دسته‌بندی نشده

تعداد دفعات شيردهى | شیردهی بعد از 1 سال

تعداد دفعات شیردهی با شروع روز دوم، طی ۲۴ ساعت؛ باید ۸ تا ۱۲ بار باشد. این تعداد به میزان ترشح و تولید شیر مادر کمک می‌کند. شیردهی باعث می‌شود که نوزادان وزن از دست رفته خود را دریافت کنند و به زردی مبتلا نشوند. به طور کلی زمانی که کودك به دنیا می‌آید؛ طی ۲۴ ساعت باید فورا مورد تغذیه شیر مادر قرار بگیرد. علاوه بر تغذیه، شیردهی در ۲۴ ساعت اول تولد به دلیل ارتباط پوستی مادر و فرزند؛ از فواید بسیار زیادی برخوردار است.

پس از تولد نوزاد را برهنه بر روی بدن لخت مادر قرار می‌دهند و اجازه برقراری ارتباط پوستی برای آنها صادر می‌شود. این وضعیت باعث حفظ دمای بدن نوزاد می‌شود. در این ۲۴ ساعت نوزاد باید ۸ بار شیر بخورد؛ و هیچ مکملی به او داده نشود. نوزاد در ۲۴ ساعت اول باید ۲ بار پوشک را خیس کند که نشان از تغذیه مناسب اوست. اگر در این زمينه نياز به راهنمايى داريد، حتما از روانشناس كمک بگيريد. براى دريافت مشاوره کودک كليک كنيد.

برای دریافت مشاوره در زمینه تعداد دفعات شيردهى می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

تعداد دفعات شیردهی چقدر است؟

تعداد دفعات شیردهی چگونه است؟

معمولا اين سوال براى تازه والدین پیش می‌آید که به نوزاد هر چند ساعت باید شیر بدهیم؟ اگر پدر و مادر برای اولین بار تجربه فرزند آوری داشته باشند؛ درگیر تعداد دفعات شیردهی می‌باشند. به طور کلی شیر خوردن نوزاد باعث می‌شود که او به زردی دچار نشود و سیستم امینی اش تقویت شود. در ۲۴ ساعت اول زندگی نوزاد باید ۸ تا ۱۲ بار به او شیر بدهید و ۲ بار پوشک او را تعویض کنید.

این تعداد باعث وزن گیری نوزاد نیز می‌شود. اگر شیردهی در طول روز یک تا دو ساعت و هنگام شب ۳ ساعد باشد؛ به میزان کافی تغذیه دریافت کرده است. این شیردهی ها در طی هفته های اول اگر با صورت مکرر باشد، تولید شیر مادر تا ۲۰ درصد افزایش می‌یابد. در این مقاله سعی کرده ایم جهات مختلف تعداد دفعات شیردهی مادر به فرزند را توضیح دهیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه ، تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

به نوزاد هر چند ساعت باید شیر بدهیم؟

تعداد دفعات شیردهی به نوزاد در ماه های مختلف، متفاوت است. و همچنین نوزاد با نوزاد میزان متفاوتی از یکدیگر شیر می‌خورند. برخی از‌نوزادان بدون توجه به سیری، دائم در حال شیر خوردن هستند، اما برخی دیگر فقط در زمان های گرسنگی شیر می‌خورند. طی ۲۴ ساعت اول تولد، کودک به قدری خواب آلود است که حوصله شیر خوردن ندارد. اما اکثر آنها در ماه اول هر ۲ تا ۳ ساعت بین ۸ تا ۱۲ بار طی ۲۴ ساعت شیر مصرف می‌کنند.

تعداد دفعات شیر خوردن نوزاد در ماه دوم به ۸ تا ۹ بار در طول روز می‌رسد. در ماه سوم نوزاد ۷ تا ۸ بار در طول زوز شیر می‌خورد. و در ماه چهارم دفعات شیر خوردن او افزایش می‌یابد. اما به دلیل سرگرمی و حواس پرتی به اطراف، شاید میزان شیر خوردن او کاهش یابد. و از ماه چهارم میزان شیرخوردن نوزاد رو به کاهش می‌رود. معمولا در شش ماهگی، وعده نوزاد طی ۲۴ ساعت به پنج بار تا شش بار می‌رسد که در اغلب اوقات همین قدر تا پایان شیردهی ادامه خواهد داشت.

نیاز نوزاد به شیر خوردن طی وعده های غذایی | تعداد دفعات شیردهی

نیاز نوزاد به شیر خوردن طی وعده های غذایی

اکثر نوزادان در ماه اول زندگی وعده غذایی و تغذیه شیر را از ۸ تا ۱۲ بار مصرف می‌کنند. در واقع هر وعده ۷۴ تا ۸۹ میلی لیتر و در مجموع ۵۹۱ تا ۷۱۰ میلی لیتر طی ۲۴ ساعت را نوزاد باید مصرف کند. و میزان شیر مصرفی نوزاد تا شش ماهگی ۷۶۹ تا ۸۲۸ میلی لیتر طی ۲۴ ساعت است. که این میزان بین ۶ تا ۸ وعده غذایی تقسیم می‌شود. زمانی که کودک مصرف مواد غذایی جامد را از شش ماهگی آغاز کند؛ مقدار مصرف شیر کاهش می‌بابد. میزان میلی لیتر های مصرفی که گفته شد؛ در کودکان مختلف، متفاوت است.

فراموش نکنید که مصرف شیر مادر توسط نوزاد، آرامش را به کودک بازتاب می‌کند و تا زمانی که سیر شود این روند را ادامه می‌دهد. اما کودکی که با شیشه شیر تغذیه می‌کند؛ این امکانات را ندارد. و معمولا بیش از اندازه شیر می‌خورند. همان طور که از تعداد دفعات شیردهی صحبت کردیم؛ باید به استراحت های بین شیردهی نیز توجه کرد. بعد از ۱۰ بار مکیدن به کودک اجازه دهید که تنفس بگیرد و به استراحت بپردازد.

نیاز کودک با شیر بعد از یک سالگی

برای مشخص کردن تعداد دفعات شیردهی به نوزاد بعد از یک سالگی، باید با پزشک مشورت کنید. معمولا توصیه می‌شود که در کنار شیر خود از شیر گاو نیز کمک بگیرید. برای مصرف شیر گاو حتما از شیشه شیر نوزاد و لیوان مخصوص استفاده کنید. اما در مصرف این شیر زیاده روی نکنید و حتما توجه داشته باشید که جایگزین شیر مادر نشود. بر اساس تشخیص پزشک حتی می‌توانید تا ۲ سالگی به او شیر بدهید. زیرا شیر مادر کالری، آنتی بادی های ارزشمند، آنزیم ها و ویتامین ها را فراهم می‌کند.

کلام آخر

همان طور که گفته شد، تعداد دفعات شیردهی نوزادان پر اهمیت است. معمولا شیردهی تا ۲ سالگی ادامه پیدا می‌کند و این سن به خواست والد و فرزند است. به مرور زمان تا هنگامی که نوزاد روند صعودی در رشد دارد، میزان شیر مصرفی اش کاسته می‌شود. شیر مادر از خواص بسیار زیادی برخوردار است و بهتر است که حتما نوزاد برای کاهش زردی و دریافت ویتامین ها از این شیر استفاده کند. در این زمینه اگر نیازمند راهنمایی های بیشتر هستید، از روانشناس و متخصص کودک راهنمایی بگیرید.

مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه تعداد دفعات شيردهى می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره