اختلالات روانیاختلالات شخصیت

زندگی و ازدواج با شخصیت وسواسی | 10 مشکل در زندگی با شخصیت وسواسی

زندگی و ازدواج با شخصیت وسواسی شاید به ظاهر خوب و دلنشین باشد؛ اما به مرور زمان شما را کلافه و خسته می‌کند. با گذشت زمان سخت گیری ها آغاز می‌شود و فرد رفتارهای خود را بروز می‌دهد. ازدواج با چنین شخصیتی مساوی با تحت فشار قرار دادن خود است.

زندگی و ازدواج با شخصیت وسواسی چالش های بسیاری به همراه دارد. در زندگی با این افراد باید قوانین بسیار زیادی رعایت کنید و همه کارها را بی نقص به اتمام برسانید. وسواس همسر تاثیرات قابل توجهی بر زندگی زناشویی می‌گذارد و باعث بروز مشکلات زیاد می‌شود. شما باید به طور مکرر دست های خود را بشورید. هنگام ورود به خانه لباس های خود را در بیاورید و به حمام بروید. چنین رفتارهایی اغلب باعث اذیت همسر می‌شود و معمولا به فکر جدایی خواهند افتاد. اما برای پیشگیری از چنین رویداد تلخی؛ توصیه ما کمک از روانشناس است. با کمک درمانگر و روانشناس درمان خواهید شد. برای دریافت مشاوره وسواس کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه زندگی و ازدواج با شخصیت وسواسی می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

زندگی و ازدواج با شخصیت وسواسی

زندگی و ازدواج با شخصیت وسواسی چگونه است؟

برخورد با آدم های وسواسی همیشه برای اطرافیان طاقت فرسا بوده است. حال به این موضوع فکر کنید که با چنین شخصیتی ازدواج کرده اید. دائم باید در حال شستشوی خود باشید و بر اساس قوانین عمل کنید. در غیر اینصورت جنگ بزرگی خواهید داشت. مشکلات زندگی و ازدواج با شخصیت وسواسی به قدری است که همه اعضای خانه را اذیت می‌کند. هر کاری که برای این افراد انجام دهید به نظر خوب نیست. و همین رفتار آنها چالش های بزرگی را در زندگی به همراه خواهد داشت.

زندگی و ازدواج با شخصیت ‌وسواسی با مشکلاتی مانند ایراد گیری دائمی، سخت گیری های کوچک تا بزرگ، تنگ نظری، دقت بیش از اندازه و … به همراه دارد. در این مقاله راجع به مشکلات زندگی و ازدواج با شخصیت ‌وسواسی توضیح داده ایم. قبل از ازدواج با چنین افرادی؛ مقاله را تا انتهای مطالعه کنید.

مشکلات زندگی و ازدواج با شخصیت وسواسی

مشکلات زندگی و ازدواج با شخصیت وسواسی

همانطور که گفته شد؛ زندگی و ازدواج با شخصیت وسواسی چالش های زیادی به همراه دارد. زمانی که با این افراد زیر یک سقف زندگی کنید؛ متوجه مشکلاتی که در این بند مقاله توضیح داده ایم؛ می‌شوید.

📌 تمیزی و آراستگی

از مشکلات زندگی و ازدواج با شخصیت وسواسی، می‌توان به آراستگی و تمیزی افراطی اشاره کرد. افراد وسواسی در آراستگی و زیبایی ظاهری بسیار حساس هستند. جزئی نگاه می‌کنند و به قوانین لباس بسیار پایبند هستند

📌 تفکرات سیاه و سفید | زندگی و ازدواج با شخصیت‌ وسواسی

زندگی و ازدواج با شخصیت وسواسی، زندگی به شیوه سیاه و سفید است. رنگ خاکستری در تفکر این افراد وجود ندارد و همه چیز یا خوب است یا بد! در واقع این افراد حد وسط ندارند و دائم در حال مقایسه هستند.

📌 اصرار بر جزئیات بی معنا

از مشکلات زندگی و ازدواج با شخصیت وسواسی می‌توان به اصرار بر جزئیات بی معنا اشاره کرد. این افراد تمایل دارند تا جزئیات را ریز به ریز بررسی کنند و در کنار هم قرار دهند. تا به یک اشتباهی برخورد کنند. اگر شما نیز اصرار بر باور اشتباه آنها کنید، با پافشاری بیشتری روبرو خواهید شد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه علائم وسواس فکری کلیک کنید.

📌 باورهای غیر قابل تغییر | زندگی و ازدواج با شخصیت‌ وسواسی

در زندگی و ازدواج با شخصیت وسواسی باید به باور های غیر قابل تغییر آنها عادت کنید. به دلیل اینکه چنین شخصیتی تفکر سیاه و سفید دارد؛ نمی‌تواند افکار خود را تغییر دهد. که همین امر موجب اذیت خانواده می‌شود.

📌 همیشه حق با آنهاست

در زندگی و ازدواج با شخصیت وسواسی همیشه باید حق با آنها باشد. چنین افرادی به دلیل اینکه در زندگی احساس می‌کنند دیگران توانایی تحلیل و ارزیابی مسائل را ندارند؛ کار هیچ کس را قبول ندارند. و تا زمانی که خودشان فعالیت ها را در دست نگیرند؛ رضایت نمی‌دهند.

📌 خساست دارند

از زندگی و ازدواج با شخصیت وسواسی می‌توان به خساست آنها اشاره کرد. این افراد به خوبی برای خود خرج می‌کنند. اما جهت خرید برای دیگران بسیار خساست خرج می‌کنند. در واقع لیست صورت حساب همه خرج های اعضای خانواده را در دست دارند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه اختلال شخصیت وسواسی جبری کلیک کنید.

📌 کمال گرایی | زندگی و ازدواج با شخصیت‌ وسواسی

کمال گرایی یکی از مشکلات زندگی و ازدواج با شخصیت وسواسی است. این افراد به قدری در انجام کارها به نحوه درست اصرار دارند که اغلب قادر به انجام کارهای دقیق نیستند. در نتیجه در اغلب موارد پروژه های ناتمام دارند.

📌 نظارت ریز بینانه

از زندگی و ازدواج با شخصیت وسواسی، نظارت ریز بینانه نیز وجود دارد. اگر به چنین شخصیتی یک مسئولیت سپرده شود؛ فرد تا کار خود را به خوبی انجام ندهد؛ راحت نمی‌شود. به قدری در کار خود نظارت دارد تا خروجی بی نقصی داشته باشد.

📌 پیروی از قوانین سفت و سخت

یکی از زندگی و ازدواج با شخصیت وسواسی، پیروری از قوانین سفت و سخت است. از نظر افراد وسواسی پشت هر قانونی، تفکر و دلیل محکمی است. و همه افراد باید از قوانین قابل قبول این افراد پیروی کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه درمان وسواس کلیک کنید.

📌 معتاد به کار | زندگی و ازدواج با شخصیت وسواسی

اعتیاد به کار از زندگی و ازدواج با شخصیت وسواسی است. این افراد علاقه خاصی به کار دارند و تمام وقت خود را به کار اختصاص می‌دهند. بسیار جزئی نگر هستند و همه مسئولیت های خود را به خوبی انجام می‌دهند.

کلام آخر

با مطالعه این مقاله، با مشکلات زندگی و ازدواج با شخصیت وسواسی آشنا شده اید. شاید اوضاع برای شما اندکی سخت باشد اما اگر همسری با چنین ویژگی دارید؛ حتما از روانشناس راهنمایی بگیرید. روانشناس و مشاور وسواس به شما کمک می‌کند تا نحوه رفتار با همسر وسواسی را شناسایی کنید. همچنین روش های مناسب کاهش نشانه های وسواس را به همسر شما آموزش می‌دهد. با کمک روانشناس کیفیت زندگی مشترک را افزایش دهید. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه زندگی و ازدواج با شخصیت وسواسی می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره