اختلالات روانیافسردگی - دوقطبی

قرص خودکشی

قرص خودکشی می‌تواند هر قرصی باشد. در واقع افراد هر قرصی را با دوز بالا یا به تعداد زیاد مصرف کنند؛ دچار مسمومیت می‌شوند. خیلی‌ها برای خودکشی قرص را انتخاب می‌کنند؛ چرا که فکر می‌کنند بدون درد بوده و همچنین دسترسی به آن نیز آسان است. البته در بیشتر موارد مصرف قرص منجر به مرگ نمی‌شود و عوارض آن تا آخر عمر باقی می‌ماند. بیشتر مسمومیت های دارویی موجب مرگ نشده و عوارض ناخواسته زیادی مثل مشکل در تلکم، گرفتگی عضلات، آسیب های کلیوی و کبدی و …. دارد. به هر دلیلی که به دنبال قرص خودکشی هستید، توصیه می‌کنیم حتما این مقاله را تا انتها بخوانید. اگر دچار مسمومیت با قرص شده اید حتما با اورژانس 115 تماس بگیرید. و یا برای دریافت مشاوره فردی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه قرص خودکشی می‌توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

قرص خودکشی

معمولا اولین قرصی که بعد از صحبت در مورد قرص خودکشی به ذهن افراد می‌رسد؛ قرص برنج و یا سیانور است. خودکشی با این قرص ها به طور قطعی به مرگی دردناک منجر می‌شود. اما خرید آنها به راحتی امکانپذیر نیست. هر کسی دلایلی برای خودکشی دارد. اما این دلایل هر چه که باشد شما در این شرایط نمی‌توانید به درستی فکر کرده و راهکاری موثر داشته باشید؛ به همین دلیل تنها به دنبال راهی برای فرار از موقعیت می‌گردید. البته نمی‌توان به این دلیل شما را سرزنش کرد و یا مقصر دانست. چرا که عوامل زیادی افراد را به سمت این تصمیم سوق می‌دهد. تنها باید به دنبال کمک باشید و در این مورد اطلاعات کافی کسب کنید.

برای اطلاع از راه های جلوگیری از خودکشی فرزند کلیک کنید.

دلایل مصرف قرص خودکشی

دلایل مصرف قرص خودکشی

همانطور که پیش تر هم به آن اشاره شد؛ افراد دلایل مختلفی برای مصرف قرص خودکشی دارند. آنها حتی اگر از قرص هم استفاده نکنند؛ به سراغ روش های دیگر رفته و به شکلی به خود آسیب می‌زنند. افکار خودکشی به قدری ذهن این افراد را درگیر می‌کند که تنها می‌خواهند در این زمینه اقدامی انجام دهند. گاهی برای اثبات خود به دیگران و یا حتی به خودشان دست به چنین کاری می‌زنند. البته فراموش نکنید که داشتن افکار خودکشی با اقدام به آن متفاوت است.

بر اساس تحقیقات انجام شده در این زمینه، بسیاری از افراد در زندگی روزمره خود این افکار را داشته ؛ اما هرگز اینکار را انجام نمی‌دهند. همچنین زنان در مقایسه با مردان بیشتر از روش خوردن قرص برای خودکشی استفاده می‌کنند. مردان معمولا از روش های رادیکال‌تری استفاده کرده و آمار خودکشی های موفق در آنها بالاتر است. برای اطلاع از دلایل خودکشی در نوجوانان کلیک کنید.

📌نارضایتی از زندگی

اصلی ترین دلیل اقدام به اینکار و خوردن قرص خودکشی، نارضایتی از وضعیت زندگی است. وقتی افراد از زندگی و شرایط خود رضایت کافی نداشته باشند و یا خوشحال نباشند؛ دیگر دلیلی برای زندگی کردن و ادامه دادن نمی‌بینند. در واقع آنها بسیار بدبین شده و همواره نیمه خالی لیوان را می‌بینند. فراموش نکنید که زندگی پستی بلندی های زیادی داشته و همواره بر وفق مراد ما نیست. به همین دلیل نمی‌توان تنها به دلیل یک اتفاق بد از همه چیز دست کشید. برای اطلاع از علائم خودکشی کلیک کنید.

📌ابتلا به اختلالات روانی

ابتلا به برخی از اختلالات روانی یا شخصیتی، بیشتر افراد را در معرض مصرف قرص خودکشی قرار می‌دهند. در واقع افراد در چنین شرایطی دچار نوساناتی خلقی شده که احتمالا رفتارهای پرخطری از خود نشان می‌دهند. به همین دلیل تشخیص علائم و همچنین درمان این اختلالات از اهمیت زیادی برخوردار است.

نشانه های تمایل به مصرف قرص خودکشی

نشانه های مصرف قرص خودکشی

کسانی که به خودکشی با هر روشی فکر می‌کنند؛ نشانه هایی از خود بروز می‌دهند که با شناسایی آنها می‌توان تا حد زیادی از این احتمال پیشگیری نمود و حتی به آنها کمک کرد. با اینکه نزدیک شدن به این افراد و حتی منصرف کردن آنها بسیار سخت است؛ اما به هر حال اطرافیان نباید نسبت به این موضوع بی توجه باشند. حتی اگر فرد برای جلب توجه نیز اقدام به چنین کاری کند؛ بازهم اطرافیان نباید او را نادیده بگیرند. برخی از این نشانه های شامل موارد زیر می‌شوند. برای آشنایی بیشتر با نشانه های داشتن افکار خودکشی کلیک کنید.

بخشیدن وسایل به دیگران و صحبت کردن وصیت گونه

انزوا و گوشه گیری

سوال پرسیدن در مورد خاصیت قرص های مختلف و یا خریداری آنها

صحبت کردن در مورد خودکشی

تحریک پذیری و حساس شدن

علاقه به پرخاشگری و رفتارهای خشن

راهکارهایی برای جلوگیری از مصرف قرص خودکشی

از طرفی راهکارهای شناختی و عملی زیادی در این زمینه وجود دارد. بهتر است اطرافیان بعد از شناسایی علائم تمایل به مصرف قرص خودکشی، در ابتدا محیط اطراف آنها را ایمن کرده و در قدم بعدی شروع به راهنمایی فرد کنند. البته اینکار از حساسیت بالایی برخوردار است و از عهده هر فردی بر نمی‌آید. چرا که گاهی افراد می‌توانند اوضاع را بدتر کنند. در این قسمت به بررسی این روش های می‌پردازیم.

✅دادن فرصتی دوباره به خود

در ابتدا خود فرد باید در این مورد اقدام کند. در واقع خود او می‌داند که چقدر خودکشی خطرناک بوده و عوارض جانبی دارد؛ اما نمی‌داند که چطور با این افکار مبارزه کند. او حتی به دنبال راه حل هایی نیز بوده است و یا به روش های مختلف به اطرافیان خود نشان داده است که نیاز به کمک دارد. به همین دلیل هیچکس به اندازه خود فرد نمی‌تواند در این زمینه به شکل موثری عمل کند. افراد باید به خود فرصتی دیگر نیز بدهند و همه تلاش خود را در زمینه خارج

✅رواندرمانی

یکی دیگر از روش های موثر در پیشگیری از مصرف قرص خودکشی، رواندرمانی و کمک گرفتن از مشاور است. از آنجایی که فکر کردن به خودکشی و اقدام در مورد آن بسیار حساس است؛ بهتر است حتما از یک متخصص کمک بگیرند. در واقع روانشناس در ابتدا علت این موضوع را بررسی کرده و از بین برده و در قدم بعدی افکار خودکشی را از بین می‌برد.

پیامدهای روانی مصرف قرص خودکشی

مصرف قرص خودکشی و حتی اقدام برای آن پیامدهای زیادی برای خود افراد و حتی اطرافیان آنها ایجاد می‌کند. برخی معتقدند که خودکشی مانند یک بیماری مصری است و وقتی یک نفر در خانواده دست به چنین کاری می‌زند؛ دیگران نیز به چنین کاری ترغیب می‌شوند. اطرافیان و حتی خود فرد بعد از این موضوع دچار افسردگی و اضطراب شده و مشکلات روانی زیادی را تجربه می‌کنند.

سخن پایانی

بهتر است اگر افراد افکار مصرف قرص خودکشی را دارند؛ در این مورد با فرد دیگری صحبت کرده و این موضوع را درمیان بگذارند. صحبت نکردن در این مورد می‌تواند عواقب بسیار بدتری در پی داشته باشد. بهتر است افراد این موضوع را با یک متخصص در میان گذاشته و همچنین خود و یا دیگری از از عوامل محرک دور کنند. صحبت کردن در این مورد آسان نیست و یا حتی ممکن است باعث ایجاد نگرانی در اطرفیان شود؛ اما افراد در این شرایط می‌توانند با یک متخصص صحبت کرده و از او کمک بگیرند.

برای دریافت مشاوره در زمینه قرص خودکشی می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره