ازدواجخانوادهزوج و خانواده

تحقیر همسر | 3 علت تحقیر همسر

تحقیر همسر در رفتار بسیاری از خانم ها نمایان می‌شود. برخی از خانم ها در زندگی زناشویی خود همیشه در حال داد و فریاد هستند و هر صحبت و خواسته ای را با تحقیر همسر پیش می‌برند. همه زندگی ها بالا و پایین های زیادی دارد؛ اما نحوه برخورد با این سختی ها مهم است. زمانی که تحقیر ادامه دار باشد، آسیب های زیادی بر روابط شما وارد می‌شود. همسرتان از شما فاصله می‌گیرد و علاقه ای به ارتباط با شما نشان نمی‌دهد.

اینکه شما از برخی رفتارهای شوهر یا زن خود ناراضی و عصبانی باشید طبیعی است، اما به جای تحقیر شوهر یا زن، به مکالمه بپردازید. باید رفتارهایی را جایگزین تخریب همسر آموزش ببینید. در این زمینه نیز می‌توانید از روانشناس راهنمایی بگیرید. برای دریافت مشاوره خانواده کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه همسر و خانواده می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

تحقیر همسر

تحقیر همسر چیست؟

برخی از خانم ها هستند که همیشه در حال انتقاد از همسر خود هستند. اما این انتقاد ها زمانی مناسب است که منطقی باشد و باعث اذیت او نشود. زمانی که انتقاد از شریک احساسی همراه با تحقیر و مقایسه باشد، عواقب خوبی را به دنبال نخواهد داشت.

تحقیر همسر در هنگام عصبانیت و نارضایتی، شرایط را بدتر می‌کند. به جای تحقیر شوهر یا زن توصیه می‌شود که حتما به دنبال رفتارهای متفاوت تری باشید. یا اگر که شخص مورد تحقیر شما هستید، حتما باید به دنبال واکنش مناسب باشید. اگر متوجه چنین موضوعاتی شده اید؛ برای جلوگیری از آسیب به زندگی مشترک، از روانشناس راهنمایی بگیرید. در این مقاله راجع به عواقب و واکنش مناسب تحقیر همسر صحبت کرده ایم. جهت کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

عواقب تحقیر همسر

زمانی که زوجین شروع به تحقیر همسر خود می‌کنند، باید مراقب مشکلات این رفتار نیز باشند. وقتی که از رفتارهای شوهر یا زن ناراحت و ناراضی می‌شوید، و شروع به تحقیر می‌کنید؛ باید به عواقب رفتار خود نیز آگاه باشید. زمانی که انتقاد از همسر به صورت مداوم باشد؛ زندگی زناشویی با مشکل روبرو خواهد شد. این رفتار آسیب های زیادی به دنبال دارد و زوجین را از یکدیگر دور می‌کند. در این شرایط امنیت و ارتباط از زوجین گرفته می‌شود و فرد مقابل احساس بی ارزشی را تجربه می‌کند. به همین دلیل است که گفته می‌شود عواقب تحقیر همسر بسیار زیان بار است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه شوهر زورگو و بی منطق کلیک کنید.

علت تحقیر همسر چیست؟

معمولا زمانی که تحقیر همسر آغاز شود؛ دلیل دارد. افرادی که تحقیر می‌کنند فعل و انفعالاتی را در ذهن خود بررسی می‌کنند. و همیشه این سوال برای همه پیش می‌آید که علت تحقیر شوهر یا زن چیست؟ در این بخش مقاله راجع به دلیل این رفتار توضیح داده ایم.

📌 احساس کمبود

یکی از علل تحقیر همسر، احساس کمبود است. برخی از زوجین در زندگی مشترک کمبود هایی را در زمینه مالی، محبت و … احساس می‌کنند که باعث افسوس آنها می‌شود. و برای غلبه بر احساس خود علاقه دارند تا با این رفتار، خود را قوی و قدرتمند نشان دهند.

📌 کینه توزی

در برخی از موارد تحقیر همسر دلیل خاصی ندارد. اما در برخی از موارد این انتقاد های تند به دلیل خیانت، اتفاقات گذشته و … رخ می‌دهد. و فرد به دلیل کینه توزی هایی که از گذشته در مغز او نقش بسته است؛ دست به تحقیر شوهر یا زن می‌زند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه رواشناسی ازدواج کلیک کنید.

📌 تحقیر در گذشته

از دیگر دلایل و علل تحقیر شوهر و خانم، تحقیر در گذشته است. عده ای از افراد به دلیل اینکه در گذشته تحقیر شده اند و مورد سرزنش قرار گرفته اند؛ شروع به تحقیر می‌کنند. آنها نتوانستند تا با این رفتار مقابله کنند و با تحقیر همسر قصد دارند که خود را تخلیه کنند.

بهترین واکنش در مقابل تحقیر همسر

بهترین واکنش در مقابل تحقیر همسر

اگر شما فردی هستید که مورد سرزنش و تحقیر همسر قرار می‌گیرید، باید برخی از رفتارها را آموزش ببینید تا در مقابل انتقادهای تند همسر، واکنش مناسبی داشته باشید. در این بخش مقاله راجع به بهترین واکنش در مقابل تحقیر همسر، توضیح داده ایم.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه شوخی با همسر کلیک کنید.

✨ علت تحقیر همسر را کشف کنید

برای برخورد و واکنش بهتر با تحقیر همسر، لازم است که در اقدام اول علت را کشف کنید. اگر همسر شما فردی است که دائم انتقاد های تندی دارد، و این رفتار موجب آزار شما می‌شود؛ باید به دنبال علت باشید. در موارد کمی تحقیر علت مشخص ندارد؛ اما در بیشتر موارد این رفتار نشان از یک چیزی است. بنابراین در وهله اول باید علت رفتار همسر خود را بررسی کنید.

✨ رفتارهای خود را مورد بررسی قرار دهید

در برخورد با تحقیر همسر؛ باید رفتارهای خود را مورد بررسی قرار دهید. در این شرایط باید رفتارهای خود را با برنامه ریزی بررسی کنید؛ به آنها توجه کنید و چک کنید که در موقعیت های مختلف چه واکنشی از خود نشان می‌دهید. با بررسی رفتار گاهی به علت این موضوع پی خواهید برد.

✨ بی دفاع نباشید

تجربه تحقیر همسر بسیار سخت است. اما باید از خودتان نیز دفاع کنید. هیچ فردی نباید در مقابل ظلم، تحقیر و انتقاد سکوت کند. در این شرایط نباید بی دفاع باشید و باید از خودتان دفاع کنید. اما این دفاع بهتر است که همراه با احترام باشد. و برای دفاع از خود با عصبانیت، قهر، انتقاد کوبنده و تهدید برخورد نکنید.

✨ قابلیت های خود را نشان دهید

اگر تحقیر همسر به دلیل عدم تشکر و قدردانی است؛ بهتر است که قابلیت های خود را نشان دهید. برخی مواقع لازم است که افراد زحمات خود را به زبان بیاورند و همیشه بگویند که برای کسی چه کاری انجام داده اند.

✨ او را همراهی نکنید

زمانی که تحقیر همسر در جمع های دیگر بود، دیگر او را همراهی نکنید. مثلا اگر این رفتار در خانه مادر شوهر شما انجام شد؛ بگو بگویید که دیگر آنجا نمی‌روید! زیرا رفتار او باعث خجالت شما شده است. در این شرایط همسرتان دیگر به تحقیر شما در دورهمی ها نمی‌پردازد.

✨ از روانشناس کمک بگیرید

کمک از روانشناس یکی از مهم ترین برخورد ها با تحقیر همسر است. روانشناس به شما کمک می‌کند که ابتدا علت رفتار همسر را بررسی کنید؛ سپس راهکارهای مناسب با رفتار او را به شما آموزش می‌دهد.

کلام آخر

همانطور که گفته شد، یکی از بدترین رفتارها، تحقیر همسر است. اگر همسر شما فردی است که دائم در جمع های مختلف شروع به تحقیر شما می‌کند؛ اما با برخورد های شما نیز تغییری در او ایجاد نمی‌شود؛ حتما باید از رواشناس راهنمایی بگیرید. روانشناسان به شما کمک می‌کنند تا در اقدام اول علت این مشکل را بررسی کنید؛ سپس راهکارهای مناسب برخورد با همسر را به شما آموزش می‌دهند. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه همسر و خانواده می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره