بلاگ

چند وقت بعد از جدایی رابطه جدید شروع کنم ؟

چند وقت بعد از جدایی رابطه جدید شروع کنم ؟ زمان مناسب برای شروع رابطه جدید، گذراندن چهار مرحله التیام است. اما شروع رابطه پس از جدایی کار چندان آسانی نیست که فکر کنید به راحتی می‌توانید فراموش کنید و وارد رابطه دیگری شوید. ترس از شکست دوباره، کاهش اعتماد به نفس، بدبینی، ترس از قضاوت و افسردگی از مسائلی هستند که از شروع دوباره یک رابطه جلوگیری می‌کند. برای کاهش آسیب های پیش رو بهتر است که سریعا بعد از جدایی از روانشناسان کمک بگیرید.

چند وقت بعد از جدایی رابطه جدید شروع کنم؟

هرچه در رابطه و زندگی قبلی خود زخم های عمیق تری خورده باشیم، برای شروع رابطه جدید باید صبورتر رفتار کنیم. قبل از شروع رابطه جدید باید روح و جسم خود را التیام ببخشید. هرچه در رابطه گذشته خود بیشتر زحمت کشیده باشید و قربانی تر بوده باشید، وارد رابطه جدید شدن پروسه طولانی تری را باید طی کند. مراحل سوگ و التیام پس از جدایی را باید طی کرد تا بتوان وارد رابطه جدید تری شد. نگران نباشید، پس از التیام بخشیدن در رابطه جدید خود از تجربه گذشته استفاده خواهید کرد.

طی کردن مراحل چهارگانه بعد از جدایی

طی کردن مراحل چهارگانه التیام، کمک خواهد کرد تا از دوران جدایی راحت تر عبور کنید و آمادگی لازم برای شروع رابطه جدید را داشته باشید. لازم به ذکر است که طی کردن این مراحل حداقل از 1 سال و حداکثر تا 5 سال زمان لازم دارد. در ادامه 4 مرحله التیام پس از جدایی را اشاره کرده ایم.

1. دل کندن و جدایی

مرحله اول، مرحله دل کندن و جدایی است که دو هفته تا دو ماه زمان لازم دارد. زمانی که به فردی علاقه مند هستید تمام آرزوها، آینده، افکار و انرژی شما با طرف مقابل یکسان خواهد شد. و طبیعتا جدایی بسیار دشوار خواهد بود. زمانی که تصمیم به دل کندن و جدایی می‌گیرید، ممکن است زیاد گریه کنید. عادی است که در این مدت 2 هفته تا 2 ماه این فکر به سراغتان بیاید که به او پیام ارسال کنید! اما صبر داشته باشید و احساس نکنید که تا ابد در این مرحله گیر خواهید کرد. با گذشت حداکثر 2 ماه، بسیار حال روحی تان تغییر خواهد کرد.

2. سازگاری و انطباق

مرحله دوم، مرحله سازگاری و انطباق می‌باشد که به دو تا شش ماه زمان نیاز دارد. با ورود به این مرحله، غم جدایی از شما دور خواهد شد و بخش عمده دردها و رنج را گذرانده اید. این مرحله زمان آن است که زندگی جدید را آغاز کنید و خود را به دور بودن از فرد قبلی وفق دهید.

3. التیام

مرحله سوم، مرحله التیام است که 6 ماه تا 1 سال زمان لازم است. در این مرحله زندگی دوباره شکل طبیعی به خود می‌گیرد و به حالت اول و قبل از حضور فرد مقابل قرار خواهید گرفت. مرحله سوم، مرحله ثبات است. در این مرحله شاید وارد رابطه جدیدی بشوید.

4. بهبود

مرحله چهارم، مرحله بهبود است که 1 تا 2 سال زمان لازم دارد. در این مرحله تلاش برای ثبات هرچه بیشتر خود دارید. کمتر به رابطه قبلی می‌اندیشید و احساس ناراحتی ندارید. با این مرحله همزمان به ساختارهای جدیدی از روابط اجتماعی دست خواهید یافت. دوستان جدید، تجربه های جدید، علایق جدید، اولویت های جدید و عشق جدید را تجربه خواهید کرد. در این مرحله اهداف خود را تعیین خواهید کرد بدون آنکه ذره ای به فرد قبلی فکر کنید.

زمان مناسب شروع رابطه جدید | چند وقت بعد از جدایی رابطه جدید شروع کنم

هرگز از روابط جدید به عنوان پر کردن خلاء و فراموشی استفاده نکنید. اگر برای این کار وارد رابطه جدید شوید و شکست بخورید، حال روحیتان آسیب های بدتری را تجربه خواهد کرد. تا زمانی که حال و هوای گذشته را دارید وارد رابطه نشوید. هرچقدر مدت زمان رابطه شما بیشتر باشد، بیشتر آسیب خواهید دید، پس بلافاصله بعد از جدایی وارد رابطه نشوید. در جدایی کوتاه مدت تنها بدی که در حق خود خواهید کرد وارد رابطه جدید شدن است.

قبل از اینکه وارد رابطه با فردی شوید، بهتر است که دلایل انتخاب خود را یادداشت کنید. تمامی مراحل سوگ و التیام را طی کنید تا رابطه جدید را با روحیه بالا آغاز کنید. بهترین زمان برای شروع رابطه جدید، گذراندن حداقل 1 الی 5 سال به تنهایی است. تا قبل از اینکه به آرامش نرسیده‌اید، وارد رابطه جدید نشوید! اما به طور کلی، بهترین زمان برای ورود به رابطه جدید زمانی است که بتوانید روی هیجانات و احساسات خود کنترل داشته باشید.

برای شروع رابطه جدید پس از جدایی به نکات زیر توجه کنید.

  • به خودتان زمان دهید و عجولانه وارد رابطه نشوید.
  • از تجربه های گذشته برای رابطه جدید استفاده کنید.
  • انتظارات واقع بینانه ای را در نظر بگیرید.
  • خودتان را برای مشکلات آینده، آماده کنید.
  • قبل از ورود به رابطه جدید از سلامت روان خود اطمینان داشته باشید.

کلام آخر

جدایی و دل کندن از کسی که مدت های طولانی با او همراه بودید و تمام افکارتان را با او در میان می‌گذاشتید، بسیار سخت است. اما گاهی لازمه سلامت روان و آرامش، ترک کردن است. جدایی پروسه ای دارد که باید آن را گذراند. اگر در مراحل جدایی دچار تزلزل شدید و تصمیم به برگشت داشتید، دلایل خود را بررسی کنید. وارد رابطه جدید شدن زمانی مناسب است که کنترل هیجانات و احساسات خود را برعهده داشته باشید.

اما بهترین راه برای گذراندن مراحل جدایی و شروع رابطه جدید پس از جدایی مشورت با روانشناس است. مرکز مشاوره آواژه به صورت حضوری و تلفنی خدمات روانشناسی به مراجعان ارائه می‌دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره درج شده تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه چند وقت بعد از جدایی رابطه جدید شروع کنم می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره