ارتباط با جنس مخالفزوج و خانواده

رابطه بی سرانجام | نشانه های رابطه بی سرانجام

رابطه بی سرانجام انرژی زیادی را از دو طرف می‌گیرد. در واقع در چنین روابطی افراد هر راهی را پیش می‌گیرند به بن بست می‌رسند. چنین روابطی آسیب های زیادی به طرفین زده و در نهایت هیچ نتیجه ای نیز در بر ندارند. با اینکه به طور کلی در همه روابط مشکلاتی وجود دارد. اما روابط بی سرانجام هیچ از یک دو نفر در جهت رفع مشکلات تلاش نکرده و یا تمام بار بر دوش یک نفر می‌افتد. به همین دلیل در نهایت رابطه به جایی نرسیده و افراد مجبور به جدایی می‌شوند. این شرایط به دلایل مختلفی میان زوجین ایجاد می‌شود. اما می‌توان با روش هایی اوضاع را بهبود بخشید و یا به طور کلی این رابطه را تمام کرد. برای دریافت مشاوره رابطه کلیک نمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه رابطه بی سرانجام می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

رابطه بی سرانجام

رابطه بی سرانجام برای هریک از زوجین شرایط متفاوتی را ایجاد می‌کند. هر فردی معیارهای متفاوتی داشته و به همین دلیل تنها با موعات محدودی می‌تواند سازگاری داشته باشد. به همین دلیل بهتر است برای شروع هر رابطه ای اولویت هایی را مشخص کرده و یا توجه به آنها تصمیم گیری کنند. اگر در ابتدای رابطه اینکار صورت نگیرد؛ بعد از مدتی افراد از نظر احساسی به یکدیگر وابسته شده و دیگر راه بازگشتی ندارند.

این موضوع می‌تواند فشار زیادی را به هر دو نفر وارد کند. چرا که معمولا در رابطه تعارضات زیادی ایجاد شده که زوجین قادر به برطرف کردن آنها نیستند. برای آشنایی با نشانه های یک رابطه سمی کلیک کنید.

نشانه های رابطه بی سرانجام

نشانه رابطه بی سرانجام

رابطه های بی سرانجام معمولا نشانه هایی دارند که زوجین باید آنها را شناسایی کرده و از آنها دوری نمایند. این علائم معمولا در ابتدای رابطه مشخص شده؛ به همین دلیل می‌توان از آنها پیشگیری نمود. در این قسمت به توضیح برخی از آنها می‌پردازیم.

🔸ابراز علاقه ای در آن وجود ندارد

معمولا در رابطه بی سرانجام ابراز علاقه بین دو طرف به ندرت صورت می‌گیرد. برخی از افراد تصور می‌کنند؛ همین که دوست داشتن خود را به صورت عملی نشان دهند؛ کافی است. اما باید این موضوع را به صورت کلامی نیز ابراز کرده و مدام به یکدیگر یادآوری کنند. در واقع در این نوع رابطه، احساسات دو طرف، خیلی زود فروکش می‌کند.

🔸حضور در رابطه به دلیل ترحم

یکی دیگر از نشانه های رابطه بی سرانجام، حضور در رابطه تنها به دلیل ترحم و دلسوزی است. در واقع افراد به دلیل اینکه برای آینده طرف مقابل نگران هستند؛ رابطه را پایان نمی‌دهند. اما اینکار درست نبوده و آسیب بیشتری به او وارد می‌کند. برای آشنایی با دلایل عادی شدن رابطه کلیک کنید.

🔸فرار از تنهایی

برخی از افراد تنها به دلیل فرار از تنهایی، وارد یک رابطه بی سرانجام می‌شوند. چنین افرادی به طرف مقابل خود علاقه ای نداشته و یا هدف خاصی از برقراری رابطه عاطفی ندارند. از همین رو بسیار اهمیت دارد که افراد قبل از شروع رابطه به خوبی در این مورد فکر کنند.

🔸به فرد دیگری علاقه دارید

وقتی افراد هنوز از نظر روانی از رابطه قبلی خود خارج نشده باشند؛ نیز رابطه بی سرانجام را شکل می‌دهند. در واقع حضور آنها در کنار شما تنها فیزیکی بوده و ذهن آنها جای دیگری است. در چنین شرایطی آنها تنها به دلیل فراموش کردن فرد قبلی زندگی خود، رابطه ای جدید را آغاز می‌کنند.

🔸به دنبال تغییر طرف مقابل هستید

در یک رابطه بی سرانجام افراد همواره به فکر تغییر دادن یکدیگر هستند و احساس نارضایتی دارند. فراموش نکنید که ایجاد تغییر بسیار دشوار بوده و حتی گاهی غیرممکن است. به همین دلیل با تلاش در این راستا به دو طرف فشار زیادی وارد می‌کند.

🔸بی مسئولیتی و حمایت نکردن از یکدیگر

در رابطه بی سرانجام معمولا دو نفر یا یک نفر بی مسئولیت بوده و از دیگری حمایت نمی‌کند. در واقع با حضور در یک رابطه افراد باید روحیه مسئولیت پذیری داشته و به یکدیگر کمک کنند. اما در چنین روابطی، افراد  اصلا به وظایف خود پایبند نیستند.

🔸مادی گرایی

از طرفی در روابط بی سرانجام، معمولا طرفین یکدیگر را به خاطر مسائل مادی دوست داشته، به دنبال منافع شخصی خود هستند. با اینکه مسائل مادی در روابط بسیار اهمیت دارند؛ اما همه چیز نبوده و افراد باید به موضوعات دیگر نیز توجه داشته باشند.

🔸بی اعتمادی

بی اعتمادی نیز یکی دیگر از نشانه های رابطه بی سرانجام است. افراد نمی‌توانند به یکدیگر به طور کامل اعتماد داشته و همواره شکاک هستند. اما اساس یک رابطه سالم، اعتماد دوطرفه است.

🔸احساس برتری

همچنین در رابطه بی سرانجام، یک نفر همواره احساس برتری داشته و خود را سرتر می‌داند. به همین دلیل بهتر است افراد برای شروع یک رابطه اختلاف چندانی با یکدیگر نداشته و هم سطح باشند.

🔸انتخاب از سر لجبازی

در برخی موارد افراد تنها به دلیل لجبازی با دیگران و یا خودشان به رابطه ادامه می‌دهند. با اینکه می‌دانند هیچ نتیجه ای در بر ندارد. امروزه بسیاری از افراد به این دلیل به روابط خود ادامه می‌دهند. اما در این شرایط تنها انرژی افراد اتلاف شده و هیچ علاقه ای وجود ندارد.

عوامل به وجود آورنده رابطه بی سرانجام

اینکه چرا یک رابطه بی سرانجام شکل می‌گیرد نیز به عوامل مختلفی بستگی دارد. در واقع این موضوعات رابطه را یک طرفه کرده و یا حتی به طور کامل از بین می‌بیرند. برخی از این موارد شامل موضوعات زیر می‌شوند.

معیارهای غیر واقع بینانه

وجود اختلاف در زمینه های مختلف

اهداف متفاوت

چرا به رابطه بی سرانجام ادامه می‌دهیم؟

در مواردی با اینکه هر دو طرف می‌دانند در یک رابطه بی سرانجام قرار گرفته اند؛ اما همچنان به آن ادامه داده و حتی دلیل آن را نیز نمی‌دانند. اما این در بیشتر موارد از ویژگی های شخصیتی افراد نشات می‌گیرد. معمولا در چنین شرایطی یک نفر مهرطلب و یا وابسته بوده و به همین دلیل نمی‌تواند به رابطه خاتمه دهد. نداشتن استقلال، اعتماد به نفس پایین و حتی انتقام گیری از دلایل دیگر ادامه دادن به چنین روابطی هستند.

راه های پایان دادن به رابطه بی سرانجام

پایان دادن به رابطه بی سرانجام

فراموش نکنید که هرچه سریعتر به یک رابطه بی سرانجام پایان دهید؛ آسیب های ناشی از آن کمتر شده و افراد راحت تر می‌توانند با جدایی کنار بیایند. همچنین یکی دیگر از روش های موثر در این زمینه، کمک گرفتن از روانشناس است. مشاور می‌تواند دو طرف را با جنبه های مختلفی از رابطه آشنا کرده و به آنها کمک کند تا پیامدهای ناشی از رابطه بی سرانجام را به حداقل برسانند. برای اطلاع از راه های کات کردن رابطه کلیک کنید.

سخن پایانی

از آنجایی که حضور در یک رابطه بی سرانجام تنها منجر به بروز مشکلات مختلفی می‌گردد؛ به همین دلیل بهتر است افراد نشانه های آن را هرچه سریعتر تشخیص داده و با آن مقابله کنند. در چنین مواردی معمولا به سختی می‌توان اوضاع تغییر داد. اما بهتر است هر دو طرف تلاش کرده و در صورت لزوم از یک روانشناس نیز کمک بگیرند.

برای دریافت مشاوره در زمینه رابطه بی سرانجام می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره