روانشناسی فردیمهارت های ارتباطی

ارزش قائل شدن برای دیگران | 6 راه کنترل اهمیت به دیگران

ارزش قائل شدن برای دیگران کار اخلاقی و زیبایی است. اینکه برخی مواقع برای انسان ها ارزش قائل می‌شوید و برای این هدف هر کاری را انجام می‌دهید واقعا زیباست. اما اگر این رفتار را به شیوه افراطی انجام دهید؛ زندگی خودتان دچار مشکل خواهد شد. در واقع حتی نمی‌توانید به زندگیتان رسیدگی کنید. فراموش نکنید که هر رفتاری اگر افراطی باشد؛ مشکلات زیادی به همراه می‌آورد.

ارزش قائل شدن برای دیگران راه های مختلفی دارد. و برای این رفتار باید مواردی را رعایت کنید. عده ای از افراد به قدری به دیگران اهمیت می‌دهند که گویی بدون اطرافیان توان زندگی نخواهند داشت. برای اینکه این رفتار خود را در حد میانی نگه دارید؛ بهترین کار این است که میزان اهمیت خود برای دیگران را بسنجید. حهت اینکه رفتار هوشمندانه و متعادلی داشته باشید، بسیار مهم است که از روانشناس کمک بگیرید. برای دریافت مشاوره فردی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ارزش قائل شدن برای دیگران می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

ارزش قائل شدن برای دیگران

ارزش قائل شدن برای دیگران چیست؟

ارزش قائل شدن برای دیگران چه سودی برای شما و فرد دارد؟ برای اینکه به دیگران اهمیت بدهیم چه کارهایی باید انجام دهیم؟ سوال های زیادی در این زمینه وجود دارد که همیشه در ذهن ما وجود دارد. اگر به صورت افراطی و دائمی این رفتار را از خود نشان می‌دهید؛ حتما عادت کرده اید. و اگر روزی به دیگران ارزش قائل نشوید به عذاب وجدان دچار خواهید شد.

همیشه به خاطر داشته باشید که ارزش قائل شدن برای دیگران باید در مرحله دوم قرار بگیرد و در وهله اول باید برای خودتان ارزش و اهمیت قائل شوید. این موضوع به سلامت روان شما کمک می‌کند و با این کار می‌توانید به دیگران عشق بورزید. در این مقاله علت و نحوه رفتار مناسب را توضیح داده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

علت ارزش قائل شدن برای دیگران

ارزش قائل شدن برای دیگران، نیاز به توجه و اهمیت به دلایل مختلفی به وجود می‌آید. اما علت آن چیست؟ بخشی از این رفتار ما به شیوه ذاتی بروز می‌کند و بخش دیگر به عوامل مختلف بستگی دارد. و این بخش ذاتی در همه افراد قابل مشاهده است. اما این عوامل از طرفی منفی دارد. که می‌توان به وابستگی به دیگران، اعتماد به نفس پایین و نیاز به کمک اشاره کرد. اما این علل را برای همه افراد نمی‌توان در نظر گرفت. به همین جهت افراد با کمک روانشناس می‌تواند علت رفتار خود را جویا شوند.

نشانه های ارزش قائل شدن افراطی برای دیگران

افرادی که در ارزش قائل شدن برای دیگران افراطی عمل می‌کنند، نشانه هایی را از خود بروز می‌دهند. با کمک این نشانه ها می‌توانید راهی برای رهایی پیدا کنید. اگر شما نیز علائم زیر را در خود مشاهده می‌کنید؛ فورا از روانشناس کمک بگیرید.

🔹 سکوت در مقابل در خواست دیگران

🔹 عذر خواهی کردن های بی دلیل و مداوم

🔹اختیار دادن به دیگران جهت تصمیم گیری زندگی برای شما

🔹 سکوت در مقابل مخالفت های دیگران

🔹 کمالگرایی

🔹ناتوانی در نه گفتن

برای کاهش ارزش قائل شدن برای دیگران چه باید کرد؟

برای کاهش ارزش قائل شدن برای دیگران چه باید کرد؟

برای اینکه میزان ارزش قائل شدن برای دیگران را کم کنید؛ باید برخی از کارها را به خوبی و با دقت انجام دهید. با کمک این راهکارها می‌توانید زندگی با آرامش بیشتری داشته باشید. در ادامه به این تکنیک ها اشاره کرده ایم.

📌 اهداف خود را دنبال کنید

به جای ارزش قائل شدن برای دیگران به شیوه افراطی، اهداف خود را دنبال کنید. افرادی که در زندگی هدف و برنامه دارند؛ به نظرات دیگران کمتر اهمیت می‌دهند. اهدافی را دنبال کنید که به آن علاقه مند هستید. در این شرایط کمتر به دیگران ارزش قائل خواهید شد.

📌 خود را بپذیرید و ارزش قائل شوید

یکی از کارهایی که باعث کاهش ارزش قائل شدن برای دیگران می‌شود؛ پذیرش و ارزش قائل شدن به خود است. تا زمانی که خودتان را ارزشمند ندانید؛ به راحتی برای دیگران به صورت افراطی ارزش قائل خواهید شد. در واقع معنای اندازه و حد هر فردی را متوجه نخواهید شد. با کمک اهمیت و ارزشمندی به خود، روابط سالم تری شکل خواهید داد.

📌 افراد را در زندگی خود اولویت بندی کنید

از کارهایی که می‌توانید از ارزش قائل شدن برای دیگران به صورت افراطی جلوگیری کنید؛ اولویت بندی افراد در زندگی است. برای اینکه افراد را در زندگی اولویت بندی کنید؛ باید افراد مهم زندگی خود را شناسایی کنید. داخل چک لیست نام این افراد را یادداشت کنید و سپس به نیاز و خواسته های آنها به ترتیب اهمیت دهید.

📌 از افراد قضاوت گر فاصله بگیرید

از کارهایی که می‌توان برای کاهش ارزش قائل شدن برای دیگران به صورت افراطی انجام داد؛ فاصله گرفتن از افراد قضاوت گر است. با این کار حتی خودتان نیز قضاوت را دور خواهید کرد و به هر فرد به میزان ارزشی که دارد؛ اهمیت خواهید داد.

📌 نیازی به رضایتمندی همه نیست!

همیشه این موضوع را به خاطر داشته باشید که نیاز نیست همه را در زندگی خود راضی نگه دارید. هر فردی سلایق، علایق و دیدگاه های مختلفی دارد که با شما یکسان نیست. و نمی‌توان خود را دائم تغییر داد تا باب میل دیگران باشید. به همین جهت برای کاهش ارزش قائل شدن برای دیگران به صورت افراطی، این موضوع را به خاطر داشته باشید که نیاز به راضی نگه داشتن همه انسان ها نیست!

📌 از روانشناس کمک بگیرید

برای کاهش ارزش قائل شدن برای دیگران باید از روانشناس کمک بگیرید. اگر با کمک تکنیک های بالا نتوانستید که از این میزان برخورد کم کنید، حتما از روانشناس کمک بگیرید.

کلام آخر

ارزش قائل شدن برای دیگران خوب است؛ به شرطی که افراطی و از روی سو استفاده نباشد. برای اینکه این موضوع را کنترل کنید؛ باید همه شرایط را بسنجید؛ افراد را اولویت بندی کنید و بر اساس جایگاه به آنها اهمیت دهید. اگر نمی‌توانید با کمک این راهکارها و تکنیک ها موضوع را کنترل کنید؛ حتما از روانشناس راهنمایی بگیرید. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ارزش قائل شدن برای دیگران می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره