ارتباط نوجوان با والدین و همسالاننوجوان

اجازه گرفتن برای بیرون رفتن | 7 راه اجازه گرفتن برای بیرون رفتن

اجازه گرفتن برای بیرون رفتن از والدین اغلب برای دختر خانم ها بسیار دشوار است. اما پسر هایی نیز هستند که در سنین نوجوانی به سختی از خانواده خود برای بیرون رفتن اجازه می‌گیرند. اجازه از خانواده به چالش بزرگی تبدیل شده است. اما گاهی باید به پدر و مادر ها نیز این حق داده شود که نگران آینده فرزندان خود باشند و به سختی اجازه بیرون رفتن به فرزندان را بدهند.

به طور کل در یک برهه سنی اجازه گرفتن برای بیرون رفتن دشوار است. اما بعد از گذر از این بحران اجازه گرفتن برای بیرون رفتن راحت تر خواهد شد. به دلیل اخبار های خطرناک و آسیب زایی که هر روزه منتشر می‌شود؛ والدین نیز نگران خواهند شد. اما راهکارهایی نیز برای اجازه گرفتن وجود دارد که در این مقاله ذکر شده است. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

برای دریافت مشاوره در زمینه کودک و نوجوان می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

اجازه گرفتن برای بیرون رفتن

اجازه گرفتن برای بیرون رفتن چگونه است؟

اجازه برای بیرون رفتن در برخی از خانواده ها راحت و در برخی بسیار دشوار است. خانواده هایی هستند که محدودیت بیشتری جز بیرون رفتن دارند؛ اما عده بیشتری به دلیل آسیب هایی که بیرون از خانه برای فرزندان رخ می‌دهد تنها برای بیرون رفتن سخت می‌گیرند. اما ایجاد محدودیت برای فرزند مخصوصا در دوره نوجوانی آسیب ها و چالش های زیادی را به همراه دارد.

زمانی که اجازه گرفتن برای بیرون رفتن صادر نشود؛ عدم اجازه برای کسب استقلال و سخت گیری های والدین باعث دوری فرزند از پدر و مادر می‌شود. افرادی که اجازه بیرون رفتن با دوستان خود را ندارند، همیشه احساس بی کفایتی در مقابل دوستان خود دارند. و در نهایت با کمبود اعتماد به نفس و عدم استقلال روبرو می‌شوند. که آینده ای مشکل ساز منتظر آنها خواهد بود. حتما در این صورت با کمک روانشناس روش تربیتی خود را تغییر دهید. برای دریافت مشاوره نوجوان کلیک کنید.

نحوه اجازه گرفتن برای بیرون رفتن

نحوه اجازه گرفتن برای بیرون رفتن

اجازه گرفتن برای بیرون رفتن با رعایت برخی نکات امکان پذیر است. اگر جز آن دسته افرادی هستید که اجازه برای هر کاری به سختی صورت می‌گیرد؛ باید از راهکارهایی برای جلب رضایت والدین استفاده کنید. در این بخش مقاله راجع به نحوه اجازه گرفتن برای بیرون رفتن صحبت کرده ایم.

📌 رفتار مناسبی داشته باشید | اجازه گرفتن برای بیرون رفتن

یکی از کارهایی که باید جهت اجازه گرفتن برای بیرون رفتن انجام دهید؛ رفتار مناسب است. به عنوان فرزند در خانواده باید با رفتارهای خود به والدین نشان دهید که بزرگ شده اید و به صورت کاملا مستقل می‌توانید کارهای خود را انجام دهید. در واقع زمانی که والدین رفتارهای مستقلانه شما را مشاهده کنند، مسئولیت های بیشتری را به شما می‌سپارند. زمانی که از پس این مسئولیت ها بر آمدید نیز می‌توانید به راحتی برای بیرون رفتن اجازه بگیرید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تربیت نوجوان کلیک کنید.

📌 از دروغگویی پرهیز کنید

یکی از روش های اجازه گرفتن برای بیرون رفتن؛ پرهیز از دروغگویی است. زمانی که شما به عنوان فرزند با والدین خود صادق باشید و همیشه با آنها راست گو بمانید، اعتماد شما شکل خواهد گرفت. و زمانی که اعتماد شکل بگیرد، به مرور زمان به تنهایی می‌توانید برخی از کارها را انجام دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه دروغگویی نوجوانان کلیک کنید.

📌 اطمینان دهید که در تماس خواهید بود

نحوه اجازه گرفتن برای بیرون رفتن به این صورت است که آنها را مطمئن سازید. مثلا به خانواده خود اطمینان دهید که با آنها در تماس خواهید بود و هر ساعتی که زنگ بزنند؛ شما پاسخ خواهید داد. در واقع با این روش آنها از موقعیت جغرافیایی شما مطلع خواهند بود و از میزان نگرانی آنها کاسته می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه افسردگی در نوجوانان کلیک کنید.

📌 درخواست خود را در آرامش و زمان مناسبی بیان کنید

زمانی که منتظر اجازه گرفتن برای بیرون رفتن هستید؛ باید درخواست خود را با آرامش بیان کنید و همچنین زمان مناسبی را برای این کار در نظر بگیرید. مثلا زمانی که والدین عصبانی هستند و یا روز شلوغی را پشت سر گذاشته اند؛ نباید با آنها صحبت کنید و درخواست بیرون رفتن را بیان کنید. همیشه باید موقعیت را در نظر بگیرید و زمانی که والدین سرخوش و شاد هستند این درخواست را داشته باشید. در غیر اینصورت با جواب خوبی روبرو نخواهید بود.

📌 با والدین معامله داشته باشید

زمانی که اجازه گرفتن برای بیرون رفتن را بیان می‌کنید، باید به پدر و مادر خود قول دهید که در کارهای دیگر به آنها کمک خواهید کرد. و کوتاهی نیز نخواهید داشت. در واقع معامله خواهید کرد که اگر اجازه بیرون صادر شود؛ تمامی کارهای دیگر را به درستی انجام خواهید داد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه کنترل نوجوان کلیک کنید.

📌 مسئولیت پذیر باشید | اجازه گرفتن برای بیرون رفتن

اگر قصد اجازه گرفتن برای بیرون رفتن را دارید، باید مسئولیت پذیر باشید. برای بیرون رفتن باید نشان دهید که بزرگ شده اید و می‌توانید از پس کارهای خود بر بیایید و مسئولیت آن را گردن بگیرید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مشکلات نوجوانان کلیک کنید.

📌 والدین خود را مجبور نکنید و به تصمیم آنها احترام بگذارید

زمانی که اجازه گرفتن برای بیرون رفتن صادر نشد، نباید والدین را مجبور کنید. شاید این شرایط و موقعیت باب میل آنها نباشد و خطرات بیشتری را به همراه داشته باشد. به همین دلیل بهتر است که به تصمیم های آنها احترام بگذارید و برای درخواست دوباره روزهای دیگری را انتخاب کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه رفتار صحیح با نوجوان کلیک کنید.

کلام آخر

همانطور که گفته شد؛ اجازه گرفتن برای بیرون رفتن در برخی از خانواده ها راحت و در برخی دشوار است. این موضوع بیشتر برای دختر ها رخ می‌دهد که در نهایت با بن بست روبرو می‌شوند. برای اینکه از این وضعیت رها شوید باید برخی از نکاتی که در مقاله گفته شد را انجام دهید. و برای بهبودی وضعیت خود از روانشناس کمک بگیرید. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه کودک و نوجوان می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره