خیانتزوج و خانواده

کنارآمدن با خیانت همسر | چطور با خیانت همسر کنار بیایم

کنارآمدن با خیانت همسر آسان نیست. به طور کلی مطلع شدن از خیانت همسر شرایط زندگی مشترک را به طور کلی تغییر داده و زوجین را با مشکلات زیادی روبرو می‌کند. افراد باید در زندگی مشترک خود روحیه بخشش و از خودگذشتگی داشته و به هر دلیل به جدایی فکر نکنند. اما بخشش خیانت موضوعی نیست که افراد به راحتی بتوانند از آن بگذرند. این موضوع باعث از بین رفتن اعتماد بین زوجین شده و احساسات مختلفی را به دنبال دارد. همچنین فردی که مورد خیانت واقع شده است؛ تصمیمات مختلفی در این مورد اتخاذ می‌کنند. به طور کلی افراد باید احتمالات مختلف را در نظر گرفته و در این مورد جوانب مختلفی را در نظر بگیرند. برای دریافت مشاور خیانت کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه کنارآمدن با خیانت همسر می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

کنارآمدن با خیانت همسر

خیانت به دلایل مختلفی اتفاق می‌افتد. تعهد و وفاداری یکی از اصلی ترین ملزومات زندگی مشترک است. افراد باید حتی پیش از ازدواج به طور واضح در مورد مرزها و خطوط قرمز خود صحبت کرده و حساسیت خود را در این مورد نشان دهند. ترمیم رابطه بعد از خیانت بسیار کار دشواری است.

به همین دلیل زوجین باید تا حد امکان از این مورد پیشگیری کرده و به اصول اخلاقی پایبند باشند. این یکی از دوراهی سخت در زندگی است. حتی گاهی باعث پشیمانی می‌‍شود. از طرفی شاید کیفیت رابطه بعد از تجربه خیانت، افزایش نیز پیدا کند اما نمی‌توان از این موضوع ساده گذشت. برای اطلاع از انواع آسیب های خیانت کلیک کنید.

روش های کنارآمدن با خیانت همسر

روش های کنارآمدن با خیانت همسر

بعد از مطلع شدن از این موضوع، افراد باید به صورت جدی در این مورد فکر کرده و تصمیم بگیرند. گاهی افراد تصمیمات اشتباهی در این مورد اتخاذ می‌کنند و دست به روش های نادرستی می‌زنند. برای مثال انتقام گرفتن یکی از روش هایی است که برخی از زوجین از آن استفاده می‌کنند تا به طرف مقابل قدرت خود را نشان دهند.

اما به طور کلی کنارآمدن با با خیانت همسر به عوامل مختلفی بستگی دارد و افراد از راهکارهای مختلفی در این زمینه استفاده می‌کنند. برخی از این روش های موثر در این زمینه، شامل موارد زیر می‌شود. برای آشنایی با راه های کشف خیانت همسر کلیک کنید.

🔶عدم تصمیم گیری عجولانه

بعد از مطلع شدن در مورد خیانت، برای کنار آمدن با خیانت همسر، افراد باید از تصمیم گیری عجولانه جلوگیری کرده و آرامش خود را حفظ کنند. طبیعی است که تحمل کردن این شرایط برای افراد آسان نباشد و حتی با فکر کردن در این مورد دچار ناراحتی شوند. بسیاری از زوجین بلافاصله به فکر جدایی و ترک و خانه می‌افتند. اما اینکار درست نیست و باید بیشتر در این مورد فکر کرد. احتمال بروز پشیمانی بعد از اینکار بیشتر است.

🔶مدیریت احساسات

از آنجایی که افراد در زمان کنار آمدن با خیانت همسر احتمالا دچار احساساتی مختلفی می‌شوند؛ بهتر است در این مورد اقداماتی انجام دهند. چرا که احتمالا این احساسات منجر به تصمیمات درستی نمی‌شوند. به طور کلی در این زمینه نمی‌توان احساسات را نادیده گرفت. اما از طرفی تصمیم های منطقی نتایج بهتری در پی خواهند داشت. بهتر است افراد بعد از گذراندن دوره سوگواری خود، این موضوع را پذیرفته و بیشتر فکر کنند.

🔶کمک گرفتن از مشاور

یکی از موثر ترین روش ها در مورد کنار آمدن با خیانت همسر، کمک گرفتن از مشاور است. در واقع فردی که خارج از این موضوع است و همچنین اطلاعات زیادی در این مورد دارد؛ بهتر می‌تواند شما را راهنمایی کند. به همین دلیل حتی می‌توانید با همسر خود به مشاور مراجعه کرده و بررسی جنبه های مختلف به یک تصمیم درست برسید. البته فراموش نکنید که مشاور به جای شما تصمیم گیری نمی‌کند؛ بلکه گزینه های مختلف را به شما نشان داده و حتی در مورد مدیریت احساسات نیز به شما کمک می‌کند.

🔶تمرین بخشش

بخشش و از خودگذشتگی، از صفاتی هستند که افراد در زندگی مشترک باید آنها را دارا باشند. مسائل زیادی پیش خواهند آمد که نیاز به روحیه ایثار دارند. از طرفی گاهی افراد باید برخی از موضوعات را نادیده گرفته و یا فراموش کنند تا زندگی آنان حفظ شود. این موارد در مورد خیانت هم صادق هستند. فراموش نکنید که شما مقصر نیستید؛ به همین دلیل دست از سرزنش خود برداشته و به خود زمان دهید.

مزایا و معایب کنارآمدن با خیانت همسر

کنار آمدن با خیانت همسر، مزایا و معایبی دارد. به هر حال باید به عواقب این موضوع نیز فکر کرده و حتی با توجه به آنها تصمیم بگیرید. نمی‌توان صرفا علاقه و یا تنفر در زمان حال را مبنای گذشت و انتقام قرار داد. باید آینده نگر بوده و به موضوعات زیادی توجه کنید.

برای مثال یکی از معایب کنار آمدن و بخشش خیانت، احتمال بروز مجدد آن است. از طرفی شاید رابطه افراد بعد از تجربه یکبار خیانت، صمیمی تر شده و افراد دیگر اینکار را تکرار نکنند. البته نمی‌توان به دلیل مزایای اینکار، رفتار خیانت را توجیح کرد. و بهتر است در این مورد به شریک خود نیز هشدار دهید که همیشه حاضر به بخشش و دادن فرصت دوباره به او نیستید. برای اطلاع از عوامل موثر بر زندگی بعد از خیانت کلیک کنید.

مراحل کنار آمدن با خیانت همسر

مراحل کنار آمدن با خیانت همسر

بعد از فهمیدن خیانت همسر و همچنین مطمئن شدن از آن، مراحل زیادی را تا برگشتن به حالت قبل، طی می‌کنید. در این مسیر احتمالا ناامیده و سرخورده شده و شاید افکار نامناسبی به سراغ تان بیاید. اما فراموش نکینید که این احساسات طبیعی بوده و حتی بیانگر سلامت روان شماست. اگر این موضوع برای شما هیچ اهمیتی نداشته باشد؛ به معنی وجود اشکالاتی در روان شما و یا حتی رابطه است. در این قسمت به توضیح مراحل مختلف کنارآمدن با خیانت همسر می‌پردازیم.

🔷شوکه شدن و انکار

در ابتدا احتمالا از این موضوع تعجب کرده و شوک بدی را تجربه کنید. چرا که مبنای تصورات شما بر علاقه زیاد همسرتان و همچنین محال بودن خیانت در رابطه شما است. اما این موضوع احتمالا برای همه زوج ها اتفاق می‌افتد و در مورد آن واکنش های مختلفی را از خود نشان می‌دهند. حتی شاید ظن خود را نسبت به این موضوع نادیده بگیرید و قادر به باور کردن نباشید. اما این دورانی موقت در کنارآمدن با خیانت همسر است که به زودی از بین می‌رود.

🔷احساس گناه و عصبی شدن

یکی دیگر از مراحل کنارآمدن با خیانت همسر، بروز احساس گناه و عصبانی شدن از خود و همسر است. افراد در این مورد خود را نقصر دانسته و حتی احساس ناکافی می‌کنند. در این مرحله، واکنش اطرافیان و حتی خود فرد بسیار مهم است. چرا که احتمال آسیب زدن به خود و دیگران، وجود دارد.

🔷تمایل به جدایی

در مرحله جدایی از مراحل کنارآمدن با خیانت همسر، خشم افراد فروکش کرده و دیگر احساسات شدیدی ندارند. آنها در این زمان بهتر می‌توانند فکر کنند. اما از طرفی افکار جدایی آنها را رها نمی‌کند. جدایی بعد از خیانت همیشه راه حل خوبی نیست. چرا که افراد می‌توانند تا حدی تغییر کنند و دیگر این رفتار را از خود نشان ندهند. افراد باید به مدت زمان ماندگاری این مرحله نیز توجه داشته باشند. همچنین باید عواقب جدایی را در نطر گرفته و بر این اساس افکار خود را عملی کنند.

🔷پذیرش و افسردگی

در آخرین مرحله از کنارآمدن با خیانت همسر، افراد راه دیگری به جز پذیرش این موضوع ندارند. با پذیرفتن خیانت، فکر کردن و تصمیم گیری، بسیار آسان تر خواهد شد. البته پذیرش احتمالا ناراحتی زیادی را برای آنها ایجاد می‌کند. چرا که در نهایت با واقعیت روبرو شده و باید در مورد آن کاری کنند. بهتر است در این دوران برای جلوگیری از ماندگاری نشانه های افسردگی و همچنین تصمیم گیری بهتر، افراد از یک روانشناس کمک بگیرند.

سخن پایانی

مواجه شدن با خیانت و همچنین کنارآمدن با خیانت همسر، یکی از چالش های زندگی مشترک محسوب می‌شود که فقط برخی از زوجین می‌توانند آن را به درستی مدیریت کنند. هیچ راهکار قطعی و تضمینی در این زمینه وجود ندارد و افراد باید خودشناسی و همچنین مهارت حل مسئله، به حل این مشکل بپردازند. همچنین کمک گرفتن از یک روانشناس نیز برای گذر از این تجربه ناخوشایند، راه حل بسیار موثری است. این موضوع تا حد زیادی به خود افراد بستگی داشته و کاملا یک تصمیم شخصی است؛ اما مشاور نیز این فرایند را آسان تر می‌کند.

برای دریافت مشاوره در زمینه کنارآمدن با خیانت همسر می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره