بلاگ

استعدادیابی کودکان بجنورد

استعدادیابی کودکان بجنورد در مراکز آموزشی و خدمات استعدادیابی مختلفی مثل آواژه با کیفیت بالا انجام می‌شود. برخی تصور می‌کنند که برای استعدادیابی کودکان شان باید حتما هزینه زیادی کرده و فرایندهای سخت و دشواری را پشت سر بگذارند. این موضوع یکی از دغدغه‌های خانواده کودکان در این شهر است که فرزندان‌شان به خدمات و امکانات با کیفیتی دسترسی داشته باشند. اما امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی افراد می‌توانند در هرجای ایران به خدمات درمانی و آموزشی دسترسی داشته و لزومی نیازی به طی مسافت طولانی هم نیست. اما کودکان در هرمکانی باید استعدادیابی شده و در مسیر درستی قرار گیرند. در این زمینه می‌توانید از مشاوران کلینیک آواژه کمک بگیرید. برای دریافت مشاوره کودک کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه استعدادیابی کودکان بجنورد می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

استعدادیابی کودکان بجنورد چطور انجام می‌شود؟

اگر والدین امکان سفر و مراجعه حضوری را ندارند؛ می‌توانند از طریق مشاوره های تلفنی یا آنلاین اقدام کرده و با همان کیفیت اینکار را انجام دهند. از طرفی فرایند استعدادیابی برای همه جای ایران به صورت یکسانی انجام شده و مشاوران با استفاده از آزمون های مشخصی که متناسب با سن کودکان نیز انتخاب می‌شوند؛ اینکار را انجام می‌دهند. اما در این زمینه نیاز به همکاری والدین و مربیان آموزشی نیز هست.

کودکان بیشتر زمان خود را در خانه و با خانواده خود می‌گذارنند از این رو آنان می‌توانند در این زمینه نقش موثری داشته باشند. در این مقاله بیشتر در مورد استعدادیابی کودکان بجنورد توضیح خواهیم داد. برای اطلاع از سن استعدادیابی کودکان کلیک نمایید.

اهمیت استعدادیابی کودکان بجنورد

این موضوع را در نظر داشته باشید که همه کودکان از استعدادهای ذاتی برخوردار بوده و در صورتی که به موقع  و به صورت درست شناسایی شوند؛ می‌توانند در مسیر درست قرار گرفته و از ظرفیت های درونی نهایت استفاده را ببرند. همه کسانی که در بزرگسالی که به موفقیتی دست یافته اند؛ از دوران کودکی خود به استعداد پی برده و در راستای پرورش و تقویت آن تلاش کرده اند. والدین باید در سن مناسبی اینکار را انجام داده و در این زمینه به فرزندان خود کمک نمایند. برای اطلاع از روش های استعدادیابی دانش آموزان در خانه کلیک کنید.

وظایف والدین در مورد استعدادیابی کودکان

از آنجایی که کودکان در این دوران، اطلاعات کافی در این مورد نداشته و به والدین خود وابسته هستند و همچنین وقت بیشتری را با والدین خود می‌گذارنند. والدین می‌توانند با اقداماتی استعدادیابی را برای فرزندان خود انجام داده و در این هنگام از روانشناس نیز کمک بگیرند. در این قسمت به توضیح این راهکارها می‌پردازیم.

مشاهده رفتارها به شکل درست

در ابتدا والدین باید قادر باشند تا به شکل درستی رفتارهای فرزندان خود را در شرایط مختلف مورد بررسی قرار دهند. درواقع مشاهده اولین قدمی است که باید در این زمینه برداشته شود. در این حالت والدین بیشتر با علائق و روحیات فرزندان خود آشنا شده و راحت‌تر می‌توانند در این زمینه اقدام کنند.

نادیده گرفتن پیش فرض ها | استعدادیابی کودکان بجنورد

البته در این مورد والدین باید برخی از پیش فرض ها را نادیده بگیرند. گذشته خود والدین و آمال و آرزوهایی که برای فرزندان خود دارند پیش فرض های ذهنی آنها محسوب می‌شود. این موضوعات به افکار آنها سوگیری داده و موجب می‌شود که انجام کاری را به فرزند خود تحمیل کنند.

مقایسه نکردن بچه ها با یکدیگر

یکی دیگر از اقداماتی که در زمینه استعدادیابی کودکان بجنورد باید صورت می‌گیرد؛ عدم مقایسه کردن کودکان با دیگران است. هر کودکی استعداد خاص خودش را دارد و در زمینه خاصی می‌تواند به موفقیت برسد. زمانی که افراد فرزندان خود را با دیگران مقایسه می‌کنند؛ به آنها این حس را القا می‌کنند که کافی و یا دوست داشتنی نیستند. از این رو آنان نیز دیگر به طور کلی شور و اشتیاق خود را از دست می‌دهند.

قراردادن کودکان در محیطی درست | استعدادیابی کودکان بجنورد

برخی تصور می‌کنند همین که استعداد کودک را کشف کنند؛ کافی است. اما کودکان با استعداد باید در محیط درستی نیز قرار بگیرند. در این چنین فضاهایی بیشتر احتمال دارد که کودکان استعدادهای خود را بروز دهند و یا استعدادهای آنها پرورش یابد. برای اطلاع از روش های استعدادیابی کودک سه ساله کلیک نمایید.

اهمیت دادن به رویاهای کودک

در این مورد نباید رویاها و علائق کودک را نادیده گرفت. همه کودکان رویاهایی برای آینده و برای شغل خود دارند. بنابراین حتما باید از آنها سوال کنید و اجازه دهید که در مورد رویاهایشان صحبت کنند. اینکار خود می‌تواند در مورد استعدادیابی کودکان به والدین نشانه هایی را بدهد.

کمک گرفتن از مشاور | استعدادیابی کودکان بجنورد

یکی از اصلی‌ترین اقدامات در زمینه استعدادیابی کودکان بجنورد، کمک گرفتن از مشاوران و متخصصان در این زمینه است. والدین اگر خود وقت و انرژی کافی برای انجام اقدامات بالا ندارند؛ باید به روانشناس کودک مراجعه کرده و در این زمینه با او مشورت کنند. روانشناس در ابتدا سوالاتی در این مورد از والدین پرسیده و نشانه های رفتاری او را بررسی کرده. در قدم بعدی از تست هایی در این زمینه استفاده می‌کند.

خدمات آواژه در مورد استعدادیابی کودکان بجنورد

آواژه با سابقه ای درخشان در زمینه مشاوره کودک و استعدادیابی، با کمک مشاورین مجرب اش در این زمینه به شما و فرزندان تان کمک خواهد کرد. آواژه بستری برای خانواده ها فراهم کرده است تا با مراجعه حضوری و تلفنی افراد بتوانند به امکانات ویژه ای در این زمینه دسترسی داشته و استعدادیابی نیز به درستی صورت گیرد.

آدرس بهترین مراکز استعدادیابی کودکان بجنورد

علاوه بر آواژه، کلینیک های معتبر دیگری نیز در زمینه استعدادیابی کودکان بجنورد وجود دارند؛ که به خانواده ها کمک کرده و آنها را راهنمایی می‌کنند تا بتوانند این فرایند را به درستی پیش ببرند. برخی از این مراکز شامل موارد زیر می‌شوند.

?مرکز مشاوره ذهن نو  02191002360

?مرکز مشاوره آواژه 02166419012

?– مرکز مشاوره دانتل کو – 02191005066

سخن پایانی

خوشبختانه امروزه استعدادیابی کودکان بجنورد و شهرهای دیگر در ایران با روش های مختلفی انجام شده و به خانواده ها کمک می‌شود تا در این زمینه بتوانند به شکل درستی اقدام کنند. در این زمینه بهتر است در ابتدا والدین از روش هایی که در قسمت بالا توضیح داده شد؛ استفاده کرده و در قدم بعدی از یک متخصص نیز کمک بگیرند.

برای دریافت مشاوره در زمینه استعدادیابی کودکان بجنورد می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره