بلاگ

ارگاسم زنان | نشانه ها و راهکار های ارگاسم بهتر

ارگاسم زنان یکی از دغدغه های معمول اقایون در رابطه است. اما فقط 30 درصد زنان در رابطه جنسی ارگاسم را تجربه می‌کنند. البته این موضوع جزو فیزیولوژیک آنان است. ارگاسم زنان واقعا نسبت به مردان پیچیده هست. اما آقایون می‌توانند این فرایند را تسریع یا لذت بخش تر کنند. بنابراین خواندن این مقاله خالی از لطف نیست. ارگاسم زنان در بهبود رابطه زن و شوهر نقش به سزایی دارد. بنابراین مردان باید در این خصوص اطلاعات و تلاش کافی داشته باشند. شما در این زمینه می‌توانید از خدمات مشاوره جنسی نیز استفاده کنید.

ارگاسم زنان

ارگاسم حس رهایی و سرخوشی بعد از انزال است که بعد از سه مرحله دیگر اتفاق می‌افتد. میل جنسی، برانگیختگی، اوج لذت جنسی (پلاتو) و در نهایت ارگاسم مراحلی است که در زنان و مردان مشترک است. اما در زنان با ترتیب های مختلفی ظاهر می شود. مرحله فرونشینی بعد از ارگاسم نیز یکی دیگر از مراحل این فرایند است. طبق تحقیقات، زنان از لحاظ تجربه ارگاسم به سه دسته زیر تقسیم می شوند. 

✔️ارگاسم زنان در دسته اول

زنانی که به طور کلی در رابطه جنسی به اوج لذت جنسی می‌رسند اما ارگاسم را تجربه نمی کنند. این زنان به شدت برانگیختگی می شوند. فقط رابطه را به دلایل لذت قبل و بعد از آن دوست دارند. مثلا شخصی رابطه جنسی را به دلیل ابراز علاقه همسر بعد از رابطه دوست دارد.

✔️ارگاسم خانم ها در دسته دوم

برخلاف گروه اول این گروه که درصد کمی از خانم‌ها را شامل می شود. خانم های این دسته در رابطه جنسی بارها به ارگاسم می رسند و لذت کافی را از رابطه جنسی می برند. این افراد تحریک پذیری پایینی دارند و به راحتی برانگیخته می‌شوند.

✔️ارگاسم زنان در دسته سوم

خانم هایی که به طور معمول بعد از میل جنسی و برانگیختگی، اوج لذت جنسی را تجربه می کنند و در نهایت به ارگاسم می‌رسند، در دسته سوم قرار می‌گیرند. 

نشانه های ارگاسم در زنان

زنان برای ارگاسم به زمان و انرژی بیشتری نسبت به مردان نیاز دارند. با نزدیک شدن به زمان ارگاسم علائمی در زنان مشهود است. افراد بعد از ارگاسم واکنش های مختلفی از خود نشان می‌دهند مثل حرف زدن، خوابیدن، سستی و بی حالی و… . گاهی زنان تحت تاثیر فشارهای شریک خود برای ارگاسم مجبور به ارگاسم نمایشی می شوند و تظاهر به ارضای جنسی می کنند.

تظاهر به ارگاسم شاید به شوهر احساس خوبی بدهد، اما با تکرار این رفتار زن احساس بدی از رابطه می‌گیرد. در حالی که همسرش هیچ اطلاعی از علت آن ندارد. پس خانم های عزیز بهتر است در این باره با همسرتان صادق باشید. در ادامه نشانه های ارگاسم در زنان را شرح داده‌ایم.

به زوج های تازه ازدواج کرده توصیه می کنیم که حتما مقاله اولین رابطه جنسی را بخوانند.

1️⃣ انقباض پایین تنه

عضلات کف لگن، پاها، واژن و مقعد منقبض می شوند و یا حرکات آن‌ها سریع تر می شود. انقباض ارادی و قوس دادن به کمر می‌تواند ارگاسم را سریع‌تر کند.

2️⃣ نشانه های ارگاسم زنان | تغییر در ریتم تنفس

تند شدن تنفس و بالا رفتن ضربان قلب و فشار خون از دیگر نشانه های نزدیک بودن ارگاسم است.

3️⃣ ترشحات واژن

درفاز پلاتو یا همان اوج لذت جنسی ترشحات واژن بیشتر می شود. این ترشحات که بی رنگ و لزج هستند به دخول راحت تر کمک می کنند.

4️⃣ نشانه های ارگاسم زنان | تغییرات ناحیه تناسلی

بافت کلیتوریس متورم و پرخون می شود. رنگ لابیا ها تغییر می‌کنند و فرد در این ناحیه احساس گرمای بیشتری می کند.

5️⃣ غلیان احساسات

ممکن است زنان بعد از ارگاسم و پایان رابطه به خصوص در تجربه اول به شدت احساساتی شوند یا حتی گریه کنند. این یک واکنش طبیعی در زنان است و مردان با توجه و حمایت بیشتر بعد از رابطه به آن‌ها برای لذت بردن از این تجربه کمک کنند.

عوامل بازدارنده ارگاسم زنان

علل زیادی مانع از ارگاسم در زنان می‌شود. به طور مثال اختلالاتی مثل ترس ازدخول یا درد هنگام رابطه جنسی، فشار روانی، مصرف سیگار و الکل، اعتیاد به خود ارضایی، طلاق عاطفی و… که می‌توانند عوارض جبران ناپذیری روی زندگی جنسی یا حرفه ای فرد داشته باشند؛ از جمله عوامل بازدارنده ارگاسم برای خانم ها هستند.

راهکارهایی برای بهبود کیفیت ارگاسم زنان

کیفیت ارگاسم در کیفیت رابطه تاثیر زیادی دارد. در زنان به علت دشواری این فرایند شاهد سرخوردگی و ناامیدی زنان در رابطه جنسی هستیم. همین امر منجر به نارضایتی و امتناع بیشتر زنان از رابطه می شود. در ادامه هم برای خانم ها و هم اقایان راهکارهایی برای بهبود این وضعیت ارائه کرده ایم. اما توصیه می کنیم که حتما مقاله آموزش سکس را هم بخوانید.

? ارتباط با همسر

مردان کنترل‌گر و خشمگین در رابطه جنسی فقط به دنبال ارضای خود هستند و بعد از ارگاسم خود رابطه را رها می‌کنند. همدلی با زنان در این مورد می‌تواند باعث بروز ارگاسم یا لذت بیشتر در رابطه شود.

? خیالپردازی در مورد رابطه

معمولا زنان به دلیل احساس شرم و یاحتی گناه کمتر در مورد رابطه جنسی فکر یا صحبت می کنند. داشتن فانتزی های جنسی و مطرح کردن آن‌ها با همسر یا درمانگر خود برای ارگاسم بهتر بسیار موثر است.

? ورزش

ورزش و فعالیت بدنی به تقویت عضلات لگن و واژن کمک می‌کند و با تنظیم هورمونها باعث ارگاسم سریع‌تر و رابطه جنسی طولانی‌تر می شود. ورزش هایی مثل یوگا، پیلاتس و یا ایروبیک که تمرین های هوازی دارد در بهبود عملکرد بدنی یا روانی موثر هستند.

? استفاده از لوبریکانت ها

لوبریکانت یا روان کننده یکی از عواملی است که با غلبه بر خشکی واژن یا درد کمتر در رابطه ارگاسم را تجربه ای مطبوع تر برای زنان می کند. استفاده از کرم هایی که بر پایه استروژن هستند نیز به جوان سازی بافت واژن کمک می‌کنند.

? عوامل روانی

با رها کردن فشارها یا استرس هنگام رابطه ارضای جنسی را برای خود لذت بخش‌تر کنید. مشکلات روزمره را به اتاق خواب خود نیاورید و از مطرح کردن آن‌ها حین رابطه بپرهیزید. نکته جالب بعدی در مورد زنان این است که درصد کمی از آنان از طریق دخول واژینال به ارگاسم می‌رسند که این می تواند نشان دهنده اهمیت تنوع در روش های به ارگاسم رسیدن باشد. معمولا زوجین رابطه را فقط محدود به دخول می‌بینند و روش های دیگر را امتحان نمی‌کنند.

? شناخت نقاط تحریکی توسط همسر

نقاط تحریکی در رابطه جنسی نقش مهم و بزرگی ایفا می‌کند. در زنان نقاطی مثل کلیتوریس، سینه ها، گوش، گردن، لب ها و… از نقاط تحریکی محسوب می‌شوند و در جریان رابطه کمک زیادی به ارگاسم بهتر می کند.

سخن پایانی

امروزه زنان زیادی به دلایل مختلف دچار اختلال ارگاسم یا همان انورگاسمیا هستند که آن‌ها را به طور کلی از رابطه جنسی ناامید می‌کند و هیچ لذتی از آن نمی‌برند. اما تمرکز برروی ارگاسم به عنوان هدف رابطه جنسی کار صحیحی نیست و افراد می‌توانند با کسب مهارت هایی از رابطه بدون ارگاسم نیز لذت ببرند. توصیه می شود زنان، با کمک گرفتن از یک مشاور جنسی یا متخصص زنان به کشف و شناخت بدن خود بپردازند و دست از سرزنش خود و یا همسرشان بردارند.

برای دریافت مشاوره در زمینه جنسی می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 تماس بگیرید.

 

 

سوالات متدوال

نشانه های ارگاسم زنان چیست؟

تندشدن ریتم تنفسی، پرخونی و احتقان ناحیه تناسلی، حس رهایی و سرخوشی و انقباض عضلات پایین تنه از نشانه های ارگاسم زنان هستند.

ارگاسم نشدن در زنان نشانه چیست؟

عدم ارگاسم در زنان به دلایل مختلفی اتفاق می افتد به عنوان مثال بیماری یا مصرف داروهای خاص، فشار روانی، ارتباط عاطفی ضعیف با همسر و… که در مقاله به شرح آنها پرداخته ایم.

راهکار ارگاسم سریع تر چیست؟

استفاده از لوبریکانت، قوس دادن به کمر، رهایی از فشار های روانی در حین رابطه و معاشقه از عواملی هستند که می توانند فرایند ارگاسم را تسریع کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره