اختلالات روانیافسردگی - دوقطبی

پیشگیری از خودکشی | 6 راه پیشگیری از خودکشی

پیشگیری از خودکشی با شناسایی علائم و نشانه‌ها آغاز می‌شود. خودکشی شاید راهی برای فرار از مشکلات و سختی ها باشد که اغلب افراد افسرده و استرسی این مسیر را انتخاب می‌کنند. اگر در اطراف خود کسانی را دیدید که نشانه های خودکشی از خود بروز می‌دهند یا اینکه قصد خودکشی دارند؛ برای کمک به او کارهایی را می‌توانید انجام دهید. در این مقاله راجع به این موضوع صحبت کرده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید. برای دریافت خدمات مشاوره افسردگی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه پیشگیری از خودکشی می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

پیشگیری از خودکشی

پیشگیری از خودکشی چگونه است؟

افکار خودکشی اغلب در دوران نوجوانی نمایان می‌شود. بسیاری از نوجوانان به دلیل تغییرات هورمونی، مشکلات دوران نوجوانی و … به افکار خودکشی دامن می‌زنند. اما اگر در اطراف خود افرادی را مشاهده کردید که برای خودکشی اقدام کرده اند، با کمک برخی از روش ها و مهارت ها می‌توانید آنها را از مرگ نجات دهید. برای پیشگیری از خودکشی پیشنهاد می‌کنیم که از روانشناس راهنمایی بگیرید و حتما فرد نزدیک خود که قصد خودکشی دارد را آرام کنید و با صحبت از او بخواهید که یک بار هم کمک از روانشناس را امتحان کند. برای دریافت مشاوره فردی کلیک کنید.

عوامل خطر برای خودکشی

افرادی که به خودکشی فکر می‌کنند، معمولا نشانه هایی را از خود بروز می‌دهند که می‌توانید با آموزش آنها به پیشگیری از خودکشی بپردازید. اما عده ای از افراد نیز هستند که برخی از عوامل آنها را به سوی فکر به خودکشی سوق می‌دهد. در این بخش مقاله به عوامل خطر برای خودکشی اشاره کرده ایم.

🔻 بیماری یا درد مزمن

🔻 مسائل پر تنش زندگی

🔻بیماری روانی

🔻 انزوا و جدایی اجتماعی

🔻 از دست دادن عزیز

🔻اعتیاد به مواد مخدر و الکل

🔻 سابقه خانوادگی خودکشی

🔻 اقدام به خودکشی قبلی

🔻سابقه آسیب

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه علائم خودکشی کلیک کنید.

روش های پیشگیری از خودکشی چگونه است؟

روش های پیشگیری از خودکشی چگونه است؟

برای پیشگیری از خودکشی حتما باید برخی از مهارت ها را بدانید تا بتوانید با آرامش و بدون نگرانی فرد مورد نظر خود را به آرامش دعوت کنید. در این بخش مقاله راجع به روش های تکنیکی پیشگیری از خودکشی صحبت کرده ایم.

🔘 صحبت کنید | پیشگیری از خودکشی

اگر قصد پیشگیری از خودکشی دارید؛ باید شروع به صحبت کنید. در این اقدام زمانی که اولین علائم هشدار دهنده را مشاهده کردید؛ هول نشوید و خونسردی خود را حفظ کنید. برای اینکه بتوانید در این زمینه راجع به خودشکی صحبت کنید، مکالمه را به شیوه زیر انجام دهید.

✨ به شخص مقابل اهمیتش برای شما را نشان دهید. با این کار او را متوجه خواهید کرد که تنها نیست و شما نگران او هستید.

✨ گوش شنوا داشته باشید و اجازه دهید با شما درد و دل کند. زمانی که به صحبت های او گوش دهید، احساسات خود را تخلیه می‌کند و اندکی تخلیه می‌شود.

✨قضاوت نکنید اما دلسوز باشید. همه حرف های او را با دقت گوش دهید و احساساتش را درک کنید.

✨ به او نشان دهید که کمک در دسترس است و این احساس موقتی است. کسانی در اطراف او هستند که بسیار دوستش دارند. با این رفتار ها با او امید به زندگی را زنده می‌کنید.

✨ هرگز با فردی که قصد خودکشی دارد؛ بحث نکنید. این افراد تنها نیاز به درک و گوش شنوا دارند.

✨خودتان را سرزنش نکنید. شما مسئول رفع افسردگی فرد نیستید و تنها با کمک از روانشناس و راهنمایی می‌توانید او را از فکر خودکشی نجات دهید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه خودکشی فرزند کلیک کنید.

🔘 پاسخ سریع در شرایط حساس داشته باشید

برای پیشگیری از خودکشی باید پاسخ سریع در شرایط حساس داشته باشید. بسیار مهم است که سرعت عمل بالایی داشته باشید و فرد را مورد ارزیابی قرار دهید. در این شرایط با یک مرکز بحران تماس بگیرید و از آنها راهکار بخواهید. هر چیزی که به خودکشی فرد کمک می‌کند، از دسترس او خارج کنید و تحت هیچ شرایطی او را تنها نگذارید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه افکار خودکشی کلیک کنید.

🔘 به فرد مورد نظر کمک کنید

یکی از کارهایی که باید برای پیشگیری از خودکشی انجام دهید؛ کمک به فرد مورد نظر است. برای اینکه به او کمک کنید، لازم است که گوش همدل و شنوا داشته باشید. در واقع به او می‌گویید که تنها نیست و برای شما حائز اهمیت است. با این صحبت ها او را اندکی آرام خواهید کرد و شاید از خودکشی صرف نظر کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه علائم خودکشی کلیک کنید.

🔘 از متخصص کمک بگیرید

یکی از کارهایی که باید برای پیشگیری از خودکشی انجام دهید، کمک از متخصص است. این مرحله ضروری است و شما به تنهایی و بدون مهارت نمی‌توانید فرد را منصرف کنید. به همین جهت راهنمایی های روانشناسانه و متخصصین سلامت را جدی بگیرید و برای نجات عزیز خود، به مرکز درمانی بروید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه خودکشی در نوجوانان کلیک کنید.

🔘 درمان را پیگیری کنید | پیشگیری از خودکشی

بعد از پیشگیری از خودکشی با کمک از متخصص؛ زمان پیگیری درمان رسیده است. تنها با یک بار مراجعه به پزشک نمی‌توانید او را کمک کنید. باید روند درمان را تا انتها سپری کنید و زمان مصرف دارو های او را یادداشت کنید تا فراموش نشود.

🔘 سبک زندگی را تغییر دهید

یکی از روش های پیشگیری از خودکشی، تغییر سبک زندگی است. او را به رژیم غذایی سالم و خواب زیاد تشویق کنید. به مدت 30 دقیقه روزانه در معرض نور خورشید قرار بگیرید و کلاس ورزشی ثبت نام کنید. این شرایط حال فرد مورد نظرتان را بهبود می‌بخشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تهدید به خودکشی کلیک کنید.

کلام آخر

برای پیشگیری از خودکشی روش هایی را در این مقاله توضیح داده ایم که نیازمند کمک از روانشناس است. برای اینکه فرد مورد نظر خود را از دام خودکشی رها کنید؛ باید از متخصصین سلامت راهنمایی بگیرید. در غیر این صورت؛ درمان تنها چند روزه خواهد بود و رفتار دوباره تکرار خواهد شد. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه پیشگیری از خودکشی می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره