تربیت نوجواناننوجوان

مقدار پول تو جیبی نوجوان | 3 نکته در تعیین مقدار پول تو جیبی نوجوان

مقدار پول تو جیبی نوجوان یکی از مسائلی است که برای تمامی والدین سوال به وجود می‌آورد. اینکه چقدر باید به بچه ها پول تو جیبی بدهیم و این پول ها را برای چه موضوعی باید خرج کنند. پولی که به بچه ها می‌دهند برای چه کاری باید مصرف شود. اگر پول تو جیبی که به فرزندان می‌دهیم، هدفمندانه و آگاهانه باشد؛ بر توانایی مدیریت مالی در بزرگسالی، یادگیری مهارت های تصمیم گیری، حل مساله، هدف گذاری، برنامه ریزی، تمرین صبر و استقلال تاثیر گذار است. پول تو جیبی به فرزندان از مزایای بسیار زیادی برخوردار است. که در این مقاله به آن اشاره کرده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

برای دریافت مشاوره در زمینه مقدار پول تو جیبی نوجوان می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 تماس بگیرید.

مقدار پول تو جیبی نوجوان

مقدار پول تو جیبی نوجوان چقدر است؟

مقدار پول تو جیبی نوجوان باید بر اساس مدیریت مالی و سرمایه گذاری باشد. پول تو جیبی به نوجوان کمک می‌کند تا مدیریت پول و ارزش آن را یاد بگیرد. مثلا زمانی که نوجوان پول تو جیبی دریافت می‌کند، باید بین خرج و پس انداز یکی را انتخاب کنند. زمانی که پس اندازی صورت می‌گیرد؛ نوجوان انتظار و صبر برای چیزی که می‌خواهد را آموزش می‌بیند.

اما مقدار پول تو جیبی نوجوان بستگی به درآمد والدین و نحوه سرمایه گذاری نوجوان دارد. در این زمینه باید با برنامه ریزی و هدف سازی میزان پول تو جیبی را تعیین کنید. اما همیشه سعی کنید مقداری در نظر بگیرید که نوجوان علاوه بر خرید وسایل مورد نیاز خود؛ برای سرمایه گذاری و پس انداز نیز به فکر چاره باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تربیت نوجوان کلیک کنید.

فواید پول تو‌جیبی به نوجوان

مقدار پول تو جیبی نوجوان همانطور که گفته شد باید بر اساس خرج و نیازهای نوجوان چیده شود. پول تو جیبی به نوجوان به او کمک می‌کند تا اندکی اشتباه داشته باشد و بخشی از فرآیند یادگیری را آموزش ببیند. اما در زمینه خرج و پس انداز خود نیز حتما باید دقت داشته باشید. نوجوان به نحوه سرمایه گذاری و پس انداز شما دقت می‌کند و مانند شما رفتار می‌کند. بودجه بندی را با رفتارهای خود به فرزندتان آموزش دهید تا در آینده با مشکل روبرو نشود. در این بخش مقاله راجع به فواید پول تو جیبی به نوجوان توضیح داده ایم.

🔻 ارزش پول را به نوجوان آموزش می‌دهد.

🔻 خرج کردن به شیوه صحیح را به نوجوان آموزش می‌دهد.

🔻پس انداز و استفاده از اهداف بلند مدت و کوتاه مدت را به کودک آموزش می‌دهد.

🔻 کسب درآمد از دیگر فواید پول تو جیبی است که نوجوان می‌تواند آموزش ببیند.

🔻هزینه از دست رفته به منظور درک این نکته که وقتی از پول استفاده می‌کنید؛ شانس خرید شی دیگر را از دست خواهید داد.

🔻 قرض گرفتن به شیوه ای که نوجوان نوجوان از پول درک داشته باشد.

از چه سنی به نوجوان پول تو جیبی بدهیم؟

هیچ قانون سفت و سختی برای سن پول تو جیبی به نوجوان وجود ندارد. اما به طور کلی کودک از 3 سالگی به مفهوم پول پی می‌برد. سن شروع به صورت قطعی مشخص نشده است؛ اما بیش از آنکه به سن و مقدار پول تو جیبی نوجوان فکر کنید؛ به این موضوع توجه کنید که نوجوان با پول تو جیبی به یادگیری مهارت ها و ویژگی های فردی می‌پردازد. به طور کلی زمانی که پول تو جیبی به بچه ها تعلق می‌گیرد؛ آنها موضوعاتی در زمینه موارد زیر را متوجه می‌شوند.

🔺 صرفه جویی در هزینه ها و خرج نکردن تمام پول بسیار مهم است.

🔺مهارت تعویض پول یا شمردن را آموزش می‌بینند.

🔺 برای خرید وسایل نیاز به مصرف پول است.

🔺 خرج کل پول به این منظور است که تا ماه دیگر، خبری از پول نیست.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه سرکشی نوجوان کلیک کنید.

مقدار پول تو جیبی نوجوان چقدر باشد؟

مقدار پول تو جیبی نوجوان به شرایط شما و منطقی که پیش رو دارید بستگی دارد. در این زمینه باید برخی از موارد را در نظر داشته باشید تا مقدار مناسب پول تو جیبی به نوجوان مشخص شود. در ادامه به این موارد اشاره کرده ایم.

🔹 کودک شما چند ساله است: سن کودک و میزان خرج او را در نظر بگیرید. هرچه سن بیشتر باشد، میزان پول تو جیبی نیز باید بیشتر شود.

🔹 بودجه خانواده به چه صورت است: تعیین رقم برای پول تو جیبی به نوجوان را حتما باید متناسب با درآمد خانواده در نظر بگیرید.

🔹 برای چه چیزی به نوجوان خود پول می‌دهید: زمانی که پول تو جیبی برای نوجوان در نظر می‌گیرید؛ باید باید هزینه های نوجوان را در نظر بگیرید. مثلا باید حمل و نقل، پس انداز، ناهار و … را برای پول تو جیبی در نظر بگیرید.

برای خرید چه چیزهایی باید به نوجوان پول تو جیبی بدهید؟

برای خرید چه چیزهایی باید به نوجوان پول تو جیبی بدهید؟

🔹 ناهار در مدرسه

🔹 خرید هدیه برای خواهر و برادر

🔹گردش خاص مانند سینما رفتن

🔹 پس اندازی برای خرید اسباب بازی خاص

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه کنترل نوجوان کلیک کنید.

نکات مهم در مقدار پول تو جیبی نوجوان

برای مقدار پول تو جیبی نوجوان باید به چند نکته توجه داشته باشید. که در این بخش مقاله به این نکات اشاره کرده ایم.

📌 به نوجوان توضیح دهید که پول تو جیبی برای چه چیزی است و چه چیزهایی نباید با این پول خرج شود.

📌 برای مدریت مالی باید با کودک صحبت کنید تا این مهارت را آموزش ببیند.

📌مسئولیت مخارج موارد کمتری را به کودک بدهید. مثلا روزانه به کودک برای خرید اقلامی مانند خوراکی باید پول تو جیبی بدهید.

📌 توانایی مدیریت مالی را به نوجوان آموزش دهید. این توانایی به صورت ناگهانی کسب نمی‌شود و نیازمند آموزش است. بنابراین برنامه ریزی اصولی و مناسب را به او آموزش دهید.

📌 پول تو جیبی را باید به نوجوان به صورت مستمر واریز کنید.

📌 میزان پول تو جیبی باید ثابت باشد. و نباید به میزان حال خوب و بد والدین بستگی داشته باشد.

📌 بیش از حد تعیین کرده به نوجوان پول تو جیبی ندهید.

📌 در استفاده از پول تو جیبی، نوجوان باید آزادی نسبی داشته باشد.

📌زمانی که فرزندان متوجه می‌شوند که پولشان در حال جمع آوری و زیاد شدن است؛ برای پس انداز انگیزه بیشتری کسب می‌کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مشاوره نوجوان کلیک کنید.

کلام آخر

مقدار پول تو جیبی نوجوان بستگی به شرایط والدین دارد. برخی از والدین درآمد خوبی دارند و به خوبی نیز خرج می‌کنند. نوجوان نیز این دخل و خرج را مشاهده می‌کند و آموزش می‌بیند. اما در برخی از موارد نیز برعکس اتفاق می‌افتد. برای تعیین مقدار پول تو جیبی نوجوان حتما از یک مشاور و روانشناس راهنمایی بگیرید. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه مقدار پول تو جیبی نوجوان می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره