روانشناسی فردیمهارت های ارتباطی

برخورد با همسایه مزاحم | 7 روش برخورد با همسایه مزاحم

برخورد با همسایه مزاحم از جمله موارد سخت و دشوار است. در این نوع برخورد هم قصد حفظ احترام دارید و هم علاقه دارید تا حق رفتار بد را کف دستش بگذارید. به طور کل تحمل و کنار آمدن با همسایه مزاحم کار ساده ای نیست. اغلب افراد تجربه زندگی با همسر مزاحم را داشته اند.

آزار و اذیت‌های همسایگان به شیوه های مختلفی وجود دارد. سر و صدای بچه، خط انداختن روی ماشین، مزاحمت حیوان خانگی و … باعث سلب آرامش همسایگان می‌شود؛ اما کو گوش شنوا؟ بنابراین باید به دنبال راه‌های برخورد با همسایه مزاحم باشید. که باعث کاهش اختلافات شود. برای اینکه با موضوع تکنیک های برخورد با چنین همسایگانی آشنا شوید؛ توصیه می‌کنیم که از روانشناس کمک بگیرید. جهت دریافت مشاوره فردی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه همسایه مزاحم می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

برخورد با همسایه مزاحم چگونه است؟

برخورد با همسایه مزاحم چگونه است؟

تا به حال تجربه زندگی با همسایه مزاحم را داشته اید؟ در جامعه امروزی به دلیل افزایش جمعیت با دیدگاه های متفاوت و تربیت های غیر یکسان، اختلاف نظر های زیادی نیز وجود دارد. مخصوصا که اغلب افراد در آپارتمان های چند خانواده زندگی می‌کنند. در این آپارتمان ها مشاعات زیادی وجود دارد که میزان اختلاف ها را افزایش می‌دهد. اما زمانی هایی که همسایه با آزار و اذیت باشد؛ باید تکنیک های مناسب برخورد با همسایه مزاحم را آموزش ببینید.

برخورد با همسایه مزاحم در واقع باید آخرین مرحله باشد. قبل از هر چیزی برای آپارتمان قوانین شرح دهید؛ مشاعات را در سکوت و آرامش قرار دهید و برای بهداشت آپارتمان، امکانات فراهم کنید. روش های گوناگونی برای برخورد با همسایه‌مزاحم وجود دارد که بسته به نوع اذیت باید از آنها استفاده کرد. در این مقاله روش های برخورد و تکنیک ها را توضیح داده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

روش های برخورد با همسایه مزاحم

برای برخورد با همسایه مزاحم روش های گوناگونی وجود دارد. اگر شما نیز با همسایه مردم آزار روبرو هستید از روش های زیر برای برخورد استفاده کنید.

✨ اقدام اول تنها صبر و تحمل است | برخورد با همسایه مزاحم

اولین کار برای برخورد با همسایه مزاحم، صبر و تحمل است. باید میزان دردسر های همسایه را شناسایی کنید. اگر موضوع چندان مهم نیست؛ آن را تحمل کنید. تا یک مرحله ای باید تحمل داشته باشید؛ شاید خود همسایه برای بهبود وضعیت تلاش کرد. اما اگر صبر و تحمل شما با آزار های پی در پی لبریز شد؛ اقدام کنید.

✨ رفتار خود را بررسی کنید

از روش های برخورد با همسایه مزاحم می‌توان به بررسی رفتارهای خود اشاره کرد. بهتر است که شما رفتارهای خود را زیر نظر بگیرید؛ شاید کاری می‌کنید که باعث اذیت همسایه می‌شود و او با این روش قصد تلافی دارد. بنابراین قبل از برخورد باهمسایه مزاحم از رفتار خود مطمئن شوید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه سبک زندگی کلیک کنید.

✨ با دیگر همسایگان به مشورت بپردازید

یکی از کارهایی که در جهت برخورد با همسایه‌مزاحم می‌توانید انجام دهید؛ مشورت با همسایگان دیگر است. احتمالا اگر شما بابت یک همسایه ناراحت هستید؛ مابقی اعضای ساختمان نیز از این موضوع ناراحت هستند. به همین جهت جلسه تشکیل دهید و با یکدیگر مشورت کنید تا راهکار مناسبی را پیدا کنید.

✨ با همسایه مزاحم آرام رفتار کنید

برای برخورد با همسایه مزاحم باید با او آرام رفتار کنید. به دلیل اینکه پرخاشگری شما باعث افزایش مشکلات می‌شود؛ بهتر است که آرام برخورد کنید. هنگام صحبت در موقعیت های مناسب به همسایه خود بگویید که کدام رفتارش باعث اذیت شما می‌شود.

✨ با مدیر ساختمان صحبت کنید | برخورد با همسایه مزاحم

از روش های برخورد با همسایه مزاحم می‌توان به صحبت با مدیر ساختمان اشاره کرد. اگر مشکلات شما با مذاکره و آرامش جواب نداد؛ مدیر ساختمان را وارد موضوع کنید. بهتر است که در شرایط بد شما و با همسایه مزاحم برخورد نداشته باشید و اجازه دهید مدیر ساختمان با او صحبت کند.

✨ اگر مستاجر است؛ به صاحب خانه بگویید

اگر برخورد با همسایه مزاحم به خوبی پاسخگو نبود، به صاحب خانه بگویید. تمامی مشکلات را در کمال آرامش به صاحب خانه توضیح دهید و از او بخواهید که به مستاجر خود تذکر دهد. اما در صورتی که همسایه مزاحم خودش صاحب خانه باشد؛ کار شما سخت خواهد شد.

✨ شکایت تنظیم کنید

برخورد با همسایه مزاحم در شرایط بحرانی راهی جز شکایت ندارد. گاهی باید از همسایه خود شکایت کنید یا مزاحمت های او را به پلیس گزارش دهید. یا با مراجعه به مراجع قضایی می‌توانید شکایت کیفری تنظیم کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ارتباط کلامی کلیک کنید.

✨ به تغییر محل زندگی فکر کنید | برخورد با همسایه مزاحم

اگر برخورد با همسایه مزاحم کارساز نبود، برای آرامش خود باید محل زندگی را تغییر دهید. برای محل سکونت جدید به خوبی تحقیق کنید و به دنبال جای ساکت باشید. اما این نکته را به خاطر داشته باشید که هیچ تضمیمی برای عدم وجود همسایه مزاحم در محل زندگی جدید وجود ندارد.

نکات مهم برای انتخاب محل زندگی مناسب

نکات مهم برای انتخاب محل زندگی مناسب

🔻 به دنبال آپارتمان هایی با واحد کم باشید. تا از میزان آزار و اذیت ها کاسته شود.

🔻 از همان ابتدا از در دوستی وارد ساختمان شوید تا اذیت از سوی همسایگان وجود نداشته باشد.

🔻به کیفیت ساختمان، نقشه و اسکلت آن دقت کنید. زیرا سازه های فلزی ساختمان سر و صداهای بیشتری منتقل می‌کند.

🔻همیشه مهربان باشید اما قاطعیت را فراموش نکنید.

🔻 واحدهایی از ساختمان را انتخاب کنید که در طبقات بالاتری قرار دارند.

🔻از ساکنین پیشین شخصیت همسایگان را پرس و جو کنید.

🔻 به دنبال محله های آرام و ساکت برای انتخاب باشید.

کلام آخر

همه انسان ها حق دارند که زندگی آرامی داشته باشند. زندگی در ساختمان های امروزی باعث افزایش مزاحمت ها شده است. اما بهتر است که قبل از زندگی در آپارتمان، با حقوق همسایگی آشنا بشویم و نحوه رفتار در چنین محیط هایی را بدانیم. در غیر اینصورت سلب آرامش مداوم خواهد شد. برای اینکه از روش های مهم و تکنیک های برخورد با همسایه مزاحم آشنا شوید؛ بهترین راه کمک از روانشناس است. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه همسایه ها می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره