ارتباط نوجوان با والدین و همسالاننوجوان

تنبیه نوجوان | 8 روش تنبیه نوجوان

تنبیه نوجوان راه و روش های متفاوتی دارد. به دلیل اینکه نوجوانان در دوران سنی حساسی قرار دارند؛ هر نوع برخورد با آنها باید متفاوت از دوره های سنی قبل باشد. دوره نوجوانی گذر از کودکی به بزرگسالی و آغاز بلوغ است. به همین جهت در رفتار با نوجوان باید به شدت دقت کنید. رفتار های شما آینده نوجوان را می‌سازد و تاثیر بسیار زیادی در بروز رفتار های او خواهد داشت. بنابراین اگر نوجوان شما رفتار خوبی از خود بروز نداد و مرتکب اشتباه شد؛ باید تنبیه او نیز با دقت بالایی انجام شود.

البته که تنبیه رفتار خوبی برای نشان دادن روش مناسب به نوجوان نیست. اما گاهی نیاز است تا با کمک همسر فرزندی که سرپیچی می‌کند، به روش های اصولی تنبیه کرد. همانطور که گفته شد تنبیه نوجوان نیاز به آگاهی بالای والدین دارد. و اگر والدین به خوبی از این روش ها آگاه نباشند؛ باید منتظر مشکلات و پیامدهای زیاد باشند. در این راه از روانشناس راهنمایی بگیرید تا بهترین برخورد به شما آموزش داده شود. برای دریافت مشاوره نوجوان کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه تنبیه نوجوان می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

تنبیه نوجوان چیست؟

تنبیه نوجوان چیست؟

تنبیه نوجوان چرا باید انجام شود؟ تربیت فرزندان کار سخت و دشواری است؛ و تمام وقت والدین را می‌گیرد. اما پدر و مادر نیز باید به این تربیت اهمیت دهند و هرگز شانه خالی نکنند. تا در آینده خودشان دچار مشکل و چالش با فرزند نشوند. برای اینکه فرزند خوبی داشته باشید؛ باید رفتار با او در دوران نوجوانی را جدی بگیرید. برای اغلب والدین سخت است که فرزند خود را هنگام نقص قوانین مشاهده کنند. و از طرفی هم نگران این موضوع هستند که چه رفتاری داشته باشند تا نوجوان آینده خوبی داشته باشد.

اگر فکر می‌کنید که تنبیه نوجوان در تربیت او ضروری است؛ حتما نسبت به تکنیک ها آگاه شوید. و برای رفتار با او از روانشناس نوجوان راهنمایی بگیرید. در این مقاله برای راحتی والدین روش های تنبیه نوجوان را به صورت کامل ذکر کرده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تحقیر نوجوان کلیک کنید.

روش های تنبیه نوجوان

روش های تنبیه نوجوان

گاهی تنبیه نوجوان لازم و ضروری است. در این راه باید پدر و مادر از روش های تنبیه نوجوان آگاه باشند تا بتوانند برخورد خوبی داشته باشند. و فرزندشان نیز در این روش برخوردی آسیب نبیند. در این بخش مقاله روش های تنبیه نوجوان را توضیح داده ایم تا بتوانید با آگاهی بهتری برخورد کنید.

💠 فرزند نوجوان خود را محروم کنید

یکی از روش های تنبیه نوجوان، محروم کردن اوست. اگر فرزند شما در خانه قوانین را نقص کرد؛ و اهمیتی به خواسته های شما نداد؛ حتما به فکر راه های افزایش سلامت خانواده باشید. یکی از کارهایی که می‌توانید عملی کنید؛ محروم کردن نوجوان است. این کار را بری مدت محدودی انجام دهید تا به اشتباه خود پی ببرد. فرزندتان را از پلی استیشن، موبایل و … محروم کنید.

💠 او را با مثال راهنمایی کنید | تنبیه نوجوان

از روش های تنبیه نوجوان می‌توان به راهنمایی با مثال اشاره کرد. بعد از محدودیت نوجوان، زمان آن رسیده که فرزند خود را از لحاظ ذهن و فکر آماده کنید. با مثال به او بفهمانید که کدام کار اشتباه است و کدام کار درست. حتی می‌توانید از اشتباهات خود در دوران نوجوانی مثال بزنید و فرایند تغییر فکر او را در دست بگیرید.

💠 رفتارهای او را مد نظر داشته باشید

اگر او رفتارهایی مانند بی احترامی بروز داد؛ زمان تنبیه نوجوان فرا رسیده است. اما قبل از اینکه برای تنبیه اقدام کنید باید بدانید که این رفتار بسیار طبیعی است و با این کار قصد دارند تا استقلال خود را نشان دهند. تنبیه در این زمینه باید همراه با آرامش باشد. برای اینکه فرزندتان به شما احترام و ارزش قائل باشد؛ باید به او احترام بگذارید. و به شیوه ای رفتار کنید که دیگر این کار را تکرار نکند. با منع استفاده از گوشی، بازی، تلویزیون و … می‌توانید او را تنبیه کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه پرخاشگری نوجوان کلیک کنید.

💠 برای او محدودیت زمانی درست کنید

برای تنبیه نوجوان در زمینه رفت و آمد؛ بهترین گزینه محدودیت زمانی است. اگر نوجوان شما قوانین رفت و آمد به منزل را رعایت نمی‌کند؛ باید برای او محدودیت در نظر بگیرید. در واقع اجازه ندهید که هر زمان اراده کرد بدون اجازه به بیرون از منزل برود. به او کمک کنید و با راهنمایی نشان دهید که چه ساعتی حق خروج دارد و تا چه ساعتی باید در خانه باشد. با صحبت می‌توانید او را متوجه کنید که این رفتار باعث عدم اعتماد بین فرزند و والد می‌شود که اصلا خوشایند نیست.

💠 با آرامش کارهای اشتباه او را توضیح دهید

یکی از روش های تنبیه نوجوان، برخورد با آرامش است. نوجوانان همیشه رفتار های پرخاشگرایانه از خود بروز می‌دهند. برای اینکه از میزان این رفتار ها کمک کنید؛ با آرامش به او توضیح دهید. علت رفتار ها، دعوا ها و پرخاشگری های او را جویا شوید تا بهتر راهنمایی کنید.

💠 عزت نفس او را نشانه قرار ندهید | تنبیه نوجوان

برای تنبیه نوجوان نباید عزت نفس او را مورد تخریب قرار دهید. برای اینکه فرزند سالم داشته باشید؛ باید عزت نفس او را افزایش دهید. با تخریب عزت نفس نوجوان، رفتار بد او را بدتر افزایش می‌دهید.

💠 آزادی کامل را از او نگیرید

تنبیه نوجوان خوب است؛ اما هرگز نباید آزادی کامل را از او بگیرید. روابط اجتماعی او را قطع نکنید؛ اما محدود کنید. اجازه دهید تا از دوستانش خبر داشته باشد و برای آرامش با آنها صحبت کند.

💠 مسئولیت های فرزند خود را افزایش دهید

برای اینکه تنبیه نوجوان صورت بگیرد و رفتارهای خوب به او آموزش داده شود؛ باید مسئولیت های بیشتری در اختیار او قرار دهید. البته که مسئولیت های بیش از اندازه سنگین به او ندهید. مسئولیتی باشد که هم آموزشی و هم کاربردی باشد.

کلام آخر

تنبیه نوجوان حتما باید همراه با آگاهی باشد. اگر این آگاهی بین پدر و مادر وجود نداشته باشد؛ آسیب های فراوانی را به همراه خواهد داشت. تربیت نوجوان سخت و دشوار است. به همین دلیل توصیه می‌کنیم که حتما از روانشناس کمک بگیرید. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه تنبیه نوجوان می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره