روش ها پاسخگوی خوبی نبود؛ بهتر است که از روانشناس کمک بگیرید. راهنمایی های روانشناس و مشاورین را در بخش قبلی توضیح داده ایم. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه آشتی با دوست دختر می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید. 

 

 

سوالات متداول

وقتی دوست‌دخترم جواب تلفن و پیام‌هایم را نمی‌دهد چطور با او آشتی کنم؟

اگر به‌ تازگی با هم دعوایتان شده بهتر است کمی به او فرصت بدهید. مطمئن باشید زمان باعث آرام‌ تر شدن شرایط عصبی طرف مقابلتان خواهد شد. اما اگر بعد از گذشت زمان باز هم او حاضر نیست با شما صحبت کند شاید بهتر باشد از یک واسطه کمک بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره