اختلالات روانیفوبیا و ترس

ترس از مرگ | 4 روش درمان ترس از مرگ

ترس از مرگ به صورت ذاتی در همه انسان ها وجود دارد. زندگی به معنای امید به موفقیت و پیشرفت دوباره است، اما مرگ کاملا برعکس این موضوع صدق می‌کند و نشان دهنده پایان تمام آرزو ها و امیال است. به همین جهت ترس ‌از ‌مرگ گوشه‌ای از ذهن همه اما قرار دارد.

اما گاهی این ترس از مرگ به شدت افزایش می‌یابد به شیوه ای که فرد از تمام زندگی خود می‌زند و فقط به موضوع مرگ فکر می‌کند. این ترس تبدیل به وحشت می‌شود و افراد را از کارهای روزمره خود نیز باز می‌دارد. اگر با چنین مساله وحشتناکی شما نیز دست و پنجه نرم می‌کنید؛ باید به فکر درمان باشید. برای درمان حتما از روانشناس و مشاورین متخصص راهنمایی بگیرید. جهت دریافت مشاوره فردی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ترس از ‌مرگ می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

ترس از مرگ چیست؟

ترس از مرگ چیست؟

زمانی که اسم مرگ در یک جمع می‌آید همه افراد دچار ترس و دلهره می‌شوند. این ترس در گوشه ذهن همه ما وجود دارد و تنها به از بین رفتن زندگی ختم نمی‌شود. تصور هر فرد از مرگ با دیگری متفاوت است اما با تمام شنیده ها، پروسه مرگ طاقت فرسا است. و دلیل اصلی برخی از افراد از مرگ، روند مردن است. این نوع از ترس در انواع مختلفی مانند اضطراب بیماری، اختلالات اضطرابی و افسردگی بروز می‌کند. اگر به چنین ترسی دچار هستید؛ قبل از اینکه دیر شود از روانشناس کمک بگیرید. در این مقاله تمامی جوانب ترس از مرگ را توضیح داده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

انواع مختلف ترس از مرگ

ترس از مرگ نیز مانند موضوعات دیگر، انواع مختلفی دارد. در این بخش مقاله به 4 نوع از این فوبیا اشاره کرده ایم.

💠 عدم کنترل بر زندگی از انواع ترس از ‌مرگ است. به دلیل اینکه افراد بعد از مرگ هیچ توانایی برای کنترل زندگی ندارند؛ ترس در آنها شکل می‌گیرد.

💠 ترس از ندانستن یکی از انواع ترس از ‌مرگ است. به دلیل اینکه هیچ آینده ای بعد از مرگ به طور قطعی روشن نیست؛ موضوع ندانستن باعث وحشت افراد می‌شود.

💠ترس از ترک کردن دوستان از دیگر انواع ترس از ‌مرگ است. فکر اینکه دوستان و آشنایان بعد از مرگ به زندگی خود بدون حضور شما ادامه خواهند داد؛ باعث وحشت بسیار زیادی در افراد می‌شود.

💠 یکی از انواع ترس از ‌مرگ، ترس از پروسه و روند مرگ است. بسیاری از افراد می‌ترسند که هنگام مردن درد زیادی را تحمل کنند و هیچ راهی برای رهایی از این درد وجود ندارد. همین موضوع باعث وحشت آنها می‌شود.

علائم ترس از مرگ چیست؟

ترس از مرگ به صورت مقطعی بروز می‌کند و شاید همیشه همراه با فرد نباشد. افراد مبتلا به ترس از ‌مرگ از خود نشانه هایی را بروز می‌دهند که با فکر به مرگ عزیزان نمایان می‌شود. در ادامه علائم ترس ‌از‌ ‌مرگ را اشاره کرده ایم.

🔹 حملات پانیک

🔹 دل درد

🔹سرگیجه

🔹 ضربان غیر عادی قلب

🔹 اضطراب بالا

🔹بالا رفتن حساسیت نسبت به دمای محیط

🔹 افزایش تعریق

🔹 نگرانی بیش از اندازه

🔹خشم

🔹 ناراحتی

🔹 دوری از خانواده و دوستان

دلایل ترس از مرگ

علل مختلفی در بروز ترس از مرگ دخیل هستند. اما در برخی از افراد این ترس شدید تر است و به عوامل مختلفی بستگی دارد. . این فوبیا را خانم ها بیشتر از مردان تجربه می‌کنند. در این بخش مقاله به دلایل ترس از ‌مرگ اشاره کرده ایم.

🔻 پایین بودن تواضع

🔻 مشکلات سلامتی

🔻بالا رفتن سن

🔻 بالا بودن سن والدین

🔻 دلایل مذهبی

🔻کمرویی و خجالتی در کودکی

🔻 بیماری جسمانی

🔻 تصور آینده نامعلوم بعد از مرگ

🔻تجربه اتفاقات آسیب زا در گذشته

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه حمله پانیک کلیک کنید.

درمان ترس از مرگ

درمان ترس از مرگ

برای درمان ترس از مرگ بهترین کار، کمک از روانشناس است. روانشناس به شما کمک می‌کند که از میزان این ناراحتی ها کمک کنید و بر ترس خود غلبه کنید. روش هایی برای درمان ترس از مرگ وجود دارد که در ادامه به آنها اشاره کرده ایم.

📌 رفتار درمانی

یکی از روش های درمان ترس از مرگ، رفتار درمانی است. در این روش درمانی راه حل هایی برای تمرکز بر مشکلات به شما آموزش داده می‌شود که هدف از آن؛ تغییر نحوه تفکر و تغییر دیدگاه افراد به مرگ است.

📌 روان درمانی

روان درمانی از روش های درمانی ترس از مرگ می‌باشد. در این روش، درمانگر از درمانجو می‌خواهد که احساسات خود را بیان کند و افکار خود را بیرون بریزد. همچنین روانشناس به شما آموزش می‌دهد که از چه راه هایی برای بیان احساسات درست استفاده کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه درمان فوبیاها کلیک کنید.

📌 تکنیک های ریلکسیشن

یکی از روش های درمان ترس از مرگ، تکنیک های ریلکسیشن است. در این تکنیک از روش های مدیتیشن و تنفس کمک می‌گیرند تا علائم جسمانی و احساس اضطراب کاهش یابد. به مرور زمان با انجام این تکنیک ها، آرامش را کسب خواهید کرد.

📌 دارو درمانی

اگر شدت ترس از مرگ شما بالا بود، همراه با روش هایی که بالا گفته شد؛ باید از دارو درمانی نیز کمک بگیرید. در این روش درمانی دارو های ضد اضطرابی به شما تجویز می‌شود تا ترس ها کنترل شود. و در کنار دارو درمانی باید از روان درمانی کمک بگیرید تا این میزان کاهش نشانه ها ثابت بماند و باز نگردد. استفاده تنها از دارو درمانی، بازگشت دارد.

کلام آخر

همانطور که گفته شد، ترس از مرگ به صورت ذاتی در تمام افراد وجود دارد. اما این ترس با کمک روان درمانی ها و دارو درمان قابل بهبودی است. به خاطر داشته باشید که به تنهایی نمی‌توانید ترس خود را کنترل کنید و حتما باید از روانشناس در این زمینه راهنمایی بگیرد. در غیر اینصورت، ترس شما از بین نخواهد رفت. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ترس از مرگ می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره