روابط زناشوییزوج و خانواده

ارضا نشدن زنان | دلایل و درمان ارضا نشدن زن چیست؟

ارضا نشدن زنان یا آنورگاسمیا، یکی از مشکلات اساسی در رابطه جنسی محسوب می‌شود. در واقع بسیاری از زوجین با این موضوع دست و پنجه نرم می‌کنند. از آنجایی که همواره زنان دیرتر از مردان به ارگاسم رسیده و نیاز به تحریک بیشتری دارند؛ در بیشتر موارد در رابطه جنسی لذت کافی را کسب نکرده و دچار مشکلاتی می‌شوند. این موضوع عوارض زیادی را هم برای زنان و هم به طور کلی برای رابطه ایجاد می‌کند. از همین رو بهتر است افراد دلایل آن را شناسایی کرده و در این مورد اقدامات لازم را انجام دهند. این موضوع می‌تواند حتی بر رابطه افراد بیرون از اتاق خواب نیز تاثیر گذاشته، به همین دلیل مقابله و برطرف کردن آن از اهمیت زیادی برخوردار است. برای دریافت مشاوره جنسی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه رابطه می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

ارضا نشدن زنان

فراموش نکنید که در این مورد همواره مردان مقصر نیستند. گاهی ارضا نشدن زنان به دلیل عدم شناخت درست زنان در مورد علائق جنسی و حتی روحیات خودشان است. با اینکه عملکرد مرد در حین رابطه جنسی تاثیر زیادی بر این فرایند دارد؛ اما به طور کلی بهتر است در ابتدا زنان در این مورد اطلاعاتی کسب کرده و با بدن خود بیشتر آشنا شوند.

از طرفی چرخه جنسی هر فردی با دیگری متفاوت بوده، به همین دلیل نباید خود را با دیگران مورد مقایسه قرار دهید. این موضوع گاهی به قدری در میان زوجین بغرنج می‌شود که آنها را به طور کلی از رابطه جنسی دلسرد و ناامید می‌کند. در واقع اینکار را تنها برای رضایت طرف مقابل انجام داده و خود هیچ لذتی از آن نمی‌برند. برای آشنایی بیشتر با شرایط ارگاسم زنان کلیک کنید.

نشانه های ارضا نشدن زنان

از طرفی آنورگاسمیا یا ارضا نشدن زنان با نشانه هایی همراه است. گاهی زنان تنها به خاطر همسر خود مجبور به وانمود کردن به ارگاسم دروغین می‌شوند. و یا حتی خود از این موضوع آگاه نیستند. به همین دلیل آشنایی با این علائم هم برای خودشان و هم شریک جنسی، ضروری است.

مرطوب نشدن واژن

عدم بروز واکنش های جسمانی

عدم تمایل زن به ادامه رابطه و یا پس نوازی

انفعال زنان در رابطه

عدم لرزش در ناحیه پا

تشخیص ارضا نشدن زنان در رابطه

برای درمان این موضوع و همچنین پیدا نکردن علت ارضا نشدن زنان ، در ابتدا افراد باید به متخصص زنان مراجعه کرده تا از سلامت جسمانی خود اطمینان حاصل کنند. در این شرایط پزشک سابقه پزشکی افراد را بررسی کرده و یا حتی احتمال دارد که سوالاتی را از همسر فرد بپرسد. اگر فرد از لحاظ جسمانی سالم باشد؛ باید به مشاور جنسی مراجعه کرده و شرایط رابطه را از لحاظ روانی و یا عاطفی مورد بررسی قرار دهد. فراموش نکنید که مراجعه به متخصص در این مورد ضروری است.

دلایل ارضا نشدن زنان

دلایل ارضا نشدن زنان

برای ارضا نشدن زنان در رابطه جنسی، دلایل زیادی وجود دارد. پیدا کردن این علل کار دشواری است. اما بهتر است در حین بررسی این موضوع، این موارد را نیز در نظر داشته باشید. برخی از این علل، شامل موارد زیر می‌شوند. برای اطلاع از راه های به اوج لذت رساندن زنان کلیک کنید.

✨ابتلا به مشکلات جنسی

با اینکه ارضا نشدن زنان خود یک اختلال جنسی محسوب می‌شود؛ اما به طور کلی بیماری های دیگر در این زمینه نیز می‌توانند زمینه ساز این موضوع نیز باشند. برای مثال ابتلا به واژینیسموس و یا دیرانزالی در زنان، می‌تواند به این قضیه منجر شود. به همین دلیل درمان مشکلات جسمی، ضرورت دارد.

✨مصرف داروهای مختلف

گاهی مصرف برخی از داروها منجر به ارضا نشدن زنان می‌گردد. برخی از داروها میل جنسی را کاهش داده و یا حتی در صورت داشتن میل به رابطه فرایند ارگاسم را دچار مشکلاتی می‌کند. در این مورد حتما افراد باید با متخصص مشورت کرده و داروهای تغییر دهند و یا با دوز متفاوتی مصرف کنند.

✨وجود مشکلات عاطفی در رابطه

زنانی که با همسر خود مشکلات عاطفی دارند؛ بیشتر احتمال دارد که ارضا نشدن را تجربه کنند. به طور کلی برای زنان ارتباط بین علاقه مسائل عاطفی با رابطه جنسی بیشتر است و نمی‌توانند به راحتی این دو را از یکدیگر مستقل کنند. به همین دلیل باید برای داشتن رابطه جنسی بهتر، در ابتدا مسائل خارج از اتاق خواب را حل کنند.

✨ابتلا به مشکلات روانی

داشتن اختلالات روانی نیز یکی دیگر از دلایل ارضا نشدن زنان است. استرس و فشار روانی، ابتلا به افسردگی، بیماری دوقطبی، اختلال بدریخت انگاری و… همگی در این مورد موثر بوده وعملکرد جنسی زنان را تحت الشعاع قرار می‌دهند.

✨خستگی

یکی دیگر از دلایل ارضا نشدن زنان، خستگی جسمانی است. زنانی که در طول روز بیرون از خانه کار کرده و یا فشار روانی زیادی را تحمل می‌کنند؛ دیگر مابل به برقراری رابطه جنسی نبوده و یا بدن آنها به این شکل واکنش نشان می‌دهد. در این صورت بیشتر احتمال دارد که زنان حواسپرتی را تجربه کنند ه همین موضوع در ارضا شدن تاثیر می‌گذارد.

✨باورهای نادرست در مورد رابطه جنسی

فراموش نکنید که ارضا نشدن زنان، رابطه تنگاتنگی با باورها و عقاید آنان دارد. زنانی که به طور کلی علاقه زیادی به برقراری رابطه جنسی ندارند؛ در حین رابطه نیز مشکلات این چنینی را تجربه می‌کنند.

✨بیان نکردن علائق

از طرفی صحبت نکردن در مورد فانتزی های جنسی و یا انجام ندادن آنها در رابطه نیز به ارضا نشدن زنان منجر می‌شود. این موضوع بسیار حائز اهمیت بوده و زوجین باید قادر باشند تا در این مورد با یکدیگر صحبت کنند.

پیامدهای ارضا نشدن زنان

ارضا نشدن زنان در رابطه ، قطعا با بروز مشکلات و پیامدهایی همراه است. افسردگی، اضطراب، خشم، سردی در رابطه، کاهش اعتماد به نفس، روی آوردن به رفتارهای پرخطر و… همگی از این موارد هستند؛ که افراد زوجین باید در این مورد اقداماتی را انجام دهند.

روش های درمانی ارضا نشدن زنان

درمان ارضا نشدن زنان

برای درمان به ارضا نرسیدن زنان و یا پیشگیری از عوارض ناشی از آن، راه های مختلفی وجود دارد که زوجین باید با کمک یکدیگر از آنها استفاده کرده و بر این مشکل غلبه کنند. در این قسمت به توضیح این موارد می‌پردازیم.

📌کمک گرفتن از مشاور جنسی

در قدم اول افراد باید در زمینه ارضا نشدن زنان از مشاور جنسی کمک گرفته و شرایط رابطه خود را بررسی کنند. روانشناس در این شرایط راهکارهای مختلفی را بسته به شرایط آنها پیشنهاد داده و قدم به قدم پیشرفت آنها را پیگیری می‌کند.

📌دارودرمانی

از طرفی گاهی راه حل ارضا نشدن زنان تنها در روش های رواندرمانی نیست و زنان باید داروهایی مصرف کنند. و یا حتی دوز داروهای مصرفی خود را تغییر دهند. این موضوع حتما باید تحت نظر متخصص صورت گیرد.

📌جلوگیری از بروز درد

اگر علت ارضا نشدن زنان بروز دردهایی در حین رابطه و یا قبل و بعد از آن باشد؛ روش هایی در این زمینه وجود دارد. افراد می‌توانند از لوبریکانت ها استفاده کرده، پیش نوازی داشته باشند و یا از نقاط تحریکی در رابطه خود استفاده کنند.

سخن پایانی

به طور کلی زنان در مورد مسائل جنسی خود کمتر مراجعه کرده و یا صحبت کردن در این مورد برای آنها دشوار تر است. اما ارضا نشدن زنان می‌تواند پیامدهای بسیار بدی برای آنها ایجاد کند. از همین رو بهتر است در این مورد هرچه سریعتر از یک متخصص کمک گرفته و همراه با همسر خود در این زمینه اقدام کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه رابطه می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره