خیانتزوج و خانواده

خیانت پدر | 4 روش برخورد با خیانت پدر

خیانت پدر از جمله مواردی است که غم بزرگی بر سینه فرزندان بر جای می‌گذارد. زمانی که پدر خانواده به مادر خیانت کند؛ فرزند دختر آسیب بسیار زیای را تجربه خواهد کرد. و معمولا در آینده با مشکلات بیشتری در زمینه اعتماد به جنس مخالف روبرو خواهد شد. اینکه قهرمان زندگی اش با خانواده چه کرده است و به مادر او خیانت کرده است؛ حس تنفر را در او نیز ایجاد می‌کند. پدر ها به عنوان ستون خانه همیشه نماد قدرت هستند اما با این کار این نماد از بین خواهد رفت.

این رفتار پدر روان فرزندان را تحت تاثیر قرار خواهد داد و موجب پریشانی های روانی می‌شود. به همین دلیل ضروری است که مادر از خیانت همسر خود چیزی به فرزندان نگوید و آنها را مرهم درد های خود نداند. حتما در این زمینه از روانشناس و مشاورین متخصص راهنمایی بگیرید تا از بروز آسیب های روانی جلوگیری شود. برای دریافت مشاوره خانواده کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه خیانت پدر می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

خیانت پدر

خیانت پدر چیست؟

خیانت هرگز توجیه پذیر نیست. زمانی که پدر خانواده به مادر خیانت می‌کند؛ رنج و سختی زیادی به فرزندان وارد می‌شود. مخصوصا فرزند دختر در این زمینه با مشکلات بیشتری روبرو می‌شود و در آینده نمی‌تواند به شخص جنس مخالف اعتماد کند. با این اتفاق شرایط خانه همیشه پر تنش خواهد بود و اعضای خانواده شرایط بدی را تجربه خواهند کرد. حس تنفر، ناراحتی، افسردگی و غمگینی بزرگ بروز پیدا می‌کند. و فرزندان نیز شوک بزرگی را سپری خواهند کرد.

خیانت پدر به مادر باعث قطع ارتباط صمیمانه بین فرزندان با پدر می‌شود. هم چنین فرزندان همیشه به دنبال دلیل و علت بروز این اتفاق خواهند بود. برای مادر خود دلسوزی خواهند کرد و در برخورد با پدر، با پرخاش واکنش نشان خواهند داد. اما بهتر است که روش های برخورد در صورت مشاهده خیانت پدر به مادر را بدانید تا منطقی برخورد کنید. در این مقاله راجع به این موضوع صحبت کرده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه نشانه های خیانت در مردان کلیک کنید.

روش های مناسب در برخورد با خیانت پدر

روش های مناسب در برخورد با خیانت پدر

خیانت پدر یک امر تنش زا است که باعث برهم خوردن زندگی می‌شود. بنابراین بهترین راه این است که برای مدیریت شرایط خانه، از روانشناس و مشاورین متخصص در این زمینه راهنمایی بگیرید. اما در این بند مقاله نیز نحوه برخورد با خیانت پدر را توضیح داده ایم.

📌 عجله ای برای بیان خیانت پدر نداشته باشید

اگر تنها کسی که از خیانت پدر مطلع است، شما هستید. نباید عجله ای برای بیان داشته باشید. در برخی از موارد فرزندان نشانه هایی از والدین مشاهده می‌کنند که نمایانگر خیانت آنها می‌باشد. در این شرایط نباید تصمیم عجولانه بگیرید و فوری این خبر را جار بزنید. اگر مشکلی بین والدین وجود داشته باشد؛ خودشان به حل آن می‌پردازند. شما نگران نباشید!

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه راه های کشف خیانت همسر کلیک کنید.

📌 موقعیت را بررسی کنید

در برخورد با خیانت پدر باید موقعیت را بررسی کنید. تصمیم شما مربوط به خودتان است اما قبل از اینکه تصمیم عجولانه بگیرید که با پشیمانی همراه شود؛ شرایط و موقعیت خیانت پدر را با مادر بررسی کنید. به دنبال علت این رفتار باشید. شاید مادر شما فردی است که به زندگی اهمیت نمی‌دهد و به همین دلیل خیانت پدر شکل گرفته است. حتی برای بیان خیانت پدر بهتر است که جو خانه را بررسی کنید و اگر شرایط تنش زا نبود؛ این موضوع را بیان کنید. در صورتی که شرایط زندگی برای تمامی اعضا سخت شود، عدم بیان خیانت در اولویت قرار خواهد گرفت.

📌 در رابطه پدر و مادر خود دخالت نکنید

یکی از روش های برخود با خیانت پدر، دخالت نکردن در رابطه زناشویی پدر و مادر است. روابط زوجین باید خصوصی باشد و هر اتفاقی که برای آنها رخ داد؛ نباید به فرزندان منتقل شود. زمانی که فرزند در روابط والدین خود دخالت داشته باشد، مشکل بزرگ تر و اساسی تر خواهد شد. به جای اینکه در رابطه آنها دخالت کنید؛ به دنبال راه های حفظ آرامش زندگی باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه علت خیانت به همسر کلیک کنید.

📌 جایگاه خود را در خانه بررسی کنید

یکی از روش های برخورد با خیانت پدر، بررسی جایگاه است. همیشه فرزند اول از جایگاه بهتری برخوردار است و صحبت های او تاثیر بیشتری بر خانواده دارد. اگر فرزند اول هستید، هرگز این موضوع را با خواهر و برادر های کوچکتر از خود در میان نگذارید. و موضوع خیانت را خیلی صریح و واضح بیان نکنید. اگر فرزند کوچک خانه نیز هستید؛ با خواهر یا برادر بزرگ تر خود این موضوع را در میان بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه آسیب های خیانت کلیک کنید.

راهکار مواجهه با خیانت پدر

گاهی با آگاهی از خیانت پدر نمی‌توانید خیلی مستقیم این موضوع را با او بیان کنید. به همین دلیل در این بخش مقاله روش های مواجهه با خیانت پدر را توضیح داده ایم.

🔻 از طریق نامه، پیامک، پیام و … جزئیات رفتار خود را با پدر در میان بگذارید.

🔻 با افرادی صحبت کنید که شما را حمایت می‌کنند و به آنها اعتماد دارید.

🔻 به شیوه مستقیمی با پدر صحبت کنید.

🔻 راز پدر را پیش بقیه فاش نکنید و او را تهدید نکنید.

🔻 از پدرتان خواهش کنید تا همراه با مادر به روانشناس مراجعه کنند.

🔻 صبور باشید و آرامش خود را حفظ کنید.

🔻 برای اینکه پدرتان را قانع کنید، با مدرک به او نشان دهید که متوجه خیانت شده اید.

🔻 به صحبت های پدر خود گوش دهید و انتظار رفتارهای متفاوت برای قانع کردن خود داشته باشید.

🔻 کمک از روانشناس را فراموش نکنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه کنار آمدن با خیانت همسر کلیک کنید.

کلام آخر

هنگامی که از خیانت پدر آگاه شدید، بهتر است که به نکات اشاره شده در این مقاله دقت کنید. شرایط را درک کنید، بپذیرید و با آرامش کامل موضوع را بررسی کنید. شرایط دشوار و سختی است. و به هیچ وجه خیانت قابل توجیه نیست. به همین دلیل لازم است که از فرد آگاه در این زمینه راهنمایی بگیرید. روانشناس به شما کمک خواهد کرد تا با کمک روش های متنوع، این موضوع را حل کنید. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه خیانت پدر می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره