خیانتزوج و خانواده

خیانت مجازی | با خیانت مجازی همسرم چطور برخورد کنم؟

خیانت مجازی امروزه در بین بسیاری از زوجین در حال وقوع است. در حالیکه خود از این موضوع مطلع نیستند. معمولا افراد تصور می‌کنند که فقط چت کردن و یا صحبت کردن به صورت تلفنی، خیانت محسوب نمی‌شود. اما اینطور نیست. در واقع هر شرایطی که منجر به زیرپا گذاشتن تعهد و وفاداری گردد؛ خیانت محسوب می‌شود. همچنین زوجهایی که مرز مشخصی در روابط خود تعیین نمی‌کنند؛ طبیعی است که دچار چنین مشکلاتی شوند. انجام چنین کاری، به طور کلی عادات و رفتارهای فرد را در رابطه تغییر داده و منجر به بروز مسائل دیگری نیز می‌گردد. بهتر است زوجین این موضوع را نادیده نگرفته و حتما در این زمینه تغییراتی ایجاد کنند. برای دریافت مشاوره خیانت کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه خیانت مجازی می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

خیانت مجازی

امروزه به دلیل گسترش استفاده و دسترسی به وسایل ارتباطی و اینترنت، افراد بیشتر از هر زمان دیگری در معرض خیانت مجازی قرار داشته و یا حتی حداقل یکبار اینکار را امتحان کرده اند. با اینکه تصور می‌کنند حفظ این رابطه یچ صدمه ای به رابطه زناشویی و واقعی آنها وارد نمی‌کند؛ اما این موضوع درست نبوده و مشکلات زیادی را ایجاد می‌کند. فراموش نکنید که فضای مجازی همانطور که از اسم آن هم مشخص است؛ تنها توهم زندگی بهتر را به شما می‌دهد. در صورتیکه این موضوعات، تنها تفکرات کاذب و غیرواقعی هستند.

نشانه های خیانت مجازی

نشانه های خیانت مجازی

معمولا فردی که مورد خیانت مجازی قرار می‌گیرد؛ در ابتدا متوجه این موضوع شده و آن را انکار می‌کند. در واقع این نشانه ها به قدری واضح هستند که نمی‌توان آنها را نادیده گرفت. برخی از این موارد، شامل موضوعات زیر می‌شوند.

نادیده گرفتن و اهمیت ندادن به همسر

استفاده بیش از حد از تلفن همراه و صحبت کردن با تلفن به صورت مکرر

حساس بودن نسبت به حریم خصوصی خود

تغییر رفتار خود را انکار کرده و بهانه گیری می‌کند

مایل به برقراری رابطه جنسی با همسر نیست

دروغ گویی و پنهانکاری به صورت مکرر

به طور مرتب رمز کامپیوتر و یا تلفن همراه خود را تغییر می‌دهد

بعد از مدتی گوشه گیری و منزوی شده و به طور کلی زمان خود را با تلفن همراه می‌گذارند

البته بروز این نشانه ها همواره به معنی خیانت نیست. بلکه ممکن است دلایل دیگر نیز داشته باشد. به همین دلیل بهتر است به طور مستقیم در این مورد صحبت کرده و پیگیری نمود.

پیامدهای خیانت مجازی

از طرفی خیانت مجازی نیز مانند دیگر انواع خیانت، پیامدها و عوارضی برای افراد ایجاد کرده؛ که در صورت بی توجهی به آنها، رابطه بین زوجین به طور کلی از بین می‌رود. برخی از این مشکلات، شامل موارد زیر می‌شوند. برای آشنایی بیشتر با آسیب های خیانت کلیک نمایید.

◀اعتیاد به چت

یکی از عوارض ناشی از خیانت مجازی، اعتیاد به چت کردن و صحبت کردن به صورت مجازی است. در واقع در چنین شرایطی افراد دیگر تمایلی به حرف زدن با همسر خود به صورت مستقیم را ندارند. به طور کلی در صحبت کردن در فضای مجازی راحت تر بوده و در دنیای واقعی حین صحبت کردن دچار اضطراب ‌شوند. همانطور که امروزه بسیار شاهد این موضوع هستیم که بسیاری از افراد چت کردن و صحبت کردن به صورت تلفنی را به قرارهای ملاقات حضوری ترجیح می‌دهند.

◀وابستگی به رابطه جنسی مجازی

همانطور که گفته شد؛ به طور کلی عادات افراد در شرایط خیانت مجازی، دستخوش تغییراتی می‌شود. برای مثال آنها به دلیل داشتن سکس چت و یا حتی رابطه جنسی مجازی، دیگر نمی‌توانند با همسر خود رابطه جنسی خوبی داشته و به همین دلیل چرخه جنسی آنها تغییر می‌کند. حتی ممکن است دچار اختلالات جنسی نیز شوند.

◀رابطه واقعی

فراموش نکنید که خیانت مجازی در نهایت منجر به ملاقات به صورت حضوری و دیدار یکدیگر می‌گردد. در واقع در نهایت این رابطه روزی، تبدیل به یک رابطه واقعی می‌شود. از این رو باید به موقع در این زمینه اقدام کرده و از آن پیشگیری نمود. به مرور زمان، افراد به یکدیگر وابستگی بیشتری پیدا کرده و ارتباط آنها نیز بیشتر می‌شود.

◀جدایی

همه این مسائل در نهایت منجر به طلاق و جدایی میان زوجین می‌گردد. در واقع خیانت مجازی در نهایت تاثیر خود را گذاشته و افراد را نسبت به یکدیگر بی علاقه می‌کند. حتی گاهی به دلیل اینکه افراد در ابتدا این موضوع را جدی نمی‌گیرند؛ این رابطه بیشتر شده و همسر نیز فرد دیگری را ترجیح می‌دهد.

علل خیانت مجازی

عوامل مختلفی در شکل گیری این نوع از روابط و همچنین تمایل به خیانت مجازی موثر هستند. اعتیاد، مشکلات مالی، نارضایتی جنسی، عدم ارتباط موثر میان زوجین، مشکلات حل نشده متعدد، ازدواج اجباری و… همگی در این مورد موثر هستند. از طرفی برخی از افراد خیانت مجازی را به این دلیل به روابط واقعی ترجیح می‌دهند که علاوه بر دسترسی سریع و آسان به اینترنت، مقرون به صرفه نیز هست. همچنین طرف مقابل نیز در بیشتر موارد ناشناس بوده و مشکلی برای فرد ایجاد نمی‌شود. برای اطلاع از انواع علت خیانت به همسر کلیک کنید.

اشکال مختلف خیانت مجازی

خیانت به طور کلی دارای انواع مختلفی است که خیانت مجازی نیز یکی از آنهاست. خیانت عاطفی و جنسی نیز از دیگر انواع خیانت محسوب می‌شوند. فراموش نکنید که خیانت به طور کلی خیانت است و با هر روشی که انجام شود؛ به هر حال تاثیرات خود را بر افراد می‌گذارد. همچنین این کاملا بستگی به افراد دارد که بخشش و گذشت را انتخاب کنند و یا جدایی را!

مقابله با خیانت مجازی

مقابله با خیانت مجازی

البته همواره راهی برای درست کردن اوضاع وجود دارد. این موضوع شاید کمی در مورد خیانت مجازی ساده تر باشد. اما به هر حال برای گذر کردن از هر خیانتی، زوجین باید با یکدیگر همکاری کرده و همچنین از افراد دیگر مانند روانشناس نیز کمک بگیرند. برخی از این راه ها شامل موارد زیر می‌شوند.

📌صحبت کردن با همسر

بهتر است در ابتدا در مورد خیانت مجازی با همسر خود به طور مستقیم صحبت کرده و افکار و احساسات خود را با او در میان بگذارید. طبیعی است که او چنین موضوعی را انکار کرده و یا به طور کلی تمایلی به صحبت کردن نداشته باشد. اما باید به او زمان داده و همچنین به آرامی این موضوع را با او در میان بگذارید. در غیر این صورت صحبت کردن نتیجه ای در بر نخواهد داشت.

📌کمک گرفتن از مشاور

همچنین بهتر است در زمینه خیانت مجازی، حتما از یک روانشناس کمک بگیرید. با اینکه در نهایت تصمیم گیری برای ادامه رابطه بر عهده شماست. اما به طور کلی او به شما شرایط را نشان داده و راهنمایی می‌کند.

📌بررسی علل این موضوع

از طرفی بهتر است علل خیانت مجازی را در مورد خود و شرایط زندگی نیز بررسی نمایید. چرا که گاهی این رفتارهای شماست که دیگری را مجبور به چنین کاری می‌کند. به همین دلیل بهتر است کمی خود را ارزیابی کرده و به صورت منطقی در این زمینه فکر کنید.

سخن پایانی

در بیشتر موارد افراد بعد از مواجه شدن با خیانت مجازی، تحت تاثیر احساسات، تصمیمات عجولانه ای می‌گیرند که منجر به پشیمانی می‌شود. اما بهتر است کمی به خود و دیگری زمان داده تا بعد از فروکش کردن احساسات بتوانید تصمیم درست تری بگیرید. در این زمینه حتما از یک مشاور کمک گرفته و با همسر خود نیز صحبت کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه خیانت مجازی می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره