اختلالات روانیمشکلات خواب

پریدن از خواب | 7 دلیل پریدن از خواب

پریدن از خواب برای همه ما ناخوشایند است. بیدار شدن در نیمه های شب شما را آشفته می‌کند. با این روند هرگز خواب خوب و کافی نخواهید داشت. دمای اتاق، خوابیدن کنار پنجره، اختلالات جسمی، مشغولیت های ذهنی و مشکلات روانی از دلایل ناگهان پریدن از خواب هستند. این وضعیت برای هر سنی پیش می‌آید اما به مرور زمان با افزایش سن این مشکل بیشتر نیز خواهد شد. اگر همیشه خواب سبکی دارید و در روز دچار کرختگی هستید، حتما برای دریافت مشاوره روانشناسی اقدام کنید. برای دریافت مشاوره فردی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه پریدن از ‌خواب می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

پریدن از خواب چیست؟

پریدن از خواب چیست؟

خواب از مهم‌ترین ارکان زندگی است که با کمک آن می‌توان انرژی لازم بدن را دریافت کرد. خیلی از مردم پریدن از خواب را تجربه کرده اند. و حتی در زمینه خواب با مشکلات بسیاری دست و پا می‌زنند. خواب بر سلامتی جسمانی و روحی ما اثر می‌گذارد و عدم رعایت بهداشت خواب مشکلات زیادی را برای افراد به وجود می‌آورد.

دلایل بسیاری در بروز پریدن از خواب وجود دارد که در دسته محیطی، روحی و جسمانی وجود دارد. از عوامل محیطی می‌توان به دمای اتاق، صدای ماشین و … اشاره کرد. از دلایل جسمانی نیز می‌توان به بیماری های قلبی، مشکلات معده و درد های مزمن اشاره کرد. گاهی افراد این عارضه را به عنوان اختلال روانی تجربه می‌کنند که در هر صورت باید از متخصصین سلامت راهنمایی بگیرند. در این مقاله راجع به جوانب مختلف پریدن از ‌خواب اشاره کرده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه اختلالات خواب کلیک کنید.

دلایل پریدن از خواب

دلایل پریدن از خواب

پریدن از خواب به دلایل مختلفی به وجود می‌آید. در این بخش مقاله به دلایل مختلف اشاره کرده ایم.

📌 اسپاسم عضلانی

یکی از دلایل پریدن از خواب، اسپاسم عضلانی است. در این حالت بیداری از خواب و احساس درد را تجربه می‌کنند که اغلب در بخش پا است. این اسپاسم به عنوان سندرم پای بی قرار نیز شناخته می‌شود. بروز این اسپاسم به دلایل مختلفی مانند مشکلات استخوانی، کمبود خون و … بستگی دارد.

📌 تعریق شبانه | پریدن از خواب

تعریق شبانه از دیگر دلایل پریدن از خواب است. زمانی که دمای اتاق خواب شما بالا باشد و گرما باعث تعریق شدید شود؛ از خواب بیدار خواهید شد. بهتر است که برای جلوگیری از تعریق؛ لباس مناسب خواب بپوشید و قبل از خواب استحمام کنید. البته که حتما دمای اتاق را تنظیم کنید تا با چنین مشکلی روبرو نشوید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه کابوس شبانه کلیک کنید.

📌 استفاده از گوشی قبل از خواب

اگر عادت دارید که از تلفن همراه قبل از خواب استفاده کنید، باید منتظر پریدن از خواب باشید. استفاده از تلفن همراه و چنین لوازمی قبل از خواب؛ این عارضه را افزایش می‌دهد. به همین جهت برای جلوگیری از بیدار شدن، حداقل یک ساعت قبل از خواب نور اتاق را کاهش دهید.

📌 مشکلات مجاری ادراری

پریدن از خواب دلیل به نام مشکلات مجاری ادراری به همراه دارد. بیماری پروستات، دیابت، مصرف کافئین و نوشیدنی هایی از این قبیل، باعث افزایش پریدن ‌از ‌خواب می‌شود. اگر با چنین مشکلاتی روبرو هستید، حتما از پزشک متخصص راهنمایی بگیرید.

📌 خروپف در خواب

یکی از دلایل پریدن از خواب، خروپف است. به دلیل کاهش اکسیژن و مشکل در مسیر تنفسی، برخی از افراد به صورت ناگهانی از خواب بیدار می‌شوند. این وضعیت منجر به افزایش سکته مغزی، کاهش هوشیاری، بی خوابی، کمبود خواب، احساس خستگی و حمله قلبی نیز خواهد شد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه کمبود خواب کلیک کنید.

📌 سبک زندگی ناسالم | پریدن از خواب

یکی از دلایل بروز پریدن از خواب، سبک زندگی ناسالم است. زمانی که زندگی سالمی نداشته باشیم، باید انتظار بهم خوردن مشکلات بسیاری را داشته باشید که برای کاهش سبک زندگی ناسالم، باید روند سالمی را پیش بگیرید و در زمینه های مختلف این موضوع را استفاده کنید.

📌 استرس

استرس از عوامل بروز پریدن از خواب است. این مشکل به طور کل روند خواب ‌شما را بهم می‌ریزد و باعث پریدن های مداوم می‌شود. برای اینکه استرس خود را درمان کنید باید از روانشناس و مشاورین متخصص جهت کاهش استرس راهنمایی بگیرید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه میزان خواب کافی کلیک کنید.

📌 آپنه خواب

یکی از دلایل پریدن از خواب، آپنه است. آپنه خواب به منظور وقفه تنفسی در خواب است که حسی مشابه با خفگی به فرد رخ می‌دهد. از علائم آپنه خواب نیز می‌توان به خر خر کردن، خروپف و صدای خفگی اشاره کرد.

درمان پریدن از خواب

اگر به هر دلیل با مشکل پریدن از خواب درگیر هستید؛ باید برای درمان فوری اقدام کنید. متخصصین سلامت به شما کمک خواهند کرد که دلیل و ریشه این اختلال را بررسی کنید و سپس با کمک درمان های مناسب، برای بهبودی اقدام کنید. روانشناسان ذهن نو می‌توانند شما را در این زمینه راهنمایی کنند.

روش های دیگری مانند دارو درمانی نیز برای کاهش پریدن از خواب تجویز می‌شوند. اما این روش ها در کنار روان درمانی مناسب است. اگر تنها دارو درمانی باشد؛ با قطع دارو تمامی علائم و نشانه ها باز می‌گردد. به همین جهت روان درمانی را در زمینه بهبود این اختلال جدی بگیرید.

کلام آخر

اگر با مشکل پریدن از خواب مواجهه هستید، حتما باید سبک زندگی سالم پیش بگیرید. قبل از خواب کافئین مصرف نکنید و از مصرف نوشیدنی های الکلی نیز اجتناب کنید. ورزش را جدی بگیرید و به بهداشت خواب اهمیت بدهید. روانشناسان به شما کمک خواهند کرد که دلیل این عارضه را بررسی کنید و از راهکارهای مناسب جهت بهبودی استفاده کنید. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه پریدن از ‌خواب می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره