کودککودک و سبک زندگی

والدین کمال طلب | ایده ال گرایی والدین چطور به فرزندان آسیب می زند؟

والدین کمال طلب معمولا با رفتارها و اعمال خود پیامدها و آسیب‌های جبران ناپذیری به فرزندان وارد می‌کنند. آنها به فرزندان خود آموزش می‌دهند که هیچوقت نباید بدون عیب و ایراد باشند. و همیشه باید بهترین در هر موقعیتی باشند. این والدین با رفتارهای کمالگرایی‌شان فرزنانی مانند خود پرورش می‌دهند.

والدین کمال طلب به دلایل مختلفی مانند یادگیری، ژنتیک، وسواس و … به این عارضه مبتلا شده اند. همیشه فرزندان این افراد ناامید هستند و با دیگران مقایسه می‌شوند. و فرزندانی با اعتماد به نفس کم، مضطرب، ترسو و ناتوان در تصمیم گیری تربیت می‌کنند. برای اینکه از این مشکلات رها شوید باید از روانشناس راهنمایی بگیرید. کمک روانشناس باعث کاهش نشانه‌ها و فشارهای روانی به کودک می‌شود. برای دریافت مشاوره کودک کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه والدین کمال طلب می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

والدین کمال طلب

والدین کمال طلب چه کسانی هستند؟

کودک از چه کسی رفتار و اعمال را آموزش می‌بیند؟ فرزندان توسط چه افرادی تربیت می‌شوند؟ رشد و تربیت فرزندان از اهمیت بالایی برخوردار است. و بی توجهی به آن باعث تربیت نا درست خواهد شد. به همین دلیل لازم است که والدین از خود رفتار های سالم و مناسبی ارائه دهند تا در نهایت فرزندی سالم داشته باشند. اما والدین کمال طلب علاقه دارند که همه چیز بی نقص و بدون ایراد باشد. که این موضوع اصلا قابل پذیرش نیست. اما با این رفتارهایی که از خود بروز می‌دهد باعث می‌شوند که فرزندانی ترسو با اعتماد به نفس کم و حساس داشته باشند.

اما جدا از اینکه این رفتار چه شخصیتی را برای کودک فراهم می‌آورد؛ والدین کمال طلب ضربه های شدیدی به فرزندان خود وارد می‌کنند و آسیب های روانی جبران ناپذیری به فرزند خود منتقل می‌کنند. این پدر و مادر هرگز قابل اعتماد نیستند و رفتارهای ناسازگار دارند. اما سوال اینجاست که به طور علمی چه آسیب هایی به فرزندان چنین والدینی وارد می‌شود؟ در این مقاله جوانب مختلف والدین کمال طلب را سنجیده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه اصول تربیت کودک کلیک کنید.

دلایل والدین کمال طلب

والدین کمال طلب معمولا به دلایل مختلفی به چنین رفتارهایی دچار شده اند. در این بخش مقاله دلایل بروز این عارضه را توضیح داده ایم.

🔻 نقش سنگین والدین برای تربیت هرچه بهتر فرزندان.

🔻احساس مسئولیت بسیار زیاد نسبت به آینده فرزندان.

🔻 قضاوت و نظارت سایرین برای فرزندان.

🔻دخالت های اطرافیان برای کمک به تربیت فرزند.

🔻 بی عیب و نقص تربیت کردن فرزند.

🔻کامل و با شخصیت بودن فرزندان از هر جهت.

🔻 برتر دانستن فرزندان نسبت به همسالان در خانواده.

🔻مورد تمجید و توجه بودن دیگران.

🔻 کسب اهداف و آرزوهای خود به واسطه فرزندان.

🔻بی نظیر بودن از لحاظ آموزشی.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه روش صحیح برای ایراد گرفتن از کودک کلیک کنید.

نشانه های والدین کمال طلب

والدین کمال طلب از خود نشانه هایی را بروز می‌دهند که همین موضوع باعث آسیب به فرزندان می‌شود. اگر شما نیز از نشانه های زیر برخوردار بودید، حتما به روانشناس برای درمان مراجعه کنید.

🔸 ترس از بازنده بودن

🔸نیاز بسیار شدید به موفقیت

🔸 نگران از ناراضی بودن

🔸گرایش به اندیشه همه یا هیچ

🔸 اهداف بلند پروازانه، مبهم، جاه طلبانه، دست نیافتنی و افراطی

🔸ارزیابی های سخت گیرانه از خود و فرزندان

🔸 پرهیز از آشکار شدن نقص و عیب ها

🔸انتظارات زیاد از خود و فرزندان

🔸 ناتوانی در درخواست کمک از دیگران

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه اختلال شخصیت دسته c کلیک کنید.

ایده ال گرایی والدین چطور به فرزندان آسیب می زند؟

ایده ال گرایی والدین چطور به فرزندان آسیب می زند؟

والدین کمال طلب به دلیل رفتارهای نامناسبی که دارند، به فرزندان خود آسیب های جبران ناپذیری را وارد می‌کنند. تربیت فرزندان از اهمیت بالایی برخوردار است اما حساسیت های بیش از اندازه نیز قوانین تربیتی فرزند را سخت می‌کند. زمانی که والدین از قوانین و چهارچوب های سخت برای تربیت فرزند استفاده می‌کنند؛ شاید پرورش فرزندان بدون ایراد باشد، اما آسیب های روانی که وارد می‌کنید بر شخصیت، روحیه و رفتار فرزندان اثرات مخربی می‌گذارد.

والدین کمال طلب همیشه فرزندان با اعتماد به نفس کم، مضطرب، ترسو و فاقد تصمیم گیری دارند. پدر و مادر این چنینی باعث از بین رفتن خلاقیت و نوآوری فرزندان خود می‌شوند. این افراد در زمان بزرگسالی هرگز نمی‌توانند شکست را بپذیرند و همیشه باید بهترین شغل با بهترین درآمد را داشته باشند. فرزندان والدین کمال طلب همیشه بهترین نمره ها را از فرزندان خود می‌خواهند و همین رفتار ها باعث تهدید بر سلامتی آنها می‌شود. این آسیب ها تا سال های زیاد در زندگی افراد باقی می‌ماند و هرگز زندگی شاد با رضایت نخواهند داشت. آسیب های این فرزندان را توضیح داده ایم.

🔹 فرزندان والدین کمال طلب هرگز از زندگی خود راضی نیستند.

🔹شغل مناسبی نمی‌توانند انتخاب کنند.

🔹 اعتماد به نفس کمی دارند.

🔹همیشه مضطرب هستند.

🔹 در برقراری ارتباط ضعیف عمل می‌کنند.

🔹وسواس دارند.

🔹 افسرده هستند.

🔹با مشکلات خواب روبرو می‌شوند.

🔹 به بی اشتهایی عصبی مبتلا هستند.

🔹به اختلالات شخصیت مبتلا می‌شوند.

🔹 استرسی هستند.

🔹به اختلالات روان تنی مبتلا می‌شوند.

🔹 اهمال کار می‌شوند.

🔹روابط آشفته دارند.

🔹 به خودکشی تمایل دارند.

🔹دست به نوآوری نمی‌زنند.

🔹 در فعالیت های گوناگون اصلا خلاق نیستند.

🔹 به توانایی های خود اعتماد ندارند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه والدین سخت گیر کلیک کنید.

کلام آخر

همانطور که گفته شد، والدین کمال گرا با رفتارهای نامناسب خود فرزندانی با آسیب های جبران نا پذیر تربیت می‌کنند. آنها همیشه برای کسب هدف های خود ناتوان هستند و بیشتر به اهمال کاری می‌پردازند. آنها هرگز برای رسیدن به خواسته های خود تلاش نمی‌کنند و علاقه دارند تا زندگی بدون نقص داشته باشند. آنها در زندگی موفق نخواهند شد و همین موضوع باعث آزار خودشان می‌شود. برای رفع این نشانه ها حتما از روانشناس راهنمایی بگیرید. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه والدین کمال طلب می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره