خانوادهزوج و خانواده

زندگی با والدین ناتنی | 7 روش زندگی با والدین ناتنی 

زندگی با والدین ناتنی گاهی سبب بروز رفتارهای نامناسب می‌شود. برخی از کودکان به دلیل اینکه احساس می‌کنند والدین ناتنی جای پدر و مادر آنها را گرفته اند؛ به خوبی نمی‌توانند ارتباط برقرار کنند. و همین امر باعث بروز رفتار های نامناسب و همچنین احساس تنهایی و انزوا است. برای عده ای از کودکان شرایط زندگی با والدین ناتنی به قدری طاقت فرسا است که تمایل دارند از خانه و خانواده جدا شوند.

زمانی زندگی با والدین ناتنی باب میل فرزندان می‌شود که به درک و شناخت کافی از یکدیگر برسند. و به مرور سازگاری میان این دو فرد افزایش می‌یابد. البته که رفتار با فرزند ناتنی نیز نیازمند آموزش مهارت های مختلف است. که با کمک روانشناس می‌توانید این مهارت ها را آموزش ببینید و به درک و شناخت از فرزند ناتنی برسید. برای دریافت مشاوره خانواده کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه والدین ناتنی می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

زندگی با والدین ناتنی

زندگی با والدین ناتنی چگونه است؟

جدایی یا مرگ یکی از والدین مساوی زندگی با والدین ناتنی است. اما اغلب افرادی که با پدر خوانده یا مادر خوانده زندگی می‌کنند ناراضی هستند. زندگی با فردی که پدر یا مادر اصلی نیست دشوار است و معمولا باعث چالش های زیاد می‌شود. اما زمانی که والد ناتنی با فرزند همسر به خوبی رفتار کند از میزان این چالش ها کاسته می‌شود.

بهتر است که به عنوان فرزند خود به فرزند همسر نگاه کنید و او را قضاوت نکنید. در زندگی با والدین ناتنی نیز بهتر است که با دید دیگری نگاه کنید و شما نیز قضاوت نکنید. در زندگی با والدین ناتنی نیز سعی کنید برای جلوگیری از هر چالش و دعوا آرامش خود را حفظ کنید. برای اینکه ارتباط خوبی با یکدیگر داشته باشید حتما باید به درک و شناخت مناسبی از هم برسید. سازگاری یک مهارت است که نیاز به آموزش دارد. در این مقاله جوانب مختلف زندگی با والدین ناتنی را سنجیده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

برای آشنایی با مسائل خانواده های ترکیبی کلیک کنید.

نحوه زندگی با والدین ناتنی

نحوه زندگی با والدین ناتنی

برای زندگی با والدین ناتنی باید برخی از نکات را رعایت کنید. زندگی آرام و سالم باعث شادی اعضای خانواده می‌شود. به همین دلیل برای آشنایی با نحوه زندگی با والدین ناتنی در این مقاله صحبت کرده ایم.

📌 هیجانات خود را کنترل کنید

زندگی با والدین ناتنی باید همراه با کنترل هیجانات است. بروز احساسات و هیحانات می‌تواند زندگی را به کام شما شیرین کند. اما زیاده روی در بروز این احساسات باعث تلخ شدن زندگی می‌شود. بنابراین باید رفتار های پرخاشگرانه خود را کنترل کنید و در برقراری ارتباط آرامش خود را حفظ کنید. تا زندگی به کام همه اعضای خانه شیرین باشد.

📌 احساسات خود را بپذیرید

یکی از کارهایی که در زندگی با والدین ناتنی باید انجام دهید، پذیرش احساسات است. اینکه یک عضو جدید وارد خانه شود طبیعتا حال شما را غمگین می‌کند. مخصوصا زمانی که این فرد جای پدر یا مادر شما را خواهد گرفت. در اوایل زندگی احتمال بروز نفرت به این فرد بسیار زیاد است و با هر بار مشاهده او احتمالا یاد والد خود بی‌افتید. اما بهتر است که برای رهایی از حال بد و احساس منفی، احساسات خود را بپذیرید و اگر هم ناراحت هستید یا بغض دارید؛ بروز دهید.

📌 به خودتان زمان بدهید

یکی از کارهایی که باید در زندگی با والدین ناتنی انجام دهید، زمان دادن به خود است. صبر و زمان همیشه باعث بهبود شرایط می‌شود. به همین دلیل باید با شرایط کنار بیایید و صبور باشید. مطمئن باشید روزی فرا خواهد رسید که شرایط باب میل شما است و رابطه تان با والدین ناتنی نیز خوب شده است.

📌 با والدین ناتنی خود صحبت کنید

برای زندگی با والدین ناتنی باید آرامش خود را حفظ کنید. و به مرور زمان با آن ها صحبت کنید. حتی می‌توانید با پیامک، نامه و روش های دیگر با آنها ارتباط برقرار کنید. حتما زمان مناسبی را برای صحبت با والد ناتنی انتخاب کنید تا با آرامش و حوصله به شناخت یکدیگر برسید.

📌 با والدین ارتباط بیشتری برقرار کنید

برای اینکه زندگی با والدین ناتنی شما را آزار ندهد، بهتر است که با والدین تنی خود بیشتر ارتباط برقرار کنید. مثلا اگر والدین شما فوت شده اند، می‌توانید تند تند بر سر مزار آنها بروید و جای خالی آنها را با این روش پر کنید. با برقراری ارتباط با والدین تنی که زنده هستند نیز می‌توانید از آن ها راهنمایی بگیرید.

📌 از پدر بزرگ و مادر بزرگ خود کمک بگیرید

گاهی فرزندان شرایط زندگی با والدین ناتنی را ندارند و تحمل آنها برای او دشوار است. در این شرایط از مادر بزرگ و پدر بزرگ خود راهنمایی بگیرید. با آنها صحبت کنید و سعی کنید که محبت را از این دو عزیز دریافت کنید. زمانی که صحبت می‌کنید و محبت را دریافت می‌کنید؛ تخلیه روانی صورت می‌گیرد و حال شما خوب می‌شود.

📌 نادیده بگیرید

زندگی با والدین ناتنی می‌تواند چالش های زیادی داشته باشد. برخی از رفتارهای این والدین باعث می‌شود که احساس نفرت، چندش و حسادت داشته باشید. اما در این موارد بهتر است که احساست خود را نادیده بگیرید. به خود زمان بدهید تا شناخت کافی از والد ناتنی را کسب کنید. نادیده گرفتن برخی از مشکلات و جزئیات باعث سازگاری شرایط می‌شود.

کلام آخر

زندگی با والدین ناتنی در نگاه اول سخت و طاقت فرسا است. و اغلب تحمل این موضوع باعث بروز چالش ها و سختی های مداوم است. برای اینکه این شرایط را بپذیرید، لازم است که شرایط را کنترل کنید تا به شناخت و درک یکدیگری برسید. در این راه حتما از روانشناسان متخصص راهنمایی بگیرید. تا با راهنمایی های خوب به شما نحوه زندگی با والدین ناتنی را آموزش دهند. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه والدین ناتنی می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره