ازدواجزوج و خانواده

ساپیوسکشوال کیست؟ مشخصات و دلایل علاقه به آدم های باهوش

ساپیوسکشوال ترکیبی از دو معادل فارسی کلمه خردمند و جنسی است. در واقع به کسانی اطلاق می‌شود که از لحاظ جنسی جذب افراد باهوش می‌گردند. چنین افرادی در طرف مقابل خود بیش از هر چیزی به هوش و ذکاوت اهمیت می‌دهند. طبیعی است که افراد ملاک‌های مختلفی برای انتخاب همسر و یا حتی شریک جنسی خود داشته باشند. این موضوع چندان شایع نیست و بیشتر در کسانی دیده می‌شود که از سطح بالایی از تحصیلات و یا ضریب هوشی برخوردار هستند. البته این معادله همیشه برقرار نیست. در برخی از موارد نیز افراد خود سطح پایین تری از طرف مقابل از این لحاظ دارند؛ اما به طور کلی این ویژگی بیش از هر چیز دیگری آنها را جذب می‌کند. برای دریافت مشاوره رابطه کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ساپیوسکشوال می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

ساپیوسکشوال

البته که برخورداری از انواع هوش، برای همه افراد جذاب و حتی سودمند است. اما نکته اینجاست که برخی از افراد با مشاهده چنین چیزی در دیگران، برانگیختگی جنسی را تجربه می‌کنند. برای این افراد این معیار مهم تر از هرچیز دیگری بوده و بسیار اهمیت می‌دهند. آنان باید در ابتدا شناخت نسبی از طرف مقابل خود و میزان هوش او پیدا کرده و در مرحله بعدی با او رابطه جنسی برقرار می‌کنند.

چرا که هوش کیفیتی نیست که سریعا خود را نشان داده و یا در ظاهر افراد معلوم باشد. پس می‌توان گفت کسانی که ساپیوسکشوال هستند؛ در مورد انتخاب همسر و یا حتی شریک جنسی، کمی سخت گیرانه تر عمل می‌کند. در این مقاله بیشتر در این مورد توضیح خواهیم داد. برای اطلاع از انواع انگیزه ازدواج کلیک کنید.

مشخصات افراد ساپیوسکشوال

مشخصات ساپیوسکشوال

افرادی که از لحاظ روانی و جنسی ساپیوسکشوال هستند؛ نشانه های بارزی را از خود بروز می‌دهند؛ که به راحتی می‌توان این افراد را از دیگران تشخیص داد. همچنین گاهی به طور واضح آنها را با دیگری مطرح می‌کنند. برخی از این موضوعات، شامل موارد زیر می‌شوند.

🔹علاقمند به گفتگو و مباحثه

طبیعی است که افراد ساپیسکشوال، بیشتر از دیگر افراد علاقمند به گفتگو و مباحثه هستند. چنین افرادی برای اینکه از میزان هوش و اطلاعات طرف مقابل خود، آگاه شوند؛ باید با او صحبت کنند. از طرفی معمولا در بیشتر موارد برای حرف زدن به سراغ موضوعات چالش برانگیز می‌روند.

🔸علاقمند به یادگیری

افراد ساپیوسکشوال از هر فرصتی برای یادگیری و به دست آوردن اطلاعات جدید استفاده می‌کنند. داشتن این ویژگی در طرف مقابل نیز برایشان اهمیت دارد. در واقع به این دلیل به سراغ افراد باهوش تر از خود می‌روند که از او نیز مطالبی را بیاموزند. البته این ویژگی بدی محسوب نمی‌شود. اما برخی از افراد در این مورد هم دچار افراط می‌شوند.

🔹برای آنها توانایی های ذهنی اهمیت دارد و نه مدرک

یکی دیگر از ویژگی های افراد ساپیوسکشوال ، توجه آنها به توانایی های ذهنی است و نه مدرک افراد. در واقع برخی از افراد تنها مدارکی دارند که هیچ دانشی به آنها اضافه نکرده است. اما این افراد در این مورد حساس بوده و حتی قادر به تشخیص آن هستند. یعنی می‌توانند تشخیص دهند که چه فردی واقعا باسواد است و چه کسی تنها مدرک دارد.

🔸به گفتگو های کوتاه علاقه ای ندارند

ترجیح افرد ساپیوسکشوال، داشتن گفتگوهای طولانی و مفصل با دیگری است. آنها تمایل دارند یا بحثی را آغاز نکنند و یا در صورت اظهار نظر کردن به صورت طولانی و مفصل اینکار را انجام دهند. از طرفی شاید همیشه خود قادر به اینکار نباشند. اما از اینکه طرف مقابل شان برای مدت زمان طولانی در مورد موضوعی صحبت کند؛ لذت می‌برند.

🔹نیاز به شناخت از طرف مقابل خود دارند

افراد ساپیوسکشوال نمی‌توانند بدون داشتن شناخت نسبی از طرف مقابل با او رابطه جنسی داشته و یا حتی رابطه عاطفی را آغاز کنند. برای آنها داشتن اطلاعاتی در مورد طرف مقابل و وقت گذرانی با او قبل از هر چیزی بسیار اهمیت دارد. در واقع هدف آنها از این موضوع پی بردن به هوش هیجانی، رویکرد افراد و طرز صحبت کردن شان است. آنها برای برقراری رابطه جنسی نیاز به داشتن رابطه عمیق دارند.

🔸پرهیز از صحبت های احمقانه و پرخاشگرانه

از طرفی افراد ساپیوسکشوال با اینکه بیش از هر چیزی جذب داشن و خرد طرف مقابل خود می‌شوند؛ اما نمی‌توانند افرادی را تحمل کنند که به شیوه پرخاشگرانه و احمقانه ای سعی دارند تا نظر خود را به دیگران تحمیل کنند. برای آنان داشتن ارتباط دو طرفه نیز بسیار اهمیت دارد. در واقع آنان به داشتن استقلال در نظر و موارد دیگر نیز اهمیت می‌دهند. و فردی که بخواهد چنین کاری کند؛ را نمی‌پذیرند.

🔹علاقمند به کتاب

یکی دیگر از خصوصیات اخلاقی و شخصیتی افراد ساپیوسکشوال، علاقه آنها به کتاب خوانی و مطالعه است. چنین افرادی معمولا اینکار را زیاد انجام داده و از طرف مقابل خود نیز چنین انتظاری دارند. در واقع فردی که اهل مطالعه است؛ برای آنان از نظر جنسی، جذاب محسوب می‌شود. علاقه این افراد به این موضوع به قدری است که حتی قرار های ملاقات خود را نیز در کتابخانه ها و یا مکان های علمی فرهنگی می‌گذارند. برای آنها وقت گذرانی در این مکان ها اهمیت دارد.

🔸حساس نسبت به قواعد دستوری

حساسیت نسبت به قواعد دستوری و یا حتی علائم نگارشی نیز یکی دیگر از ویژگی های ساپیوسکشوال محسوب می‌شود. اگر فردی در مقابل آنها از لحاظ دستوری و قواعد به شکل نادرستی صحبت کند و یا حتی متنی را برای آنها ارسال کند که دارای غلط های املایی است؛ آنها را از لحاظ روانی بهم می‌ریزد. این موضوع گاهی به قدری برای آنها اهمیت دارد که بعد از مشاهده این موضوع، از برقراری ارتباط با چنین افرادی خودداری می‌کنند.

🔹شنوندگان خوبی محسوب می‌شوند

از آنجایی که افراد ساپیوسکشوال همواره به دنبال یادگیری هستند؛ به همین دلیل شنوندگان خوبی محسوب می‌شوند. آنها به حرف اطرافیان خود مخصوصا افراد باهوش به دقت گوش کرده و سعی می‌کنند از راهکارهای آنان در زندگی خود استفاده کنند. این موضوع مخصوصا در مورد مسائل مورد علاقه شان تشدید هم می‌شود.

دلایل بروز ساپیوسکشوال

دلایل ساپیوسکشوال

هنوز دلیل قطعی برای بروز ساپیوسکشوال وجود ندارد. اما به طور کلی این موضوع بیشتر از دوران کودکی افراد و همچنین تجربیات گذشته آنها نشات می‌گیرد. از طرفی ما همواره در طرف مقابل خود به دنبال مسائلی هستیم که خودمان آن را نداریم. برای مثال افرادی که در دوران کودکی همواره مورد تحقیر و سرزنش در مورد هوش خود قرار گرفته اند؛ برای برقراری رابطه با دیگران، بیشتر به دنبال این ویژگی هستند. به طور کلی باورهایی که در دوران کودکی در ذهن افراد شکل می‌گیرد؛ در این مورد موثر است. برای اطلاع از نشانه های افرادی که برای ازدواج باهم مناسب نیستند کلیک کنید.

سخن پایانی

داشتن ویژگی های ساپیوسکشوال به خودی خود عیب محسوب نشده و یا حتی مشکل جدی ایجاد نمی‌کند. اما به طور کلی برخی از افراد تنها ملاک و معیار خود را این موضوع قرار داده به همین دلیل فشار زیادی را به خود و دیگران وارد می‌کنند. این موضوع هم باید در مورد رابطه جنسی و هم برقراری رابطه عاطفی در نظر گرفته شود. در صورتی که این مورد در روابط افراد خللی ایجاد کند؛ باید در این مورد از روانشناس کمک بگیرند.

برای دریافت مشاوره در زمینه ساپیوسکشوال می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره