خیانتزوج و خانواده

زنان دروغگو | 9 دلیل دروغ گفتن در زنان

زنان دروغگو به دلایل مختلفی چنین رفتاری را از خود نشان می‌دهند. خانم ها به دلیل فرار از برخی موقعیت ها و نگرانی ها اقدام به دروغگویی می‌کنند. اما دلایل دیگری مانند رهایی از قضاوت، امتحان کردن دیگران، حفظ قدرت نفوذ، خوب بنظر رسیدن و … در بروز این رفتار اهمیت دارد.

زنان دروغگو از این رفتار خود آسیب هایی را تجربه میکنند که باعث ضرر آنها می‌شود. زندگی مشترک این افراد همیشه تحت تاثیر دروغ ها قرار می‌گیرد و فرزندان این رفتار را از آنها آموزش می‌بینند. روش هایی برای صداقت زنان وجود دارد که توصیه می‌کنیم از روانشناس راهنمایی بگیرید. برای دریافت مشاوره فردی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه زنان دروغگو می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

زنان دروغگو

زنان دروغگو چه ویژگی دارند؟

دروغ گفتن در زنان راحت تر از مردان است. خانم ها در بروز این رفتار راحت تر هستند و حتی فرد دروغگو را راحت تر از مردان شناسایی می‌کنند. برای منحرف کردن افراد، خانم ها به این رفتار تن می‌دهند. دلایل مختلفی در بروز رفتار زنان دروغگو وجود دارد که در این مقاله تمامی دلایل را توضیح داده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه دروغگویی نوجوان کلیک کنید.

دلیل رفتار زنان دروغگو چیست؟

زنان دروغگو برای بیان و رفتار خود دلایل مختلفی دارند. در این بخش مقاله به این دلایل اشاره کرده ایم تا نسبت به این موضوع آگاهی داشته باشید.

📌 جلوگیری از دیدگاه بد

زنان دروغگو برای اینکه خوب به نظر برسند، تن به این رفتار می‌دهند. آنها علاقه دارند تا دیگران راجع به آنها فکر بد نکنند و همه کسانی که با او در ارتباط هستند؛ او را به عنوان فرد خوب شناسایی کنند.

📌 امتحان کردن دیگران | زنان دروغگو

زنان دروغگو گاهی به دلیل امتحان کردن دیگران این کار را انجام می‌دهند. آن ها به دیگران موضوعی را به دروغ بیان می‌کنند و در انتظار واکنش می‌مانند. در واقع با این کار قصد دارند تا میزان علاقه و رفتار فرد مقابل را بسنجند.

📌 رهایی از قضاوت

از دلایل رفتار زنان دروغگو، رهایی از قضاوت است. بسیاری از خانم ها به دلیل اینکه مورد قضاوت دیگران قرار نگیرند و راز های خود را مخفی نگه دارند؛ به این رفتار رو می‌آورند. به دلیل دیدگاه های منفی و تابو که در غالب رفتار های خانم ها قرار دارد؛ دروغگویی راهی برای رهایی از قضاوت است.

📌 جلوگیری از نگرانی

گاهی زنان دروغگو برای جلوگیری از نگرانی دیگران این کار را انجام می‌دهند. خانم ها اگر بدانند که موضوعی باعث حال بد دیگران می‌شود؛ از بیان آن جلوگیری می‌کنند. به دلیل اینکه خانم ها موجودات احساساتی هستند و حال دیگران برای آنها بسیار مهم است؛ از بازگو کردن حقیقت جلوگیری می‌کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه سیاست های زنانه کلیک کنید.

📌 بی اعتمادی | زنان دروغگو

زنان دروغگو به دلیل بی اعتمادی چنین کار را انجام می‌دهند. عموما خانم ها سخت به دیگران اعتماد می‌کنند و این موضوع در روبرویی با جنس مخالف بیشتر مشاهده می‌شود. در واقع آنها با این رفتار قصد دارند تا اطلاعات دقیقی از خود در اختیار دیگران قرار ندهند.

📌 جلوگیری از محدودیت

زنان دروغگو برای جلوگیری از محدودیت چنین رفتار هایی را نشان می‌دهند. موضوعاتی در جامعه وجود دارد که باعث محرومیت و محدودیت خانم ها می‌شود. به همین جهت عده زیادی از آنها جهت جلوگیری از این موضوع تن به دروغ می‌دهند تا آرامش نسبی داشته باشند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه نشانه های خیانت زنان کلیک کنید.

📌 تعیین فاصله با افراد اطراف خود

زنان دروغگو برای حفظ حریم خصوصی و دوری از سوالات خصوصی چنین رفتاری را انجام می‌دهند. خانم ها به شدت روی حریم خصوصی حساس هستند و هرگز در این زمینه شوخی ندارند. به همین جهت برای ادامه پیدا نکردن سوالات خصوصی و حریم شخصی، این کار را انجام می‌دهند.

📌 کسب قدرت | زنان ‌دروغگو

زنان به شدن برای رسیدن به قدرت علاقه مند هستند. به همین جهت اگر قصد داشته باشند که چیزی را کسب کنند یا قدرتی بدست بیاورند؛ از دروغ استفاده می‌کنند. به همین جهت از بزرگ ترین دلایل رفتار زنان دروغگو، کسب قدرت است.

📌 جلوگیری از بحث

برخی از زنان دروغگو جهت جلوگیری از دعوا و بحث چنین رفتارهایی را از خود بروز می‌دهند. در حقیقت این خانم ها از بحث هراس دارند و همیشه به دنبال صلح هستند. و جهت کسب صلح هر کاری اعم از دروغگویی انجام می‌دهند.

زنان دروغگو چه آسیب هایی را تجربه می‌کنند؟

زنان دروغگو آسیب های زیادی را بابت موضوع رفتار خود تجربه خواهند کرد. به دلیل اینکه دروغ بر زندگی افراد تاثیر فراوان بر جای می‌گذارد؛ اعتماد دیگران را از دست می‌دهد و به عنوان فردی دروغگو شناسایی می‌شود. از این افراد تصور بدی به جا خواهد ماند و در برخی مواقع تبدیل به عادت و تفریح می‌شود. حتی به جای می‌رسد که زمان هایی که نیاز به دروع نیست، این رفتار صورت می‌گیرد.

زنان دروغگو به دلیل رفتاری که دارند، شاید در مسیر بدی قرار بگیرند و درگیر روابط اشتباه شوند. حتی این رفتار ریشه های خیانت همسر را زنده می‌کند.

روش های تقویت صداقت | زنان دروغگو

روش های تبدیل زنان دروغگو به صادق

همانطور که گفته شد؛ زنان دروغگو آسیب های زیادی را تجربه می‌کنند و به کل روابط و زندگی آنها تحت تاثیر قرار خواهد گرفت. به همین جهت برای جلوگیری از این موضوع باید راه و روش های صداقت را شناسایی کنید تا از بروز این آسیب ها جلوگیری شود. در این بخش مقاله به روش های صادق بودن اشاره کرده ایم.

🔺 با خودتان صادق باشید و تمام پیامد های دروغگویی مانند بی اعتمادی دیگران نسب به خودتان را بررسی کنید.

🔺 دروغ های کوچک منجر به دروغ های بزرگ می‌شود؛ به همین جهت سعی کنید حتی از دروغ های کوچک بپرهیزید که گریبان زندگی شما را نگیرد.

🔺از صداقت به عنوان نامهربانی یاد نکنید. شما می‌توانید فرد صادق اما مهربان باشید. هیچ فردی از آدم مهربان دروغگو خوشش نمی‌آید.

🔺 دلیل دروغگویی خود را ریشه یابی کنید. موقعیت هایی که در آن بیشتر دروغ می‌گویید را شناسایی کنید و جهت صداقت، از این موقعیت ها دوری کنید.

🔺 از روانشناس کمک بگیرید تا علاوه بر اینکه درک شوید، روش های کسب صداقت به شما آموزش داده شود.

کلام آخر

همانطور که گفته شد؛ زنان دروغگو به دلایل مختلفی تن به این رفتار می‌دهند که اغلب در غالب حفظ حریم خصوصی است. این موضوع تا جایی به بی اعتماد باز می‌گردد و قابل درک است. اما زمانی که این اخلاق و رفتار دائمی باشد؛ زندگی فرد را تحت تاثیر قرار می‌دهد و روابط او را مختل می‌کند. به همین جهت در صورت افزایش دروغگویی حتما از روانشناس کمک بگیرید تا این موضوع رفع شود. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه زنان دروغگو می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره