ارتباط با جنس مخالفازدواجزوج و خانواده

ازدواج با دوست پسر با 5 راهکار ساده

ازدواج با دوست پسر همواره یکی از مسائل نگران کننده برای دختران و خانواده هاست. امروزه شاهد شکل گیری روابط متعددی قبل از ازدواج هستیم که مزایا و معایب خود را دارند. همچنین گاهی همین روابط منجر به شکل گیری زندگی مشترک شده و موفقیت آمیز هستند. اما قبل از هر چیز هم دختران و هم پسران باید در این مورد، اطلاعات و آگاهی کافی را کسب کرده و با بینش تصمیم گیری کنند. چرا که در این نوع از روابط، گاهی افراد تحت تاثیر هیجانات و احساسات قرار گرفته و نمی‌توانند به درستی عمل کنند. از طرفی خانواده ها می‌توانند تا حد زیادی در این مورد موثر واقع شوند؛ اما نباید استقلال برای تصمیم گیری را از فرزند خود به طور کامل سلب کنند. در این مقاله به بررسی جوانب مختلف این موضوع خواهیم پرداخت. برای دریافت مشاوره آنلاین کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج با دوست پسر می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

ازدواج با دوست پسر

امروزه بسیاری از دختران، ازدواج با دوست پسر را انتخاب کرده و مسئولیت ان را نیز به عهده می‌گیرند. اما قبل از ازدواج، موارد زیادی هست که باید به آنها توجه شود. در واقع در بعضی از روابط، اهداف دو نفر یکسان نبوده و یا علاقه ای به ازدواج ندارند. در این شرایط دختر و پسر باید در ابتدای رابطه، با یکدیگر صحبت کرده و آینده را نیز در نظر داشته باشند. شاید در ابتدا دختر عاشق و شیفته پسر شود؛ اما با گذشت مدتی از رابطه احساس کند که این فرد برای ازدواج و زندگی مشترک مناسب نبوده و باید رابطه را به پایان برساند. به طور کلی ازدواج نیاز به شناخت و همچنین روحیه مسئولیت پذیری دارد که دو نفر باید آن را دارا باشند. برای اطلاع از نشانه های آمادگی برای ازدواج برای پسران و دختران کلیک کنید.

اقدامات مهم در جهت ازدواج با دوست پسر

اقدامات مهم در جهت ازدواج با دوست پسر

فراموش نکنید که اولین فردی که وارد زندگی شما می‌شود و یا قصد برقراری رابطه عاطفی با شما را دارد؛ فرد مناسبی برای ازدواج نیست. گاهی احساسات به دختران غلبه کرده و در زمینه ازدواج با دوست پسر دچار خطا می‌شوند. این مورد مخصوصا برای افرادی که برای با اول چنین روابطی را تجربه می‌کنند نیز بیشتر اتفاق می‌افتد. به همین دلیل می‌توان با استفاده از روش هایی که در این قسمت ذکر می‌شوند؛ تصمیم بهتری گرفت. برای اطلاع از معایب و مزایای ازدواج سنتی کلیک کنید.

🔽تعیین ملاک ومعیارها

برای ازدواج و شروع زندگی مشترک، افراد باید دارای ملاک ها و معیارهای مشخصی باشند. گاهی دختران در این مورد واقع بین و منطقی نبوده و همواره منتظر شاهزاده ای سوار بر اسب هستند. و یا از طرف مقابل خود انتظارات زیادی دارند. اما بهتر است برای ازدواج، خیالبافی را کنار گذاشته و این موضوع را در نظر داشته باشید که برای مدت زمان نامعلومی  باید با عشق و تهعد با فرد دیگری زندگی کنید. البته نمی‌توان همه موارد را در یک نفر جستجو کرد؛ اما بهتر است در این زمینه به خوبی فکر کرده و اولویت بندی داشته باشید. برای آشنایی با نشانه های مردان مناسب برای ازدواج کلیک کنید.

🔽داشتن رابطه ای سالم

در بسیاری از موارد قبل از ازدواج با دوست پسر، دختران درگیر یک رابطه سمی شده و دلبستگی ناایمن را تجربه می‌کنند. اگر چه در هر رابطه ای مشکلات و نقص هایی وجود دارد اما در یک رابطه سمی با وجود آسیب ها، بازهم نمی‌توانند از آن خارج شده و یا به درستی فکر کنند. افرادی که تحت تاثیر احساسات و هیجانات برای ازدواج تصمیم گیری می‌کنند و یا خود را تحت فشار قرار می‌دهند؛ بیشتر احتمال دارد که در ازدواج خود شکست بخورند.

🔽وقت گذاشتن برای رابطه به اندازه کافی

برای ازدواج با دوست پسر باید برای رابطه و شناخت یکدیگر به اندازه کافی وقت بگذارید. تصمیم گیری عجولانه در این مورد، عواقب خوبی در پی ندارد. به همین دلیل در مورد مسائل مختلف با یکدیگر صحبت کرده و همچنین یکدیگر را در شرایط مختلف بسنجید. این موضوع نیاز به وقت و انرژی کافی دارد. همچنین می‌توانید از مشاور ازدواج نیز در این زمینه کمک بگیرید.

🔽در جریان گذاشتن خانواده ها

یکی از گامهای اساسی در فرایند ازدواج، در جریان گذاشتن و مطلع کردن خانواده هاست. وقتی خانواده ها از طرف مقابل و همچنین خانواده او شناخت کافی پیدا کنند؛ می‌توانند به فرزند خود برای تصمیم گیری بهتر کمک کنند. همچنین بر اساس تحقیقات انجام شده؛ تاثیر خانواده ها و حمایت های آنان در رضایت زناشویی و داشتن ازدواجی بهتر بسیار موثر است. برخی از جوانان این موضوع را دست کم گرفته و یا برای نظرات خانواده ها ارزشی قائل نیستند. اما احتمالا بعد از مدتی نتایج آن را در رابطه خود خواهند دید.

🔽مراجعه به مشاور ازدواج

کمک گرفتن از زوج درمانگر و مشاوره پیش از ازدواج نیز، در مورد ازدواج با دوست پسر بسیار کمک کننده است. چرا که مشاور با دو طرف صحبت کرده و حتی آنها را ارزیابی می‌کند. در نهایت تصمیم گیری در مورد ازدواج به عهده خود زوجین است. اما به طور کلی روانشناس می‌تواند به آنها برای شناخت بیشتر یکدیگر کمک کند. در این زمینه دو نفر باید با یکدیگر همکاری کرده و مهارت های لازم را بیاموزند.

ازدواج با دوست پسر| درست یا غلط؟

به طور کلی دختران همواره بر سر این دوراهی قرار می‌گیرند که ازدواج با دوست پسر، تبدیل به ازدواجی موفق می‌شود و یا خیر! برتری این نوع ازدواج نسبت به روش های سنتی در این است که دو نفر می‌توانند قبل از ازدواج با یکدیگر معاشرت کرده و شناخت نسبی پیدا کنند. اما از طرفی در مورد آینده نمی‌توان با قطعیت نظر داد و بسیاری از موضوعات، با گذشت مدتی از زندگی مشترک خود را نشان خواهند داد.

همچنین این موضوع تا حدی تحت تاثیر باورهای فرهنگی و ارزش های خانوادگی نیز قرار می‌گیرد. چرا که بسیاری از خانواده ها با این روش ازدواج، موافق نیستند. به همین دلیل افراد بهتر است در این مورد بر اساس شرایط خود، تصمیم گیری کرده و عوامل مختلف را در نشر داشته باشند.

نشانه های نگران کننده در مورد ازدواج با دوست پسر

نگرانی در مورد ازدواج دوست پسر

در مورد ازدواج با دوست پسر، دختران  باید به یک سری از نشانه ها توجه داشته باشند. در برخی موارد پسر در ابتدای رابطه به طور صریح این موضوع را بیان می‌کند که قصد ازدواج ندارد. اما گاهی این در این مورد صحبت نکرده و دختر نیز شروع به برنامه ریزی در مورد آینده می‌کند. اما دختران با توجه به برخی از نشانه ها می‌توانند از بروز پیامدهای ناشی از این مورد جلوگیری کنند.

چنین فردی از صحبت کردن در مورد ازدواج طفره رفته و یا به طور غیر مستقیم این را بیان می‌کند. او شما را به خانواده اش معرفی نکرده و یا قرار خواستگاری را به طور مداوم به تعویق می‌اندازد. از دیگر نشانه های عدم علاقه دوست پسر به ازدواج، خیانت های مکرر و نداشتن برنامه ای مشخص برای اینده است. او همچنین به ادامه و یا پایان رابطه بی تفاوت بوده و هیچ حمایت عاطفی از شما نمی‌کند. در این شرایط اگر هدف شما از رابطه ازدواج است؛ بهتر است به رابطه خاتمه داده و درگیر یک رابطه سمی نشوید. برای اطلاع از نشانه های ترس از ازدواج کلیک کنید.

سخن پایانی

برخی تصور می‌کنند که پسران به طور کلی به ازدواج با دوست دختر خود علاقه ای ندارند. اما هر فردی نیاز به همراهی همیشگی داشته و شاید تنها پسر هنوز، فرد موردعلاقه خود را پیدا نکرده است. به همین دلیل ازدواج با پسر و یا دوست دختر، به طور کلی نیاز به بررسی جوانب مختلف دارد. جوانان بهتر است در این زمینه عجولانه تصمیم نگرفته و از خانواده های خود نیز کمک بگیرند. همچنین مشاوره های پیش از ازدواج نیز می‌توانند در این زمینه بسیار موثر واقع شوند. دختر و پسر باید در این مورد با یکدیگر صادق بوده و شناخت کافی از خود و دیگری کسب نمایند.

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج با دوست پسر می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره