تغذیه و شیردهی نوزادنوزاد

بیدار کردن نوزاد برای شیردهی | 4 دلیل جهت بیدار کردن نوزاد برای شیردهی

بیدار کردن نوزاد برای شیردهی موضوعی است که اغلب پدر و مادران را به خود درگیر کرده است. نوزادان برای رشد و سلامتی نیاز به تغذیه دارند؛ اما در هفته‌های اول تولد ساعت خواب بسیار زیادی دارند. به همین جهت باید در طول خواب آنها را بیدار کرده و برای شیردهی آماده کنید. زمانی که تغذیه فرزند شما خوب باشد؛ خواب بهتری هم خواهد داشت. بنابراین باید حواس خود را در این زمینه جمع کنید و برنامه ریزی مناسبی را ترتیب دهید.

جهت بیدار کردن نوزاد‌برای شیردهی روش هایی وجود دارد که او را آزار نمی‌دهد. آشنایی با ساعت خواب و میزان شیردهی نوزاد در این زمینه حائز اهمیت است. به همین جهت توصیه می‌کنیم این موضوع مهم را با متخصص سلامت در میان بگذارید. برای دریافت مشاوره کودک کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه شیردهی به نوزاد می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

بیدار کردن نوزاد برای شیردهی

بیدار کردن نوزاد برای شیردهی

موضوع بیدار کردن نوزاد برای شیردهی همیشه وجود دارد. اما ساعت مشخص برای بیداری چه زمانی است؟ بر اساس نظر کارشناسان، هر 2 الی 3 ساعت باید به نوزاد خود شیر بدهید و زمانی که خواب او بسیار عمیق است، این ساعت را به 4 الی 5 ساعت تغییر دهید. با وجود تمام این مسائل، همچنان این سوال وجود دارد که بیداری نوزاد ‎‌برای شیردهی کار مناسبی است؟

در پاسخ به سوال بالا، بیدارکردن نوزاد برای شیردهی در هفته اول، زمانی که خواب او حدود 3 ساعت بیشتر است، باید صورت بگیرد. در واقع با این پاسخ نتیجه می‌گیریم که تغذیه نوزاد بر خواب او ارجحیت دارد. برای اینکه به تغذیه و خواب فرزند خود توجه کنید، باید برنامه زندگی او را متوجه شوید. در این مقاله راجع به اهمیت شیردهی نوزاد صحبت کرده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تعداد دفعات شیردهی کلیک کنید.

دلیل بیدار کردن نوزاد برای شیردهی چیست؟

جهت بیدار کردن نوزاد برای شیردهی دلایلی وجود دارد. که این دلایل از اهمیت بسیار بالایی نیز برخوردارند. در ادامه به این دلایل اشاره کرده ایم.

🟠 توانایی شیردهی مادر

بیدار کردن نوزاد برای شیردهی دلیل محکمی مانند حفظ توانایی شیردهی مادر دارد. مادران برای اینکه توانایی شیردهی خود را حفظ کنند؛ نیاز دارند تا به صورت مرتب و به میزان کافی به فرزندان خود شیر بدهند. اگر این میزان و ترتیب به خوبی صورت نگیرد؛ منجر به کاهش قوه شیردهی مادر می‌شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه فواید شیر مادر کلیک کنید.

🟠 ناتوان در بیان گرسنگی

نوزادانی که به تازگی متولد شده اند، توان بیان احساسات و نیاز های خود را ندارند. به همین جهت والدین باید با برنامه ریزی مناسب، بسیار به این موضوع توجه کنند. تنها با گریه نوزاد می‌توانید احساسات او را تشخیص دهید. به همین جهت بیدار کردن نوزاد برای شیردهی دلیل محکمی مانند ناتوانی در بیان نیاز ها دارد.

🟠 هضم بالا نوزاد

یکی از دلایل بیدار کردن نوزاد برای شیردهی، هضم بالا نوزاد است. معده نوزاد کوچک بوده و حجم محتویات آن اندک است. به همین جهت سرعت هضم نوزاد بسیار بالا است.

🟠 تغذیه مناسب و به موقع

از دیگر دلایل بیدار کردن نوزاد برای شیردهی، ضرورت تغذیه مناسب به نوزاد است. توجه داشته باشید که سلامت نوزاد در دستان شماست. باید به خواب و تغذیه او توجه ویژه ای داشته باشید. نوزادان نیز برای اینکه رشد خوب و طبیعی داشته باشند به شیر احتیاج دارند.

میزان خواب نوزاد

جهت بیدار‌کردن نوزاد برای‌شیردهی باید با میزان خواب او آشنا باشید. در این بخش مقاله راجع به میزان خواب نوزاد در ماه های مختلف صحبت کرده ایم.

💢 از تولد تا 2 ماهگی

خواب نوزاد تا 2 ماه اول زندگی بالا است. در این مدت خواب کودک شما به تغذیه و میزان گرسنگی او وابسته است. سپس نوزاد خوابیده و ضرورتی جهت بیدار کردن نوزاد تا شیردهی بعدی وجود ندارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه نوزاد تازه متولد شده کلیک کنید.

💢 3 تا 6 ماهگی

در 3 تا 6 ماهگی خواب نوزاد منظم شده و چرخه ثابتی دنبال خواهد شد. در این مدت خواب نوزاد بیشتر است ولی همچنان تغذیه او حائز اهمیت است. بیدار کردن نوزاد برای شیردهی ضروری است و نباید ترسی در این زمینه داشته باشید.

💢 6 ماهگی به بعد

از سن 6 ماهگی به بعد، نوزادان تمام شب را خواب هستند و بیدار کردن نوزاد برای شیردهی به مرور زمان کمتر می‌شود. در این شرایط نوزاد الگوی خواب مادر را به خود گرفته و زحمت شیردهی به او کاهش می‌یابد.

روش های بیدا‌ر کردن نوزاد برای شیردهی

روش های بیدا‌ر کردن نوزاد برای شیردهی

جهت بیدار کردن نوزاد برای شیردهی باید از روش هایی استفاده کنید که نوزاد اذیت نشود. این موضوع به مهارت های والدین باز می‌گیردد که در ادامه به آنها اشاره کرده ایم.

✨ برای شیردهی باید به حرکات نوزاد توجه کنید. زمانی که نوزاد شما در حال دست و پا زدن است، یا لبخند بر لب دارد؛ می‌توانید او را بیدار کنید.

✨ پوشک نوزاد خود را تعویض کنید و با در آوردن کهنه، او را بیدار خواهید کرد.

✨برای بیداری فرزند، او را نوازش کرده و به آرامی لمس کنید تا آرام آرام از خواب بیدار شود.

✨ نوزاد خود را در آغوش بگیرید و منتظر بیدار شدن او باشید.

برای بیدار نگه داشتن نوزاد هنگام شیردهی چه کارهایی باید انجام داد؟

بیدار کردن نوزاد برای شیردهی موضوع مهمی است اما بیدار نگه داشتن فرزند از اهمیت بالاتری برخوردار است. به دلیل اینکه فرزند شما از خواب بیدار شده است؛ احتمالا ظاهری خواب آلود به خود گرفته است. به همین جهت به خوبی باید حواس خود را جمع کنید تا فرزندتان پیامدهای بدی را تجربه نکند. برای بیدار نگه داشتن نوزاد باید به علائم مکیدن توجه داشته باشید و با لمس گونه، پیشانی و تکان دادن سینه در دهان، او را بیدار کنید.

کلام آخر

در این مقاله راجع به بیدار کردن نوزاد برای شیردهی صحبت کرده ایم. جدا از موضوع خواب و تغذیه، تربیت فرزندان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. به همین جهت برای تربیت بهتر و اصولی، حتما از روانشناس راهنمایی بگیرید. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه شیردهی نوزاد می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره