ارتباط نوجوان با والدین و همسالاننوجوان

بد دهنی نوجوان | 7 روش برخورد با فحاشی های نوجوان

بد دهنی نوجوان به دلیل تغییرات جنسی، جسمی و رفتاری به وجود می‌آید. در دوران نوجوانی افراد خلق تحریک پذیری دارند و نمی‌توانند با اطرافیان خود ارتباط مناسبی برقرار کنند. به همین دلیل با فحاشی و رفتارهای پرخاشگرانه عصبانیت و خشم خود را بروز می‌دهند. شاید به شدت با این شیوه رفتار نوجوان عصبانی شوید؛ اما والدین نباید از خود رفتارهای نامناسبی بروز دهند.

طبیعتا بد دهنی نوجوان باعث ناراحتی والدین می‌شود. و بی احترامی های او را نمی‌توانید به راحتی بپذیرید. اما به خاطر داشته باشید که هرچقدر تندخویی شما بیشتر باشد؛ نوجوان از خود رفتارهای لجبازانه تری نشان خواهد داد. این افراد در حال رشد هستند و ارتباط با همسالان اغلب آن‌ها را بد دهن کرده است. شاید هم اصلا معنای حرف های زشت خود را ندانند و تنها به جهت اینکه از نظر آن‌ها با مزه آمده؛ استفاده می‌کنند. اگر قصد کمک به نوجوان خود را دارید؛ حتما از روانشناس در این زمینه راهنمایی بگیرید. برای دریافت مشاوره نوجوان کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه بد دهنی نوجوان می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

بد دهنی نوجوان چگونه است؟

بد دهنی نوجوان چگونه است؟

بد دهنی نوجوان را یک امر معمولی و روند طبیعی رشد تلقی کنید تا خودتان اذیت نشوید! معمولا والدین زمانی که فرزندشان وارد سن نوجوانی می‌شود؛ استرس ها و نگرانی های زیادی را تحمل می‌کنند. اینکه فرزندشان چه رفتارهایی از خود نشان می‌دهد و آیا این رفتارها در شان خانواده و خودش هست؟ اغلب فرزندان از الفاظ رکیک و فحش استفاده می‌کنند اما با معنای آن آشنایی ندارند.

با آغاز ورود به گروه همسالان، استفاده از فضای مجازی و … بد دهنی نوجوان به اوج خود می‌رسد. در این دوران نوجوان احساس می‌کند که شخصیت بزرگانه و خوبی به خود گرفته است و حتما لازم است که برای حفظ بزرگی خود از این الفاظ استفاده کند. اگر نگران چنین رفتارهایی از فرزند خود هستید؛ حتما از روانشناس و مشاور نوجوان راهنمایی بگیرید. در این مقاله نیز توضیح کاملی در رابطه با بد دهنی نوجوان صورت گرفته است. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه کنترل نوجوان کلیک کنید.

روش های برخورد با بد دهنی نوجوان

بد دهنی نوجوان همیشه باعث ناراحتی و عصبانیت والدین می‌شود. به همین جهت بهتر است که برای برخورد و جلوگیری از این رفتار نوجوان از تکنیک ها و روش های مختفی استفاده کنید که در این بخش مقاله راجع به آن توضیح داده ایم.

📌 صبور باشید و با آرامش رفتار کنید

برای برخورد با بد دهنی نوجوان، صبور باشید و با آرامش رفتار کنید. بی احترامی از سوی فرزند درد بزرگی است اما برای تربیت فرزند حتما سعی کنید که آرامش خود را حفظ کنید. بی احترامی متقابل تنها اوضاع را بدتر می‌کند و لجبازی فرزند شدت می‌گیرد. به همین دلیل باید برای تربیت فرزند در چنین شرایطی سکوت را انتخاب کنید.

📌 از فرزند خود فاصله بگیرید | بد دهنی نوجوان

برای برخورد با بد دهنی نوجوان، در برخی از موقعیت ها از او فاصله بگیرید. زمانی که از فرزند خود فاصله بگیرید؛ آرام می‌شوید و بیشتر فکر می‌کنید. بهتر است که از این جمله استفاده کنید “من می‌خوام تنها بشم، هر موقع که عصبانیتم فروکش شد میام راجع به رفتار تو صحبت می‌کنیم”.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه سرکشی نوجوان کلیک کنید.

📌 برای اشتباه نوجوان عواقب تعیین کنید

اگر قصد برخورد با بد دهنی نوجوان را دارید؛ باید برای رفتار های نادرست او عواقب مشخص کنید. مثلا اگر فرزند شما شروع به بی احترامی کرد او را برای مدت چند روز از داشتن گوشی همراه محروم کنید. یا وسایل بازی او را جمع کنید. با این شرایط نوجوان متوجه خواهد شد که هر رفتار اشتباه چه عواقبی دارد.

📌 کارهای مثبت او را مورد تشویق قرار دهید

یکی از کارهایی که باید برای برخورد با بد دهنی نوجوان انجام دهید، تشویق کارهای مثبت نوجوان است. برخی از رفتار های محترمانه او را تشویق کنید و به او بگویید که این رفتار مناسب در شان اوست و با فحاشی تنها خودت را کم شخصیت نشان می‌دهی. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تربیت نوجوان کلیک کنید.

📌 الگوی خوبی باشید | بد دهنی نوجوان

فرزندان همیشه والدین خود را الگو قرار می‌دهند. به همین دلیل بهتر است که الگوی خوبی برای فرزندان خود باشید. به رفتار های خود دقت کنید و بی احترامی نداشته باشید تا بد دهنی نوجوان نیز کاهش پیدا کند.

📌 به تخلیه انرژی نوجوان کمک کنید

یکی از روش هایی که برای کاهش بد دهنی نوجوان باید انجام دهید؛ کمک به تخلیه انرژی است. نوجوان خود را در باشگاه ثبت نام کنید؛ آنها را در کلاس های مورد علاقه خودشان بنویسید و به استعدادیابی او کمک کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مشکلات نوجوانان کلیک کنید.

📌 از روانشناس راهنمایی بگیرید

برای برخورد با بد دهنی نوجوان، از روانشناس کمک بگیرید. روانشناس به شما کمک می‌کند تا نحوه برخورد با فرزندان را آموزش ببینید و در صورت مشاهده هر گونه بد رفتاری از روانشناس کمک بگیرید.

راهکار های افزایش رفتار محترمانه

راهکار های افزایش رفتار محترمانه

برای افزایش رفتار محترمانه والدین باید از برخی تکنیک ها و روش ها استفاده کنند. در این بخش مقاله راجع به راهکارهای افزایش رفتار محترمانه توضیح داده ایم.

🔻 پدر و مادر باید رفتار مناسبی در برخورد با همسر و سایر اعضای خانواده داشته باشند.

🔻 برای فرزندان خود الگوی خوبی باشید.

🔻مهارت های کنترل و مدیریت خشم را به فرزندان آموزش دهید.

🔻 فعالیت های کودک خود را در شبکه های اجتماعی کنترل کنید.

🔻صبر و آرامش خود را حفظ کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ارتباط کلامی چیست کلیک کنید.

کلام آخر

بد دهنی نوجوان به دلایل مختلفی پدید می‌آید. علت این رفتار معمولا به خاطر حضور در گروه همسالان و استقلال طلبی نوجوان است. در این شرایط حتما با روانشناس هماهنگ باشید و به آگاهی برسید تا در آینده با مشکلات بیشتری روبرو نشوید. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه بد دهنی نوجوان می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره