اختلالات جنسیاختلالات روانی

کرم آلپروستادیل | نحوه استفاده و عوارض مصرف کرم آلپروستادیل

کرم آلپروستادیل یکی از داروهایی است که برای درمان و رفع ناتوانی جنسی خصوصا اختلال عملکرد نعوظ توصیه و استفاده می‌شود. اهمیت روابط جنسی در زندگی زناشویی بر هیچ کس پوشیده نیست و مشکل در روابط جنسی به تنهایی می‌تواند تحکیم و روابط زوجین را متزلزل کند. امروزه به واسطه پیشرفت‌‌های علوم دارویی می‌توان از دارو و مواد مختلفی جهت رفع این مشکل استفاده کرد. این دارو نیز مانند سایر داروها در کنار مزایای خود، عوارض و موارد منع مصرفی دارد. به همین توصیه می‌شود که قبل از مصرف حتما با یک فرد متخصص مشورت نمایید. در ادامه مقاله به بررسی کامل آلپروستادیل می‌پردازیم. برای دریافت خدمات مشاوره جنسی کلیک کنید.

 

کرم آلپروستادیل چیست؟

آلپروستادیل یکی از انقلابی‌ترین و موثرترین داروها برای درمان و رفع اختلال نعوظ و ناتوانی جنسی در مردان می‌باشد. شیوه عملکرد این دارو به این صورت است که عروق خونی و ماهیچه‌های آلت تناسلی آقایان را گشاد می‌کند. نتیجه این عمل باعث می‌شود تا میزان جریان خون به آلت تناسلی افزایش پیدا کند و نعوظ رخ دهد.

 

میزان و نحوه مصرف کرم آلپروستادیل

نکته‌ای که باید به آن توجه شود این است مصرف کرم آلپروستادیل حتما باید زیر نظر پزشک انجام گیرد. این دارو می‌تواند به صورت کرم و هم به صورت تزریقی مصرف شود اما رایج‌ترین شیوه مصرف آن به شکل کرم است. آلپروستادیل گشاد کننده عروق است و پس از مصرف حدود 10 الی 15 دقیقه طول می‌کشد تا بر نعوظ تاثیر بگذارد. شیوه مصرف آن به این صورت است که کرم را باید مقدار مشخصی بر کلاهک آلت تناسلی یا به عبارتی جایی که مجرای خروجی ادرار باز می‌شود، استفاده کرد. مصرف آن در بزرگسالان بالغ به طور میانگین با توجه به وضعیت فرد از 1 تا 40 میکروگرم در نظر گرفته می‌شود. مصرف بیش از اندازه کرم آلپروستادیل می‌تواند فرد را با عوارضی مواجهه کند که در ادامه این موارد توضیح داده می‌شود.

 

عوارض کرم آلپروستادیل

عوارض ناشی از مصرف این دارو می‌تواند شامل حساسیت به دارو و مصرف بیش از اندازه باشد. برخی از عوارض جانبی آلپروستادیل شامل موارد زیر هستند:

-احساس درد بر روی آلت تناسلی
-احساس سوزش در آلت تناسلی
-نعوظ طولانی مدت
-خون‌ریزی از محل تزریق در صورت مصرف به صورت تزریقی
-کبودی و درد بیضه
-تشنج و تب
-تنگی نفس
-دفع خون در ادرار
-گرفتگی عضلات پا

اگر پس از مصرف این دارو هر یک از موارد بالا را تجربه کردید حتما در اولین فرصت به پزشک معالج خود مراجعه نمایید.

 

تداخل دارویی

تداخل دارویی می‌تواند یک مسئله خطرناک باشد که مشکلات جدی را برای فرد به وجود بیاورد. این دارو به طور کلی با انواع مختلف داروهای کاهش دهنده فشار خون، داروهای ضد پلاکت، مفنامیک اسید و تادلافیل تداخل دارویی دارد. اگر به هر دلیلی پزشکتان آلپروستادیل را برایتان تجویز کرد، حتما فهرست تمام داروهای گیاهی و شیمیایی که مصرف می‌کنید در اختیار پزشک قرار دهید.

 

موارد منع مصرف کرم آلپروستادیل

هر دارو و موادی که وارد بدن می‎‌شود موارد منع مصرف و موارد احتیاط دارد که آلپروستادیل از این قاعده مستثنی نیست. یکی از مسائلی که بسیار اهمیت دارد و توجه کمی به آن می‌شود تاریخ انتقضای آلپروستادیل است. اگر حتی یک روز هم از تاریخ آن گذشته باشد نباید مصرف شود. در صورتی که هر یک از شرایط و حالات زیر در شما وجود داشت از مصرف آلپروستادیل صرف نظر کنید و با پزشک خود مشورت نمایید.

-بیماری و جراحت و هرگونه ناهنجاری مرتبط با آلت تناسلی
-بیماری‌های مجاری ادراری
-توصیه پزشک مبنی بر نداشتن رابطه جنسی
-کم خونی داسی شکل
-سرطان خون
-سرگیجه یا ضعف
-سابقه حساسیت به دارو

 

سایر کاربردهای آلپروستادیل

آلپروستادیل علاوه بر خاصیت گشادکنندگی عروق بر عوامل دیگری هم تاثیر می‌گذارد که می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

-مهار تجمع پلاکت‌ها
-تحریک عضلات صاف روده
-تحریک عضلات رحم در خانم‌ها
-درمان بهبود جریان خون در نوزادان متولد شده با مشکلات قلبی

برای دریافت مشاوره در زمینه کرم آلپروستادیل می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

 

 

سوالات متداول

در صورت منع مصرف برای آلپروستادیل چه کاری باید انجام دهیم؟

آلپروستادیل یک داروی گشاد کننده عروق است و پس از مصرف می‌تواند منجر به نعوظ در مردان شود. اما برخی افراد به دلیل مشکلات مرتبط با عروق نمی‌توانند از آلپروستادیل و داروهای مشابه استفاده کنند. از آنجایی که مشکلات ناتوانی جنسی در بسیاری موارد ریشه روانی دارد به شما توصیه می‌شود تا در اولین گام حتما با یک روانشناس متخصص در زمینه امور جنسی مشورت کنید تا با ارزیابی جامع از شرایط شما بهترین راه حل را برایتان در نظر بگیرد.

آیا آلپروستادیل اعتیادآور است؟

آلپروستادیل به تنهایی اعتیاد آور نیست چون یک ماده مخدر محسوب نمی‌شود. اما برخی افراد به دلیل روابط جنسی زیاد و عادت به داشتن رابطه جنسی متعدد به مصرف بیش از اندازه آن روی می‌آورند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره