ارتباط نوجوان با والدین و همسالاننوجوان

دیر آمدن نوجوان به خانه | 5 روش برخورد با دیر آمدن نوجوان به خانه

دیر آمدن نوجوان به خانه برای اکثر والدین به چالش بزرگی تبدیل شده است. در سن نوجوانی تمامی فرزندان علاقه دارند تا به استقلال برسند. به همین دلیل در این دوره زمانی برای اینکه این استقلال را نشان دهند، دائم به بیرون می‌روند؛ و دیر به خانه برمی‌گردند. به همین دلیل معمولا والدین نمی‌تواند در این دوران نوجوانان را کنترل کنند؛ یا دائم به آنها دستور دهند. اما از جهت دیگر دیر آمدن نوجوان به خانه عواقبی به دنبال دارد. که این عواقب و پیامد ها والدین را بسیار نگران می‌کند. در چنین شرایطی والدین نباید برخورد های تند و بدی با فرزندان داشته باشند. زیرا این طرز رفتار وضعیت را بدتر می‌کند. به جای استفاده از راهکار های تند و برخورد های نامناسب از روانشناس‌ و متخصص برای این مسئله راهنمایی بگیرید. برای دریافت مشاوره نوجوان کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه نوجوانان می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

دیر آمدن نوجوان به خانه

دیر آمدن نوجوان به خانه

دیر آمدن نوجوان به خانه برای تمامی والدین حداقل یک بار اتفاق افتاده است. دوره نوجوانی دوره پر چالشی برای والدین و فرزندان خواهد بود. به همین دلیل نوجوان علاقه دارد تا استقلال خود را به خانواده نشان دهد و خانواده نیز نگران آسیب‌ های روحی روانی نوجوانشان است. همین موضوع باعث می‌شود تا خانواده ‌ها در چنین شرایطی با چالش‌ ها و مشکلات بسیار زیادی دست و پنجه نرم کنند.

در چنین شرایطی والدین باید صبور باشند و با خوش رویی با نوجوانان خود رفتار کنند. روابط والد فرزندی باید به صورت صمیمانه برقرار شود تا والدین علاوه بر اینکه بتوانند نظارت بر رفت و آمد های نوجوان داشته باشند همینطور بتوانند استقلال را برای او فراهم کنند. در این مقاله راهکار ها و روش‌ های مناسبی برای برخورد با دیر آمدن نوجوان به خانه ارائه کرده‌ ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه کنترل نوجوان کلیک کنید.

دلیل دیر آمدن نوجوان به خانه چیست؟

از بارز ترین دلیل دیر آمدن نوجوان به خانه می‌توان به کسب استقلال نوجوان اشاره کرد. اما دلایل دیگری نیز وجود دارد که آگاهی از آن باعث می‌شود والدین به شناخت بهتری از شرایط برسند. و همچنین نظارت و کنترل والدین نیز افزایش پیدا خواهد کرد. به طور کلی دوره نوجوانی بسیار حساس است و نوجوانان در این دوره به سوی بزرگسالی قدم بر می‌دارند. به همین دلیل تلاش دارند تا به اعضای خانواده نشان دهند که دیگر کودک نیستند. و برای اینکه نشان دادن این قضیه، دیر آمدن به خانه را انتخاب می‌کنند.

نوجوانان در این سن برای خود قوانین خاصی را تشکیل می‌دهند. از نظر روانشناسان چنین رفتاری توسعه فردی نامیده می‌شود. دیر آمدن نوجوان به خانه بخش طبیعی از روند رشد اوست. اما بهتر است که این روند تحت نظارت شما باشد. و بهترین راهکار این است که صبور باشید و برخورد تند و سنگین نداشته باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تربیت نوجوان کلیک کنید.

روش ‌های برخورد با دیر آمدن نوجوان به خانه

روش ‌های برخورد با دیر آمدن نوجوان به خانه

دیر آمدن نوجوان به خانه یک روند طبیعی است. چنین رفتاری از فرزندان را بپذیرند و با صبر با آنها برخورد کنید. اما بسیاری از والدین هستند که برخورد بسیار تند و سنگینی با نوجوان خود می‌کنند؛ که همین باعث لجبازی نوجوان می‌شود. که همین امر خطرات بسیار زیادی را به همراه دارد. در این بخش مقاله روش‌ های برخورد با دیر آمدن نوجوان را اشاره کرده ‌ایم؛ تا والدین با آگاهی بیشتری با نوجوانان خود رفتار کنند.

📌 با کمک نوجوان برای خانه قوانین شرح دهید

یکی از روش‌ های برخورد با دیر آمدن نوجوان به خانه این است که با کمک او برای خانه قوانین تنظیم کنید. زمانی که قوانین تنظیم شده در خانه به کمک شما و نوجوان صورت بگیرد؛ او به این قوانین پایبند بوده و مخالفت کمتری نشان می‌دهد.

📌 با نوجوان برخورد های تند نداشته باشید

یکی از روش ‌های برخورد با دیر آمدن نوجوان به خانه این است که با او به تندی رفتار نکنید. نوجوانان در این دوره بسیار سرکش و لجباز می‌شود؛ به همین دلیل شما نباید هرگز با لجبازی یا برخورد های تند با او رفتار کنید. زیرا در این صورت مخالفت‌ های زیادی با شما خواهد شد. اما به شیوه دیگری از نوجوان بخواهید که هویت مستقل خود را نشان دهد. با این روش‌ ها برخورد های تند با نوجوان را نخواهید داشت. و او نیز به شیوه دیگری استقلال خود را نشان می‌دهد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه سرکشی نوجوان کلیک کنید.

📌 با فرزند خود صحبت کنید | دیر آمدن نوجوان به خانه

هنگام دیر آمدن نوجوان به خانه باید با او صحبت کنید. فضای آرام و دوستانه برقرار کنید و نگرانی ‌های خود را به او بازگو کنید. و به خاطر داشته باشید که اگر در صحبت‌ های والد فرزندی همدلی وجود نداشته باشد، به هیچ نتیجه ‌ای نخواهید رسید. بنابراین قبل از اینکه صحبت کنید به نوجوان بگویید که با او دشمنی یا دعوا ندارید و می‌خواهید که دلایل نگرانی ‌های خود را بگویید. و تا حدودی او را درک می‌کنید که بخواد استقلال خود را نشان دهد.

📌 حریم شخصی برای نوجوان مشخص کنید

طبق نظر روانشناسان، بسیاری از دلایل دیر آمدن نوجوان به خانه، عدم وجود حریم شخصی در خانه می‌باشد. در واقع نوجوان در خانه راحت نیست و دوست دارد که بیشترین زمان خود را در بیرون از خانه سپری کند. برای پیشگیری از این رفتار بهتر است که در خانه برای فرزندان نوجوان خود حریم شخصی ایجاد کنید. تا نوجوان برای در خانه ماندن انگیزه بیشتری تا به بیرون رفتن داشته باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه اجازه برای بیرون رفتن کلیک کنید.

📌 از مشاور و روانشناس نوجوان راهنمایی بگیرید

برای اطلاع از راهکار دیر آمدن نوجوان به خانه بهتر است که از یک روانشناس مشاور و متخصص در این زمینه راهنمایی بگیرید. مشاوره روانشناسی به والدین کمک می‌کند تا ریشه مشکلات دیر آمدن نوجوان به خانه را بررسی کنند؛ و سپس به دنبال راهکار باشند. این دیر آمدن‌ ها خطرات بسیار زیادی برای نوجوان به همراه دارد. که رفتار بد خانواده باعث لجبازی و سرکشی آنها می‌شود. بهتر است که در این شرایط رفتار مناسبی از خود نشان دهید و با صبر و حوصله از روانشناس کمک بگیرید.

کلام آخر

دیر آمدن نوجوان به خانه آسیب‌ ها و مشکلات بسیاری را بر او وارد می‌کند. و والدین از این مشکلات آگاه هستند. نوجوانان به دلیل کسب استقلال در این سن علاقه دارند تا مستقل بودن خود را به والدین نشان دهند. و از آسیب‌ هایی که به آنها وارد می‌شود اطلاعی ندارند. بهتر است که در این شرایط با صبر و آرامش برخورد کنید. و از یک روانشناس متخصص نوجوان در این زمینه راهنمایی بگیرید. زیرا لجبازی و برخورد تند شما سرکشی نوجوان را به دنبال دارد. بنابراین از روانشناس نوجوان کمک بگیرید.

مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه نوجوانان می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره