روابط زناشوییزوج و خانواده

اسپری تاخیری | طریقه استفاده از اسپری تاخیری

اسپری تاخیری یکی از موارد شیمیایی است ک برای بهبود کیفیت رابطه جنسی استفاده می‌شود. زودانزالی یکی از اختلالات جنسی شایع در مردان است که برای درمان آن، راه های زیادی وجود دارد. از آنجایی که انزال زودرس باعث عدم لذت کافی از رابطه جنسی می‌شود و حتی بر روابط عاطفی افراد نیز موثر است؛ مردان و زنان از روش هایی برای کنترل این مشکل استفاده می‌کنند.

استفاده از این اسپری ها همیشه موثر نیست و گاهی عوارضی نیز ایجاد خواهد کرد. این اسپری ها انواع مختلفی داشته و حتی طریقه مصرف آنها نیز متفاوت است. همچنین برای زنان نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. افراد قبل از استفاده از این محصول باید در مورد آن اطلاعات کافی کسب کنند. برای دریافت مشاوره جنسی کلیک کنید.

اسپری تاخیری

استفاده از اسپری تاخیری می‌تواند از بروز نارضایتی ناشی از زودانزالی در مردان و زنان جلوگیری کند. اما از سوی دیگر، اگر افراد در استفاده از آن زیاده روی کرده و یا طریقه درست مصرف آن را ندانند؛ دچار مشکلات دیگری خواهند شد. بهتر است در قدم اول، افراد مشکل زودانزالی خود را درمان کرده و از روش های مکمل نیز استفاده کنند. استفاده به تنهایی از این محصول زودانزالی را درمان نخواهد کرد و فقط یک روش موقتی برای بالا بردن زمان انزال است.

انواع اسپری تاخیری

انواع-اسپری-تاخیری

انواع اسپری تاخیری، برحسب محتویات، کارایی وهمچنین شرکت سازنده، متفاوت خواهد بود. برای مثال برخی از آنها علاوه بر تاخیر در زمان انزال، باعث بزرگی آلت تناسلی مردان نیز خواهد شد. معمولا برخی از آنها برپایه لیدوکائین و دسته ای دیگر بر پایه اتانول هستند.

گاهی مواد بی حس کننده آنها لیدوکائین نبوده و شامل پروپیلین گلیکل، بنزوکائین و بنزیل الکل هستند. اسپری هایی که حاوی بی حس کننده هستند؛ آلت تناسلی را سر کرده و باعث می‌شوند تا محرک های محیطی سبب انزال نشود. فراموش نکنید که اسپری هایی که حاوی لیدوکائین هستند؛ احتمالا برای افراد واکنش آلرژیک ایجاد می‌کنند. اما انواعی که بر پایه اتانول هستند؛ حساسیت ایجاد نمی‌کنند.

روش استفاده از اسپری تاخیری

برخی از افراد به دلیل استفاده نادرست از اسپری تاخیری، مشکلاتی را برای خود به وجود می‌آورند. اما با رعایت نکات بهداشتی و همچنین پیروی از دستورالعمل محصول، می‌توان تا حد زیادی از بروز عوارض جانبی جلوگیری نمود و همچنین اثربخشی آن نیز بیشتر خواهد شد.

قبل از استفاده از اسپری، ناحیه تناسلی خود را به خوبی بشویید. اینکار باعث باز شدن منافذ پوستی این ناحیه می‌شود و تاثیر این محصول را دوچندان خواهد کرد. فراموش نکنید که اسپری تاخیری را باید در حالت نعوظ استفاده کرده و آن را در فاصله 5 تا 10 سانتی متری از آلت تناسلی خود نگه دارید.

از برخورد اسپری به بیضه ها جلوگیری کرده و سعی کنید تمام نواحی را پوشش دهیدو حتی قسمت پایین آلت تناسلی نیز باید در معرض اسپری قرار گیرد. کمی بعد از استفاده از اسپری کاندوم را استفاده کنید. چرا که برخی از محتویات این محصول سبب ضعیف شدن جنس کاندوم و پارگی آن خواهد شد. اگر بعد از یکبار استفاده، اثربخشی کافی را نداشت؛ بعد از گذشت تقریبا 20 دقیقه، دوباره از این محصول استفاده کنید. همچنین بار دوم مقدار کمتری اسپری کنید. برای آشنایی با انواع کاندوم کلیک کنید.

برای استفاده از برخی از اسپری ها و ژل های تاخیری باید سر آلت تناسلی را کمی ماساژ دهید. اما به طور کلی برای استفاده از  بیشتر اسپری ها، نیاز به انجام این کار نیست. از دستورالعمل خود محصول پیروی کرده تا اثربخشی آن را مشاهده کنید.

معایب و مزایای استفاده از اسپری

اسپری تاخیری، با اینکه معمولا باعث رابطه جنسی طولانی تر و بهتر می‌شود؛ اما معایبی نیز خواهد داشت. حتی گاهی با استفاده مرد از این محصول، زن نیز عوارض ان را تجربه خواهد کرد.از معایب آن می‌توان به دشواری حفظ نعوظ و حتی از بین رفتن آن حین رابطه به دلیل بی حسی، اشاره کرد.

در مواردی این محصولات مشکلات پوستی مثل خارش، التهاب، سوزش و… را ایجاد خواهند کرد. حتی ورم کردن غیرطبیعی آلت تناسلی نیز دور از انتظار نیست و باید در مورد آن دقت کرد. برای کنترل این عوارض جانبی، بهتر است افراد بعد از استفاده از اسپری، حتما از کاندو استفاده کرده، از دستورالعمل محصول پیروی کرده و حتی به تاریخ انقضای آن نیز توجه کنند.

اما مزایا استفاده از اسپری تاخیری را نیز نمی‌توان نادیده گرفت. قطعا استفاده از این محصول انگیزه افراد را برای رابطه جنسی بیشتر کرده و میل جنسی آنها را افزایش خواهد داد. از طرفی سبب بزرگی و سفت تر شدن آلت تناسلی مردان شده و اعتماد به نفس آنها را در رابطه با رابطه جنسی، بیشتر می‌کند. قطعا با طولانی تر شدن مدت زمان رابطه، زنان نیز لذت بیشتری برده و احتمالا ارگاسم بهتری خواهند داشت. برای اطلاع از روش های بالابردن تعداد دفعات نزدیکی در هفته کلیک کنید.

اسپری تاخیری برای زنان

بسیاری تصور می‌کنند که اسپری تاخیری فقط برای مردان وجود دارد. اما این محصول طیف وسیعی داشته و زنان نیز می‌توانند از آن استفاده کنند. زنان نیز باید از ورود این ماده به مجاری ادرار خود جلوگیری کرده و بیشتر از دو بار در هفته از آن استفاده نکنند.

همچنین اگر لیدوکائین موجود در اسپری به واژن انتقال یابد سبب بی میلی جنسی و عدم ارگاسم در زنان می‌شود. زنان در دوران بارداری نباید از این محصول استفاده کنند. همچنین برای اقدام به بارداری نیز استفاده از اسپری تاخیری، توصیه نمی‌شود. اسپری تاخیری های زنانه کمی معطر بوده و در موارد دیگر مانند مدل مردانه این محصول عمل کرده و ارگاسم را به تعویق می‌اندازد. برای اطلاع از نکات مهم در مورد رابطه جنسی در بارداری کلیک کنید.

راه های جایگزین استفاده از اسپری تاخیری

راه-های-جایگزین-استفاده-از-اسپری-تاخیری

برای درمان زودانزالی در مردان و زنان، روش های مختلفی وجود دارد. در واقع بهتر است در ابتدا زودانزالی به روش اصولی و به طور کامل درمان شود. استفاده از اسپری تاخیری درمان محسوب نمی‌شود. حتی بعد از مدتی دیگر تاثیر خود را از دست داده و بدن نسبت به آن مقاومت نشان می‌دهد.

به همین دلیل باید برای برطرف کردن این مشکل، به پزشک و یا سکستراپیست مراجعه کرده و درمان را شروع کنید. برای این مشکل، قرص هایی مثل ویاگرا برای مردان و فلیبانسرین برای زنان وجود دارد. رعایت نکاتی مثل تغذیه مناسب، ورزش، دوری از مصرف دخانیات و الکل و… باعث درمان زودانزالی خواهند شد و دیگر نیازی به استفاده از این اسپری نیست. البته عوارض استفاده از قرص بیشتر است به همین دلیل برای پیدا کردن روش مناسب درمان، از یک متخصص کمک بگیرید.

سخن پایانی

قبل از خرید و استفاده از اسپری تاخیری، به خوبی  در مورد آن تحقیق کرده وموارد مختلفی را در نظر بگیرید. در استفاده از آن زیاده روی نکرده و به سلامت خود و شریک تان نیز اهمیت دهید. استفاده از روش های مختلف برای درمان زودانزالی، به صورت خودسرانه، نه تنها مشکل افراد را تشدید می‌کند؛ بلکه عوارض طولانی تری برای آنها ایجاد خواهد کرد. بهتر است در این زمینه حتما با یک پزشک و یا سکستراپیست مشورت کرده و با همسر خود نیز در این مورد صحبت کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه اسپری تاخیری می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره