رشد و مراقبتروانشناسی و کودککودک

مهربانی با کودکان | 5 راه مهربانی با کودکان

مهربانی با کودکان زمانی آغاز می‌شود که پدر و مادر رابطه خوبی با فرزند خود داشته باشند. محبت با مهربانی والدین آغاز می‌شود و کودک با نوازش، بوسه و تبسم اعتماد به نفسش افزایش می‌یابد. و به مرور متوجه می‌شود که والدین بدون قید و شرط او را عاشقانه دوست دارند. و مورد حمایت والدین قرار دارند.

مهربانی با کودکان مساله ای است که هر پدر و مادری برای به دنبال آن هستند. با محبت به فرزندان محیط امنی را در خانه به وجود خواهید آورد. از اعتیاد و رفتارهای پر خطر جلوگیری می‌شود و تربیت کودک نیز بهتر پیش خواهد رفت. به طور کلی مهربانی با کودکان در تربیت آنها نقش مهمی را ایفا می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مشاوره کودک کلیک کنید.

مهربانی با کودکان چیست؟

مهربانی با کودکان چیست؟

مهربانی با کودکان باعث جلوگیری از بسیاری مشکلات و اختلافات می‌شود. همانطور که گفته شد اگر والدین در تربیت کودک مهربان باشند و محبت را از او دریغ نکنند، فرزند صالح تری را پرورش خواهند داد. جدای از این موضوع، کودک در محیط خانه احساس امنیت می‌کند و به راحتی مشغله های خود را با خانواده در میان می‌گذارد. زمانی که مهربانی با کودکان وجود داشته باشد، روابط بین والد و فرزندی صمیمانه تر می‌شود. برای اینکه روش های محبت ورزی و مهربانی با کودکان را افزایش دهید، می‌توانید از کتاب های پرورش کودک کمک بگیرید. یا اینکه برای ارتباط صمیمانه تر با کودک، از روانشناس کمک بگیرید.

برای مهربانی با کودکان چه باید کرد؟

برای مهربانی با کودک باید برخی از تکنیک ها را در نظر داشته باشید. تا کودک به راحتی محبت شما را احساس کند و حس خوبی دریافت کند. در این بخش مقاله راجع به روش های مهربانی با کودک توضیح داده ایم.

🟡 علایق میان خود و کودک را کشف کنید

برای مهربانی با کودک باید علایق مشترک خود را با فرزند کشف کنید. اختلاف سنی و تفاوت نسل ها فاصله زیادی را بین فرزندان و والدین به وجود آورده است. که اگر والدین نتوانند با این اختلافات هم سو شوند؛ توانایی برقراری ارتباط با کودک را نیز نخواهند داشت. به همین دلیل باید بین علایق خود با کودک به دنبال نقاط مشترک باشید و به تقویت آنها بپردازید.

🟠 به کودک عشق بورزید | مهربانی با کودکان

برای مهربانی با کودک باید به او عشق بورزید. عشق ورزیدن به کودک باعث ارتباط صمیمانه می‌شود. کودک متوجه می‌شود که والدین او را دوست دارند و بدون هیچ قید و شرطی او را می‌پذیرند. با نوازش، بوسه، آغوش و تبسم به کودک خود عشق بورزید. این رفتارها باعث افزایش اعتماد به نفس او می‌شود و کودک حس حمایت و امنیت را دریافت خواهد کرد.

🟢 والدین باید صبور باشند

یکی از روش های مهربانی با کودک، صبر والدین است. برای تربیت کودک باید صبر داشته باشید و همچنین حرص خود را بر سر او خالی نکنید. تلاش کنید که محیط شاد و پر انرژی در منزل داشته باشید و آرامش خود را در تمامی شرایط حفظ کنید. پدر و مادرانی که انرژی کافی داشته باشند و برای هر اقدامی صبر پیشه کنند، باعث ایجاد انگیزه و احساس خوش در فرزند می‌شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تنبیه کودک کلیک کنید.

🟣 با کودک خود بازی کنید | مهربانی با کودکان

برای مهربانی با کودک، باید با او بازی کنید. حین بازی به کودک عشق بورزید و علایق خود را نشان دهید. محبت به او باعث ایجاد صمیمیت و تقویت رابطه والد و فرزندی می‌شود. هم چنین کودک درک می‌کند که والدین اوقات فراغت برای آنها تلاش می‌کنند. بازی های زمان کودکی خود را به فرزندان آموزش دهید و در کنار او قدم بردارید.

🔴 نظم و قانون را به کودک آموزش دهید

برای مهربانی با کودک باید نظم و قانون را به او آموزش دهید. اگر در خانه نظم و قانون وجود نداشه باشد، کودک به هر شیوه ای که دلش بخواهد رفتار می‌کند و رابطه خوبی نیز بین والد و فرزند به وجود نخواهد آمد. قانون گذاری در خانه علاوه بر ایجاد صمیمیت در خانه، کودک را نیز منظم می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه والدین سخت گیر کلیک کنید.

نکاتی که باعث می‌شود کودک مهربانی شما را درک کند

نکاتی که باعث می‌شود کودک مهربانی شما را درک کند

برای مهربانی با کودک باید به برخی از نکات دقت داشته باشید. زمانی که ارتباط خوبی با فرزندان نداشته باشید، نباید انتظار مهربانی و احترام نیز از کودک داشته باشید. در ادامه راجع به نکات مهمی که باعث می‌شود کودک مهربانی شما را درک کند توضیح داده ایم.

🔻 فرزندان خود را با دیگران مقایسه نکنید.

🔻 کودک را به خاطر شکست هایش سرزنش نکنید.

🔻ابراز علاقه و محبت را به کودک نشان دهید.

🔻 به فرزندان خود احترام بذارید.

🔻 برخی از انتخابات را به کودک بسپارید.

🔻کودک را برای کارای خوب مورد تشویق قرار دهید.

🔻 انتظارات خود را با آرامش به کودک بگویید.

🔻 زمان انتقاد لفظ تند نداشته باشید و با مهربانی برخورد کنید.

🔻با کودک همدردی کنید و او را در شرایط سخت تنها نگذارید.

🔻 غذاهای مورد علاقه فرزندان را بپزید.

🔻 از کودکان خود دفاع کنید.

🔻به امور درسی آنها رسیدگی کنید.

🔻 اوقات فراغت فرزندان خود را با خود پر کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه بی توجهی مادر به فرزند کلیک کنید.

کلام آخر

برای مهربانی با کودکان، والدین باید به نکات مهمی توجه کنند. توجه به اینکه کودک چه ویژگی های شخصیتی دارد و با چه رفتاری احساس خوبی را دریافت می‌کند. یا شاید یکی از رفتارهای والدین به نظر خودشان پسندیده است، اما از نظر کودک این رفتار باعث آزار او می‌شود. به طور کلی والدین باید از شخصیت کودک خود آگاه باشند و براساس آن رفتار کنند. برای شناخت ویژگی های فرزندان خود می‌توانید از روانشناس کودک کمک بگیرید.

مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه مهربانی با کودکان می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

 

سوالات متداول

1.راه های مهربانی با کودکان چیست؟

برای مهربانی با کودکان باید علایق میان خود و کودک را کشف کنید، به کودک عشق بورزید، والدین باید صبور باشند، با کودک خود بازی کنید و نظم و قانون را به کودک آموزش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره