دسته‌بندی نشده

ازدواج با مرد مسن

ازدواج با مرد مسن و شروع زندگی مشترک با فردی که اختلاف سنی زیادی با ما دارد؛ منجر به شکل گیری شرایط متفاوت و پیچده ای می‌شود. از طرفی امروزه شاهد بروز این اتفاق به صورت مکرر هستیم. چرا که افراد متحت تاثیر مسائل مختلفی تصور می‌کنند که ازدواج با یک مرد میانسال، تضمین کننده خوشبختی آنهاست. اما نباید تنها از نظر مادی به این موضوع نگاه کرد. ازدواج شروع یک رابطه عاطفی طولانی مدت است که سن نیز یکی از ملاک های مهم در آن محسوب می‌شود. از این رو بهتر است قبل از تصمیم گیری در این مورد به خوبی فکر کرده و حتما از یک روانشناس کمک بگیرید. برای دریافت مشاوره ازدواج کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج با مرد مسن می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

ازدواج با مرد مسن

امروزه دیگر اختلاف سنی در ازدواج و یا حتی روابط عاطفی کمتر مطرح بوده و افراد به نکات دیگری توجه می‌کنند. همچنین نمی‌توان در مورد چنین رابطه ای به طور قطعی نظر داد که منجر به خوشبختی می‌گردد. چرا که باید در ابتدا اهداف افراد را برای داشتن چنین رابطه در نظر گرفت. گاهی افراد با وجود اختلاف سنی زیاد نیز با یکدیگر ارتباط خوبی داشته و می‌توانند به راحتی ارتباط برقرار کنند. از این رو در صورت توجه داشتن صرف به مسائل مالی، کمتر احتمال دارد که این رابطه طولانی شود. برای کسب اطلاعات در زمینه معیار انتخاب همسر کلیک کنید.

دلایل تمایل افراد برای ازدواج با مرد مسن و شیوع این موضوع

علت تمایل افراد به ازدواج با مرد مسن

بر اساس آمارهایی که در این زمینه گرفته شده است؛ مشخص گردید که در دو سوال اخیر، آمار ازدواج با مرد مسن در میان دختران افزایش داشته و این موضوع در کل جهان فراگیر شده است. از این رو باید این مسئله را به شکل عمقی تری مورد بررسی قرار داد و از دلایل آن باخبر شد. برخی از این دلایل، شامل موارد زیر هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه سن ازدواج کلیک کنید.

رفتار پخته تر و تجربه بیشتر

یکی از دلایلی که مایل به ازدواج با مرد مسن هستند؛ این است که مردان مسن معمولا رفتار پخته تر و بالغانه تری داشته و تجربه آنها در زندگی بالاتر است. حتی برخی از آنها در گذشته تجربه ازدواج نیز داشته داشته اند. این موضوع برای برخی از دختران جذاب می‌باشد.

احساس امنیت و پایداری بیشتر

دختران در ازدواج با مرد مسن احساس امنیت و پایداری بیشتری دارند. چرا که مردان میانسال معمولا از صبر و حوصله بیشتری برخوردار بوده و کمتر تحت تاثیر هیجانات هستند. در واقع در رابطه با یک مرد مسن بیشتر شاهد طولانی شدن رابطه هستیم تا جوانان.

داشتن پشتوانه اجتماعی و حرفه ای

طبیعی است که مردان مسن در زندگی خود به یک جایگاه اجتماعی و حرفه ای خوب و ثابت رسیده اند و از امنیت شغلی و مالی بیشتری نیز برخوردار هستند. این یکی از موضوعات مهم در ازدواج است که شاید یک فرد جوان آن را دارا نباشد.

برخورداری از آزادی بیشتر

در بیشتر موارد در ازدواج با مرد مسن، مرد آزادی و استقلال بیشتری به همسر خود می‌دهد. در واقع مرد میانسال این موضوع را درک می‌کند زنان جوان هیجان زیادی دارند و باید فعالیت بیشتری نیز داشته باشند. از این رو تا حد بیشتری به آنها آزادی عمل می‌دهند. گاهی این مشغله های زیاد مرد مسن است که منجر به آزادی بیشتر برای زنان می‌گردد.

تمایل به تقدیر و احترام

در ازدواج با مرد مسن ، زنان احترام و تقدیر بیشتری را تجربه می‌کنند. البته این موضوع دو طرفه بوده و هر دو نفر باید به یکدیگر احترام بگذارند. اما یکی از دلایلی که باعث می‌شود که زنان جذب مردان بزرگتر از خود شوند؛ همین موضوع است.

مزایای ازدواج با مرد مسن

با اینکه نباید به ازدواج با مرد مسن به چشم معامله نگاه کرد؛ اما این ازدواج با مزایایی برای افراد همراه است. در این قسمت به توضیح این مزایا می‌پردازیم. برای اطلاع از شرایط اختلاف سنی زیاد در ازدواج کلیک نمایید.

ثبات بیشتر در مسائل مالی

یکی از اصلی ترین مزایای ازدواج با مرد مسن برای برخی از زنان برخورداری از ثبات مالی است. حتی گاهی تنها ملاکی که افراد به آن فکر می‌کنند؛ همین موضوع است. اما با اینکار راحتی بیشتری در زندگی مشترک در انتظار افراد خواهد بود.

بلوغ عاطفی

رسیدن به بلوغ عاطفی نیز یکی دیگر از مزایای ازدواج با مرد مسن است. مردان در این دوران به دلیل تجربیات و مسائلی که پشت سر گذاشته اند؛ بالغانه تر رفتار کرده و بیشتر حامی هستند.

ارتباطات اجتماعی بیشتر

در ازدواج با مرد مسن احتمالا دایره روابط اجتماعی افراد نیز گسترده تر خواهد شد. این به زن جوان این امکان را می‌دهد که با افراد بیشتری معاشرت کرده و روابط گسترده تری داشته باشند.

مشکلات ناشی از ازدواج با مرد مسن

اما نباید از مشکلات ناشی از ازدواج با مرد مسن نیز غافل شد. در واقع گاهی همین مشکلات است که افراد را از چنین ازدواجی منصرف می‌کند. بهتر است افراد به خوبی به مزایا و معایب چنین ازدواجی فکر کرده و سپس بر اساس شرایط خود در این مورد تصمیم گیری کنند.

اختلاف زیاد در مراحل زندگی

طبیعی است که به دلیل اختلاف سنی که بین زن و مرد وجود دارد؛ افراد در طی کردن مراحل زندگی و کسب تجربیات تفاوت فاحشی را تجربه می‌کنند. همین موضوع می‌تواند در رابطه عاطفی افراد مشکل ایجاد کند.

برقراری ارتباط سخت تر

زمانی که زوجین همسن باشند و یا اختلاف سنی کمی با یکدیگر داشته باشند؛ راحت تر با یکدیگر ارتباط گرفته و می‌توانند معاشرت کنند. اما در صورت ازدواج با مرد مسن اشتراکات میان افراد کمتر خواهد شد.

احتمال بیشتر برای مرگ و تجربه سوگواری

در این شرایط مرد احتمالا زودتر فوت کرده و زن نیز در سن پایین تری سوگ همسر را تجربه می‌کند. این موضوع می‌تواند از لحاظ روانی افراد را تحت تاثیر قرار دهد. از این رو باید به آن هم فکر کرد.

اختلاف نظر در مسائل مختلف

از آنجایی که بخشی از دیدگاه افراد از زندگی و مسائل مختلف تحت تاثیر سن است؛ ازدواج با مرد مسن و اختلاف سنی زیاد منجربه بروز اختلاف نظرهایی نیز میان افراد می‌گردد.

قضاوت های اطرافیان

از آنجایی که ازدواج با مرد مسن تا حدی تابو محسوب می‌شود. قضاوت های اطرافیان و فشار جامعه می‌تواند زندگی مشترک چنین زوجی را تخریب کند. به همین دلیل باید این موضوع را نیز در نظر داشت.

برای ازدواج با مرد مسن چه اقداماتی را باید انجام دهیم؟

اقدامات ازدواج با مرد مسن

اما در صورتی که زنان واقعا مایل به شروع چنین رابطه باشند و سن برای آنها ملاک مهمی نباشد؛ باید چه کنند. این نکته را فراموش نکنید که پیش از هرچیز ازدواج یک تصمیم شخصی است که خودتان باید در مورد آن تصمیم گیری کنید. در مرحله بعدی از یک روانشناس کمک گرفته و اقدامات زیر را انجام دهید.

  • آگاهی از تفاوت ها
  • ارتباط و فکر کردن به انطباق
  • در نظر گرفتن احتمالات مختلف

سخن پایانی

ازدواج با مرد مسن ، همواره به این معنی نیست که زنان به دلیل مسائل مالی مایل به انجام چنین کاری هستند و یا عاقبت این ازدواج قطعا به طلاق ختم خواهد شد. به همین دلیل باید به جنبه های دیگری از این موضوع نیز توجه داشت. افراد با دریافت مشاوره پیش از ازدواج می‌توانند رابطه ای بهتری با یک مرد مسن داشته و راحت تر بر چالش های ناشی از این موضوع غلبه کنند.

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج با مرد مسن می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره