اختلالات روانیاضطراب و استرس

معده درد عصبی | 4 علت معده درد عصبی

معده درد عصبی به حالتی گفته می‌شود که معده فرد تحت تاثیر افکار و احساسات شخص قرار می‌گیرد و بر اثر حالاتی مانند غم، نگرانی، اندوه، استرس، خشم، ترس و … شروع به رفلاکس کرده و محتویات معده را به سمت حلق هدایت می‌کنند. معده درد‌عصبی به دلیل حملات عصبی مانند نگرانی و خشم به وجود می‌آید. در این شرایط فرد در قسمت قفسه سینه خود احساس درد و سوزش عجیبی احساس می‌کند. یا معده فرد ترش می‌شود و درد می‌گیرد. مشکلات گوارشی که منشا عصبی و روانی دارند در حال افزایش بوده و افراد سرتاسر جهان به این معده‌درد دچار می‌شوند. اما حتما باید درمان این نوع معده درد را به پزشک بسپارید و از روانشناس نیز برای کنترل عصبانیت و خشم راهنمایی بگیرید. برای دریافت مشاوره فردی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه معده درد عصبی می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

معده درد عصبی چیست؟

معده درد عصبی چیست؟

مشکلاتی که برای روان و اعصاب افراد پیش می‌آید، به صورت غیر مستقیم بر جسم افراد تاثیر می‌گذارد. این مشکلاتی که برای اعصاب و روان به وجود می‌آید بر دستگاه گوارش و معده درد عصبی افراد تاثیر می‌گذارد. و زمانی که سیستم ایمنی بدن ضعیف تر شود؛ شدت معده‌درد عصبی بیشتر خواهد شد.

معده درد عصبی در افراد زیر 40 سال و کودکان بیش از بقیه اتفاق می‌افتد. و شدت آن زندگی روزمره فرد را تحت تاثیر قرار می‌دهد. این درد به صورت پایدار نبوده و بعد از مدتی بهبود می‌یابد. و در مواقعی که تحریکات عصبی صورت بگیرد؛ دوباره اتفاق می‌افتد. اگر معده‌درد عصبی تحت درمان قرار نگیرد، فرد را در آینده با مشکلات گوارشی زیادی روبرو می‌کند. برای درمان حتما از روانشناس و پزشک گوارش راهنمایی بگیرید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه زود عصبی شدن کلیک کنید.

معده درد عصبی چه نشانه هایی دارد؟

برای تشخیص دل درد عصبی نشانه هایی وجود دارد که در این بخش مقاله به آنها اشاره کرده ایم. اغلب افراد احساس می‌کنند که معده‌درد عصبی همراه با درد شدید و اذیت کننده است؛ اما همیشه به این شیوه نیست. در ادامه راجع به نشانه های معده‌درد عصبی توضیح داده ایم.

🔻 تکرر ادرار و تکرر مدفوع

🔻 احساس نفخ و گرما در شکم

🔻احساس سیر شدن سریع پس از خوردن غذا

🔻 معده درد عصبی و تنگی نفس

🔻 سوءهاضمه

🔻حالت تهوع

🔻 دفاع گاز تکرار شونده

🔻 لرزش و کشش عضلات

🔻احساس نگرانی و اضطراب

🔻 دلشوره

🔻 احساس گرفتگی

🔻پیچ خوردگی

🔻 گره خوردگی در شکم

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه اضطراب بیماری کلیک کنید.

علت معده درد عصبی چیست؟

معده درد عصبی به دلایل مختلفی به وجود می‌آید که بارز ترین دلیل آن؛ خشم است. به طور کلی معده، روده و دستگاه گوارش انسان تحت تاثیر شرایط بسیار زیادی است. و هر رفتار و عملکرد شما در زندگی باعث تاثیر در روند دستگاه گوارش می‌شود. در این بخش مقاله راجع به علت معده‌درد عصبی صحبت کرده ایم.

🔴 اضطراب عملکردی

یکی از دلایل دل درد عصبی، اضطراب عملکردی است. این اضطراب زمانی رخ می‌دهد که قرار است در یک رخداد بزرگ شرکت کنید. در این شرایط دائم این استرس را تجربه خواهید کرد که به بهترین نحو شرایط پیش برود. اضطراب عملکردی در شرایطی مانند کنفرانس پیش می‌آید.

🟢 اضطراب اجتماعی | معده درد عصبی

یکی از دلایل دل درد عصبی، اضطراب اجتماعی است. استرس هایی که در جمع به افراد تحمیل می‌شود؛ در بروز معده‌درد عصبی موثر هستند. اضطراب هایی مانند حضور در مهمانی های بزرگ، ترس از روز اول مدرسه و … در غالب معده درد بروز می‌کنند.

🟠 هیجان بیش از اندازه

از دیگر دلایل معده درد عصبی، هیجان بیش از اندازه است. همه ما این هیجانات بیش از اندازه را بارها و بارها تجربه کرده ایم. در مراسم های مهم مانند خواستگاری، جشن فارغ التحصیلی، شهربازی، اتمام دوره سربازی و … روزهایی سرشار از هیجان است. که این هیجانات بیش از اندازه به طور مستقیم بر دستگاه گوارش ما تاثیر می‌گذارد.

🟣 استرس ناشی از ترس و نگرانی | معده درد عصبی

از دیگر دلایل دل درد عصبی، استرس ناشی از ترس و نگرانی است. این استرس ها در زمان هایی مانند موعد چک، قسط و وام رخ می‌دهد. گاهی این ترس ها و نگرانی ها خود را در غالب استرس به شما نشان می‌دهند و به طور مستقیم بر بروز معده درد نقش دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه کنترل خشم در زندگی کلیک کنید.

چگونه از معده درد عصبی پیشگیری کنیم؟

روش های درمانی معده درد عصبی

برای درمان معده درد عصبی لازم است که حتما برخی از رفتارهای عادی خود را تغییر دهید. و با روش های ساده از این درد ها پیشگیری کنید. در این بخش مقاله راجع به نحوه پیشگیری از معده‌درد عصبی توضیح داده ایم.

📌 آب بنوشید

برای پیشگیری از دل درد عصبی، بهتر است که آب بنوشید. مصرف آب باعث کاهش دردهای معده می‌شود. روزانه آب فراوان مصرف کنید تا در صورت بروز هرگونه استرس و اضطرابی از معده‌درد عصبی پیشگیری کنید.

📌 مصرف کافئین را قطع کنید

یکی از روش های پیشگیری از معده درد عصبی، این است که از مصرف کافئین پرهیز کنید. به طور کل کافئین در افزایش استرس و اضطراب فرد دخیل است. این استرس نیز باعث بروز معده‌درد عصبی می‌شود و روده فرد را نیز تحریک می‌کند.

📌 مدیریت استرس و اضطراب | معده درد عصبی

برای جلوگیری از دل درد عصبی، باید نحوه مدیریت و کنترل استرس را جویا شوید. برای کنترل از روانشناس و مشاورین متخصص در این زمینه راهنمایی بگیرید. همچنین از راهکارهای زیر نیز می‌توانید استفاده کنید.

🔸 استراحت و چرت زدن

🔸 مدیتیشن

🔸پیروی از رژیم غذایی مناسب

🔸 برنامه ریزی برای کنترل امور

🔸 تمرکز بر تنفس

🔸تنفس عمیق

🔸 ورزش سبک

🔸 سرگرمی برای خود با هر روشی که از بند استرس رها می‌شوید.

📌 برای سلامت روده اقدام کنید

از دیگر روش هایی که برای پیشگیری از معده درد عصبی استفاده می‌شود؛ اقدام کردن برای سلامت روده است. با خوردن غذاهای حاوی فیبر و پروبیوتیک می‌توانید روده خود را تقویت کنید. پروبیوتیک ها با تاثیر بر عصب واگ به کاهش استرس و التهاب روده کمک می‌کند.

📌 از دارو درمانی کمک بگیرید

برای درمان معده درد عصبی حتما باید از روانشناس راهنمایی بگیرید. داروی معده‌درد عصبی در داروخانه ها مانند قرص و شربت خوراکی موجود است. برای استفاده از این داروها حتما باید از پزشک راهنمایی بگیرید. و تجویز دارو حتما باید با دستور پزشک باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه درمان استرس و اضطراب کلیک کنید.

کلام آخر

معده درد عصبی یکی از اتفاقاتی است که بیشتر افراد را به خود درگیر کرده است. این بیماری به واسطه اختلالات روانی مانند خشم و عصبانیت به اختلال جسمی تبدیل می‌شود. در این صورت حتما باید از روانشناس برای کنترل استرس و اضطراب کمک بگیرید. و از پزشک جهت دارو درمانی راهنمایی بگیرید. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه معده درد عصبی می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره