زوج و خانوادهطلاق

برگشت بعد از طلاق | نشانه های برگشت همسر بعد طلاق

برگشت بعد از طلاق در بسیاری از جدایی ها اتفاق می‌افتد. پشیمانی بعد از اتمام رابطه امری طبیعی بوده و بسیاری از زوجین آن را تجربه می‌کنند. اما معمولا این احساس موقت است و بعد از مدتی از بین می‌رود. اما در مواردی برای طولانی مدت باقی مانده و فرد را به فکر کردن در مورد بازگشت وادار می‌کند. به طور کلی به دلیل وجود علاقه و وابستگی های عاطفی جدایی فرایندی بسیار دشوار و ناراحت کننده است. اما بهتر است قبل از تصمیم گیری نهایی در این مورد فکر کرده و جوانب مختلف را بسنجید. فراموش نکنید که تصمیم گیری عجولانه در این شرایط همه چیز را بدتر کرده و اوضاع را پیچیده می‌کند. در این زمان مشورت با یک مشاور می‌تواند بسیار موثر باشد. برای دریافت مشاوره طلاق کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه برگشت بعد از طلاق می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

برگشت بعد از طلاق

به طور کلی طلاق مشکلات زیادی را برای افراد ایجاد می‌کند. از طرفی تا مدت ها دچار احساسات مختلف و متناقض هستند و باید برای زندگی خود تصمیم گیری کنند. برگشت بعد از طلاق معمولا به دلیل علاقه زیادی است که زوجین به یکدیگر داشته اند. اما از طرفی نمی‌توانند اتفاقات تلخ گذشته را از یاد بیرند. این موضوع فشار زیادی را به افراد وارد کرده و موجب بروز مشکلاتی می‌شود. در این شرایط افرادی که از نظر سلامت روان در وضعیت بهتری هستند؛ بهتر می‌توانند اوضاع را مدیریت کنند. بهتر است افراد از منطق کمک گرفته و احساس را نیز در نظر داشته باشند. برای اطلاع از دلایل ترس از طلاق کلیک کنید.

علل برگشت بعد از طلاق

علل برگشت بعد از طلاق

اینکه چرا افراد تصمیم به برگشت بعد از طلاق می‌گیرند؛ به عوامل مختلفی بستگی دارد. در بیشتر موارد به دلیل نداشتن کنترل بر روی احساسات است. اما دلایل دیگری نیز در این مورد موثر هستند. برخی از این علل شامل موارد زیر می‌شوند.

💠علاقه

فروکش کردن احساسات و علاقه به طرف مقابل، برای مدتی زمان می‌برد. برای افرادی که دلبستگی ناایمن دارند؛ این موضوع دشوار تر است. از طرفی مدت زمانی که زوجین با یکدیگر زندگی کرده اند نیز موثر خواهد بود. گاهی افراد بعد از جدایی متوجه میزان علاقه خود به همسر و زندگی مشترک می‌شوند. به همین دلیل در این شرایط تصمیم به بازگشت گرفته و خواستار برگشت بعد از طلاق هستند. در واقع طلاق به معنی قطع ارتباط کامل دو نفر به طور کامل نیست. آنها احتمالا بعد از طلاق نیز مسائل مشترکی دارند که باید با آنها مواجه شوند. اما ساختن رابطه قبلی نیز به راحتی اتفاق نمی‌افتد.

💠تصمیم عجولانه

برخی از افراد به دلیل اینکه در زمان طلاق به صورت عجولانه تصمیم گیری کرده انده؛ بعد از جدایی پشیمان شده و تمایل به برگشت بعد از طلاق دارند. چنین افرادی درک درستی از زندگی مشترک و رابطه نداشت و به هر بهانه ای به جدایی فکر می‌کنند. این افراد  حتی اگر به طور مجدد به همسر خود بازگردند؛ بازهم احتمال جدایی وجود دارد. طلاق بسیاری از مسائل را بین زوجین تغییر می‌دهد و منصرف شدن از آن همه چیز را به حالت سابق برنمی‌گرداند. برای آشنایی با نشانه های پشیمانی از طلاق کلیک کنید.

💠فرزندان و دیگر عوامل

یکی دیگر از دلایل برگشت از طلاق، فرزندان و یا مسائل دیگر مانند فشار جامعه و خانواده است. افراد بعد از طلاق متوجه شرایط دشوار زندگی شده و قادر به تحمل کردن آن نیستند. به همین دلیل احتمالا دوباره از همسر خود تقاضای بازگشت می‌کنند. مسائل مالی و حمایت از فرزندان به تنهایی برای فرد دشوار بوده و این موضوع او را مجبور به برگشتن به همسر خود می‌کند. از طرفی در ارتباط بودن اطرافیان با همسر سابق، بیشتر افراد را در معرض این موضوع قرار می‌دهد.

اقدامات لازم برای برگشت بعد از طلاق

اقدامات برگشت بعد از طلاق

اگر تصمیم خود را به صورت قطعی برای برگشت بعد از طلاق گرفته اید؛ بهتر است نکاتی را در این زمینه در نظر داشته باشید. نمی‌توان به راحتی به سراغ همسر رفت و از او خواستار بازگشت به رابطه قبلی شد. برای این شرایط باید احتمالات مختلفی را در نظر گرفته تا به دوباره دچار اشتباه نشوید.

🔸فکر کردن در مورد علت جدایی

در قدم اول به این موضوع فکر کنید که چرا در ابتدا از همسر خود جدا شده اید. قطعا به دلیل مشکلات متعدد این تصمیم را گرفته اید. این موضوع را در نظر بگیرید که با برگشت بعد از طلاق در صورت اصلاح نشدن همسر، چالش ها قطعا دوباره بروز می‌کنند. آیا در این صورت توانایی مقابله و یا پذیرش آنها را دارید؟ فکر کردن در مورد علت جدایی در برخی موارد مانعی برای بازگشت مجدد است.

🔸تعیین حد و مرزهایی مشخص

در صورت برگشت بعد از طلاق، بهتر است اینبار حد و مرزهای مشخصی را در رابطه تعیین کنید. در این مورد با همسر سابق خود صحبت کرده و مطمئن شوید که او می‌تواند شرایط جدید را بپذیرد. عده ای تنها می‌خواهند دیگر تنها نباشند و به همین دلیل دوباره شرایط قبلی برایشان تکرار می‌شود. از بیان کردن خواسته های خود نترسید و در این مورد شفاف صحبت کنید. طرف مقابل یا این موارد را می‌پذیرد و یا در غیر این صورت متوجه خواهید شد که این رابطه قابل بازسازی نیست.

🔸کمک گرفتن از زوج درمانگر

کمک گرفتن از یک روانشناس و زوج درمانگر در مورد برگشت بعد از طلاق، بسیار موثر است. مشاور در این شرایط تمام شرایط را و احتمالات را برای شما توضیح داده و تصمیم گیری را برعهده خودتان می‌گذارد. از طرفی مراجعه به روانشناس برای بهبود وضعیت روحی و همچنین فراموش کردن گذشته، بسیار مفید است. گاهی افراد تنها به دلیل حال بدی که در این دوران تجربه می‌کنند؛ به بازگشت دوباره فکر می‌کنند.

🔸در نظر گرفتن عواقب

بهتر است برای برگشت بعد از طلاق، به عواقب اینکار به خوبی فکر کنید. برخی تنها به دلیل قضاوت های اطرافیان اینکار را نمی‌کنند. اما تصمیم گیری بر این اساس درست نیست. باید این موضوع را در نظر داشته باشید که آیا قدرت تغییر دادن را دارید؟ یا آیا همسر نیز برای بهتر شدن تلاش می‌کند! اینبار برای تصمیم گیری بیشتر فکر کرده و حتی از دیگران نیز کمک بگیرید.

مواردی که برگشت بعد از طلاق توصیه نمی‌شود

در برخی شرایط بهتر است در هیچ صورت به برگشت بعد از طلاق فکر نکنید. این موضوع به مسائل محیطی و حتی ویژگی های شخصیتی بستگی دارد؛ اما در برخی از مسیرها هیچ راه بازگشتی نیست. برای مثال وقتی همسر شما در گذشته شما را بسیار مورد آزارهای مختلف قرار داده یا حتی در مورد بازگشت مطمئن هم نیستید.

گاهی اطرافیان فرد را برای بازگشت مجدد تحت فشار قرار می‌دهند و خود فرد هیچ علاقه ای به اینکار ندارد. وقتی از زندگی فعلی خود راضی هستید و یا از پس امور خود به خوبی برمی‌آیید؛ لزومی برای بازگشت وجود ندارد. برای اطلاع از عوامل موثر بر تصمیم برای طلاق کلیک نمایید.

سخن پایانی

برگشت بعد از طلاق به طور کلی اشکالی ندارد؛ اما بهتر است در این مورد بیشتر فکر کرده و جنبه های مختلفی را در نظر بگیرید. به طور کلی طلاق آسیب های زیادی را به دو طرف وارد می‌کند؛ به همین دلیل بهتر است افراد احساسات خود را مدیریت کرده و از یک مشاور نیز کمک بگیرند.

بازسازی و ترمیم یک رابطه کار بسیار درستی است اما بعد از طلاق بهتر است افراد برای بازگشت مجدد به خوبی در این مورد فکر کنند. البته گاهی اصلا بازگشت تصمیم درستی نبوده و بهتر است مدت زمان بیشتری را برای فکر کردن و دوری اختصاص دهیم. افراد می‌توانند در این دوران و حتی برای بازگشت مجدد از یک روانشناس نیز کمک بگیرند.

برای دریافت مشاوره در زمینه برگشت بعد از طلاق می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره