ازدواجزوج و خانواده

ازدواج با فرزند طلاق | 5 عامل منفی در ازدواج با فرزند طلاق

ازدواج با فرزند طلاق همراه با مزایا، معایب و عوامل منفی است. ازدواج امر بسیار مهمی است که نیاز به دقت و تصمیم گیری جدی دارد. همه ازدواج ها چالش هایی را به همراه دارد که باید با آگاهی کامل برای آن‌ها قدم بردارید. مخصوصا زمانی که قصد ازدواج با فرزند طلاق دارید، چالش‌های بیشتری را نیز تجربه خواهید کرد. زیرا این فرزندان شاهد جدایی والدین بوده و از نظر روانی، جسمانی و احساسی آسیب دیده‌اند. قطعا این آسیب ها در طول زندگی مشترک و آینده آن ها تاثیر خواهد داشت. پس توصیه می کنیم برای ازدواج با بچه طلاق باید دقت بالایی داشته باشید و تمامی جوانب آن را در نظر بگیرید. روانشناس و مشاورین ازدواج به شما خدمات لازم را ارائه می‌دهند. برای دریافت مشاوره ازدواج کلیک کنید.

ازدواج با فرزند طلاق

ازدواج با فرزند طلاق

همانطور که در مقدمه توضیح دادیم؛ ازدواج با فرزند طلاق چالش هایی را به دنبال دارد. این چالش ها در درجه بندی های مختلفی قرار دارد و مانند تمامی سبک های ازدواج با معایب و مزایای مختلفی همراه است. طلاق و جدایی والدین آسیب های جبران ناپذیر واضحی بر فرزندان می‌گذارد. فرزندان طلاق معمولا از لحاظ جسمانی، روانی و احساسی با مشکل روبرو هستند. و کسی که قرار است با بچه های طلاق ازدواج کند، باید تمامی این چالش ها را در نظر بگیرد. برای افزایش اطلاعات شما تمامی جوانب ازدواج با بچه طلاق را بررسی کرده ایم تا به نتیجه بهتری برای تصمیم گیری برسید.

معایب ازدواج با فرزند طلاق

هر نوع سبک ازدواج همراه با معایب متفاوت است. در این بخش مقاله نیز سعی کرده ایم تا راجع به معایب ازدواج با فرزند طلاق توضیحات تکمیلی بدهیم.

🔴 روحیه آسیب پذیر و لطیف

ازدواج با بچه طلاق به دلیل تجربه تلخ گذشته همراه با معایب است. این افراد روحیه بسیار حساسی دارند و در رفتار با آنها باید دقت زیادی را به خرج دهید. در واقع باید از بروز آسیب به آنها جلوگیری کنید. اما به دلیل روحیه و شخصیت متفاوتی که هر شخص دارد، میزان زودرنجی آنها متفاوت است.

🟡 نیازمند به تکیه گاه

از دیگر معایب ازدواج با فرزند طلاق، نیازمند به تکیه گاه است. فرزندان طلاق به دلیل اینکه در زندگی تجربه تلخی مانند جدایی والدین داشتند، مورد حمایت قرار نداشتند و همیشه به دنبال تکیه گاه هستند. بنابراین در ازدواج با این افراد باید همیشه تکیه گاه مطمئنی باشید.

🟠 ناتوانی در اعتماد کردن

یکی از معایب ازدواج با فرزند طلاق، ناتوانی در اعتماد کردن است. به دلیل اینکه این افراد در زندگی شاهد جدایی والدین بوده اند، سخت به دیگران اعتماد می‌کنند. حتی پس از هر اتفاق ناگواری جدایی را در نظر می‌گیرند. بنابراین جلب اعتماد این افراد بسیار دشوار است.

مزایای ازدواج با فرزند طلاق

در کنار تمامی چالش ها و معایبی که ازدواج با بچه طلاق دارد. مزایایی نیز به دنبال دارد که در این بخش مقاله راجع به آنها توضیح داده ایم.

🔵 فرزندان طلاق قدرشناس هستند

یکی از مزایای خوب ازدواج با فرزند طلاق، قدرشناسی آنهاست. این افراد بسیار قدرشناس هستند و به آرامش در کنار همسر بسیار اهمیت می‌دهند. فرزندان طلاق زندگی های پر چالشی را پشت سر گذاشته اند و به همین دلیل برای آرامشی که باهمسر دارند اهمیت می‌دهند. و برای دریافت آرامش و خوشبختی نیز تلاش می‌کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه نقش خانواده در ازدواج کلیک کنید.

🟤 مستقل و مسئولیت پذیر هستند | ازدواج با فرزند طلاق

ازدواج با فرزند طلاق همراه با مسئولیت پذیری مناسب است. به دلیل اینکه فرزند طلاق بدون نظارت مستقیم والدین رشد کرده است، آموزش دیده است که چگونه مستقل و مسئولیت پذیر باشد. به همین دلیل نیز استقلال فکری، مالی و … برای فرزند طلاق به وجود آمده است.

عوامل منفی در ازدواج با بچه های طلاق

عوامل منفی در ازدواج با فرزند طلاق

ازدواج با فرزند طلاق عوامل منفی نیز به دنبال دارد. که در مقدمه راجع به آن اشاره کردیم. در این بخش مقاله راجع به عوامل منفی در ازدواج با بچه طلاق بیشتر توضیح داده ایم.

📌 آسیب های روحی و روانی

اغلب فرزندان طلاق به آسیب های روحی و روانی مبتلا هستند. به دلیل اینکه در دوره ای از زندگی دائم شاهد بحث، دعوا و مشاجره والدین بوده اند، تنش و آسیب های روحی را تجربه کرده اند. به همین دلیل در ازدواج با فرزند طلاق باید آسیب های روحی و روانی آنها را در نظر بگیرید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه بی توجهی مادر به فرزند کلیک کنید.

📌 عدم توانایی در پذیرش طلاق والدین | ازدواج با فرزند طلاق

در ازدواج با فرزند طلاق باید به عدم پذیرش طلاق والدین دقت کنید. فرزندان طلاق جدایی والدین را به سختی می‌پذیرند. به همین جهت باید در اولین فرصت تحت درمان قرار بگیرند. اگر بچه طلاق این موضوع را با خود حل نکند، با مشکلا متفاوتی روبرو می‌شود و در زندگی زناشویی نیز با چالش روبرو می‌شود.

📌 مشکلات عاطفی و اختلالات روانی

یکی از عوامل منفی در ازدواج با فرزند طلاق، مشکلات عاطفی و اختلالات روانی است. به طور کلی همه کودکان برای تامین نیازهای عاطفی باید مورد توجه و محبت والدین قرار بگیرند. اما فرزندان طلاق به دلیل درگیری بین والدین، محبت و توجه را از سوی والدین به خوبی دریافت نکرده اند. به همین دلیل به مشکلات عاطفی دچار هستند. در ازدواج با فرزند طلاق باید مقدار توجه محبت خود را افزایش دهید تا مشکلات عاطفی همسر به مرور زمان کاهش پیدا کند.

📌 روابط و مهارت های اجتماعی پایین

از دیگر عوامل منفی در ازدواج با فرزند طلاق، مهارت ها و روابط اجتماعی پایین است. فرزندان طلاق معمولا در برقراری روابط اجتماعی با ضعف روبرو هستند. اما این موضوع در اغلب فرزندان طلاق وجود ندارد و نباید همه را در این دسته قرار داد.

📌 افزایش احتمال طلاق | ازدواج با فرزند طلاق

افرادی که فرزند طلاق هستند، با درصد بالاتری نسبت به دیگران به فکر طلاق و جدایی هستند. زیرا فرزندان والدین خود را الگو قرار می‌دهند و مانند آنها رفتار می‌کنند. به دلیل تنش و پرخاشگری والدین، فرزند طلاق نیز رفتارهای پر تنشی را از خود بروز می‌دهد. در ازدواج با بچه طلاق باید به این موضوع دقت کنید که احتمال جدایی بیشتر است.

کلام آخر

طلاق والدین امری ناخوشایند است. که برای فرزندان آسیب های روحی و روانی زیادی را به دنبال دارد. اما با درمان های متفاوت و تحت نظر روانشناس بودن می‌توانید آسیب ها و چالش های ازدواج با فرزند طلاق را کاهش دهید. برای ازدواج زوجین به همراه یکدیگر باید در جلسات شرکت درمان شرکت کنند تا از تمامی جنبه های ازدواج با یکدیگر آگاه شوند. برای درمان حتما از روانشناس و متخصصین روانشناس کمک بگیرید.  مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج با فرزند طلاق می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره